
נייס ואודיוקדס זינקו ב-11%; הנאסד"ק עלה ב-0.9%
צ'ק פוינטתיקנה מעט אחרי נפילה של 20%, מאנדיי זינקה ב-11%, וויקס ב-6%
נייס זינקה ב-11% - השוק רואה את המתחרה של נייס NICE Ltd 1.84% מצליחה לספק תוצאות טובות ואולי נרגע. נייס נסחרת במכפיל רווח של כ-11, נמוך מאוד היסטורית מהחשש הגדול של המשקיעים שה-AI יחסל חלק מהעסק שלה. ביניים זה לא קורה, הרבעונים הבאים יהיו קריטיים - נייס בעידן ה-AI - הזדמנות או מלכודת טכנולוגית?
במקביל חל שיפור היוםפ במניות התוכנה - גם מאנדיי monday.com -2.52% הישראלית זינקה ב-11%, וגם וויקס הוסיפה 6% Wix.com 1.05%
במקביל, מחירי הנפט יורדים לאחר דיווחים על התקדמות אפשרית במגעים סביב סיום העימות במזרח התיכון. הירידה בנפט מסייעת לשוק, בעיקר משום שהיא מקלה על החשש מלחצי אינפלציה נוספים, בזמן שהמשקיעים עדיין מנסים להבין מתי הפד יוכל לחזור להוריד ריבית ובאיזה קצב. הנפט יורד אחרי הצעה איראנית מעודכנת: טראמפ עדיין לא מרוצה
מניות בולטות ב S&P: 1.08%
- טרם החל המסחר הרציף
מניות בולטות בדאו ג'ונס: 0.14%
- טרם החל המסחר הרציף
[rising-falling-NASDAQ]
מירוץ ה-AI מגיע לפנטגון: OpenAI, אנבידיה ואמזון בפנים - מטא בחוץ - משרד ההגנה האמריקאי חתם על הסכמים עם שבע חברות טכנולוגיה לשילוב AI במערכות מסווגות. ברשימה נמצאות אנבידיה, מייקרוסופט, גוגל, אמזון, ספייס אקס, OpenAI ורפלקשן; מטא נעדרת ואנתרופיק עדיין מחוץ למשחק בגלל מחלוקת מול הבית הלבן
S&P בוחנת כניסה מהירה למדד לחברות ענק - ספייס אקס ו-OpenAI בדרך - שינוי הכללים עשוי לאפשר לחברות ענק להיכנס למדד S&P 500 כבר אחרי חצי שנה של מסחר, גם בלי לעמוד בדרישת רווחיות רגילה. המהלך מגיע אחרי שינוי דומה בנאסד"ק, וברקע עומדות הנפקות אפשריות של ספייס אקס, OpenAI ואנתרופיק, שעשויות לשנות את הרכב המדדים הגדולים בארה"ב
האם אילון מאסק יצליח בהימור החדש שלו? למרות המפקפקים, המבקרים והמלגלגים, אילון מאסק שועט בכל הכוח לעבר הקמת מפעל השבבים הענק Terafab כי לטענתו הביקוש של טסלה ו-SpaceX לבדן לכוח מחשוב בעתיד צפוי לעלות בהרבה על זה של כל ספקי השבבים הגלובליים. אם לשפוט לפי העבר, שבו כל אחד מהפרויקטים שיזם והוביל הצליח בצורה בלתי רגילה, יש סיכוי טוב שהוא צודק גם הפעם
מאקרו
אלון מאסק: מרבית מטבעות הקריפטו הם הונאה; זה לא מונע ממנו לאפשר מסחר ב-X - הביטקוין לא מצליח לפרוץ את ה-80 אלף דולר, מה אומרים האנליסטים? למרות אמירות שליליות של מאסק, פלטפורמת איקס מתחילה להיפתח למסחר במטבעות דיגיטליים וניירות ערך; מיהם הנפגעים העקיפים מהדשדוש בקריפטו?
- וול סטריט מחכה למדד שיכריע: הפד רק מאיים או בדרך להעלות ריבית?
