סופרמרקט
צילום: טוויטר

"הצרכנים משלמים מחיר גבוה משמעותית על מוצרים ארוזים"

הרשות להגנת הצרכן מצאה כי מחיר גבינה כמוצר ארוז, יקר יותר בממוצע של כ-41% ביחס למחיר אותו מוצר במעדניה - כלומר הצרכן משלם פרמיה משמעותית על אריזה בלבד 

אביחי טדסה | (3)
נושאים בכתבה הרשות להגנת הצרכן

לקראת חג השבועות, הרשות להגנת הצרכן בחרה לערוך סקירת השוואת סלים עבור מוצרים שהפכו למרכזיים בחג זה עבור קהל הצרכנים הישראלי. הרשות השוותה בין מחיריהם של מותגים מובילים אשר נמכרים כמוצרים ארוזים על המדף לבין מחיריהם במשקל במעדניה. תאריך הבדיקה הינו ה-25.05.2025. מבצעים שהתווספו הם מבצעים שתקפים עד ל 1.6 לפחות.


מעדניה כתחליף


עבור 6 מוצרי גבינה ארוזים (בולגרית 24% פיראוס, צהובה עמק 28%, שמנת 30%, גד ושלושת סוגי המוצרלה: בייבי (18%, גד), פרסקה (18%, גד) ומגוררת (22%, גד), בחנו בשבע רשתות רלוונטיות מה היו עלויות המוצרים אילו היו נקנים במעדניה של הרשת במקום על המדף. המשקל עבורו חושב המחיר במעדניה נקבע על פי המשקל של המוצר הארוז הקיים על המדף. חריג אחד הינו גבינת השמנת. על המדף גבינת השמנת הנפוצה ביותר היא של תנובה, נפוליאון 24% שומן, ואילו במעדניה המותג המוביל הנפוץ הינו של גד, 30% שומן. לכן רק במעדניה נעשתה השוואה בין שני מותגים שונים, כאשר המותג במעדניה אף מכיל אחוזי שומן גבוהים יותר.


הגרף למטה מציג את מחירי מוצרי הגבינה במעדניה של כל רשת, לעומת מחיריהם על המדפים. התוצאות מעידות על כך שמחיר המוצר הארוז יקר יותר בממוצע של כ-41% ביחס למחיר אותו מוצר במעדניה. כלומר, על אריזה בלבד הצרכן משלם פרמיה משמעותית. הפער המשמעותי ביותר נרשם בכל בו חצי חינם - שבשונה מהשם של הרשת, הפער בין המוצר הארוז לבין המוצר במעדנייה הוא הגדול ביותר מבין הרשתות.



ירידה לרזולוציה של מוצר מעידה כי הפרש המדף – מעדניה הגבוה ביותר מצוי בגבינה בולגרית כאשר מוצר המדף יקר יותר בממוצע של כ-173% מאשר מוצר המעדנייה. פערים משמעותיים בין המוצר הארוז למוצר המעדנייה נמצאו גם בגבינת שמנת נפוליאון (61%), כדור מוצרלה ומוצרלה בייבי של גד (49% ו- 38% בהתאמה) וצהובה של עמק (29%). ההפרש הנמוך ביותר נמצא במוצרלה קשה ועומד על כ-6%.



ד"ר דליה שיליאן, הכלכלנית הראשית ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן: "הממצאים מעידים באופן חד משמעי כי הצרכנים משלמים מחיר גבוה משמעותית על מוצרים ארוזים – לעיתים בעשרות אחוזים יותר – עבור אותה גבינה בדיוק. בחג בו צריכת הגבינות מזנקת, הבחירה לקנות מהמעדנייה יכולה לחסוך עשרות שקלים לסל הקניות. מדובר בפרמיה על נוחות האריזה בלבד – ולא על איכות שונה או ערך תזונתי אחר. לפני שאתם שולחים יד למדף – שווה לבדוק את המעדנייה. אותם מוצרים, מחירים אחרים לגמרי. בתקופה של יוקר מחיה, כל שקל נחשב – והבדיקה מוכיחה שאפשר לחסוך מבלי להתפשר."

