Axesat הקולומבינית בחרה בפתרון ה-SkyEdge של גילת

עם ההתקנה הנוכחית, Axesat, תפעיל יותר מ-2,500 תחנות VSATs של גילת. היקף העסקה מוערך בכמיליון דולר
עפרה ברון |

חברת גילת רשתות לוויין, הנסחרת בנאסד"ק (GILT) ובתל אביב, מרחיבה את עסקיה בקולומביה. החברה הודיעה היום (ד') כי נבחרה על ידי Axesat, אחת מספקי שירותי התקשורת הגדולים באמריקה הלטינית, לאספקת רשת לוויין מסוג SkyEdge, הכוללת 400 תחנות VSAT ותחנה מרכזת Hub)). עם השלמת התקנת תחנות הVSAT- מסוגSkyEdge, Axesat תפעיל למעלה מ-2,500 תחנות VSAT של גילת ברחבי המדינה. Axesat תשתמש במערכת החדשה של גילת לאספקת שירותי רשת פרטית לארגונים ברחבי קולומביה, הכוללת נתונים אינטראקטיביים, גישה לאינטרנט בפס רחב וטכנולוגיית VoIP. פלטפורמת ה- SkyEdgeשל גילת נבחרה ע"י Axesat בעקבות ניסיון ההתקנה והתפעול המוצלחים של יותר מ-2,000 תחנות VSATs מסוג 360E של גילת ברשת הלוויין של Axesat. חברת Axesat, היושבת בבוגוטה BOGOTA)), היא אחד מספקי שירותי התקשורת המובילים באמריקה הלטינית ומספקת שירותים לתאגידים ולקוחות פרטיים בקולומביה, ונצואלה, אקוודור ובכל רחבי מרכז אמריקה. חוזה ארונוביץ', סמנכ"ל מכירות אזורי של אמריקה לטינית בגילת נטוורק סיסטמס, אמר היום: "ההסכם החדש עם Axesat מדגים את הצלחתנו המתמשכת באמריקה הלטינית, הבאה לידי ביטוי באספקת ציוד ושירותים למפעילי תקשורת גדולים רבים באזור. פתרונות רשת הלווין בפס רחב של גילת מאפשר לעסקים וללקוחות ברחבי אמריקה הלטינית להנות מתפוקה מוגברת ומשירותי תקשורת מתקדמים". לפני כשבועיים, גילת הודיעה כי סיפקה מאות תחנותVSAT מסוג SkyEdge להרחבת רשת הלוויינים של סטקום מערכות אפריקהSatCom) Networks Africa), אחד ממפעילי התקשורת המובילים בטנזיה (Tanzania). לאחרונה, הודיעה גילת גם על הרחבת עסקיה ברוסיה. החברה נבחרה על ידי סיביר טלקום, ספקית שירותי תקשורת מובילה ברוסיה, לאספקת רשת לוויין מסוג SkyEdge בסיביר, שתכלול יותר מ-1,200 תחנות VSAT. הרשת הלוויינית שתותקן, תספק שירותי טלפוניה ואינטרנט בפס רחב לקהילות מרוחקות ברחבי סיביר. בנוסף, דיווחה גילת על תחילת תפעול תחנה לווינית מרכזת (Hub) של גילת מסוג SkyEdge עבור גלובל טלפורט, מפעילת שירותי הלויין הגדולה ברוסיה. גילת רשתות לוויין הינה מתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים ושירותים לרשתות תקשורת לוויניות. החברה פועלת ביותר מ- 85 מדינות על פני 6 יבשות. גילת מורכבת משלוש חטיבות פעילות: GNS המספקת ציוד ושירותים לתקשורת ברחבי העולם. Spacenet Inc המספקת שירותי ניהול רשתות בצפון אמריקה, ו- Spacenet Rural Communications המספקת פתרונות לשירותי תקשורת באזורים נידחים, בעיקר באמריקה הלטינית. מניות גילת נסחרות בתל-אביב ובניו-יורק (נאסד"ק).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אמיר ירון נגיד בנק ישראל
צילום: ליאת מנדל

חברות הביטוח וכרטיסי האשראי יוכלו להיות "בנקים קטנים" - המלצות הצוות הבין משרדי

האם זו באמת יריית הפתיחה בתחרות בתחום הבנקאות? יש סיכוי, אבל צריך שההמלצות יהפכו לחוק וצריך להגיד את "המיני בנקים" לבנק לכל דבר ועניין

רן קידר |
נושאים בכתבה בנק אמיר ירון

האם זה באמת יהיה צעד אסטרטגי לחיזוק התחרות בשוק הבנקאות? צוות בין משרדי ממליץ על פתיחת השוק לשחקנים חדשים. כשמתעמקים בהמלצות רואים שהם בעצם פותחים את השוק לחברות הביטוח ולחברות כרטיסי האשראי ומאפשרים להם להיות :מיני בנק", זה כיוון חשוב, השאלה אם זה יעבור. יש מרחק רב בין המלצות לבין תקנות וחוק, ואם הגופים האלו יכולים לדגדג לבנקים הגדולים. כדי שתהיה תחרות אמיתית צריך שלגופים האלו תהיה מסה גדולה של לקוחות וזה דווקא אפשרי ויותר מכך צריך שהוא יקבל את המעטפת של בנק ישראל - כספים-הפקדות, בדיקה, חסות שהציבור יראה בו בעצם בנק לכל דבר ועניין. 


