פורשה 959. קרדיט סות'ביספורשה 959. קרדיט סות'ביס

פורשה 959 ב - 6.5 מיל' דולר אצל סות'ביס

סות'ביס, בית המכירות הפומביות, עורך במיאמי מכירה של כמה עשרות כלי רכב נדירים. לעושר יש מחיר. 

יואב פולס |

לחובבי הרכב מביניכם, שהם מתבגרי שנות ה - 80' ותחילת שנות ה - 90', לא באמת צריך להציג את הפורשה 959 האלמותית. הרכב שנבנה על מנת לשלוט במרוצי הראלי, היה החלום המוטורי של לא מעט חובבי רכב, וכנראה כיכב על פוסטרים בחדרים לצד למבורגיני קונטאש וסמנתה פוקס. 

למי שאין לו מושג על מה אני מדבר, אז הפורשה 959 יוצרה בין השנים 1986 ל - 1993 בכמות של מעט מעל 300 יחידות, ונחשבה בזמנו לרכב העל המתקדם ביותר, שנבנה עבור מירוצי גרופ B עם מהירות מירבית של מעל ל 300 קמ"ש, וחוקית לחלוטין לכביש. 

אגדה, חלום, הגביע הקדוש של תעשיית הרכב – You Name It

ההקדמה הזו כאן רק כדי לעדכן אתכם שאם יש לכם שקל או שניים, אז עכשיו גם אתם יכולים לרכוש לעצמכם פורשה 959 מקורית לחלוטין מדגם ה - Sport ממנו נבנו פחות מ - 30 יחידות, עם מנוע חזק במיוחד המפיק 508 כ"ס ומהירות מירבית של 340 קמ"ש. הרכב הספציפי עם מעט מעל 6000 ק"מ, מודל 1988, כלומר נסע כ - 160 ק"מ בשנה בממוצע. הרכב נמכר במכירה פומבית בסות'ביס, בסכום שמוערך בין 5.5 מיליון דולר ל - 6.5 מיליון דולר, ולא נופתע אם הפנינה הזו תימכר בסכום גבוה משמעותית.


פורד GT40. קרדיט סות'ביס

אבל אם הסכום הזה נראה לכם נמוך מדי, נציע לכם לבחון באותה מכירה פומבית גם את הפורד GT40 אותה מציע למכירה מוזיאון הרכב של אינדיאנפוליס. הרכב הספציפי שהוא אחד משמונה מכוניות שנבנו מהדגם הספציפי MKII, גם זכה לפודיומים במספר מירוצים בשנות ה - 60'. המחיר לרכב העל מוערך בין 8.0 מיליון דולר ל - 11.0 מיליון דולר.


מרק דונהיו ופול הוקינס עם הפורד GT40 הספציפית במירוץ 24 השעות של לה-מאן 1966. צילום מהאוסף של פורד. 

גם פרארי מיוצגת היטב במכירה עם כמה דגמים, אנזו 2003 במחיר של כ - 6.0 מיליון דולר. פרארי F50 משנת 1996 במחיר דומה, פרארי F40 'עממית' משנת 1991 במחיר של כ - 3.5 מיליון דולר, פרארי 400 סופראמריקה משנת 1961 במחיר צנוע יחסי של כ - 3.0 מיליון דולר, ועוד פרארי 330 GTS משנת 1966 במחיר של כ - 1.8 מיליון דולר. על שאר רכבי הליסינג של פרארי לא נתעכב יותר.

גם מרצדס מיוצגת עם אקזמפלר מעניין עם מנוע 17.3 ליטר (אין טעות בליטרים) והספק של 150 כ"ס משנת 1908 במחיר של כ - 9.0 מיליון דולר ועוד.  

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

לחובבי הספורט המוטורי שתמיד רצו רכב פורמולה 1 בחניה הפרטית נציין כי מוצעת למכירה רכב ה F1 של בנטון משנת 1991 דגם B191 בצבעי הצהוב ירוק של בנטון ומותג הסיגריות CAMEL במחיר שבין 600,000 $ ל – 1.0 מיליון דולר.

פנינים נוספות מתוצרת BMW,דה-תומאסו, אלפא רומאו, רכב הפורמולה 1 של לוטוס משנת 1961, ואפילו לנדרובר דיפנדר מודל 1997. הרכב הזול ביותר במכירה הוא פיאג'יו וספה 400 משנת 1959 שמוערכת בכ – 25,000 דולר.

אנחנו רק מאחלים לכם בהצלחה ברכישה, ומבקשים רק סיבוב קצר כשהרכב יגיע אליכם לישראל. כל רכב שתבחרו מהמכירה.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות

באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים

רן קידר |

מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה -  העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.

מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות


אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו  העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%.  סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.  


ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח

במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה

BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות

באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים

רן קידר |

מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה -  העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.

מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות


אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו  העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%.  סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.  


ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח

במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה