פורשה 959. קרדיט סות'ביס
פורשה 959. קרדיט סות'ביס

פורשה 959 ב - 6.5 מיל' דולר אצל סות'ביס

סות'ביס, בית המכירות הפומביות, עורך במיאמי מכירה של כמה עשרות כלי רכב נדירים. לעושר יש מחיר. 

יואב פולס |

לחובבי הרכב מביניכם, שהם מתבגרי שנות ה - 80' ותחילת שנות ה - 90', לא באמת צריך להציג את הפורשה 959 האלמותית. הרכב שנבנה על מנת לשלוט במרוצי הראלי, היה החלום המוטורי של לא מעט חובבי רכב, וכנראה כיכב על פוסטרים בחדרים לצד למבורגיני קונטאש וסמנתה פוקס. 

למי שאין לו מושג על מה אני מדבר, אז הפורשה 959 יוצרה בין השנים 1986 ל - 1993 בכמות של מעט מעל 300 יחידות, ונחשבה בזמנו לרכב העל המתקדם ביותר, שנבנה עבור מירוצי גרופ B עם מהירות מירבית של מעל ל 300 קמ"ש, וחוקית לחלוטין לכביש. 

אגדה, חלום, הגביע הקדוש של תעשיית הרכב – You Name It

ההקדמה הזו כאן רק כדי לעדכן אתכם שאם יש לכם שקל או שניים, אז עכשיו גם אתם יכולים לרכוש לעצמכם פורשה 959 מקורית לחלוטין מדגם ה - Sport ממנו נבנו פחות מ - 30 יחידות, עם מנוע חזק במיוחד המפיק 508 כ"ס ומהירות מירבית של 340 קמ"ש. הרכב הספציפי עם מעט מעל 6000 ק"מ, מודל 1988, כלומר נסע כ - 160 ק"מ בשנה בממוצע. הרכב נמכר במכירה פומבית בסות'ביס, בסכום שמוערך בין 5.5 מיליון דולר ל - 6.5 מיליון דולר, ולא נופתע אם הפנינה הזו תימכר בסכום גבוה משמעותית.


פורד GT40. קרדיט סות'ביס

אבל אם הסכום הזה נראה לכם נמוך מדי, נציע לכם לבחון באותה מכירה פומבית גם את הפורד GT40 אותה מציע למכירה מוזיאון הרכב של אינדיאנפוליס. הרכב הספציפי שהוא אחד משמונה מכוניות שנבנו מהדגם הספציפי MKII, גם זכה לפודיומים במספר מירוצים בשנות ה - 60'. המחיר לרכב העל מוערך בין 8.0 מיליון דולר ל - 11.0 מיליון דולר.


מרק דונהיו ופול הוקינס עם הפורד GT40 הספציפית במירוץ 24 השעות של לה-מאן 1966. צילום מהאוסף של פורד. 

גם פרארי מיוצגת היטב במכירה עם כמה דגמים, אנזו 2003 במחיר של כ - 6.0 מיליון דולר. פרארי F50 משנת 1996 במחיר דומה, פרארי F40 'עממית' משנת 1991 במחיר של כ - 3.5 מיליון דולר, פרארי 400 סופראמריקה משנת 1961 במחיר צנוע יחסי של כ - 3.0 מיליון דולר, ועוד פרארי 330 GTS משנת 1966 במחיר של כ - 1.8 מיליון דולר. על שאר רכבי הליסינג של פרארי לא נתעכב יותר.

גם מרצדס מיוצגת עם אקזמפלר מעניין עם מנוע 17.3 ליטר (אין טעות בליטרים) והספק של 150 כ"ס משנת 1908 במחיר של כ - 9.0 מיליון דולר ועוד.  

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

לחובבי הספורט המוטורי שתמיד רצו רכב פורמולה 1 בחניה הפרטית נציין כי מוצעת למכירה רכב ה F1 של בנטון משנת 1991 דגם B191 בצבעי הצהוב ירוק של בנטון ומותג הסיגריות CAMEL במחיר שבין 600,000 $ ל – 1.0 מיליון דולר.

פנינים נוספות מתוצרת BMW,דה-תומאסו, אלפא רומאו, רכב הפורמולה 1 של לוטוס משנת 1961, ואפילו לנדרובר דיפנדר מודל 1997. הרכב הזול ביותר במכירה הוא פיאג'יו וספה 400 משנת 1959 שמוערכת בכ – 25,000 דולר.

