פורשה 959. קרדיט סות'ביס
פורשה 959. קרדיט סות'ביס

פורשה 959 ב - 6.5 מיל' דולר אצל סות'ביס

סות'ביס, בית המכירות הפומביות, עורך במיאמי מכירה של כמה עשרות כלי רכב נדירים. לעושר יש מחיר. 

יואב פולס |

לחובבי הרכב מביניכם, שהם מתבגרי שנות ה - 80' ותחילת שנות ה - 90', לא באמת צריך להציג את הפורשה 959 האלמותית. הרכב שנבנה על מנת לשלוט במרוצי הראלי, היה החלום המוטורי של לא מעט חובבי רכב, וכנראה כיכב על פוסטרים בחדרים לצד למבורגיני קונטאש וסמנתה פוקס. 

למי שאין לו מושג על מה אני מדבר, אז הפורשה 959 יוצרה בין השנים 1986 ל - 1993 בכמות של מעט מעל 300 יחידות, ונחשבה בזמנו לרכב העל המתקדם ביותר, שנבנה עבור מירוצי גרופ B עם מהירות מירבית של מעל ל 300 קמ"ש, וחוקית לחלוטין לכביש. 

אגדה, חלום, הגביע הקדוש של תעשיית הרכב – You Name It

ההקדמה הזו כאן רק כדי לעדכן אתכם שאם יש לכם שקל או שניים, אז עכשיו גם אתם יכולים לרכוש לעצמכם פורשה 959 מקורית לחלוטין מדגם ה - Sport ממנו נבנו פחות מ - 30 יחידות, עם מנוע חזק במיוחד המפיק 508 כ"ס ומהירות מירבית של 340 קמ"ש. הרכב הספציפי עם מעט מעל 6000 ק"מ, מודל 1988, כלומר נסע כ - 160 ק"מ בשנה בממוצע. הרכב נמכר במכירה פומבית בסות'ביס, בסכום שמוערך בין 5.5 מיליון דולר ל - 6.5 מיליון דולר, ולא נופתע אם הפנינה הזו תימכר בסכום גבוה משמעותית.


פורד GT40. קרדיט סות'ביס

אבל אם הסכום הזה נראה לכם נמוך מדי, נציע לכם לבחון באותה מכירה פומבית גם את הפורד GT40 אותה מציע למכירה מוזיאון הרכב של אינדיאנפוליס. הרכב הספציפי שהוא אחד משמונה מכוניות שנבנו מהדגם הספציפי MKII, גם זכה לפודיומים במספר מירוצים בשנות ה - 60'. המחיר לרכב העל מוערך בין 8.0 מיליון דולר ל - 11.0 מיליון דולר.


מרק דונהיו ופול הוקינס עם הפורד GT40 הספציפית במירוץ 24 השעות של לה-מאן 1966. צילום מהאוסף של פורד. 

גם פרארי מיוצגת היטב במכירה עם כמה דגמים, אנזו 2003 במחיר של כ - 6.0 מיליון דולר. פרארי F50 משנת 1996 במחיר דומה, פרארי F40 'עממית' משנת 1991 במחיר של כ - 3.5 מיליון דולר, פרארי 400 סופראמריקה משנת 1961 במחיר צנוע יחסי של כ - 3.0 מיליון דולר, ועוד פרארי 330 GTS משנת 1966 במחיר של כ - 1.8 מיליון דולר. על שאר רכבי הליסינג של פרארי לא נתעכב יותר.

גם מרצדס מיוצגת עם אקזמפלר מעניין עם מנוע 17.3 ליטר (אין טעות בליטרים) והספק של 150 כ"ס משנת 1908 במחיר של כ - 9.0 מיליון דולר ועוד.  

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

לחובבי הספורט המוטורי שתמיד רצו רכב פורמולה 1 בחניה הפרטית נציין כי מוצעת למכירה רכב ה F1 של בנטון משנת 1991 דגם B191 בצבעי הצהוב ירוק של בנטון ומותג הסיגריות CAMEL במחיר שבין 600,000 $ ל – 1.0 מיליון דולר.

פנינים נוספות מתוצרת BMW,דה-תומאסו, אלפא רומאו, רכב הפורמולה 1 של לוטוס משנת 1961, ואפילו לנדרובר דיפנדר מודל 1997. הרכב הזול ביותר במכירה הוא פיאג'יו וספה 400 משנת 1959 שמוערכת בכ – 25,000 דולר.

אנחנו רק מאחלים לכם בהצלחה ברכישה, ומבקשים רק סיבוב קצר כשהרכב יגיע אליכם לישראל. כל רכב שתבחרו מהמכירה.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןטויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרן

נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח

על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.

בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0

יואב פולס |

מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.

הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.

מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.

למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.


טויוטה קורולה 'יפנית' צילום יצרן

הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).

המחיר - 159,990 ש"ח

אקספנג G6 מעודכן. צילום יצרןאקספנג G6 מעודכן. צילום יצרן

אקספנג G6 עדכני - בסימן יותר

פריסבי השיקה את האקספנג G6 העדכני עם סוללה גדולה בכל הדגמים ומחיר שנותר כמעט ללא שינוי. 

יואב פולס |

פריסבי יבואנית דגמי אקספנג לישראל החלה בשיווק הדגם העדכני של האקספנג G6. האקספנג G6 היה הדגם ששם את היצרן במודעות של הלקוח הישראלי, הן בציי רכב והן הלקוח הפרטי, ונחל הצלחה גדולה כשהוא מביא עימו עיצוב וביצועים לצד מחיר תחרותי שהפך אותו לחביב הקהל.

עתה מקבל האקספנג G6 מתיחת פנים הכוללת גם עיצוב עדכני ובעיקר עדכונים טכניים מתבקשים.

ה G6 החדש עושה שימוש בפלטפורמה חדשה של 800V המאפשרת טעינה מהירה בהספקים גבוהים במיוחד, עד 451Kw נתון מהגבוהים בשוק. העיצוב עבר עדכונים וליטושים שהופכים את ה G6 לנאה יותר, תוך שימוש בתאורת לד קדמית ואחורית עדכנית. גם תא הנוסעים שודרג עם לוח מחוונים עדכני, מראה פנימית משולבת מצלמה, תמיכה מלאה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ריפודי עור במרבית הדגמים, חיישני מגע, טעינה אלחוטית לשני מכשירים סלולריים ועוד.


אקספנג G6 עדכני. צילום יצרן


המימדים של ה G6 החדש זהים ל G6 היוצא עם אורך כולל של  4.758 מטר, רוחב של  מטר1.92, גובה של 1.65 מטר ובסיס גלגלים של 2.89 מטר. הסוללה הבסיסית ב G6 היוצא אינה מוצעת עוד, וה G6 החדש מצויד בסוללה בקיבולת 80.8Kwh המספקת טווח של 535 / 525 ק"מ בדגמי ההנעה האחורית או 510 ק"מ בדגם הפרפורמנס. דגמי ההנעה האחורית CORE מצוידים במנוע חשמלי בהספק של 296 כ"ס ומומנט של 44.9 קג"מ. המהירות המירבית 202 קמ"ש והתאוצה מעמידה ל – 100 ק"מ אורכת 6.9 שניות. דגם הפרפורמנס מצויד בשני מנועים בהספק כולל של 487 כ"ס ומומנט של 67.3 קג"מ. 0 ל- 100 הוא כבר מזנק ב- 4.1 שניות.