HOT מרחיבה את פלטפורמת VOD עם ערוץ קניות חדש

הערוץ החדש זהה במתכונתו לערוץ הקניות הקיים ופועל תחת פלטפורמת ה-VOD בשלב זה. עם המפרסמים שחתמו על הסכמי התקשרות נמנות רשתות בתי המלון הולידיי-אין, קראון פלאזה ושרתון, חברת קשרי תעופה ושיכון עובדים
אפרת אדיר |

לזירת הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל מצטרף בימים אלה שחקן חדש: קניון VOD. מדובר בערוץ קניות לצפייה על-פי דרישה הנגיש ללקוחות שירות ה-VOD של מנויי חברת HOT, המוערכים בכ-300 אלף משקי בית.

את הזיכיון להפעלת הערוץ קיבלה חברת "לוח וידאו", הנמצאת בבעלותם של כמה אנשים עסקים ישראלים, בראשם עומד ניר מרקוביץ', בעל חברת "פוזישן מדיה", המשמש גם כמנכ"ל הערוץ.

הערוץ כולל ספרייה עם מגוון רחב של סרטונים הממחישים לצופה שירותים ומוצרים המוצעים למכירה. לעומת ערוצי קניות אחרים, שבהם המוצרים מוצעים ברצף אקראי והצופה שמתעניין במוצר מסוים לא יכול לדעת אם ומתי הוא יוצע, בקניון VOD השליטה בשידור ניתנת למעשה לצופה, הנהנה מחופש מוחלט בבחירת המוצרים שבסרטוניהם הוא רוצה לצפות ובעיתוי הצפייה, תוך ניצול מקסימלי של יכולת HOT V.O.D.

לנוכח הביקושים הגבוהים עד סוף חגי תשרי לנסיעות ולנופש, מתמקד הערוץ בתקופת ההשקה בתחום זה, ולאחר מכן יורחבו התחומים לצרכנות, תרבות ופנאי. מרקוביץ' טוען כי בשלב הפיילוט בו הערוץ נמצא כחודש באוויר, נרשמו עשרות אלפי כניסות לסרטונים המוקרנים בערוץ ובקרוב יעלה גם פרומו לערוץ בערוצי הכבלים.

הסרטונים הנם באורך של עד 5 דקות והצופה יכול בכל רגע נתון לעצור את השידור או להריץ את הסרטון קדימה או אחורה. בהתאם לתקנות ערוצי הקניות של מועצת חברות הכבלים והלוויין, לאורך כל שידור הסרטון מופיעות על המסך כתוביות עם המחיר ומספר הטלפון להזמנת השירות או המוצר.

במסגרת ההתקשרות עם המפרסמים בערוץ, הסרטונים ישודרו במשך חודש שלם ולמפרסמים המעוניינים ניתנים גם שירותי הפקת סרטונים בתשלום. עם המפרסמים שכבר חתמו על הסכמי התקשרות נמנות רשתות בתי המלון הולידיי אין, קראון פלאזה ושרתון, חברת קשרי תעופה וחברת הנדל"ן שיכון עובדים.

עוד אומר מרקוביץ': "קניון VOD פותח עידן חדש בתחום ה-infomercial - טלוויזיה המשלבת מסחר ומידע שזמינים לצופה 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה, בזכות טכנולוגיית ה-VOD. מבחינת הצרכן, הערוץ מאפשר לו לקבל מידע מקיף על המוצר או השירות שהוא שוקל לרכוש ומספק לו חוויית צפייה המשמרת את כל יתרונות הצפייה בווידיאו. המפרסם נהנה מפרסום אפקטיבי בפני קהל שצופה בסרטים מתוך בחירה, ולא בפני קהל אדיש או שבוי כמו בערוצים המסחריים".

הכניסה לקניון VOD והצפייה בסרטים אינה כרוכה בתשלום, והגישה לערוץ היא מהתפריט הראשי של שירות ה-VOD ופתוחה גם ללקוחות HOT שאינם מנויים בשירות VOD אך מחזיקים ממיר דיגיטלי התומך ב-VOD.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

ביטוח לאומי מקדים את תשלום הקצבאות - הזכאים יקבלו כבר ביום ראשון

אילו קצבאות יכללו בהקדמה ומה יקרה בחודש הבא?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי

לקראת ראש השנה, שיחול ביום שני הקרוב (22 בספטמבר), המוסד לביטוח לאומי נערך להקדים את העברת הקצבאות ארוכות המועד ולשלם אותן כבר ביום ראשון (21 בספטמבר). מדובר במהלך שצפוי להקל על מאות אלפי משפחות, קשישים ואנשים עם מוגבלות, שנדרשים להיערך להוצאות החג.

בדרך כלל מועברות הקצבאות ארוכות המועד ב-28 בכל חודש, אולם הפעם הוחלט על הקדמה של שבוע, כדי לאפשר לזכאים נזילות מוקדמת ונוחות כלכלית בתקופה שבה ההוצאות גדלות באופן טבעי - קניות לחג, ארוחות משפחתיות והוצאות שוטפות.

אילו קצבאות ייכללו בהקדמה?

על פי הודעת הביטוח הלאומי, התשלום המוקדם יכלול קצבאות נכות כללית, קצבאות ילדים נכים, שירותים מיוחדים לנכים קשים, קצבאות ניידות, קצבאות לנפגעי עבודה, גמלאות שיקום, גמלת סיעוד, קצבאות מזונות, קצבאות אזרח ותיק (זקנה), קצבאות שארים וכן קצבאות לאסירי ציון. כולן יופקדו בחשבונות הבנק של הזכאים כבר ביום ראשון.