- טראמפ מודה - וול סטריט הובילה לחתימה על ההסכם
משקיעי האג"ח בארה״ב נערכים לחוסר וודאות: חילופי ההנהגה בפד מעלים סימני שאלה - הישארות פאוול במועצה לצד כניסת וורש מעוררת חשש ממסרים לא עקביים - בשוק שמגיב במהירות לכל שינוי בציפיות לריבית
פאוול לא עוזב: יישאר בפד גם אחרי סיום כהונתו כיו"ר - היו"ר היוצא מאותת כי ישאר כחבר מועצה, בזמן שמינוי קווין וורש מתקדם - ומזהיר מפני לחצים פוליטיים על עצמאות הבנק המרכזי
מימושים בשבבים: המניות שעלו הכי הרבה מובילות את הירידות - לאחר ראלי של כ-50% ורצף שיאים במדד SOX, דיווח על קושי אפשרי במימון תשתיות מחשוב מכביד על אנבידיה, AMD ושחקניות נוספות - כשהשוק ממתין לדוחות ענקיות הטכנולוגיה שיקבעו את הכיוון
לידיעת המשקיעים ב-S&P 500 - זה היה החודש הכי טוב זה 7 שנים, אבל... - הנפילה בדולר ביחס לשקל הרסה לכם את התשואה - כ-10% עלייה ב-S&P הפכו לעלייה של 3% בגלל ירידה של 7% בשער הדולר, והאם כדאי לעבור למסלול שקלי?
מניות במרכז
מיקרון Micron Technology, Inc עולה עקב הביקוש הגובר לזיכרונות בגלל ההשקעות בתשתיות AI. החברה היא אחת השחקניות החשובות בתחום שבבי הזיכרון, והמשקיעים רואים בה נהנית ישירה מהמרוץ של ענקיות הטכנולוגיה להקים עוד דאטה סנטרים ולהגדיל כוח מחשוב.
- הנפט יורד מתחת ל-80 דולר, אסיה עולה: השווקים מהמרים על התקדמות בין ארה"ב לאיראן
- הבעיה החדשה של אמזון: כמעט כולם כבר מנויים לפריים
מרק ושות' Merck & Co. Inc. -1.36% עולה היום אחרי דוחות חזקים לרבעון הראשון, עם הכנסות של 16.3 מיליארד דולר לעומת צפי של כ-15.9 מיליארד דולר. הסיפור המרכזי הוא המשך המכירות החזקות של קיטרודה, תרופת הדגל של החברה, לצד תרופות חדשות כמו ווינרבייר שמתחילות לתרום לצמיחה. במקביל, אישורים חדשים מה-FDA למוצרים נוספים מרחיבים את סל התרופות של מרק ומקטינים קצת את התלות שלה באונקולוגיה ובחיסונים.
LKQ LKQ Corp. 3.12% יורדת. החברה עמדה בתחזיות הרווח לרבעון הראשון עם 67 סנט למניה, וההכנסות היו מעל הצפי עם כ-3.47 מיליארד דולר, אבל המשקיעים מסתכלים על ההכנסות האורגניות שירדו ב-1.6%, הצמיחה מול שנה שעברה כמעט לא קיימת, המרווח התפעולי ירד ל-6.3% ותזרים המזומנים החופשי היה שלילי בכ-96 מיליון דולר. הדוח לא היה רע על הנייר, אבל הוא הראה שחיקה בעסק הליבה וקושי לייצר צמיחה אמיתית.
אינטל Intel Corp 10.64% מקבלת היום רוח גבית מהסנטימנט החיובי בשבבים. התחרות מול AMD Advanced Micro Devices 4.86% מתחזקת, בעיקר בדאטה סנטר ובגיימינג, בזמן שאנבידיה NVIDIA Corp. 2.95% ממשיכה למשוך את השוק דרך ה-AI. במקביל, החשש מהצרכן האמריקאי לא נעלם, כשחלק גדול ממשקי הבית עדיין חי ממשכורת למשכורת וזה עלול ללחוץ על ביקושים למחשבים ולמוצרי טכנולוגיה.
