
דני אבדיה יכול לקבל 67 מיליון דולר - אבל זה כבר קטן עליו
החוזה של אבדיה בפורטלנד עומד על 55 מיליון דולר ל-4 שנים ויורד משנה לשנה, דווקא כשהשוק עולה; אחרי עונת פריצה, ההערכות הן שימתין ל-2028 ויכוון לחוזה של עשרות מיליוני דולרים לעונה
דני אבדיה שווה היום הרבה יותר מהחוזה שלו. הוא חתום בפורטלנד על 55 מיליון דולר ל-4 שנים, אבל אחרי עונת הפריצה שלו זה כבר נראה כמו אחד החוזים הנוחים בליגה מבחינת הקבוצה. בזמן שתקרת השכר עולה והשחקנים הבכירים מקבלים חוזים גדולים יותר, השכר של אבדיה דווקא יורד משנה לשנה. פורטלנד מחזיקה שחקן שהערך שלו קפץ, אבל משלמת עליו לפי חוזה שנחתם לפני הקפיצה.
בעונת 2024/25, אבדיה הרוויח כ-15.6 מיליון דולר, ב-2025/26 השכר שלו ירד לכ-14.4 מיליון דולר, בעונת 2026/27 הוא ירוויח כ-13.1 מיליון דולר, ובעונת 2027/28 השכר ירד לכ-11.9 מיליון דולר. כלומר, בזמן שתקרת השכר ב-NBA עולה והשכר של השחקנים הבכירים מטפס, החוזה של אבדיה דווקא יורד משנה לשנה.
זה נהדר לפורטלנד, פחות פשוט לאבדיה. הקבוצה מקבלת שחקן מוביל בשכר של שחקן משלים איכותי, ובמונחי NBA זה פער משמעותי. אחרי עונה שבה המעמד שלו קפץ והוא נכנס לשיח סביב שחקני כנף בכירים בליגה, הוא כבר נמצא הרבה מעל החוזה הנוכחי שלו מבחינת ערך שוק. לכן ההערכה היא שהוא לא ימהר לקחת את ההצעה המקסימלית שפורטלנד יכולה לשים עכשיו על השולחן.
למה רק 67 מיליון דולר?
המספר שפורסם בארה"ב הוא כ-67.1 מיליון דולר ל-3 שנים. זה הרבה כסף, אבל ב-NBA של היום זה כבר לא חוזה של כוכב, אלא יותר חוזה של שחקן בכיר בדרג ביניים. הסיבה נעוצה בכללי תקרת השכר. מאחר ששכרו של אבדיה בעונה הבאה נמוך יחסית, פורטלנד מוגבלת בהארכה רגילה שהיא יכולה להציע לו על בסיס החוזה הקיים.
גם העלאה מקסימלית לפי הכללים לא מביאה אותו לאזור של חוזה ברמת השחקנים הבכירים בליגה. בפועל, מדובר בכ-22 מיליון דולר לעונה, בזמן ששחקנים מובילים בליגה כבר נעים סביב 40 מיליון דולר, 50 מיליון דולר ולעיתים יותר.
במילים אחרות, אבדיה משלם עכשיו על חוזה שנחתם מוקדם ובתנאים נוחים לקבוצה. אז זה היה חוזה יפה ובטוח. היום הוא הפך לחוזה שמגביל את היכולת שלו לקבל תמורה מיידית לפי המעמד החדש שלו.
אם יחתום על הארכה של 67 מיליון דולר, הוא יקבל ביטחון לעוד 3 שנים, אבל כנראה יוותר על אפשרות לחוזה גדול בהרבה. אם יחכה לקיץ 2028, הוא יכול להפוך לשחקן חופשי בלתי מוגבל, ושם כבר מדובר על שוק אחר לגמרי מבחינת מספרים.
כאן נמצא פוטנציאל השכר האמיתי של אבדיה. אם הוא מגיע ל-2028, בגיל 27 וחצי, אחרי כמה עונות, אם ישמור על רמה של כ-20 נקודות ומעלה למשחק, עם יכולת לייצר לאחרים, לשמור על כמה עמדות ולקחת ריבאונד, הוא כבר לא נמדד כשחקן משלים. הוא נמדד כשחקן כנף מוביל, ואלה בדיוק השחקנים שהליגה משלמת עליהם פרמיה.
חוזה של 40 מיליון דולר לעונה ל-4 שנים כבר מביא אותו לאזור של 160 מיליון דולר. חוזה של 50 מיליון דולר לעונה מקרב אותו ל-200 מיליון דולר. לכן השאלה היא לא אם 67 מיליון דולר הם הרבה כסף, אלא אם נכון לו לנעול עכשיו את השכר לפני שהשוק מתמחר אותו מחדש
- בליגה משלו: כמה מרוויח אבדיה לעומת בן שרף ודני וולף?
