
נעילה שלילית בוול-סטריט; נובה וצים נפלו ב-6%, אלביט ירדה ב-4%
המסחר בוול סטריט ננעל בירידות מתונות, לאחר שהראלי שהוביל את המדדים לשיאים חדשים נבלם על רקע ההמתנה לתשובת איראן להצעה האמריקאית לסיום הלחימה ולפתיחת מצר הורמוז. מדד S&P 500 ירד בכ־0.4%, הדאו ג'ונס איבד כ־0.6%, והנאסד"ק נסחר סביב רמת הפתיחה לאחר רצף עליות במניות הטכנולוגיה.
ברקע למסחר עמדו הדיווחים שלפיהם איראן בוחנת הצעה אמריקאית לסיום המלחמה שנמשכת קרוב לעשרה שבועות, וצפויה למסור את תגובתה בקרוב. בשווקים קיוו כי התקדמות במגעים תוביל להפחתת המתיחות סביב מצר הורמוז, אחד מנתיבי האנרגיה החשובים בעולם, ותאפשר חזרה מסודרת יותר של תנועת מכליות ונפט באזור. אלא שבמהלך היום התגברו הספקות לגבי האפשרות להסכם מהיר. לפי דיווחים, הממשל האמריקאי בוחן לחדש יוזמה שנועדה ללוות ספינות שנתקעו באזור הורמוז, מהלך שכבר הוביל בעבר לעימותים עם איראן. במקביל דווח על פיצוצים באזור בנדר עבאס שבדרום איראן, והמתיחות במפרץ הפרסי נותרה גבוהה.
מחירי הנפט שיקפו את חוסר הוודאות. בתחילת היום ירדו החוזים על הנפט, כאשר הסימנים להתקדמות דיפלומטית הפחיתו זמנית את החשש מפגיעה ממושכת באספקת האנרגיה. בהמשך, לאחר שהתברר כי הדרך להסכם עדיין אינה ברורה, הנפט האמריקאי מחק את רוב הירידה ואף נסגר סביב 95 דולר לחבית, לאחר שכבר ירד מוקדם יותר מתחת ל־90 דולר. גם שוק האג"ח הגיב בזהירות. תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב עלו, כאשר המשקיעים ניסו לאזן בין האפשרות לירידה בסיכון האינפלציוני אם הורמוז ייפתח, לבין החשש שהעימות יימשך וימשיך ללחוץ על מחירי האנרגיה. הזהב נהנה בחלק מהמסחר מירידה בחששות האינפלציה ומביקוש לנכסים בטוחים.
במקביל, המשקיעים עקבו אחר נתוני שוק העבודה בארה"ב. דוח Challenger על פיטורים באפריל הצביע על כך שסקטור הטכנולוגיה נפגע במיוחד, כאשר חברות מציינות את השפעת הבינה המלאכותית כאחד הגורמים לצמצומים. מנגד, נתון התביעות השבועיות לדמי אבטלה היה נמוך מהצפוי, מה שסיפק תמונה מעורבת לקראת דוח התעסוקה החודשי שיפורסם מחר.
בצד הדוחות, מניות הטכנולוגיה המשיכו לרכז עניין לאחר תקופה חזקה שבה תוצאות החברות תמכו בנרטיב סביב הבינה המלאכותית. מניית Arm עלתה תחילה לאחר שהחברה פרסמה תחזית הכנסות מעודדת, אך בהמשך עברה לירידות על רקע חששות ממחסור באספקת שבבים.
ראיין כהן רוצה לקנות את eBay - ובינתיים מוכר גרביים- מנכ"ל גיימסטופ הציג בראיון תוכנית לרכישת eBay בעסקת ענק של 56 מיליארד דולר, כולל מימון חוב, קיצוץ הוצאות ושילוב החנויות הפיזיות של GameStop - אך בשוק עדיין מטילים ספק ביכולת שלו להפוך את ההצעה לעסקה אמיתית.
חברת לווייני הריגול שמזנקת ב־30% ביום המסחר הראשון שלה - חברת המודיעין הלווייני גייסה 416 מיליון דולר בהנפקה בניו יורק, על רקע הביקוש הגובר לטכנולוגיות ביטחוניות וצמיחה חדה בהכנסות ובצבר ההזמנות שלה.
מניות בולטות ב S&P: 1.08%
מניות בולטות בדאו ג'ונס: 0.14%
- וול סטריט מחכה למדד שיכריע: הפד רק מאיים או בדרך להעלות ריבית?