אורקל Oracle Corp 0.41% קופצת אחרי שהחברה חתמה על הסכם אספקה של 1.65 מיליארד דולר עם דאטהפוד בתחום תשתיות הבינה המלאכותית. מדובר בחוזה לשש שנים שמחזק את הציפיות לצמיחה בהכנסות מהתחום, וזה מספיק כדי לשלוח את המניה למעלה. עם זאת, התמונה לא נקייה מסיכונים - המניה עדיין יורדת בכ-17.5% מתחילת השנה, ולצד העלייה של כ-14.7% בשנה האחרונה קיימים חששות סביב תזרים מזומנים חופשי שלילי, חוב גבוה ויכולת הביצוע של החברה בפרויקטים גדולים.
קלורוקס The Clorox Co 0.87% יורדת אחרי דוח שנראה טוב בשורה התחתונה, אבל פחות טוב בסיפור שמאחוריו. הרווח למניה עקף את התחזיות, ההכנסות היו סביב 1.67 מיליארד דולר, אבל העלויות עולות, התחזית ירדה והמשקיעים חוששים משחיקה ברווחיות. גם דיבידנד של כ-5% לא עוזר כשהשוק מבין שהבעיה היא לא הסקטור, שדווקא עלה, אלא קלורוקס עצמה.
אמג'ן Amgen Inc -1.19% גם יורדת למרות דוחות טובים, כשבשוק מסתכלים כרגע פחות על הרווח ויותר על ה-FDA. החברה הציגה הכנסות של 8.62 מיליארד דולר ורווח מתואם של 5.15 דולר למניה, מעל התחזיות, אבל מנגד הרגולטור בוחן משיכה אפשרית של טבנאוס מהשוק בשל חשש לבעיות באמינות הנתונים.
אסתי לאודר Estee Lauder Companies Inc. 2.85% מזנקת אחרי דוחות רבעון שלישי טובים מהצפוי והעלאת תחזית הרווח ל-2026 ל-2.35 עד 2.45 דולר למניה. ההכנסות עלו בכ-5% ל-3.71 מיליארד דולר, הרווח המתואם למניה הגיע ל-0.91 דולר, ושולי הרווח השתפרו ל-15%. במקביל החברה מקדמת קיצוץ של 9,000 עד 10,000 משרות, מה שמחזק את אמון המשקיעים ביכולת לשפר רווחיות.
CBEO הולדינגס CBOE Holdings -2.19% קופצת לאחר דוחות חזקים לרבעון הראשון - עם זינוק של כ-54% ברווח הנקי ורווח למניה של 3.7 דולר מעל הציפיות, לצד הכנסות שיא של כ-729 מיליון דולר. אבל הסיפור רחב יותר - החברה מודיעה על קיצוץ של כ-20% מכוח האדם ומכירת פעילויות שאינן בליבת העסקים, כדי להתמקד בתחומים רווחיים יותר ולשפר יעילות.
