סופרמרקט
צילום: טוויטר

"הצרכנים משלמים מחיר גבוה משמעותית על מוצרים ארוזים"

הרשות להגנת הצרכן מצאה כי מחיר גבינה כמוצר ארוז, יקר יותר בממוצע של כ-41% ביחס למחיר אותו מוצר במעדניה - כלומר הצרכן משלם פרמיה משמעותית על אריזה בלבד 

אביחי טדסה | (2)
נושאים בכתבה הרשות להגנת הצרכן

לקראת חג השבועות, הרשות להגנת הצרכן בחרה לערוך סקירת השוואת סלים עבור מוצרים שהפכו למרכזיים בחג זה עבור קהל הצרכנים הישראלי. הרשות השוותה בין מחיריהם של מותגים מובילים אשר נמכרים כמוצרים ארוזים על המדף לבין מחיריהם במשקל במעדניה. תאריך הבדיקה הינו ה-25.05.2025. מבצעים שהתווספו הם מבצעים שתקפים עד ל 1.6 לפחות.


מעדניה כתחליף


עבור 6 מוצרי גבינה ארוזים (בולגרית 24% פיראוס, צהובה עמק 28%, שמנת 30%, גד ושלושת סוגי המוצרלה: בייבי (18%, גד), פרסקה (18%, גד) ומגוררת (22%, גד), בחנו בשבע רשתות רלוונטיות מה היו עלויות המוצרים אילו היו נקנים במעדניה של הרשת במקום על המדף. המשקל עבורו חושב המחיר במעדניה נקבע על פי המשקל של המוצר הארוז הקיים על המדף. חריג אחד הינו גבינת השמנת. על המדף גבינת השמנת הנפוצה ביותר היא של תנובה, נפוליאון 24% שומן, ואילו במעדניה המותג המוביל הנפוץ הינו של גד, 30% שומן. לכן רק במעדניה נעשתה השוואה בין שני מותגים שונים, כאשר המותג במעדניה אף מכיל אחוזי שומן גבוהים יותר.


הגרף למטה מציג את מחירי מוצרי הגבינה במעדניה של כל רשת, לעומת מחיריהם על המדפים. התוצאות מעידות על כך שמחיר המוצר הארוז יקר יותר בממוצע של כ-41% ביחס למחיר אותו מוצר במעדניה. כלומר, על אריזה בלבד הצרכן משלם פרמיה משמעותית. הפער המשמעותי ביותר נרשם בכל בו חצי חינם - שבשונה מהשם של הרשת, הפער בין המוצר הארוז לבין המוצר במעדנייה הוא הגדול ביותר מבין הרשתות.



ירידה לרזולוציה של מוצר מעידה כי הפרש המדף – מעדניה הגבוה ביותר מצוי בגבינה בולגרית כאשר מוצר המדף יקר יותר בממוצע של כ-173% מאשר מוצר המעדנייה. פערים משמעותיים בין המוצר הארוז למוצר המעדנייה נמצאו גם בגבינת שמנת נפוליאון (61%), כדור מוצרלה ומוצרלה בייבי של גד (49% ו- 38% בהתאמה) וצהובה של עמק (29%). ההפרש הנמוך ביותר נמצא במוצרלה קשה ועומד על כ-6%.



ד"ר דליה שיליאן, הכלכלנית הראשית ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן: "הממצאים מעידים באופן חד משמעי כי הצרכנים משלמים מחיר גבוה משמעותית על מוצרים ארוזים – לעיתים בעשרות אחוזים יותר – עבור אותה גבינה בדיוק. בחג בו צריכת הגבינות מזנקת, הבחירה לקנות מהמעדנייה יכולה לחסוך עשרות שקלים לסל הקניות. מדובר בפרמיה על נוחות האריזה בלבד – ולא על איכות שונה או ערך תזונתי אחר. לפני שאתם שולחים יד למדף – שווה לבדוק את המעדנייה. אותם מוצרים, מחירים אחרים לגמרי. בתקופה של יוקר מחיה, כל שקל נחשב – והבדיקה מוכיחה שאפשר לחסוך מבלי להתפשר."

קיראו עוד ב"צרכנות פיננסית"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יאיר.נ 26/05/2025 22:09
    הגב לתגובה זו
    22.10.2022
  • 1.
    יסמין 26/05/2025 17:52
    הגב לתגובה זו
    אין מה להשוות בין אריזה עם אווירה מבוקרת או וואקום לאריזה שנפתחת במעדנייה נפרסת שם ואוספת את כל הזיהומים בדרך לצרכן.לפחות מפעלי המזון מקפידים על סביבה נקייה באריזה שלהם.בנוסף חומרי אריזה לא זולים ומהווים יחד עם העבודה של האריזה חלק גדול מהתימחור של המוצר.