- טראמפ מודה - וול סטריט הובילה לחתימה על ההסכם
[rising-falling-NASDAQ]
מאקרו
שוקי התחזיות: פולימרקט וקאלשי - איך זה עובד והאם אפשר להרוויח? איך זה התחיל, על מה מהמרים, האם הבית תמיד מרוויח - שאלות ותשובות על שוק התחזיות
ה-SEC מקדמת את הצעת טראמפ: החברות בוול סטריט ידווחו רק פעמיים בשנה? רשות ניירות ערך האמריקאית מקדמת שינוי שעשוי לבטל את חובת הדיווח הרבעוני של חברות ציבוריות בארה"ב. במקום דוחות 10Q מדי רבעון, החברות יוכלו להגיש דוח חצי שנתי חדש. טראמפ תומך במהלך בטענה שהדיווחים הרבעוניים מעודדים חשיבה קצרת טווח, אבל המתנגדים מזהירים מפגיעה בשקיפות ובמשקיעים הקטנים.
ספייסX בדרך להנפקת ענק: איך הפכה חברת החלל לעסק של 2 טריליון דולר - ספייסX מתקרבת להנפקה היסטורית - מחברת רקטות שנאבקה לשרוד בתחילת דרכה היא הפכה לתשתית גלובלית של חלל, אינטרנט ובינה מלאכותית שעשויה להפוך לאחת החברות הגדולות בעולם
מניות במרכז
דאטהדוג Datadog -1.6% זינקה ב־30%: וול סטריט חוזרת להאמין בתוכנה - חברת ניטור הענן עקפה את התחזיות, העלתה את התחזית השנתית וטענה כי מהפכת ה־AI מגדילה את הביקוש למוצריה - מה שהוביל לראלי במניות תוכנה נוספות בענף
- הנפט יורד מתחת ל-80 דולר, אסיה עולה: השווקים מהמרים על התקדמות בין ארה"ב לאיראן
- הבעיה החדשה של אמזון: כמעט כולם כבר מנויים לפריים
היום הגרוע בתולדותיה: פלאנט פיטנס Planet Labs 0.04% צנחה ב-33% - רשת חדרי הכושר הורידה את תחזיות הצמיחה ל־2026, דיווחה על האטה בגיוס מנויים חדשים בתחילת השנה והקפיאה העלאת מחירים במסלול הפרימיום - למרות תוצאות רבעוניות שעלו על תחזיות האנליסטים
ארם ARM Holdings 4.91% ירדה בכ-10%, למרות שהחברה הבריטית מציגה דוחות חזקים לרבעון הפיסקאלי הרביעי. המשקיעים מתמקדים דווקא בהערות של החברה לגבי אי הוודאות סביב היכולת לעמוד בביקושים הגוברים לשבבים החדשים שלה. אחרי תקופה ארוכה שבה מניות השבבים נהנות מהייפ סביב AI, השוק נראה רגיש במיוחד לכל סימן שמעיד על מגבלות ייצור או קושי לספק את הביקוש. במקביל, המתחרה AMD נסחרת בירידה קלה של כ-0.6%, יום אחרי זינוק חד של כמעט 19% שהביא אותה לשווי שוק של יותר מ-600 מיליארד דולר ולשיא נעילה חדש.
גם אפל Apple 0.7% נחלשה קלות וירדה בכ-0.2% אחרי שסגרה אתמול בשיא חדש של 287.51 דולר למניה. העליות האחרונות במניה מגיעות בעקבות דוחות חזקים ותחזית הכנסות חיובית שפרסמה החברה בשבוע שעבר, מה שסייע להרגיע את החששות בשוק מפני פגיעה בצרכן האמריקאי בגלל אינפלציה עיקשת ועלייה במחירי הדלק. נראה שבינתיים המשקיעים ממשיכים לתת אמון ביכולת של אפל לשמור על ביקושים חזקים למכשירי האייפון ולשירותים שלה גם בסביבת מאקרו פחות נוחה.
פורטינט Fortinet 0.41% זינקה בכ-20% - חברת הסייבר מצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים ברווח ומספקת תחזית חזקה להמשך השנה. מעבר למספרים עצמם, המשקיעים רואים בתוצאות האלו סימן לכך שחברות תוכנה מסוימות עדיין מצליחות לצמוח גם בתקופה שבה שוק ה-AI מטלטל את הסקטור ומעלה חששות לגבי מודלים עסקיים מסורתיים - פורטינט עקפה את התחזיות: הביקושים ל-AI וסייבר ממשיכים לדחוף את הצמיחה
גם אפלאבין AppLovin -2.04% קפצה ב-6% אחרי שפרסמה תוצאות טובות מהצפוי ברבעון הראשון. חברת הפרסום למובייל מגיעה לדוחות האלו אחרי תקופה קשה במיוחד שבה המניה איבדה כ-44% מתחילת השנה, בין היתר בעקבות גל ירידות חריף במניות תוכנה, חקירה של רשות ניירות הערך האמריקאית ודוחות של שורטיסטים נגד החברה. נראה שלפחות הבוקר המשקיעים בוחרים להתמקד בשיפור בתוצאות.