אפל Apple 0.7% עולה אחרי שהציגה דוחות טובים מהצפוי לרבעון הפיסקלי השני. החברה עוקפת את תחזיות האנליסטים הן בהכנסות והן ברווח, אבל הנתון שתופס את עיקר תשומת הלב הוא הצמיחה במכירות האייפון, שעלו ב 22% לעומת התקופה המקבילה. זה נתון משמעותי עבור אפל, משום שהאייפון עדיין עומד במרכז המודל העסקי שלה ומשפיע גם על השירותים, האביזרים והאקוסיסטם הרחב. במקביל, התחזית לרבעון הנוכחי נראית חזקה יחסית, למרות מחסור ברכיבים ועלויות גבוהות. קראו עוד על התוצאות של אפל - אפל עקפה את התחזיות: האייפון הוביל את הצמיחה ברבעון
סנדיסק SanDisk Corp. 11.54% יורדת למרות שהחברה מציגה תוצאות חזקות לרבעון הפיסקלי השלישי. לכאורה זו תגובה מפתיעה, אבל במקרה הזה נראה שמדובר בעיקר במימוש רווחים. מניית ספקית מוצרי זיכרון הפלאש זינקה ביותר מ 3,000% בשנה האחרונה, על רקע הביקוש הגובר לזיכרונות שמגיע מהאצה בתחום הבינה המלאכותית. כשמניה עולה בעוצמה כזו, גם דוח טוב מאוד לא תמיד מספיק כדי להמשיך את המומנטום. קראו עוד על התוצאות של סנדיסק - סנדיסק עקפה את התחזיות - אך המניה נופלת ב-8% במסחר המאוחר
רדיט Reddit 5.43% מזנקת, אחרי שחברת הרשת החברתית עוקפת בקלות את תחזיות הרווח לרבעון הראשון. המנוע המרכזי הוא קפיצה בהכנסות מפרסום, וזה נתון חשוב במיוחד עבור חברה שנבחנת עדיין לפי היכולת שלה להפוך קהילה גדולה ופעילה למודל עסקי יציב. העלייה החדה מגיעה אחרי שהמניה ירדה ב 36% מתחילת 2026, כך שהדוח מספק לשוק סיבה לבחון מחדש את התמחור. עם זאת, רדיט עדיין צריכה להראות שהשיפור בפרסום אינו חד פעמי, אלא חלק ממגמה רחבה יותר של מוניטיזציה טובה יותר. קראו עוד - רדיט קופצת 14% בטרום אחרי הדוחות: ההכנסות עקפו, הפרסום זינק והתחזית מעל הצפי
אטלסיאן Atlassian -1.98% מזנקת גם כן, לאחר שחברת תוכנות ניהול העבודה עוקפת את תחזיות ההכנסות והרווח לרבעון הפיסקלי השלישי. מעבר לדוח עצמו, החברה גם מעלה את התחזית לצמיחת ההכנסות, וזה כנראה מה שמדליק את המשקיעים. אטלסיאן פועלת בשוק תחרותי, אבל היא נהנית מביקוש לכלים שמסייעים לצוותים לנהל פרויקטים, פיתוח ומשימות ארגוניות.
ווסטרן דיגיטל Western Digital Corp. 4.79% יורדת למרות שהיא עוקפת את תחזיות הרווח של וול סטריט לרבעון הפיסקלי השלישי ומספקת תחזית חזקה. גם כאן, כמו בסנדיסק, נראה שהבעיה אינה בדוח אלא במחיר. המניה עלתה בכ-152% ב-12 החודשים האחרונים, כך שחלק גדול מהשיפור בענף ומהביקוש לאחסון כבר כנראה נכנס לתמחור.
רובלוקס Roblox 7.31% צונחת אחרי שחברת פלטפורמת משחקי הווידאו חותכת את התחזית לשנה הפיסקלית. החברה מסבירה כי מאמצים לחיזוק מנגנוני הבטיחות פגעו בתוצאות הרבעון הפיסקלי הראשון. מדובר בנושא רגיש עבור רובלוקס, משום שהפלטפורמה נשענת על קהל צעיר מאוד, והצורך לשפר בטיחות, פיקוח וחוויית שימוש בטוחה יותר עשוי להכביד בטווח הקצר על פעילות המשתמשים ועל ההכנסות. קראו עוד - רובלוקס צונחת 24% - איך הבטיחות לילדים פוגעת בצמיחה
מה צפוי היום בזירת הדוחות
במקביל, המשקיעים ממתינים לדוחות נוספים שצפויים להתפרסם ביום שישי, ובהם ארס מנג'מנט, שברון, סינמרק, קולגייט פאלמוליב, אסתי לאודר, אקסון מובייל. הדוחות האלה צפויים לתת תמונה רחבה יותר על מצב הצרכן, האנרגיה, הבריאות והפיננסים.
הדוחות של מודרנה Moderna 3.5% פורסמו. קראו עוד - מודרנה: ההכנסות עקפו את הצפי, אך ההפסד התרחב ועלות המכירות זינקה
ישראליות בוול סטריט
נובוקיור NovoCure -20% זינקה ב-30% - מה היה בדוחות? החברה מציגה צמיחה דו-ספרתית בהכנסות, השקה ראשונה לסרטן הלבלב בארה"ב והתקדמות בניסויים קליניים - אך ממשיכה להציג הפסד ומדגישה כי יידרשו רבעונים להערכת קצב האימוץ.