גם קצבת הילדים הרגילה (עבור ילדים שאינם נכים) הוקדמה החודש ושולמה כבר ב-17 בספטמבר, שלושה ימים לפני המועד הקבוע, ה-20 בחודש. תשלומי אבטלה והבטחת הכנסה שולמו כרגיל ב-12 בספטמבר, אך באוקטובר הם יוקדמו ל-9 בחודש.

בכל שנה נושא הקדמת הקצבאות עולה מחדש סביב חגי תשרי, שהם החגים הארוכים והעמוסים ביותר מבחינה כלכלית. הוצאות על מזון, מתנות, טיולים משפחתיים ולעיתים גם חובות שנצברו במהלך השנה, הופכים את התקופה הזו לרגישה במיוחד עבור משקי בית מעוטי יכולת.

עמית גל הממונה על שוק ההון; קרדיט: מורג ביטןעמית גל הממונה על שוק ההון; קרדיט: מורג ביטן

הרפורמה בביטוח הבריאות מציגה: עלייה בפרמיות וחוסר בהירות לציבור

דוח הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחסכון חושף כי הציבור משלם יותר ובמהלך 2024 דמי הביטוח ברוטו עלו מהשנה הקודמת בכ-9% ל-17.9 מיליארד שקל וכי ההוצאות עולות בעקביות בעשור האחרון, כשב-2014 הסכום היה פחות מחצי, ועמד על כ-8.2 מיליארד שקלים בלבד; עמלות סוכני הביטוח עלו ב-8%

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח בריאות

אחת הרפורמות המרכזיות שנכנסו במהלך 2024, במסגרת חוק התוכנית הכלכלית 2023-2024 נגעה לשינוי מבני בביטוחי הבריאות. הכוונה המקורית הייתה להפחית את עלויות הביטוח לציבור לצמצם כפילויות כיסוי בין הביטוחים הפרטיים לתוכניות השב"ן של קופות החולים. בפועל, התוצאה הייתה הפוכה: במקום ירידה ניכרת בהוצאות משקי הבית, חלק מהציבור נתקל בעלייה בעלויות ובחוסר בהירות לגבי היקף הכיסוי. לצד זאת, ההכנסות בענף המשיכו לגדול ופרמיות הבריאות מהוות כיום 1% מהתמ"ג והפך לגורם מרכזי במערכת הכלכלית והחברתית בישראל.

מבחינת הנתונים עצמם, ב-2024 הסתכמו דמי הביטוח הברוטו ב-17.9 מיליארד שקל, עלייה של כ-9% לעומת השנה הקודמת. עיקר הפעילות מתרכז בביטוחי פרט (57%) לעומת ביטוחים קבוצתיים (43%). בתוך כך, תחום הוצאות רפואיות הגיע להיקף של 6.5 מיליארד שקל, עלייה של 131% לעומת 2014, והביטוח הסיעודי נותר תחום מרכזי עם היקף של 6.6 מיליארד שקל, רובו (69%) בפוליסות קבוצתיות.


הציבור משלם יותר 

אז שוב, למרות שציפיית הרגולוטור היא למהלך שייצר שקיפות והוגנות עבור המבוטחים מחד, וירידה בהוצאות משקי הבית מאידך, הנתונים מראים בבירור, שלפחות ברמת ההקלה על משקי הבית, ההיפך הוא שקרה והציבור משלם יותר

מבוטחים רבים דיווחו על עלייה בפרמיות, על בלבול בנוגע להיקף הכיסוי ועל פערים בין מה שחשבו שמכוסה לבין המציאות. חלק מהפוליסות הוזלו במישור אחד אך התייקרו באחר, וכך נוצר מצב שבו במקום חסכון נטו, ההוצאה הכוללת של משקי הבית לא ירדה ואף עלתה. במשך שנים רבים שילמנו על פוליסות "שקל ראשון", שבפועל העניקו שירותים שכבר היו כלולים בתוכניות השב"ן של קופות החולים. הכוונה הייתה להעביר את הציבור לפוליסות מסוג "משלים שב"ן", שייכנסו לפעולה רק כאשר שירות אינו מכוסה על ידי הקופה. כפי שנכתב בהודעת משרד האוצר בעת החלת השינוי: "המהלך נועד ליצור שקיפות, להוזיל את העלויות ולמנוע מצב שבו הצרכן משלם פעמיים על אותו שירות רפואי".

ועם זאת, נתוני הפיקוח על הביטוח מראים כי אף על פי שהענף רשם גידול חד בהכנסות, החברות הציגו הפסד חיתומי של כ-132 מיליון שקל ב-2024, שאמנם נבלם מעט יחסית לשנים קודמות, אך עדיין היה שלילי. הרווחיות של חברות הביטוח נבעה מתשואות ההשקעה בשוק ההון והסתכמה בכ-1.26 מיליארד שקל. זאת אומרת, הכסף שהשארתם בידי חברות הביטוח עשה רווחים בשוק ההון, אבל לא ניתן לומר שהיעילות השתפרה או ירד המחיר לצרכן. הציבור שילם יותר, החברות לא הצליחו לייצר רווחיות מפעילות הליבה, והיעדים המקוריים של הרפורמה לא התממשו.