טאו תתבע את אילן בן דב? בעל מניות בחברה דורש ממנה לתבוע את בן דב בגין עסקאותיו
חברת טאו תשואות, הנמצאת בשליטת אילן בן דב, הודיעה היום כי אחד מבעלי המניות דורש כי החברה תגיש תביעה מכוח סעיף 194 לחוק החברות, התשנ"ט 1999, נגד אילן בן דב, דירקטור בחברה ובעל השליטה בה וכנגד סאני אלקטרוניקה הנמצאת אף היא בשליטתו של בן דב.
בעל המניות דורש לתבוע את בן דב וסאני בגים מספר עסקאות בעלי עניין שביצע בן דב בחברות שבשליטתו: הראשונה- בגין רכישת השליטה בסקיילקס על ידי סאני, ממפעלים פטרוכימיים בישראל, שכן לטענתו רכישת השליטה בסקיילקס על ידי סאני התאפשרה נוכח העובדה כי טאו וסאני החזיקו באותו מועד במשותף, 36.6% ממניות סקיילקס והחזקה משותפת זו היא שחייבה את פטרוכימיים להיפרד מאחזקותיה בסקיילקס.
לטענת בעל המניות ניצלו בן דב וסאני הזדמנות עסקית משותפת לסאני ולטאו שנוצרה עקב אחזקות טאו בסקיילקס ובכך היה משום הפרת חובות זהירות ואמון כלפי טאו.
העסקה השנייה- רכישת פעילות הסלולאר על ידי סקיילקס מאת סאני. עסקה זו, לטענת בעל המניות, היה כדי לגרוע מקופת המזומנים של סקיילקס תוך קיפוח בעלי מניות המיעוט בסקיילקס.
העסקה השלישית- רכישה עצמית של מניות סקיילקס על ידי סקיילקס במחיר שלדעת בעל המניות אינו משקף באופן אמיתי את ערך המניות הנרכשות.
מטאו תשואות נמסר, כי היא העבירה את המכתב לעיון יועציה המשפטיים לצורך קבלת חוות דעתם בנושא ולאחר גיבוש עמדה, כנדרש על פי סעיף 196 לחוק החברות, בכוונתה לפרסם בדוח מיידי את עיקרי תשובתה לבעל המניות.

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול
בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה
חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.
בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.
"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.
לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.