אנחנו רק מאחלים לכם בהצלחה ברכישה, ומבקשים רק סיבוב קצר כשהרכב יגיע אליכם לישראל. כל רכב שתבחרו מהמכירה.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
המטוס החדש של אייר חיפה בטולוז. קרדיט: אייר חיפההמטוס החדש של אייר חיפה בטולוז. קרדיט: אייר חיפה

בלאק פריידיי: מבצע מיוחד של אייר חיפה עד יום חמישי

החברה השיקה מבצע שבו היא מציעה 30% הנחה על כל הטיסות באמצעות קוד קופון, שבעזרתו ניתן לקבל מחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה

עוזי גרסטמן |

אייר חיפה השיקה היום מבצע מיוחד לרגל הבלאק פריידיי, שבמסגרתו מציעה החברה 30% הנחה על כל טיסותיה לכל היעדים במהלך 2026. ההנחה תינתן באמצעות הזנת קוד הקופון BLACKFRIDAY30 בעת ההזמנה, והיא תקפה עד ליום חמישי הקרוב, 27 לנובמבר, ב- 23:59.

במסגרת המבצע, עם מימוש הקופון, ניתן ליהנות ממחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה. כל כרטיסי הטיסה של החברה כוללים אפשרות לשינוי או ביטול בתמורה לקרדיט עד 24 שעות לפני ההמראה, וכן תיק יד ללא תשלום. ניתן גם להוסיף טרולי, מזוודה או הושבה מראש בהתאם לצורך. ההנחה חלה על רכיב הטיסה בלבד ואינה כוללת מיסי נמל, כבודה או הושבה.

החברה קיבלה את המטוס הרביעי שלה ביום רביעי האחרון, כחלק מהרחבת צי המטוסים והיערכות לקראת פתיחת קווים ויעדים חדשים ב-2026. המטוס נמסר לחברה במפעלי היצרנית ATR בטולוז, ונחת בשבוע שעבר בנמל התעופה בחיפה, בטיסה ישירה מצרפת. בדצמבר צפוי להצטרף לצי מטוס חדש נוסף, חמישי, ובמקביל עדכנה החברה על חתימת הסכם לחכירת מטוס נוסף, שישי, שצפוי להגיע במהלך הרבעון הראשון של 2026. 

אייר חיפה ציינה בסוף ספטמבר שנה להמראת טיסת הבכורה שלה. במהלך השנה הזו הטיסה החברה כ-200 אלף נוסעים, עם תפוסה ממוצעת של 80%. לקראת תקופת החגים האחרונה החברה העריכה שתטיס כ-30 אלף נוסעים מ/אל חיפה. כחלק מהתרחבות הפעילות, החברה הודיעה גם על תגבור בקו חיפה–אילת: מסוף אוקטובר מופעלות שתי טיסות יומיות, ובתחילת 2026 מתוכננות כבר שלוש טיסות ביום. מחיר הכרטיסים מתחיל ב-149 שקל לכיוון. בנוסף, ובכפוף לאישורים, צפויות להיפתח טיסות ערב שבת מאוחרות במוצאי שבת, כדי לתת מענה למשפחות ותיירים המגיעים מהצפון ומהדרום לסופי שבוע.



אוטובוסים (אמיר זלצברג)אוטובוסים (אמיר זלצברג)

נהגי התחבורה הציבורית נגד הפחתת הקנס על אי־תיקוף: "מהלך שיפגע בשכר ובשירות"

הצעת חוק להוזלת הקנס לנוסעים שלא מתקפים בנסיעות עירוניות מעוררת התנגדות חריפה בקרב הנהגים והמפעילות, שמזהירים מפני השלכות כלכליות על שכרם ועל איכות השירות

רן קידר |
נושאים בכתבה תחבורה ציבורית

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה ביוזמה חדשה להפחית את הקנס על אי־תיקוף כרטיס מ-100 שקל כיום ל-50 שקל בלבד בנסיעות עירוניות. השינוי נראה שולי לציבור הנוסעים, אך מעורר סערה גדולה בקרב נהגי האוטובוסים ומפעילות התחבורה הציבורית.

ההצעה הוגשה על ידי חברי הכנסת אברהם בצלאל (ש"ס), משה סולומון (הציונות הדתית) ומשה רוט (יהדות התורה), והיא מתמקדת בעיקר בנוסעים שמחזיקים כרטיס חופשי־חודשי או חופשי־יומי תקפים – אך שוכחים (או מתעצלים) לתקף אותם בכל עלייה לאוטובוס.

עלות של מאות מיליוני שקלים בשנה -  ואובדן נתוני אמת

במשרד התחבורה מעריכים שכ-15–20% מהנוסעים כלל אינם מתקפים את הכרטיס שלהם. התופעה הזו גורמת כבר היום לאובדן הכנסות שנתי מוערך של 400–500 מיליון שקל למפעילות.

אבל ההשלכות חורגות הרבה מעבר להפסד הכספי הישיר:

אי־תיקוף פוגע קשות בנתונים המדויקים שמשמשים את משרד התחבורה ואת המפעילות לתכנון קווים, תמרוץ מסלולים והקצאת תקציבים.

מערכת התגמול של המפעילות מבוססת (בין היתר) על מספר הנוסעים המתוקפים בכל קו - ככל שקו נראה עמוס יותר בנתונים, המפעילה מקבלת תשלום גבוה יותר מהמדינה.