קרלוס גוהן: "אין עתיד לסוללות מתחלפות"
קרלוס גוהן, עם פלואנס Z.E
על-פי הדיווח, רנו תמשיך לייצר את הפלואנס Z.E עם הסוללות המתחלפות, אך שאר דגמי החברה ישארו עם סוללות קבועות ונטענות כמקובל. מדובר, למעשה, במסמר נוסף בארונה של בטר פלייס, אשר מוקד הפעילות העיקרי שלה מחוץ לישראל הוא דנמרק. באותו דיווח נכתב כי בטר פלייס מכרה שם כ-250 מכוניות בלבד – הרבה פחות מהצפוי – וכ-2,000 מכוניות באופן גלובאלי. זאת בעוד מכוניות חשמליות אחרות מקבוצת רנו-ניסאן מגיעות לנתוני מכירות מרשימים הרבה יותר, כמו הליף עם 50,000 יחידות שנמכרו ברחבי העולם.

ובטר פלייס בשלה, לפחות בכל הנוגע לאמונה ולכיוון. בתגובה לדבריו של גוהן מסרה מנהלת התקשורת של בטר פלייס בדנמרק כי "אנחנו (בטר פלייס, ע.ס) ממשיכים לראות בטכנולוגיית החלפת הסוללות את החלופה האמיתית לבנזין ולדיזל. תהליך המעבר הוא ארוך ובטר פלייס היא המובילה בכל הנוגע לתשתית עבור כל סוגי הרכב החשמליים. כרגע רוב הרוכשים פונים לכיוון של סוללות רגילות נטענות, אבל הסוללות המתחלפות הולכות וצוברות מומנטום".
כעת נושאת בטר פלייס את פניה לסין, והיא במגעים עם חברת החשמל הגדולה במדינה (ובעולם, אגב) לקביעת תקן בינלאומי למנגנון החלפת הסוללות. זאת בדרך לפיילוט שינסה לכבוש את ליבם של תושבי סין, שם מתאפיין שוק הרכב בביקוש בלתי נלאה.
אם המהלך יוכתר כהצלחה, ייתכן ונראה שיתופי פעולה עתידיים של בטר פלייס עם יצרניות הרכב הסיניות, שיוכלו להרחיב את היצע הדגמים עם הסוללות המתחלפות.
- 1.קררה 06/05/2013 14:16הגב לתגובה זואחת כזו! אם אכן יותר כלכלי מדלק מי כמו מונית שחצי יום עומדת בפקק תהנה מכך? אם נהגי המוניות לא מבינים זאת על בטר פלייס להפעיל בעצמה מוניות ולהוכיח! הסבה היחידה לא לעשות כן היא אם אין כלכליות בתפעול מכונית חשמלית שלהם!