012 סמייל: גידול של 14% בהכנסות משירותי פס רחב. הרווח הנקי הסתכם ב-12.5 מ' שקל
012 סמייל תקשורת מסכמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2008 ומדווחת על הכנסות שיא של 282 מיליון שקל (כ-82 מ' דולר) וגידול של 9% לרמת שיא ברווח התפעולי - 34 מיליון שקל ( כ-10 מ' דולר).
012 סמייל מדווחת עוד, כי מעבר ל-2 תחומיה העיקריים - שירותי פס רחב וטלפוניה בין לאומית הפעילות בשוק הטלפוניה הפנים ארצית (בפס רחב) עומדת היום על כ-85,000 קווי מנויים.
הכנסות: ההכנסות ברבעון השלישי של 2008 הסתכמו ב-282 מיליון שקל (82 מיליון דולר), עליה של 1% בהשוואה לרבעון השלישי של 2007, שבו הסתכמו ההכנסות ב-280 מיליון שקל וגידול של כ- 18 מיליון שקל (7%) בהשוואה לרבעון השני של שנת 2008.
גידול זה נובע מעלייה של 14% בהכנסות משירותי הפס הרחב של החברה אשר פיצו על ירידה של 35% בשירותי הניתוב בין מפעילים, בעלי שיעורי רווחיות נמוכים (Hubbing ) וכן על הירידה בשער החליפין הממוצע של השקל לדולר ביחס לרבעון מקביל אשתקד.
לדברי מנכ"ל 012 סמייל, סטלה הנדלר, "ברבעון זה נהנינו גם מהתחזקות שער החליפין של הדולר מול השקל (לעומת הרבעון הקודם), מגמה שממשיכה לפעול לטובתנו גם ברבעון הרביעי."
רווח תפעולי: הרווח התפעולי (EBIT) ברבעון השלישי גדל לשיא של 34 מיליון שקל (9.9 מיליון דולר), עלייה של 9% בהשוואה לרבעון השלישי של 2007 וגידול של 3% בהשוואה לרבעון השני של 2008.
חברת התקשורת רשמה עלייה בהוצאות המימון, עם גידול של כ-28%. הוצאות המימון ברבעון השלישי הסתכמו ב-18 מיליון שקל (5.3 מיליון דולר) לעומת 14 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2007. בדומה לרבעון השני, נתון זה משקף בעיקר את העלייה במדד המחירים לצרכן בישראל אליו צמודות אגרות החוב של החברה.
הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2008 הסתכם ב- 12.5 מיליון שקל (3.7 מיליון דולר) או ב-0. 49 שקל (0.15 דולר) למניה לעומת 12.3 מיליון שקל או 0.67 שקל למניה ברבעון השלישי של 2007 (אשר חושב על-בסיס מספר המניות טרום ההנפקה) ו-5.6 מיליון שקל או 0.22 ₪ למניה ברבעון השני של 2008.
עלייה בהכנסות משירותי פס רחב - מהווים מחצית מהמחזור
ההכנסות ברבעון השלישי מפעילויות הליבה של הפס הרחב הסתכמו ב-140 מיליון ₪ (40.9 מיליון דולר), גידול של 14% לעומת הרבעון השלישי של 2007, ו-7% בהשוואה לרבעון השני של 2008. נתונים אלה משקפים את היציבות בבסיס לקוחות הפס הרחב של החברה בשילוב עם גידול מתמשך במספר לקוחות הטלפוניה בפס רחב של החברה.
ככלל, ההכנסות ממגזר הפס הרחב מהוות כעת כ-50% מסך הכנסות החברה לעומת 44% ברבעון השלישי של 2007. נכון להיום לחברה יותר מ-85,000 קווי מנויים, מעבר לתוכניותיה העיסקיות לשנת 2008.