הצוות אותו מינו שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ונגיד בנק ישראל, הפרופ' אמיר ירון, בראשות הממונה על התקציבים במשרד האוצר, יוגב גרדוס והמפקח על הבנקים בבנק ישראל, דני חחיאשוילי, ממליץ על מתווה שיאפשר הקמה של בנקים קטנים, ברגולציה מופחתת. זאת, במטרה להגביר את התחרות ולצמצם את הריכוזיות במערכת הבנקאית באופן שיטיב עם משקי הבית והעסקים הקטנים והבינוניים. 


הצוות התמקד בהסרת הגבלות ובצמצום חסמים לכניסתם של שחקנים חדשים למערכת הבנקאית, לרבות שחקנים פעילים בשוק הפיננסי, שעשויים לתרום להגברת התחרות במערכת הבנקאות כגון: חברות כרטיסי האשראי, נותני אשראי חוץ בנקאיים וחברות תשלומים, זאת בשים לב לשמירה על יציבותה של מערכת הבנקאות ועל טובתם של הלקוחות, ומתן מענה לניגודי עניינים העלולים להיווצר ממבנה ההחזקות באותם שחקנים נוספים.


להלן ההמלצות המרכזיות של הצוות:

• יצירת מתווה רישוי בנקאי מדורג שיאפשר כניסה של שחקנים חדשים למערכת הבנקאית. הפיקוח על הבנקים יעדכן את הוראותיו באופן שיאפשר מידתיות והדרגתיות ביישום הוראות הפיקוח על בנקים חדשים וקיימים ויקבע שלוש רמות של פיקוח ואסדרה בהלימה לגודלם של הבנקים.

• בנק קטן שהיקף נכסיו אינו עולה על 5% מסך נכסי המערכת יוכל להפעיל מודל עסקי גמיש, חדשני ורזה, המאפשר פריקות שירותים פיננסיים; לרבות מיקוד בפעילות פיקדונות ואשראי בלבד.

קניות שופינג גיהוץ אשראי
צילום: tapanakorn CANVA

שיא כל הזמנים: מעל 51 מיליארד שקל בהוצאות כרטיסי האשראי ביולי

הנתונים של שב"א מצביעים על עלייה חדה בצריכה לאחר מבצע "עם כלביא", הכולל שיאים גם בעסקאות אונליין ופיזיות, עם זינוק דו-ספרתי בכל התחומים המרכזיים

רן קידר |

החזרה לשגרה אחרי יוני הרווי באי ודאות ביטחונית באה לידי ביטוי בולט במספרים של שב"א שירותי בנק אוטו -2.82%  , כאשר ביולי 2025 נרשם שיא כל הזמנים בהוצאות הציבור בכרטיסי אשראי, עם סכום כולל של כ-51.8 מיליארד שקל, עלייה של 11.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בפעם הראשונה שהיקף ההוצאות החודשי חוצה את רף 50 מיליארד השקלים.

ממוצע ההוצאות היומי עמד על 1.671 מיליארד שקל, זינוק של 20.3% לעומת חודש יוני, שבו התנהלה הלחימה במסגרת מבצע "עם כלביא" מול איראן. גם ביחס למאי האחרון, השיא הקודם, מדובר בעלייה של 8.8%. לפי מנכ"ל שב"א איתן לב-טוב, מדובר ב"תיקון בהיבט של הצריכה במשק" שמבטא חזרה מהירה של הביקושים.

גם בעסקאות הפיזיות, המתבצעות בבתי עסק, נרשמה רמת שיא, 21.3 מיליארד שקל, עלייה של 10.3% לעומת אשתקד. הממוצע היומי עמד על 687 מיליון שקל, כמעט כמו השיא שנרשם באפריל השנה.

כמעט מיליארד שקל ביום באונליין

שיאים נרשמו גם בפילוח בין סוגי העסקאות: בעסקאות אונליין עמד היקף ההוצאות החודשי על 30.494 מיליארד שקל, עלייה של יותר מ-13% לעומת יולי 2024, ובפעם הראשונה מעל רף 30 מיליארד. הממוצע היומי בעסקאות אונליין היה קרוב למיליארד שקל, 983.7 מיליון, עלייה של 20.1% לעומת יוני.

מנכ"ל חברת שבא, איתן לב-טוב: "בחודש יולי ראינו תיקון בהיבט של הצריכה במשק, וההוצאות בכרטיסי אשראי, בענפים המרכזיים, עלו בחדות, זאת לאחר שבחודש יוני המשק חווה הגבלות על פעילותו במהלך ימי מבצע 'עם כלביא'. הזינוק בהיקף ההוצאות של הציבור בעסקאות אונליין, המתבצעות ללא הצגת כרטיס, גורם לכך שאנו קרובים להיקף רכישות יומי באונליין של יותר ממיליארד שקל".