צ'ק פוינט Check Point Software Technologies Ltd. 0.36% הנמיכה את תחזית ההכנסות השנתית ב-60-100 מיליון דולר, אחרי שפרסמה קודם דוחות שמבטאים חולשה בהכנסות הרבעון - המניה נפלה. ההכנסות הצפויות ב-2026 בתחזית הקודמת היו 2.83 מיליארד עד 2.95 מיליארד דולר - וכעת 2.77 מיליארד עד 2.85 מיליארד דולר. הרווח למניה 10.05 דולר למניה עד 10.85 דולר למניה - בדומה לתחזית הקודמת.
טבע טבע 0% הכתה את הציפיות והמניה מזנקת: הכנסות של 4 מיליארד דולר ורווח של 0.53 דולר למניה - טבע דיווחה על תוצאות מעל הציפיות, כשהיא מציגה הכנסות של כ-4 מיליארד דולר ורווח מתואם של 0.53 דולר למניה, גבוה מהתחזיות שעמדו סביב 0.47 דולר. גם בשורת ההכנסות החברה עקפה את הקונצנזוס, עם 3.98 מיליארד דולר מול צפי של כ-3.8 מיליארד דולר. זה מתורגם לתגובה חיובית בשוק - המניה מזנקת בוול סטריט. אבל התמונה מורכבת יותר כאשר הצמיחה הכוללת נותרת מוגבלת יחסית, בין היתר בשל שחיקה בפעילות הגנרית. במונחי דולר מדובר בעלייה של כ-2%, אך במטבעות מקומיים דווקא נרשמת ירידה של כ-3%, נתון שממחיש שהלחצים עדיין קיימים. במקביל, טבע מודיעה על רכישה חדשה של חברת ביוטק: תשלם סכום ראשוני של 700 מיליון דולר עבור Emalex, המפתחת טיפול ראשון מסוגו לתסמונת טורט שנמצא בשלבים רגולטוריים מתקדמים. קראו עוד - טבע מתרחבת לטיפול לטורט, רוכשת את אמלקס בעד 900 מיליון דולר
פייבר Fiverr International 7.9% חברת שירותי הפרילנס הישראלית זינקה אחרי דוחות שמצליחים לעקוף את ציפיות האנליסטים בעיקר בצד הרווח, ומגיעים אחרי תקופה חלשה שבה המניה איבדה מעל 50% מערכה. החברה מדווחת על הכנסות של 105.5 מיליון דולר, ירידה קלה של 1.6% לעומת אשתקד אך מעל התחזיות, לצד זינוק חד ברווח הנקי ל-8.6 מיליון דולר ורווח מתואם של 0.64 דולר למניה, מעל הצפי. השיפור ברווחיות נמשך גם ב-EBITDA, שעולה ל-22.6 מיליון דולר עם מרווח של 21.4%, על רקע שינוי בתמהיל הפעילות והתמקדות בפרויקטים מורכבים ורווחיים יותר. במקביל, הדוח מציג גם את האתגרים, מספר הלקוחות הפעילים יורד בכ-18% ל-2.9 מיליון, ותזרים המזומנים נחלש, בין היתר בשל השקעות בתהליך התאמה לעידן ה-AI. בפייבר מדגישים מעבר ממודל מרקטפלייס פשוט לפלטפורמה רחבה יותר שמבוססת על עבודות בעלות ערך גבוה, כשהשוק בשלב הזה מתמקד בשיפור ברווחיות וביכולת של החברה להתאים את המודל העסקי למציאות החדשה - פייבר מזנקת 9% - ההכנסות ירדו אך עקפו את הצפי
