השוק שייך לצעירים: סוני אריקסון מגיעה לנתח שוק של 28% בשוק ה-GSM בישראל

ברס אלקטרה, נציגת סוני אריקסון בישראל הודיעה על חבירה ל-MTV ישראל ופתיחת "חנות בתוך חנות" ראשונה בשקם אלקטריק שבעת הכוכבים
משה בנימין |

ברס אלקטרה נציגת סוני אריקסון בישראל, מדווחת היום (ב') על נתוני פעילותה מהשנה החולפת ומוסרת כי היא מחזיקה ב- 28% מנתח המכירות בשוק ה- GSM. בנוסף נמסר, כי במהלך 12 החודשים האחרונים נמכרו מעל ל – 400,000 מכשירי דור 3 המהווים גידול של 80% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בשנה החולפת השיקה החברה 7 מכשירים בישראל המותאמים לסגמנטים שונים, שהושקו אצל שתי מפעילות הסלולאר- סלקום ואורנג'. היום נמסר כי החברה עתידה לשווק את מכשיריה גם דרך חברת פלאפון אך טרם סוכמו פרטי המודל השיווקי עם החברה.

צוברים מודעות ובולטים בין מכשירי המוזיקה

סקרי שוק שערכה חברת סוני אריקסון העולמית הכוללים גם את ישראל, מצביעים על מודעות גבוהה ביותר למותג, אשר ביצע חדירה לשוק לפני שלוש וחצי שנים בלבד (55% במודעות בלתי נעזרת ו-93% במודעות נעזרת) .

חברת TNS, מדרגת את מותג סוני אריקסון כמוביל בתחום החדשנות ומכשירי המוזיקה, מבין כל יצרני מכשירי הסלולאר הנמכרים בארץ. החדירה המאסיבית והמובילות של החברה בקרב פלח שוק הצעירים, באה לידי ביטוי גם בקרב המבוגרים, המזהים את סוני אריקסון כמותג הצעיר ביותר, החדשני ביותר והמוביל במכשירי המוזיקה.

"את ההצלחה בקרב קהל היעד הצעיר ניתן לזקוף לעבודת שטח קשה וליוזמות שיווק נועזות במהלך השנה שהובילו אותנו גם לגמר תחרות השיווק האפקטיבי –אפ"י", אומר מיקי ברקן מנכ"ל ברס אלקטרה.

השנה האחרונה: תחרות מיקסים ושת"פ עם כנסיית השכל

בחודש אוקטובר, נבחר קמפיין אינטרנטי אינטראקטיבי, להוביל את מכשיר ה- walkman הסלולארי, w660i, באמצעות תחרות מיקסים בין הגולשים. הקמפיין זכה למספר שיא של כניסות גולשים, כאשר כבר בשבוע הראשון לקמפיין למעלה מ- 10,000 גולשים שלחו מיקס בעריכתם לתחרות.

בחודש דצמבר נחשף שיתוף הפעולה עם להקת הרוק המובילה בישראל כנסיית השכל. הפקת הדיסק הסלולארי המקורי הראשון בסלולאר יצרה בידול בין סוני אריקסון לשאר החברות. שיתוף פעולה ראשוני וייחודי זה הביא למכירת כ- 20,000 מכשירים מסוג W910 בתקופה של חודש ימים בלבד.

2.5 מיליון דולר על פרסום בשנה הקרובה

סוני אריקסון תשקיע השנה כשניים וחצי מליון דולר בפרסום המותג והמוצרים החדשים. הפרסום ישמור על אסטרטגיית המותג, "ריגוש והתרגשות" ויכלול שיתופי פעולה בינלאומיים ומקומיים.

החברה חשפה במסיבת עיתונאים היום (ב') חלק מן המכשירים החדשים אותם היא מתכוונת להשיק במחצית השנייה של 2008. המכשיר אותו בחרה סוני כדגם להתגאות בו היה ה- X1, "יצירת המופת של החברה. מכשיר הקצה שאחריו מגיע התהום של כל משווקי הסמארטפונים". מיקי ברקן, מנכ"ל ברס אלקטרה מסר שהמחיר יהיה "Very high".

X1 - בדרך להיות משווק במחצית השנייה של 2008

לגבי התחרות הברורה בשוק הסלולרי מול iPHONE מסר ברקן, כי הם "לא יתחרו במכשיר של אפל ובכלל מעדיפים שלא להיות חלק מהביצה הזו".

ברס אלקטרה מתכוונת עוד לפתוח חנות של סוני אריקסון בישראל. מהלך שדובר בו רבות וייצא לדרך כ"חנות בתוך חנות" בתוך סניף שקם אלקטריק שבעת הכוכבים (חלק מקבוצת אלקטרה המחזיקה בברס אלקטרה).

ההשקה תהיה כבר לפני החגים בספטמבר ובחברה מסרו כי אם המהלך יצלח לא תהיה להם בעיה לפתוח עוד 3-4 סניפים שכאלו במהרה תוך שימוש בפלטפורמה בפריסה ארצית של שקם אלקטריק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה