אודי מציגה TT משופרת ולא משאירה לנו מקום לכותרת וידאו

אודי TT אולטרה קוואטרו קונספט – זה השם של מכונית התצוגה של היצרנית באירוע ה-GTI השנתי באוסטריה
עמרי ספיר |

אודי TT אולטרה קוואטרו קונספט

קונצרן פולקסווגן כולו מתרגש מאירוע ה-GTI השנתי שמתקיים בוורתרסי (Worthersee, ולא, אין שום קשר לוורתרס אורגינל – בדקנו) שבאוסטריה. גם אודי לוקחת חלק במיצג, ומכינה לקהל הרחב TT משופרת תצוגתית. קוראים לה, תנשמו, אודי TT אולטרה קוואטרו קונספט, תנשפו. למעשה, מהנדסי אודי לקחו TT וביצעו עליה תרגיל בדיאטה. התוצאה – הורדה של למעלה מ-200 ק"ג ביחס מהמקור, במכונית לא-נורא-כבדה גם ככה. סך הכל, שוקלת ה-TT המיוחדת 1,111 ק"ג "עגולים".
 

השיטה – כרגיל, החלפת פח ואלומיניום בסיבי פחמן ושאר חומרים מרוכבים וקלים. אפילו המושבים, באקטים שנלקחו מגרסת ה-GT של אודי R8, חוסכים 22 ק"ג. החישוקים הקלים – קיצוץ של 20 ק"ג נוספים.
אבל זה לא אומר שהנהג צריך לוותר על כל מה שנוח – להיפך, המהנדסים דאגו להשאיר את האבזור הנחוץ – ממיזוג אוויר ועד מערכת שמע – בכדי להדגים את יכולות הדיאטנות שלהם במקומות שלא באמת יפריעו לבעל רכב שכזה.
 
 

מתחת למכסה המנוע נמצאת יחידה מוכרת של אודי, TFSI בנפח 2.0 ליטר עם 310 כ"ס (אודי TT הרגילה מגיעה עם 270) ו-40.7 קג"מ ב-1,900-5,000 סל"ד. אל המנוע משודכת תיבת 6 הילוכים (ללא פירוט על סוג התיבה) ולצד החלפת מספר חלקים במקבילות קלות-משקל, מתקבלים נתונים לא רעים בכלל. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.2 שניות, שהן 1.3 שניות פחות מה-TT הרגילה, והמהירות המירבית עומדת על 270 קמ"ש.
 

הפרויקט נועד להדגים שימוש בחומרים שונים לצרכי הפחתה במשקל ושיפור בביצועים. שום דבר שלא ראינו בעבר, אבל בטח לא משהו שהיינו מתנגדים לו. ומזל שאנחנו מרגישים ככה – כי אודי מציינת שיש סיכוי, אולי, יום אחד, לאיזו גרסה לשיווק בייצור מוגבל.
זה הזמן לציין שה-TT הנוכחית נמצאת איתנו כבר מ-2006, ואין זה יוצא דופן לראות גרסאות ייחודיות לפני מעבר בין הדורות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ רשות המסים
צילום: דני שם טוב דוברות

העלמתי הכנסות של 100 אלף שקל לפני עשור - להצהיר עליהן בגילוי מרצון?

למה נוהל גילוי מרצון לא יספק את מה שמצפים ממנו - אנשים יחששו לדווח באופן לא אנונימי ואין ביטול אוטומטי של קנסות, הצמדה וריבית 

משה כדר |
נושאים בכתבה גילוי מרצון

לאחר למעלה משלוש שנות ציפייה, רשות המסים פרסמה את נוהל הגילוי מרצון החדש - רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
על פניו, מדובר במהלך חיובי שמטרתו לעודד שקיפות, להגדיל את רשת חייבי המס ולספק לנישומים הזדמנות להסדיר חובות עבר בכפוף לחיסון פלילי. זה גם אמור להגדיל את הקופה הציבורית מגביית מסים. בפועל קשה לומר שמדובר ב"בשורה" של ממש, וספק בתמריץ אמיתי לחשיפה.

ראשית, בניגוד לנהלים קודמים בנושא זה, הנוהל הנוכחי מציע אך ורק הליך שאינו אנונימי. אנשים צריכים להזדהות כאשר הם מגישים בקשה לנוהל גילוי מרצון. אין כאן כשל של רשות המסים אלא התנגדות של משרד המשפטים, אך המשמעות ברורה: נישומים רבים, שגם כך חוששים מהליך כזה, יירתעו עוד יותר מלהיחשף. מדובר על מחסום בסיסי של אנשים להיחשף מול הרשויות גם מכיוון שהם עשויים לחשוב שהם "סומנו" על ידי רשות המסים. כשמשלבים זאת עם החמרות נוספות, שכעת כתובות במפורש ובעבר היו בגדר "תורה שבעל פה", נוצרת תחושה שהרשות אמנם הפנימה את לקחי העבר אך בחרה לסגור פינות באופן קשיח מדי.

