סקודיקס מדווחת על זינוק של 52% בהכנסות הרבעון השלישי של 2024 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד
ההכנסות של חברת סקודיקס סקודיקס 1.79% , המתמחה בפתרונות השבחה דיגיטליים לתעשיית הדפוס, עמדו ברבעון השלישי של השנה על 8.8 מיליון דולר, מה שמשקף צמיחה של כ–52% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד - כך עולה מתוצאותיה המקדמיות של החברה.
בתשעת החודשים האחרונים החברה הכניסה 22.2 מיליון דולר - מדובר בעלייה של כ–11% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. במקביל, החברה ממשיכה לחזק את מעמדה בשוק העולמי עם רכישות של מערכותיה על ידי חברות דפוס מובילות בעולם.
הזמנות חדשות באירופה והזמנה מהודו
לאחרונה, הודיעה החברה כי חברות דפוס בכל העולם רכשו ממנה מערכות: חברת הדפוס Printhouse GmbH בגרמניה – מהמובילות בשירותי הדפסה וגימור איכותיים, רכשה שלוש מערכות מסוג Ultra2500S HD בהיקף של מעל ל–2 מיליון יורו; חברת הדפוס ADC בהולנד, זוכת פרסים ומתמחה בהדפסה, רכשה מערכת; בנוסף, חברת הדפוס הדיגיטלי Celebrate בגרמניה, מחברות הדפוס הגדולות בעולם בתחום כרטיסי ברכה דיגיטליים בהתאמה אישית, רכשה שתי מערכות; חברת הדפוס Srinivas Fine Arts בהודו – ענקית בתחום הדפוס המספקת מוצרי פרימיום להפקות ספרים בהודו – המרחיבה את חדירת סקודיקס בשוק ההודי, רכשה מערכת.תערוכת דרופה – קפיצה בודדת או מקפצה?
תערוכת דרופה היא תערוכה המתקימת בגרמניה אחת לארבע שנים למשך כשבועיים. התערוכה נועדה עבור תעשייני דפוס מכל הסוגים ומכל העולם. השתתפו בה תשעה חברות ישראליות, רובן פרטיות אך חלקן נסחרות בבורסה, ביניהן סקודיקס ומאסיבית. מדובר באירוע מרכזי וחשוב בתעשיית הדפוס המתקיים בדוסלדורף, עיר תעשייה חשובה במערב גרמניה.
אבל עד כמה היה האירוע חשוב לסקודיקס? צבר ההזמנות של החברה עמד בחציון על 9.7 מיליון דולר, זאת לעומת 1.7 מיליון דולר באותו מועד בשנה שעברה. מדובר בצבר גדול ביותר מפי חמש, שעל פי דוחות החברה הגידול מיוחס לתערוכה.
השאלה החשובה והמתבקשת היא, האם הצמיחה ברבעון בהיקף של 52% והגדילה בתשעת החודשים בהיקף 22% הם אורגניים או שהם בעקבות התערוכה. השאלה היותר יסודית היא האם סקודיקס מסוגלת לייצר קשרי לקוחות דומים לאלו שהיא הצליחה לייצר בתערוכה, ואז התערוכה הייתה עבורה מקפצה של מכירות, או שהיא לא מסוגלת, ואז התערוכה היתה עבורה רק קפיצה חד־פעמית. ואז ׳מה שיהיה הוא שיהיה׳: הצבר שהיה לה בחציון של 2023 הוא הצבר שצריך לצפות לו בעתיד; והצבר הנוכחי הוא סתם צ׳ופר מגרמניה.
- סקודיקס: ההכנסות ברבעון זינקו ב-38% - 8.1 מיליון דולר
- הכנסות סקודיקס במחצית ירדו ב-6%; ההזמנות מ-drupa יוכרו ברבעונים הבאים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלי גרינברג, מנכ"ל סקודיקס, מסר: "הצמיחה המרשימה בהכנסות משקפת את אסטרטגיית החדשנות ואת הביקוש הגובר לפתרונות ההשבחה הדיגיטליים המתקדמים שלנו. ההצלחה בתערוכת דרופה חיזקה את מעמדנו כמובילי שוק והאיצה את המומנטום החיובי. אנו מזהים הזדמנויות צמיחה בשווקים מגוונים, תוך התמקדות בפיתוח פתרונות פורצי דרך שיעצבו את עתיד תעשיית הדפוס ויתמכו בהתרחבותנו הגלובלית".

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