ירידה של 10% בהכנסות מטלפוניה בין לאומית

תובנות על הישראלי הממוצע מהמהלך של בנק הפועלים
מעל מיליון לקוחות היו זכאים להטבה ששווה כסף מזומן, אך כמעט מחצית מהם כלל לא השתתפו; חלק העדיפו מענק של 100 שקלים על פני מניות בשווי גבוה יותר וללא עמלות, עדות להעדפת ודאות על פני פוטנציאל; הפערים בין צעירים למבוגרים ובין נשים לגברים משרטטים את דמותו
של ה"ישראלי הממוצע"
בנק הפועלים פועלים -1.67% חילק אתמול מאות אלפי מניות ללקוחותיו במהלך ראשון מסוגו בישראל. מעבר לאירוע הסמלי, הנתונים מהחלוקה מספקים הצצה ייחודית להרגלי החיסכון וההשקעה של הישראלי הממוצע.
אדישות מפתיעה
בישראל יש אמרה של "נותנים לך - תיקח", לכן האדישות שעולה מהנתונים של הבנק דיי מפתיעים. מעל מיליון לקוחות היו זכאים לקבל את ההטבה, אך בפועל פחות מ-600 אלף לקוחות (כ-593 אלף לקוחות המחזיקים בכ-440 אלף חשבונות) בחרו באחת מהאפשרויות לקבלת ההטבה שחילק הפועלים. כלומר, כמעט מחצית כלל לא טרחו להצביע או אפילו לבדוק מה מוצע להם. זה מלמד על פער גדול בין הציבור לבין העולם הפיננסי, גם כשהבנק מציע כסף או מניות בחינם, רבים מעדיפים להתעלם. אפשר לקרוא לזה ריחוק מהבנק, חוסר מודעות או פשוט אדישות, אבל התוצאה היא שחלק גדול מהלקוחות ויתר על הטבה ממשית מבלי להתעניין.
שנאת הסיכון
הבחירה במענק הכספי של
100 שקלים, על פני מניות בשווי גבוה יותר, המוערך בכ-124.5 שקל ביום ההטבה, ממחישה עד כמה חלק בציבור מעדיף ודאות על פני פוטנציאל. רבים מהלקוחות ויתרו על ערך עודף מיידי, פשוט מפני שהכסף המזומן נראה להם "בטוח יותר". גם כשהבורסה מציעה נזילות מלאה, חוסר ההבנה או
החשש מהלא נודע מובילים לחירות כלכלית מוגבלת, הציבור מוכן להפסיד כדי להרגיש שקט נפשי. חלק מהלקוחות ויתרו על רווח מיידי, למרות שהמניות ניתנו ללא עמלות, ללא דמי משמורת וללא אירוע מס, כלומר הטבה נטו לחשבון.
חשיפה ראשונה לשוק ההון?
כ-60% מהלקוחות
שבחרו במניות לא החזיקו קודם לכן ניירות ערך בחשבון הבנק. מצד אחד, מדובר במהלך שפתח את הדלת לעשרות אלפי משקי בית שלא היו מחוברים כלל לשוק ההון. מצד שני, ייתכן שהנתון הזה משקף גם תופעה אחרת. הרבה ישראלים שמבינים בהשקעות כבר מזמן לא עושים זאת דרך הבנקים, אלא דרך
בתי השקעות חיצוניים שמציעים עמלות נמוכות יותר. כך או כך, מדובר בתזכורת לפערים גדולים מאוד בגישה להשקעות.
- פועלים עם תשואה להון של 16.7% ורווח נקי של 2.5 מיליארד שקל
- "טאואר תזנק ב-29%"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פער גילאים מובהק
בפילוח גילאים נחשף פער משמעותי, כאשר רק 58% מהצעירים בני 18-25 בחרו במניות, לעומת 70% בקבוצת גילאי 46-55. זה לא
בהכרח "שנאת בורסה", אלא יותר תחושת ריחוק וחוסר עניין אצל הצעירים, שעוסקים פחות בחיסכון והשקעות לטווח ארוך ויותר בבזבוזים של כאן ועכשיו. האבסורד הוא שהבורסה היא כלי שמאפשר נזילות כמעט יומיומית, ושווי ההטבה שהתקבל מהמניות גבוה מזה שהתקבל במענק החד פעמי בגובה
100 שקל. מנגד, ככל שהגיל עולה, כך גדלה המוכנות לבחור באפיק שמסמל השקעה, גם אם מדובר במתנה קטנה. התמונה שעולה היא של דור צעיר שנשאר קרוב יותר למזומן, לעומת דור מבוגר יותר שכבר מבין את החשיבות שבהשקעות.