- 70 אלף שקל על הגופיה של אבדיה? הצחקתם את האספנים: על הגופיות שנמכרו במיליונים
הפער האמיתי: 67 מיליון דולר עכשיו או פוטנציאל של 200 מיליון דולר בהמשך
ההצעה האפשרית של פורטלנד תהיה סביב 22 מיליון דולר לעונה. זה סכום גבוה מאוד במונחים רגילים, אבל לא בהכרח ביחס לשחקן כנף בכיר שמגיע לשוק החופשי בגיל נוח, עם יכולת התקפית, הגנתית ופיזית שמתאימה לליגה של היום. לכן הפער כאן אינו בין חוזה טוב לחוזה רע, אלא בין ביטחון מיידי לבין אפשרות לקבל תמחור מחדש מלא ב-2028.
כמובן שיש סיכון. פציעה, ירידה ביכולת, שינוי במעמד בפורטלנד או שוק חופשי פחות נוח יכולים לפגוע בו. אבל אבדיה צעיר, ורסטילי, ומחזיק בפרופיל שהליגה אוהבת: פורוורד גבוה, שומר, מוסר, מוביל כדור ומשתפר התקפית. שחקנים כאלה מקבלים חוזים גדולים.
פורטלנד נהנית כרגע מהחוזה שלו, אבל גם מבינה שהשעון מתקתק. ככל שאבדיה ממשיך להיראות כמו שחקן מרכזי, כך הארכה זולה יחסית נראית פחות ריאלית. מבחינתו, 67 מיליון דולר כבר לא משקפים בהכרח את המעמד החדש שלו בליגה, אלא את הפער שהולך וגדל בין החוזה שנחתם בעבר לבין הערך שלו היום.
- 8.רוני 03/05/2026 21:32הגב לתגובה זוהכותב כנראה היה קופץ על מציאה כזאת שיתאפשר לו.כך גם דני שנה הבאה לא טובה עליו ואין 67 מיליון $.אתם עושים ממנו יותר מדי ומוגזם.
- 7.ציון 03/05/2026 06:28הגב לתגובה זונוסף לכך הוא ימשיך להוביל קבוצה שכיף לו לשחק איתה דבר ששווה הרבה כסף.
- 6.אנונימי 02/05/2026 22:43הגב לתגובה זוהוא יקבל את אותו שכר שהוא חתום עליו פלוס 40 מ בשנה השלישיתופורטלנד ירוויח פריסה של הסכום במקום קפיץ בשנה השלישית
- 5.ילדי ישראל 02/05/2026 13:03הגב לתגובה זואחרי 100 מיליון $ כולם חיים אותו דבר .המספרים רק מנפחים את האגו .
- יוכל להרשות לעצמו שני עופות לארוחת צהריים (ל"ת)פ.מ 04/05/2026 00:17הגב לתגובה זו
- יובל 02/05/2026 23:51הגב לתגובה זווההוצאות שלו הם בשמים ולא שלא נשאר כסף אבל ההוצאות גדולות מיסים 30% סוכן 10% שף פרטי מאמן כושר פרטי ועוד הרשימה ארוכה חברת שמירה נהיה מפורסם נהיה סלב ועוד תוסיף
- יובל 02/05/2026 23:47הגב לתגובה זוידידי היקר כאן בארצות הברית זה משנה ובכל מקום זה משנה ההבדל זה לא בין סובארו 4צילנדר ל8צילינדר זה בין 4צלינדר ל16 צלינדר זה עולם אחר לגמרי
- 4.מיכה מiר 02/05/2026 10:50הגב לתגובה זו67 מיליון ביד מה שכבר יש לו חסויות זה יותר ממה שהוא וילדיו יצטרכו כדי לחיות בעושר כל חייהם. להמר שהוא לא ייפצע ובאמת יקבל חוזה יותר גבוה... זה אכן הימור מיותר שיישרת את האגו ולא את הכיס... ומאידך אולי הכסף הרב שכבר צבר ושיצבור בשנתיים הקרובות מספיק לו והוא רוצה להמר ולהרגיש על גג העולם. וגם זה ממש בסדר !בהצלחה בכל דרך שתבחר
- 3.אנונימי 01/05/2026 20:03הגב לתגובה זועונת 2829 היא הבסיס לחישוב הנכון.אם יחתום עכשיו על 3 שנים 66 מד ירוויח 22 מד בעונה האחרונה 2829וישפר את המאזן הכספי שלו בשלוש השנים הבאות ב33מדאם יחכה וימשיך לככב יוכל לקבל חוזה של 4050מד לעונהכלומר בעונת 2829 יוכל לא בטוח להרוויח כ20מד יותר אבל בשתי העונות הבאות יוותר על 22מדכדאי לו לחתום עכשיו להיות בריאלחתום בכ2829 על חוזה מקס
- 2.אביב 01/05/2026 18:46הגב לתגובה זואבל אם ב 28 הוא מעריך שהתמחור שלו יעבור את ה 60 מ לעונה א עדיף להמתין
- 1.אנוני מי 01/05/2026 14:36הגב לתגובה זושיהיה בריא ישמור על רמה גבוהה ואולי יחזק עוד מעט את הנקודות הקצת פחות בולטות במשחקו !!!!