"הצרכנים משלמים מחיר גבוה משמעותית על מוצרים ארוזים"
הרשות להגנת הצרכן מצאה כי מחיר גבינה כמוצר ארוז, יקר יותר בממוצע של כ-41% ביחס למחיר אותו מוצר במעדניה - כלומר הצרכן משלם פרמיה משמעותית על אריזה בלבד
לקראת חג השבועות, הרשות להגנת הצרכן בחרה לערוך סקירת השוואת סלים עבור מוצרים שהפכו למרכזיים בחג זה עבור קהל הצרכנים הישראלי. הרשות השוותה בין מחיריהם של מותגים מובילים אשר נמכרים כמוצרים ארוזים על המדף לבין מחיריהם במשקל במעדניה. תאריך הבדיקה הינו ה-25.05.2025.
מבצעים שהתווספו הם מבצעים שתקפים עד ל 1.6 לפחות.
מעדניה כתחליף
עבור 6 מוצרי גבינה ארוזים (בולגרית 24% פיראוס, צהובה עמק 28%, שמנת 30%, גד ושלושת סוגי המוצרלה: בייבי (18%, גד), פרסקה (18%, גד) ומגוררת (22%,
גד), בחנו בשבע רשתות רלוונטיות מה היו עלויות המוצרים אילו היו נקנים במעדניה של הרשת במקום על המדף. המשקל עבורו חושב המחיר במעדניה נקבע על פי המשקל של המוצר הארוז הקיים על המדף. חריג אחד הינו גבינת השמנת. על המדף גבינת השמנת הנפוצה ביותר היא של תנובה, נפוליאון
24% שומן, ואילו במעדניה המותג המוביל הנפוץ הינו של גד, 30% שומן. לכן רק במעדניה נעשתה השוואה בין שני מותגים שונים, כאשר המותג במעדניה אף מכיל אחוזי שומן גבוהים יותר.
הגרף למטה מציג את מחירי מוצרי הגבינה במעדניה של כל רשת, לעומת
מחיריהם על המדפים. התוצאות מעידות על כך שמחיר המוצר הארוז יקר יותר בממוצע של כ-41% ביחס למחיר אותו מוצר במעדניה. כלומר, על אריזה בלבד הצרכן משלם פרמיה משמעותית. הפער המשמעותי ביותר נרשם בכל בו חצי חינם - שבשונה מהשם של הרשת, הפער בין המוצר הארוז לבין המוצר
במעדנייה הוא הגדול ביותר מבין הרשתות.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- יוחננוף הטעה צרכנים ויקנס כמעט במיליון שקל - זה בכלל מרתיע?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ירידה לרזולוציה של מוצר מעידה כי הפרש המדף – מעדניה הגבוה ביותר מצוי בגבינה בולגרית כאשר מוצר המדף יקר יותר בממוצע של כ-173% מאשר מוצר המעדנייה. פערים משמעותיים בין המוצר הארוז למוצר המעדנייה נמצאו גם בגבינת שמנת נפוליאון (61%), כדור
מוצרלה ומוצרלה בייבי של גד (49% ו- 38% בהתאמה) וצהובה של עמק (29%). ההפרש הנמוך ביותר נמצא במוצרלה קשה ועומד על כ-6%.
ד"ר דליה שיליאן, הכלכלנית הראשית ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן: "הממצאים מעידים באופן חד משמעי כי הצרכנים משלמים מחיר גבוה משמעותית על מוצרים ארוזים – לעיתים בעשרות אחוזים יותר – עבור אותה גבינה בדיוק. בחג בו צריכת הגבינות מזנקת, הבחירה
לקנות מהמעדנייה יכולה לחסוך עשרות שקלים לסל הקניות. מדובר בפרמיה על נוחות האריזה בלבד – ולא על איכות שונה או ערך תזונתי אחר. לפני שאתם שולחים יד למדף – שווה לבדוק את המעדנייה. אותם מוצרים, מחירים אחרים לגמרי. בתקופה של יוקר מחיה, כל שקל נחשב – והבדיקה מוכיחה
שאפשר לחסוך מבלי להתפשר."
- 3.אנונימיcc 28/05/2025 05:28הגב לתגובה זושלוש לא לקנות מוצרי חלב והכל יירקב על המדפים ואז נראה הוזלת מחירים משמעותית לתינוקות וילדים לקנות מה שצריךכנל ירקות ופירות! הציבור יכול להחרים כל פעם חברה מסוימת ולא לקנות את מוצריה וכך נוכל לראות הורדת מחירים בסופרים!הכח בידיים של הצרכן.
