התגעגעתם? פורשה 911 טורבו חוזרת
פורשה 911 טורבו 2013

ה-911 טורבו החדשה, בעזרת צמד מגדשיה, מגיעה עם 520 כ"ס. אלה מהווים תוספת של 20 סוסים ביחס לטורבו הקודמת. גרסת-העל (עד שתוצג GT2 חדשה, לפחות), הטורבו S, מגיעה כבר עם 560 כ"ס – לא רע בכלל בשביל 6 צילינדרים. שתי הגרסאות זונחות את התיבה ידנית ועוברות לתיבת ה-PDK הדו-מצמדית בעלת 7 יחסי ההעברה. תאוצה ל-100 קמ"ש אורכת רק 3.2 שניות בטורבו הרגילה (עם חבילת 'ספורט כרונו' של תושבות מנוע דינאמיות ובלמים קרמיים) ו-3.1 שניות ב-S, שגם מגיעה ל-318 קמ"ש מירביים. עם זאת, פורשה משפרת את צריכת הדלק ב-16% ל-11.1 ק"מ לליטר בשתי הגרסאות, לפי תקן ה-NEDC.
צעד בולט נוסף, הפעם בתחום הדינאמי, הוא היגוי אחורי אקטיבי, כפי שקיים גם ב-GT3 שהוצגה בז'נבה (וכבר זכתה לתמחור מקומי). מדובר במערכת אלקטרונית שמסובבת את הגלגלים האחוריים בפניות. במהירויות של עד 50 קמ"ש, מסובבת המערכת את הגלגלים בזווית של עד 2.8 מעלות (בהתאם למהירות) – בכיוון מנוגד לזה של הגלגלים הקדמיים. בכך משתפרת יכולת התמרון במהירויות נמוכות, למשל בחנייה. במהירויות של 80 קמ"ש ומעלה, המערכת יכולה לסובב את הגלגלים בזוויות דומות, רק שהפעם היא עושה זאת באותו כיוון של הגלגלים הקדמיים.

שיווק ה-911 טורבו וטורבו S החדשות יחל באירופה בחודש ספטמבר. המחיר, שימו לב, גבוה במיוחד – עם 162,000 יורו (755,000 שקלים, לצורך העניין) לגרסה הרגילה ולמעלה מ-30,000 יורו נוספים עבור ה-S (שתעלה 195,000 יורו). אלו הם המחירים בגרמניה, ואם משווים אותם לגרסאות אחרות של ה-911 שם, מתקבל הפרש משמעותי ביותר של למעלה מ-40% ביחס לקאררה 4S, ואף גבוה מכך ביחס לגרסאות אחרות. לשם השוואה, הטורבו הקודמת עלתה פחות מ-130,000 יורו, בעוד ה-S עלתה "רק" 142,000 יורו. כנראה, כמו תמיד, שיש מי שיכול להרשות זאת לעצמו. אנחנו, כרגיל, רק נרשה לעצמנו להתרגש.