ורוניס Varonis Systems 0.91% - חברת הסייבר הישראלית פותחת את השנה עם צמיחה חזקה בשורה העליונה ומדווחת על הכנסות של 173.1 מיליון דולר ברבעון הראשון, עלייה של 27% לעומת התקופה המקבילה, תוך שהיא נהנית מהאצה בביקוש לפתרונות אבטחת מידע על רקע אימוץ הולך וגובר של כלי בינה מלאכותית בארגונים. ההכנסות החוזרות ממוצרי SaaS ממשיכות להתרחב, עם ARR שמגיע ל-683.2 מיליון דולר ועלייה של 29% ל-522.6 מיליון דולר בנטרול המרות של לקוחות קיימים. במקביל, החברה מעלה את התחזית השנתית וצופה כעת צמיחה של 27% עד 32% ב-ARR ממוצרי SaaS, לרמה של 814 עד 845 מיליון דולר, לצד תחזית הכנסות שנתית של 731 עד 737 מיליון דולר. לצד הצמיחה, הדוח מציג גם לחץ על הרווחיות, כאשר התזרים החופשי יורד ל-49 מיליון דולר ושיעור הרווח הגולמי נשחק ל-77.9%, בעוד החברה רושמת הפסד תפעולי קל של 1.4 מיליון דולר. עם יתרת מזומנים של כ-900 מיליון דולר, ורוניס נכנסת להמשך השנה עם מאזן חזק, כשהשוק מתמקד ביכולת שלה להמשיך להגדיל את פעילות ה-SaaS ולתרגם את הצמיחה לשיפור בתזרים וברווחיות.
אינוביז נכנסת לשוק הביטחוני: מרחיבה פעילות מעבר לרכב האוטונומי Innoviz Technologies -3% הישראלית מביאה את טכנולוגיית הליידאר לשימושים ביטחוניים ואבטחת פנים, עם טווחי גילוי של עד קילומטר, התאמה לתנאי שטח קשים וללא צורך בהשקעה נוספת; המיקוד עובר גם למערכות מבוססות AI פיזי ולדרישות של גופים ממשלתיים וגופי אבטחה בעולם
- 8.אנונימי 02/05/2026 21:08הגב לתגובה זומכפיל נמוך רווח ענק היא תזנק מי שבפנים ירוויח !
- 7.קרלוס סאלים לונדון 01/05/2026 23:51הגב לתגובה זונפתח על ידי ענקים שורט ענק על S
- 6.אנונימי 01/05/2026 21:53הגב לתגובה זומחירי הדירות יורדים הריבית על המשכנתא כפולה מתשואת השכירות המינוף של המשכנתא מכפיל את ההפסדים
- אנונימי 02/05/2026 01:50הגב לתגובה זואחרי שיורידו משמעותית אפשר יהיה לחשוב על זה.
- 5.נייס על 112.27 מזנקת 10.04% נכון לרגע כתיבת תגובה זו. (ל"ת)אנונימי 01/05/2026 21:45הגב לתגובה זו
- 4.אנונימי 01/05/2026 19:21הגב לתגובה זולכל השואלים החברה five 9 מתחרה ישירה רק יותר קטנה פורסמה דוחות מצויינים כאשר הAi רק עזר ותמך ישר יש השלכה לנייס שיותר גדולה ומכפיל יותר נמוך.חוץ מזה כבר אכלנו ממנה כל כך הרבה חצץ והפסדים מגיע קצת נחת מקווה שאחרי הדוחות בתחילת מאי היא תתקן משמעותית
- 3.אנונימי 01/05/2026 18:34הגב לתגובה זווהנה ארביטראז שלילי כרגיל
- 2.אנונימי 01/05/2026 18:19הגב לתגובה זויכולה בקלות להגיע לשער של 140 דולר יש פה אפסייד מטורף על המניה לאחר הדוחות היא כנראה תעלה בטירוף כי מדוח לדוח הריווחיות רק עולה
- 1.אנונימי 01/05/2026 16:40הגב לתגובה זותראו את העלייה של נייס כעת כמעט 10% וזו רק ההתחלה !
- אנונימי 01/05/2026 18:20הגב לתגובה זומסקנות בתוך שבוע
- ידוע משהו למה היא עולה ככה הלוואי שתמשיך כך (ל"ת)אנונימי 01/05/2026 18:09הגב לתגובה זו