- 2.יאיר.נ 26/05/2025 22:09הגב לתגובה זו22.10.2022
- 1.יסמין 26/05/2025 17:52הגב לתגובה זואין מה להשוות בין אריזה עם אווירה מבוקרת או וואקום לאריזה שנפתחת במעדנייה נפרסת שם ואוספת את כל הזיהומים בדרך לצרכן.לפחות מפעלי המזון מקפידים על סביבה נקייה באריזה שלהם.בנוסף חומרי אריזה לא זולים ומהווים יחד עם העבודה של האריזה חלק גדול מהתימחור של המוצר.

פייטר למילואימניקים - למה המדינה בחרה לתת למילואימניקים כרטיס הטבות ולא כסף לחשבון הבנק?
מה נותן לכם כרטיס פייטר ומה היקף ההטבה?
כרטיס המועדון "פייטר" ללוחמים, שהושק במסגרת שיתוף פעולה בין משרד הביטחון, משרד האוצר וצה"ל, נועד לבטא הוקרה למשרתי המילואים ביחידות הלוחמות במהלך שנת 2025. מדובר במהלך שהחליט עליו קבינט המלחמה, תוקצב בכמיליארד שקל, והוגדר כהטבה רוחבית עם ארנק דיגיטלי נטען בסכום של עד 5,000 שקל בשנה לכל לוחם זכאי, לפי מספר ימי השירות שצבר.
בפועל, מדובר בהטבה שיכולה להגיע למאות שקלים ואף יותר, כבר עבור כמה ימי שירות בלבד. מנגנון החישוב פשוט: עבור כל יום מילואים מיום 1 ועד יום 30 נזקפים 30 שקל ליום, ומהיום ה-31 ואילך 80 שקל ליום, עד תקרה שנתית של 5,000 שקל. לדוגמה, לוחם שביצע 12 ימי מילואים יהיה זכאי ל-360 שקל. מי ששירת 35 ימים, יהיה זכאי ל־30 ימים * 30 = 900 שקל ועוד 5 ימים * 80 = 400 שקל, כלומר 1,300 שקל נטענים לשימוש מיידי. הכסף נטען לכרטיס דיגיטלי שנשלח על ידי חברת כאל בהודעת סמס, וניתן להפעילו מידית דרך אפליקציה ייעודית או אתר המועדון.
מאז השקתו, עבר הכרטיס שינוי מהותי באפשרויות השימוש: אם בתחילה הוצגו 66 קטגוריות סליקה שונות הכוללות מגוון רחב של חנויות, מסעדות, שירותים ותחומי תרבות, הרי שזמן קצר לאחר מכן צומצמה הרשימה לכ-30 קטגוריות בלבד. עסקים שהוסרו כוללים חנויות ספרים, מוצרי אלקטרוניקה, כלי נגינה, צילום, מוצרי מאפייה, קייטרינג, טיפולי יופי ועוד. הסיבה הרשמית לצמצום היא התאמה מחודשת של ההטבות למטרות הליבה, פנאי ורווחה, בהתאם לרוח החלטת הממשלה.
עם זאת, צמצום זה יצר שיח ער סביב שקיפות ההליך, הסברה למשרתי המילואים, ותיאום הציפיות בשטח. הטענה המרכזית שעלתה היא כי רבים מהמשרתים קיבלו את ההטבה כחלופה חלקית לפיצוי או כהשלמה לתמרוץ, ותכננו להשתמש בכרטיס לרכישת ציוד, מתנות וחוויות למשפחותיהם, דבר שאינו מתאפשר כעת באותה מידה.
- לחסוך מאות שקלים בהמרות מט"ח - ככה מוזילים את הטיול בחו"ל
- כרטיס אשראי חוץ בנקאי - היתרונות והחסרונות, כל מה שצריך לדעת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכרטיס עצמו מאפשר רכישה לפי קוד עסק (קטגוריית סליקה), כלומר לא לפי שם של חנות אלא לפי אופי העסק, לפי הגדרתו במערכת הסליקה הארצית. כך לדוגמה, חנות צעצועים שפועלת תחת קוד אופנה לא תאושר, אך אם קוד הסליקה שלה מוגדר כ"פנאי", העסקה תאושר. באתר המילואים של משרד הביטחון פורסמה רשימת הקטגוריות המאושרות, וניתן לוודא דרכן היכן ניתן לבצע רכישה בפועל.