דורדאש DoorDash 4.71% עלתה ב-2% אחרי שעקפה את תחזיות האנליסטים ברווח וסיפקה תחזית חיובית להמשך השנה. זאת למרות שההכנסות היו מעט מתחת לציפיות. בשוק מתמקדים בעיקר בכך שהחברה ממשיכה להציג ביקושים חזקים למשלוחי מזון גם אחרי תקופה ארוכה של אינפלציה גבוהה ושחיקה בכוח הקנייה של הצרכנים.
של Shell PLC -1.95% ירדה אחרי שענקית האנרגיה מדווחת על רווחים טובים לרבעון הראשון, אך במקביל מציינת ירידה בתפוקה. בנוסף, הירידה במחירי הנפט על רקע התקוות להסכם שיביא לסיום המלחמה מול איראן מכבידה על מניות האנרגיה ועלולה להשפיע בהמשך גם על הרווחיות של חברות הענף.
מנגד, וירלפול Whirlpool Corp. 0.57% נפלה ב-12% אחרי שעברה להפסד ברבעון הראשון. יצרנית מוצרי החשמל מציינת שהמלחמה באיראן פגעה בביקושים, והיא גם מורידה את התחזית השנתית שלה. בנוסף, החברה מתכננת להשהות את חלוקת הדיבידנד ומודיעה על העלאת מחירים למוצריה, מה שמעיד על הלחץ שבו היא נמצאת גם בצד הביקוש וגם בצד העלויות.
ישראליות בוול סטריט
פאגאיה Pagaya Technologies 3.93% עלתה בכ-5% לאחר פרסום תוצאות הרבעון הראשון של 2026, כשהשוק מתמקד בעיקר בזינוק ברווחיות ובהעלאת תחזית הרווח השנתית של החברה. העלייה מגיעה אחרי תקופה חלשה יחסית במניה, שאיבדה מתחילת השנה כ-29% מערכה, כך שגם אחרי העלייה הנוכחית החברה נסחרת בשווי של כ-1.2 מיליארד דולר בלבד. הדוחות מציגים שוב את הפער בין שורת הרווח של פאגאיה לבין קצב הצמיחה בהכנסות. החברה אמנם פספסה קלות את תחזיות ההכנסות של האנליסטים, אבל עקפה בפער משמעותי את תחזיות הרווח למניה. פאגאיה דיווחה על רווח של 0.73 דולר למניה, לעומת תחזיות ל-0.20 דולר בלבד, הפתעה חיובית של 265%. מנגד, ההכנסות הסתכמו ב-317.94 מיליון דולר, מעט מתחת לצפי שעמד על 323.63 מיליון דולר - פאגאיה מזנקת ב-13% אחרי התוצאות; העלתה את תחזית הרווח השנתית
אופנהיימר אחרי הקריסה בנייס: "הירידה חדה מדי", אפסייד של 29% בשיחת הוועידה הטעונה הודתה הנהלת נייס נייס 0% כי היא מקריבה חלק מהצמיחה בטווח הקצר כדי "לנעול" חוזי AI ארוכי טווח עם לקוחות אסטרטגיים, מהלך שהמשיך את הנפילה במניה שנחתכה ב-18%; אבל באופנהיימר מעריכים כי השוק מתמקד מדי בטווח הקצר ומתעלם מפוטנציאל הצמיחה העתידי של פעילות ה-AI, וממשיכים להציב למניה מחיר יעד של 125 דולר, אפסייד של כ-29% ביחס למחירה אחרי הנפילה החדה.
