
"השער ההיסטורי הנמוך של הדולר פתח אפשרות לתשואה פוטנציאלית בהמשך השנה"
לאחרונה הרף בשוק המט"ח המקומי נשבר. שער הדולר ירד אל מתחת לרף ה־3 שקלים - רמה שלא נראתה בישראל מעל שלושה עשורים. בנק לאומי מציע כעת מסלול בטוח שבאמצעותו ניתן להשקיע בדולר.
בשנה האחרונה המשקיעים הישראלים שנחשפו לדולר צפו בנפילה של כ- 20% בשער המטבע ביחס לרמות חודש אפריל 2025, ירידה שנגסה בתשואה השקלית. לכן, השאלה הגדולה העומדת כעת על הפרק, היא האם שער הדולר ישמור על רף הנמוך מ-3 שקלים או שהוא עתיד לעלות חזרה לרמות שאנחנו מכירים טרום המלחמה עם איראן - והאם נפתחה כעת הזדמנות להשקעה בדולר בשנה הקרובה.
"השער ההיסטורי הנמוך של הדולר פתח למעשה אפשרות לתשואה פוטנציאלית בהמשך למי שישקיע היום", אומר ליאור כרמי, ראש ענף השקעות בבנק לאומי. "אנחנו מזהים פה הזדמנות, ולכן יצרנו מסלול בטוח שבאמצעותו ניתן להשקיע בדולר וליהנות מהתשואה הפוטנציאלית מבלי להפסיד את כספי הקרן שהפקדת".
למעשה, בנק לאומי משיק בימים אלו פיקדון חדש. מדובר בפיקדון שקלי לשנה המאפשר ללקוחות להפקיד סכום של החל מ-1,000 שקלים. אם בתום השנה שער הדולר יעלה בשיעור של 1% ומעלה, הלקוח ייהנה מתשואה בגובה מלוא שיעור העלייה. לצד זאת, אם שער הדולר יירד בתום שנת הפיקדון, או אף אם יעלה בפחות מ-1%, הלקוח יקבל את קרן הפיקדון - בתוספת ריבית של 1%.
"כך", מדגיש כרמי, "למעשה הלקוח יכול ליהנות מפוטנציאל תשואה אם שער הדולר יעלה. בכל מקרה אנחנו מבטיחים ללקוח את כספו חזרה בתוספת ריבית". לדבריו, "מאחר שהפיקדון הוא שקלי צמוד לדולר, הלקוח גם חוסך את הצורך ברכישת המטבע ואת עלויות ההמרה הנלוות לכך".
בשיתוף בנק לאומי; החישוב יבוצע לפני ניכוי מס כדין. אין באמור המלצה להפקדה לפיקדון, תנאי הפיקדון המלאים כמפורט בהסכם ההפקדה, לפני הפקדה יש לבדוק את הפיקדון ותנאיו. פרסום זה אינו מהווה הצעה ו/או התחייבות לקבלת פיקדון. מהסכומים המגיעים למפקיד בגין הפיקדון ינכה הבנק מס במקור על פי דין. מובהר כי חבות המס ושיעורי המס, ככל שיחולו, עשויים להיות שונים בין המסלולים. לאומי רשאי לבטל את הפיקדון או לשנות את תנאיו בכל עת וללא הודעה מוקדמת.
- 12.אנונימי 09/05/2026 09:01הגב לתגובה זולווים מהציבור כסף בחינם כדי להלוות אותו ב8%
- 11.אנונימי 05/05/2026 20:13הגב לתגובה זוהבנק משלם למפקיד בפקדון שקלי 4% אז הבנק מרוויח בכל מקרה את 4% שלו על ההפקדה .אם השער עולה ההצמדה של הפקדון לדולר משלמת למפקיד את הפרש השער והבנק נהנה מ 4% . אם השער יורד ביותר מ 4% הבנק מתחיל להפסיד כסף . פשוט
- 10.פחחח.. להשקיע בדולר. ניתן לקנות S (ל"ת)בנקים נוכלים 05/05/2026 08:40הגב לתגובה זו
- 9.מי מתייחס לבנקים. (ל"ת)אזרח 04/05/2026 19:07הגב לתגובה זו
- 8.מאיר 04/05/2026 19:04הגב לתגובה זובראשון הבנק מזיין אותךבשני הוא מזיין אותך חזקבשלישי הוא בא אליך מאחורה בהפתעהופותח לך את השושנה
- 7.מוטי 04/05/2026 08:56הגב לתגובה זוהבנק הוא פשוט קופה שעולה כסף ולא יותר מזה כל שקל פנוי לא להחזיק בבנקים אולי זה יגרום להם להיות פחות חזירים
- 6.אנונימי 04/05/2026 06:52הגב לתגובה זושכחו לציין שיש אינפלציה של 23% בשנה מה שאומר שריאלית הלקוח מפסיד במידה והדולר לא יעלה יותר מ23% בשנה. אני לא אומר שזה לא יקרה פשוט לדעתי זה ספקולטיבי מדי במיוחד בטווח קצר של שנה. עדיף לשים את הכסף באיזה קרן כספית או לקנות אגחים של המדינה ששם התשואות הם בטוח מעל האינפלציה.
- חסר מקף.. אינפלציה של 23% בשנה.. (ל"ת)אנונימי 05/05/2026 10:59הגב לתגובה זו
- 5.אבי 04/05/2026 03:54הגב לתגובה זוכדאות התוכנית לדעתי לא משתלמת עדיף להשקיע ב snp500 ולהרויח 15 אחוז בשנה
- ואז עליית השקל מקזזת את כל העליה בs (ל"ת)אנונימי 05/05/2026 11:00הגב לתגובה זו
- 4.פקדון גזל (ל"ת)שם הפקדון 03/05/2026 19:41הגב לתגובה זו
- 3.אז בנק לאומי והצוות המקצועי שלו מעריך שהדולר לא יעלה בשנה הקרובה ביותר מ1 אחוז (ל"ת)טוביה 03/05/2026 18:52הגב לתגובה זו
- רני 04/05/2026 01:55הגב לתגובה זותזכור דבר אחד שהבנקים זה כמו קזינו. כלומר הם אף פעם לא מפסידים!
- 2.עושה חשבון 03/05/2026 18:15הגב לתגובה זויותר פשוט להפסיק לגייס חוב בדולר. ולהקטין את החוב הדולר עי רכישת חוב דולר והנפקת חוב שקל.
- 1.הפסד של 15 אחוז נומינלית (ל"ת)מפסיד 03/05/2026 15:03הגב לתגובה זו
- אנונימי 03/05/2026 17:42הגב לתגובה זובול מה שעבר לי בראש .... על המרה אולי תשלם עמלה בבנק אבל על הרווח מעליית שער הדולר והמרה חזרה לשח לא תשלם מס..... איך נותנים לרמאים מהבנק לרמות את הציבור...
- אנונימי 04/05/2026 07:52הפיקדון בשקלים צמוד לדולר אין צורך בהמרה .אין מס על הפרשי שער רק על ריבית .למעשה משחק או תרוויח אפס או עד ....אין לדעת .
- אבי 04/05/2026 04:00לבנק יש אינטרס לקחת את כסף המשקיעים ולהשקיע בבורסה תעשו חושבים תשקיעו במניות סולידיות ותגיעו ל 10 אחוז בשנה כרגע ממליץ אני על מניות ביטחון .חברות שמיצרות נשק חברות של הבינה המלאכותית .אנרגיה ירוקה ועוד