012 סמייל: גידול של 14% בהכנסות משירותי פס רחב. הרווח הנקי הסתכם ב-12.5 מ' שקל
012 סמייל תקשורת מסכמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2008 ומדווחת על הכנסות שיא של 282 מיליון שקל (כ-82 מ' דולר) וגידול של 9% לרמת שיא ברווח התפעולי - 34 מיליון שקל ( כ-10 מ' דולר).
012 סמייל מדווחת עוד, כי מעבר ל-2 תחומיה העיקריים - שירותי פס רחב וטלפוניה בין לאומית הפעילות בשוק הטלפוניה הפנים ארצית (בפס רחב) עומדת היום על כ-85,000 קווי מנויים.
הכנסות: ההכנסות ברבעון השלישי של 2008 הסתכמו ב-282 מיליון שקל (82 מיליון דולר), עליה של 1% בהשוואה לרבעון השלישי של 2007, שבו הסתכמו ההכנסות ב-280 מיליון שקל וגידול של כ- 18 מיליון שקל (7%) בהשוואה לרבעון השני של שנת 2008.
גידול זה נובע מעלייה של 14% בהכנסות משירותי הפס הרחב של החברה אשר פיצו על ירידה של 35% בשירותי הניתוב בין מפעילים, בעלי שיעורי רווחיות נמוכים (Hubbing ) וכן על הירידה בשער החליפין הממוצע של השקל לדולר ביחס לרבעון מקביל אשתקד.
לדברי מנכ"ל 012 סמייל, סטלה הנדלר, "ברבעון זה נהנינו גם מהתחזקות שער החליפין של הדולר מול השקל (לעומת הרבעון הקודם), מגמה שממשיכה לפעול לטובתנו גם ברבעון הרביעי."
רווח תפעולי: הרווח התפעולי (EBIT) ברבעון השלישי גדל לשיא של 34 מיליון שקל (9.9 מיליון דולר), עלייה של 9% בהשוואה לרבעון השלישי של 2007 וגידול של 3% בהשוואה לרבעון השני של 2008.
חברת התקשורת רשמה עלייה בהוצאות המימון, עם גידול של כ-28%. הוצאות המימון ברבעון השלישי הסתכמו ב-18 מיליון שקל (5.3 מיליון דולר) לעומת 14 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2007. בדומה לרבעון השני, נתון זה משקף בעיקר את העלייה במדד המחירים לצרכן בישראל אליו צמודות אגרות החוב של החברה.
הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2008 הסתכם ב- 12.5 מיליון שקל (3.7 מיליון דולר) או ב-0. 49 שקל (0.15 דולר) למניה לעומת 12.3 מיליון שקל או 0.67 שקל למניה ברבעון השלישי של 2007 (אשר חושב על-בסיס מספר המניות טרום ההנפקה) ו-5.6 מיליון שקל או 0.22 ₪ למניה ברבעון השני של 2008.
עלייה בהכנסות משירותי פס רחב - מהווים מחצית מהמחזור
ההכנסות ברבעון השלישי מפעילויות הליבה של הפס הרחב הסתכמו ב-140 מיליון ₪ (40.9 מיליון דולר), גידול של 14% לעומת הרבעון השלישי של 2007, ו-7% בהשוואה לרבעון השני של 2008. נתונים אלה משקפים את היציבות בבסיס לקוחות הפס הרחב של החברה בשילוב עם גידול מתמשך במספר לקוחות הטלפוניה בפס רחב של החברה.
ככלל, ההכנסות ממגזר הפס הרחב מהוות כעת כ-50% מסך הכנסות החברה לעומת 44% ברבעון השלישי של 2007. נכון להיום לחברה יותר מ-85,000 קווי מנויים, מעבר לתוכניותיה העיסקיות לשנת 2008.
ירידה של 10% בהכנסות מטלפוניה בין לאומית
ההכנסות ברבעון השלישי משירותי טלפוניה בין-לאומית הסתכמו ב-142 מיליון שקל (41.4 מיליון דולר), נתון המשקף כ-50% מהכנסות החברה. ירידה של 10% בהשוואה לרבעון השלישי של 2007 הכוללת ירידה של 35% בשירותי ה Hubbing וכן את הירידה בשער החליפין הממוצע של השקל לדולר אשר הפחית את הערך השקלי של מכירות החברה הנקובות בדולרים.