סטרטסיס (Stratasys Inc 1.13% ) פתחה את 2026 עם תוצאות מעורבות. מצד אחד, החברה הצליחה לעקוף במעט את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות, כשהציגה הכנסות של 132.7 מיליון דולר לעומת צפי של 131.8 מיליון דולר. מצד שני, החברה המשיכה להציג שחיקה ברווחיות, עם מעבר להפסד Non-GAAP של 1.3 מיליון דולר, או סנט אחד למניה, לעומת צפי השוק לאיזון בשורת הרווח. ההכנסות ברבעון ירדו בכ-2.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז הסתכמו ב-136 מיליון דולר. גם שולי הרווח נשחקו, בין היתר בשל השפעת שערי החליפין והמכסים. שיעור הרווח הגולמי לפי כללי GAAP ירד ל-41.7% לעומת 44.3% ברבעון המקביל, בעוד ששיעור הרווח הגולמי Non-GAAP ירד ל-46.3% לעומת 48.3% - סטרטסיס עקפה את הצפי בהכנסות, אבל ההפסד העמיק ל-23.8 מיליון דולר
פלייטיקה Playtika 0% עקפה בצורה משמעותית את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והציגה המשך צמיחה בפעילות הליבה שלה, בעיקר בזכות Disney Solitaire והתרחבות פעילות המכירה הישירה לצרכן. מצד שני, בשורת הרווח החברה פספסה את התחזיות, עברה להפסד נקי והציגה שחיקה חדה ברווחיות התפעולית. עם זאת, בחברה מדגישים כי ההפסד הנקי משקף בעיקר השפעה חשבונאית שאינה תזרימית, הנובעת מהערכה מחדש של תמורה עתידית מותנית ביצועים (Earnout) הקשורה לתשלום בגין רכישת SuperPlay - פלייטיקה עברה להפסד רבעוני - אבל העלתה את התחזית השנתית; המניה עולה
- 9.אנונימי 08/05/2026 06:04הגב לתגובה זולפי דעתי זה עניין של ימים או במקסימום שבועות
- 8.תראו מה קורה בגילת יורדת 5% המחיר שלה כבר גבוה מדי למרות תחום החלל (ל"ת)ספיר 07/05/2026 22:36הגב לתגובה זו
- 7.אנונימי 07/05/2026 22:33הגב לתגובה זומוזר לחלוטין!!!התוצאות והתחזית לגבי נייס היו בהחלט טובות למי שמבין בדוחות כספיים ויודע לקרוא מספרים!!!אלא מה.... כנראה שיש כאן אינטרס מכוון ....ומעריך שנדע בקרוב.
- אנונימי 07/05/2026 22:53הגב לתגובה זווהמוגזמים ביותר שהיו כאן באתר!!!אישית לא הצלחתי לצאת למרות החששות שהיו לי בגלל כל הפימפומים האלו שיכול להיות בהחלט שהיו מטעם מישהו.... או מסוחר.. סוחרים שרצו להוריד בכוונה את מחיר הנייר ולעשות עליה קופה ברמאות על חשבון המשקיעים!!!
- 6.אנונימי 07/05/2026 22:29הגב לתגובה זושני ימי המסחר האחרונים חייבים להחקר. גם המסחר בדואליות חשוד כשכמעט כל יום הפער הוא שלילי. המניפולציה בה במשך היום השוק עולה ופתאום בסגירה השוק יורד בחדות זה לא מסחר רגיל.
- 5.אנונימי 07/05/2026 20:04הגב לתגובה זוחלוקת דיבידנד למשקיעים אחרי מכירת אקטימייז הרי שהנייר היה טס אתמול בין 20% עד 50% במקום לרדת ב 23%!!!והדבר מלמד לדעתי על הזילזול של הנהלת החברה במניות של החברים!!!וזו אינה התנהלות הוגנת וגם לא אמינה לפי דעתי האישית.
- 4.לא משנה מה יקרה בארהב אצלנו ירידות (ל"ת)אנונימי 07/05/2026 19:42הגב לתגובה זו
- 3.אנונימי 07/05/2026 18:27הגב לתגובה זושל אופנהיימר וגם אחרי הסיכוי למכירה בפועל ובקרוב של אקטימייז במחיר אגדי של 2.5 מיליארד דולר וסיכוי טוב שבעקבות זה ההנהלה תחלק דיביבידנד...
- אנונימי 07/05/2026 20:30הגב לתגובה זווהם רוצים להוריד שם את כל החברות הישראליות!!!מספיק שאיזה רשע עשיר אחד או מספר רשעים כאלו ימכרו בכוונה כמות גדולה של מניות נייס והנייר הזה צונח כפי שהוא צנח אתמול!!!
- 2.סנופי בקרוב יטוס לחלל.... (ל"ת)אנונימי 07/05/2026 18:17הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 07/05/2026 17:13הגב לתגובה זומחירי הדירות יורדים הריבית על המשכנתא כפולה מתשואת השכירות המינוף של המשכנתא מכפיל את ההפסדים