ארגון המורים: נפתח בשביתה ב-2 בספטמבר
כמו בכל שנה מאיימים המורים לפתוח בשביתה כבר בתחילת שנת הלימודים, הפעם האיום הגיע לכדי הודעה רשמית: ארגון המורים העל-יסודיים הודיע היום לחבריו כי על-פי החלטת הארגון לא ייפתחו הלימודים כסדרם בספטמבר, בכל חטיבות הביניים והתיכונים שבהם מלמדים מורי הארגון.
באיגרת שיצאה ממשרדו של יו"ר הארגון, רן ארז, אל מורי ישראל, נכתב: "בחודשים האחרונים אנו מקיימים משא ומתן עם משרד האוצר שהתפוצץ בשבוע שעבר. לאור התנהלותו של משרד האוצר, ברור לנו כי אין בכוונתם להשקיע במערכת החינוך ולו מעט. מנקודת מבט קצרת ראות, מערכת החינוך בעיניהם אינה השקעה כדאית ואין הם רוצים לראות אלו השלכות עתידיות יש למערכת החינוך על המדינה. המסקנה היא שללא מאבק - אין כל סיכוי שמשרד האוצר יתעשת וישקיע במערכת החינוך את המשאבים שהמערכת כל כך זקוקה להם".
הפיצוץ במו"מ מול ארגון המורים הגיע שעות ספורות לפני חתימה על הסכם עם הסתדרות המורים, שבו קיבלה זו תוספת של 30% לשכר מוריה בתמורה לשינוי מבנה עבודתם. גורמים במשרד האוצר טוענים כי היה זה הקש האחרון ששבר את גבו של רן ארז, שהבין שהוא לא מקבל כלום.
בתגובה להסכם שאותו כינה ארז בעבר "עבדות", הוא אומר היום: "ההסכם אינו משפר את שכרם של המורים היות ותוספת השכר ניתנת בגין תוספת עבודה רבה יותר, רפורמה זו כביכול מראה שהממשלה אינה מתכננת השקעה כלשהי בחינוך העל-יסודי".

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול
בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה
חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.
בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.
"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.
לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.
