עיריית תל אביב מעבירה את תשתיות המיחשוב למלם בעסקת מיקור חוץ בהיקף 15 מיליון ש'

במסגרת ההסכם, שנחתם לתקופה של עד חמש שנים, תהיה אחראית מלם על ההקמה, הניהול והתפעול של מרכז התמיכה בעירייה ועל תחזוקת ציוד המיחשוב שלה
אור יעקב |

עוד עסקת מיקור חוץ גדולה נחתמה בישראל: מלם זכתה במכרז עיריית תל-אביב להקמה, ניהול ותפעול של מרכז התמיכה ובתחזוקת ציוד המיחשוב של העירייה בעסקת מיקור שנחתמה בתחילת השבוע. היקפה הכולל של העסקה מוערך בכ-15 מיליון שקלים והוא נחתם לתקופה של עד חמש שנים.

במסגרת ההסכם תקים מלם ותתפעל באתר העירייה מרכז תמיכה מבוסס SLA, שינהל ויתפעל את מרכז התיקשוב תוך הפעלת מערך מהנדסי שירות וטכנאים שיתמכו באלפי משתמשים ובכ-8,000 מוצרי קצה, הפזורים ב-200 אתרים שונים ברחבי העיר. במכרז על הפרויקט התמודדה מלם מול נס טכנולוגיות, טלדור וטלקוד.

שמעון מושקוביץ, מנהל חטיבת מיקור החוץ במלם, מסר כי "מוקד התמיכה בעיריית תל אביב מהווה את עמוד התווך בהבטחת רמת שירות איכותית ונמדדת למשתמשי המערכות בעירייה. מחויבות כה גבוהה, מצריכה בקרה על איכות השירות, שיפור מתמיד והעלאת זמינות המערכות למשתמש. בעצה אחת עם מערכות המידע של העירייה, נקבע את הרף העולה לטיוב השירות לאורך כל זמן הפעילות כמתחייב ממערכות המשרתות את תושבי העיר".

לדברי לוי הלוי, מנכ"ל מלם, "בשנים האחרונות עולה הביקוש לביצוע פרוייקטים במודל מיקור החוץ, המאפשר ללקוח להתרכז בעסקי הליבה שלו ומעביר את כלל האחריות באתר לספק. התמחותה של מלם בתחום מיקור החוץ, לצד הבנתה את עולם התוכן העסקי של ארגונים ורשויות מקומיות, מאפשרות לה להיות ספקית מיקור החוץ של הרשויות הגדולות בישראל ושל גופים עסקיים בולטים. עובדה זו תאפשר למלם לנהל באופן שוטף ומוצלח את מרכז התמיכה החדש, להעניק את מיטב השירות וליצור שותפות אמיתית וארוכת טווח עם עיריית תל אביב".

משקיעים ב-IT

בתקופה האחרונה משקיעה עיריית תל אביב משאבים רבים במערך ה-IT שלה. לדברי אבי קטקו, מנהל אגף המיחשוב בעירייה, "במהלך 2007 אנו צפויים להמשיך את פרויקט הבילינג אותו התחלנו בשנה שעברה, כאשר היעד הוא שמערכת ה-ERP של סאפ, שאנו נמצאים בשלבי ההטמעה הראשונים שלה, תעלה בצורה מוכללת בשנת המאה לעיר – 2009".

כזכור, בתחילת השנה שעברה נבחרה נס טכנולוגיות לבצע את פרויקט הפיתוח, היישום והתחזוקה של מערכת החיוב והגבייה של עיריית תל אביב, תוך שילוב פתרונות מתוצרת סאפ ודוקומנטום‏. היקפו הכספי של פרויקט הענק, שנחתם לתקופה של 10 שנים, מוערך בכ-90 מיליון שקלים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.


יבוא יצוא
צילום: תמר מצפי

הפטור ממע"מ ביבוא אישי עולה ל-150 דולר והלחץ עובר לריטייל המקומי

התקרה החדשה נכנסת לתוקף בחצות, באוצר מציגים לחץ תחרותי על המחירים, ובריטייל מזהירים מפגיעה בעסקים המקומיים

ליאור דנקנר |

הלילה בחצות נכנסת לתוקף הרחבת הפטור ממע"מ ביבוא אישי, כך שהתקרה עולה מ-75 דולר ל-150 דולר. בפועל זה פותח עוד שכבה גדולה של הזמנות מחו"ל שעד היום נפלו בין הכיסאות ונדרשו במע"מ.

הבדיקה נעשית לפי ערך החבילה ולא לפי מועד ההזמנה, והקובע הוא מועד הגעת החבילה למכס בישראל. המשמעות היא שאותה רכישה יכולה לקבל טיפול שונה לפי מועד השחרור, וגם לפי הדרך שבה החבילה פוצלה או אוחדה בדרך.

ההרחבה הגיעה אחרי פרסום טיוטת הצו להערות הציבור והשלמת הליך החתימה. באוצר מציגים את המהלך כחלק ממדיניות שנועדה לחזק תחרות וללחוץ את מחירי המדף בישראל דרך חלופה מחו"ל, בעיקר בתחומי האופנה ומוצרי הצריכה.


איך זה עובד בשטח ומה נחשב בתוך התקרה

הפטור מתייחס לערך המוצר עצמו. עלויות משלוח לא נכללות בחישוב המע"מ, אבל בפועל יכולות להתווסף עלויות טיפול ושחרור שמשתנות לפי אתר, ספק וחברת שילוח.

מבחינת המכס, הערך נבחן ברמת החבילה. כשכמה פריטים מגיעים יחד באותה חבילה, הם נספרים יחד לצורך התקרה, ובמקרים מסוימים המכס יכול להתייחס לפיצול שנראה מלאכותי כניסיון לעקוף את הכללים ולחייב בהתאם.