קיראו עוד ב"צרכנות פיננסית"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימיcc 28/05/2025 05:28
    הגב לתגובה זו
    שלוש לא לקנות מוצרי חלב והכל יירקב על המדפים ואז נראה הוזלת מחירים משמעותית לתינוקות וילדים לקנות מה שצריךכנל ירקות ופירות! הציבור יכול להחרים כל פעם חברה מסוימת ולא לקנות את מוצריה וכך נוכל לראות הורדת מחירים בסופרים!הכח בידיים של הצרכן.
  • 2.
    יאיר.נ 26/05/2025 22:09
    הגב לתגובה זו
    22.10.2022
  • 1.
    יסמין 26/05/2025 17:52
    הגב לתגובה זו
    אין מה להשוות בין אריזה עם אווירה מבוקרת או וואקום לאריזה שנפתחת במעדנייה נפרסת שם ואוספת את כל הזיהומים בדרך לצרכן.לפחות מפעלי המזון מקפידים על סביבה נקייה באריזה שלהם.בנוסף חומרי אריזה לא זולים ומהווים יחד עם העבודה של האריזה חלק גדול מהתימחור של המוצר.
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

בנק הפועלים מחזיר את "מניה במתנה"

כמיליון לקוחות בנק הפועלים יוכלו לבחור בין שתי מניות במתנה לבין מענק של 125 שקל, במהלך נוסף שמגיע בעקבות הביקוש הגבוה לחלוקה הקודמת ובמסגרת מתווה ההקלות של בנק ישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה בנק הפועלים

בנק הפועלים הודיע על חידוש היוזמה לחלוקת מניות הבנק במתנה ללקוחותיו, במסגרתה יוכלו כמיליון לקוחות זכאים לבחור בין קבלת שתי מניות של הבנק, בשווי כולל של כ־138.9 שקל, לבין מענק כספי של 125 שקל. המהלך מגיע בעקבות הביקוש הגבוה בסבב הקודם בחודש ספטמבר, שבו חולקו ללקוחות מעל חצי מיליון מניות.

עבור עמידה בתנאי הזכאות נלקחו בחשבון שלושה מועדים קובעים: 31.8, 30.9 ו-31.10. לקוחות שלא עמדו בתנאי הזכאות במועדים אלו, וכן לקוחות חדשים שיצטרפו לבנק, יוכלו לעמוד בקריטריונים עד ליום 4.12.25 וליהנות מההטבה. הבנק פרסם דוח הצעת מדף לצורך הקצאת המניות, ועל שתי המניות שיתקבלו יינתן פטור מעמלות למשך 20 שנה, או עד למכירתן, המוקדם מביניהם. התוכנית נכללת במסגרת הטבות הרבעון הרביעי שמאשרות לבנק ישראל להקל על לקוחות הבנקים בתקופה זו. לקוחות שלא יבצעו בחירה יקבלו אוטומטית את המענק הכספי.

בנק הפועלים מסביר כי החלוקה משתלבת עם התפיסה האסטרטגית החדשה של הבנק, תחת המסר "לא רק פועלים - יוזמים", המדגישה גישה פרואקטיבית, חיזוק הקשר עם הלקוחות והרחבת החשיפה שלהם לעולם ההשקעות. המהלך ילווה בקמפיין הסברה ויושק יחד עם מתחם למידה אינטראקטיבי בשם "משקיעים מתחילים", שנועד לספק כלים בסיסיים להבנת שוק ההון.

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים: "אנחנו גאים לחזור על היוזמה החדשנית הראשונה מסוגה בישראל, שבה חברה ישראלית מחלקת מניות שלה במתנה ללקוחות שלה. המהלך הקודם, שאפשר למאות אלפי לקוחות להיחשף לראשונה באופן ישיר לשוק ההון, זכה לעניין רב מצד לקוחותינו והוביל לשיח מקצועי בתחום החינוך הפיננסי בציבור. נמשיך ליזום כל העת מהלכים ייחודיים, חדשניים ופרו-אקטיביים ללקוחות שלנו".

את בחירת ההטבה ניתן לבצע החל מ־26.11.25 (ללקוחות הזכאים בשלושת המועדים הראשונים) או החל מ-8.12.25 (לזכאים במועד הרביעי), ועד 14.12.25 בשעה 16:00, דרך האפליקציה, אתר הבנק, מוקד השירות או סניפי הבנק. הרכישה של המניות תתבצע לפי שער הסגירה ב-17.12.25, והעברת המניות או המענק תיעשה ב-21.12.25 או סמוך לכך. המניות עצמן ניתנות למכירה בכל עת וללא עמלה.