כדי להבין את הבעייתיות, נניח נישום שלא דיווח על הכנסה חייבת  בשיעור מס שולי של 100 אלף ש"ח בשנת 2015. אילו היה מדווח במועד, המס היה עומד, נניח, על כ-35 אלף שקל בלבד. כיום, בהליך גילוי מרצון, אותו נישום עשוי למצוא את עצמו מול תוצאה דרמטית:

תשלום על קרן המס בסך של 35 אלף שקל, ריבית והצמדה כ-5 אלף שקל ועל כל אלה מתווסף קנס גרעון של כ-30 אלף שקל נוספים. כלומר, חוב של 35 אלף שקל צומח לפי שלושה ויותר. איזה תמריץ יש כאן לנישום להיחפז ולדווח ביוזמתו? שהרי האמת צריכה להיאמר- אם לא נתגלה עד היום "מחדלו" זה, מה הסבירות שיתגלה אי פעם?

הנוהל החדש מבהיר שאין ביטול אוטומטי של הצמדה וריבית, ואין ביטול של קנסות גרעון אלא בכפוף לשיקול דעת פקיד השומה.

מונית
צילום: ביזפורטל

עם פתיחת שנת הלימודים: מוניות רגילות יוכלו להסיע תלמידי חינוך מיוחד

התקנות החדשות מבטלות דרישות טכניות שהותאמו לאוטובוסים, ומאפשרות לרשויות המקומיות להפעיל הסעות מותאמות וגמישות יותר במיוחד במסלולים קטנים ומרוחקים של תלמידי החינוך המיוחד

מנדי הניג |

תקנות תעבורה חדשות שחתמה עליהן שרת התחבורה, מירי רגב, יאפשרו לראשונה שימוש במוניות רגילות להסעת תלמידים, בפרט תלמידים עם צרכים מיוחדים. התקנות צפויות להיכנס לתוקף כבר בימים הקרובים, אחרי עבודת מטה שנערכה במשרד התחבורה בשיתוף משרד החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים.

מאות רשויות מקומיות ברחבי הארץ מפעילות מדי יום מערך הסעות מורכב עבור תלמידי החינוך המיוחד. לא מדובר באוטובוסים עמוסים, אלא לרוב במסלולים נקודתיים עם שניים או שלושה תלמידים בלבד לפעמים מיישובים שונים, לפעמים בנסיעה ארוכה, לעיתים תוך צורך בהתאמות מיוחדות. במציאות הזו, מונית רגילה היא פתרון הגיוני וזמין, אלא שעד כה חלו עליה כללים שהיו מותאמים בכלל עבור כלי רכב גדולים כמו אוטובוסים או מיניבוסים.

כך למשל, התקנות דרשו התקנת פנסי איתות מיוחדים מאחור, או הורדת תלמידים אך ורק מצד ימין כללים שקשה או בלתי אפשרי ליישם במונית סטנדרטית. בפועל, נהג המונית יושב קרוב לתלמידים, יכול להשגיח עליהם מקרוב, ולעיתים אפילו עוזר באופן אישי. לכן, ההיגיון שהנחה את משרד התחבורה היה לעדכן את ההגדרה בחוק של "הסעת תלמידים" כך שלא תחול על מוניות רגילות, ובכך לאפשר גמישות תפעולית לצד שמירה על בטיחות.

שרת התחבורה רגב מסבירה: "עם כניסתי לתפקיד הנחיתי את אנשי משרדי לבחון את מערך תקנות התעבורה, ובכל מקום שבו ניתן להפחית חסמים בירוקרטיים ותקינה מיותרת, בלי להתפשר על הבטיחות - לפעול לטובת האזרח. בוודאי כאשר מדובר באלה שהכי זקוקים לעזרתנו - תלמידי החינוך המיוחד. מערכת הסעות התלמידים, ושל תלמידי החינוך המיוחד בפרט, היא אתגר יומיומי לרשויות המקומיות ולמשפחות. התקנות החדשות יאפשרו להסיע ילדים גם במוניות רגילות, בצורה שתיתן מענה יעיל, בטוח ונגיש יותר. משרד התחבורה רואה חשיבות עליונה בשוויון ההזדמנויות ובנגישות לכל ילד, בכל מקום״.

גם מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, מתייחס לשינוי: "התקנות החדשות נועדו לתת מענה מותאם למציאות של החינוך המיוחד – להסיע פחות תלמידים, לעיתים למרחקים גדולים, בצורה יעילה ובטוחה. זהו מהלך שיקל על הרשויות, יוזיל עלויות ויביא גמישות שדרושה בשטח."