קמטק רוכשת פעילות ב-100 מיליון דולר; המניה בזינוק של 180% מתחילת השנה
חברת קמטק קמטק -0.08% הישראלית הדואלית של רפי עמית רוכשת ב-100 מיליון דולר את פעילות המדידה (מטרולוגיה) של חברת פורם פאקטור (FormFactor) הגרמנית שנסחרת בנאסד"ק (סימול: FORM) בשווי של 2.4 מיליארד דולר.
בקמטק מצפים לתוצאות מהירות מהחטיבה הנרכשת. לדברי, רפי עמית, מנכ"ל קמטק: "אנו מצפים כי הרכישה הזו תחזק את מעמדה של קמטק כמובילת שוק ותתרום יותר מ-30 מיליון דולר להכנסות שנת 2024 ולרווחיות תוך 12 חודשים מביצוע הרכישה".
פורם פאקטור היא חברה שמספקת פתרונות מדידה ברמת דיוק גבוהה לשווקי המארזים המתקדמים וה-Silicon Carbide (SiC). לדברי החברות, הרכישה תמנף את היכולות שלהן בשוק שדורש שלבי בדיקה ומדידה חדשים במהלך ייצור השבבים (מוליכים למחצה). בקמטק מאמינים שהטכנולוגיה הנרכשת תוכל "לספק ללקוחות פתרונות רחבים ומקיפים יותר לבדיקה ומטרולוגיה".
נכון לסוף הרבעון השני היו לקמטק בקופה 506 מיליון דולר, וחוב של 196 מיליון דולר. עמית הוסיף כי "מעבר לתרומה הפיננסית המיידית, אנו צופים סינרגיות נוספות אשר יתרמו לתחזיות הצמיחה הכלליות של קמטק בשנת 2024 ומעבר. אנו מצפים לממש את הזדמנויות הצמיחה כתוצאה מרכישה זו."
- אלביט: הזמנה בהיקף של עד 500 מיליון דולר לצבא ארה"ב
- צבר ההזמנות של REE גדל ל-25 מיליון דולר - למרות זאת המניה נופלת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית קמטק בתל אביב זינקה ב-180% מתחילת השנה למחיר של 213 שקל ושווי שוק של 9.44 מיליארד שקל. בוול סטריט היא נסחרת במחיר של 56.2 דולר למניה ושווי שוק של 2.51 מיליארד דולר.
בחודש שעבר קמטק דיווחה על קבלת הזמנות לכ-45 מערכות ו-100 מערכות מתחילת יולי 2023. על פי קמטק, 30% מההזמנות שהתקבלו במהלך חודש אוגוסט הינן עבור רכיבי HBM ו-Chiplet והיתר עבור מגוון יישומים ליותר מעשרה לקוחות שונים. ההזמנות מחזקות את הערכת ההנהלה כי שנת 2024 תהיה שנת שיא בפעילות.
החברה צופה הכנסות של 78 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, לעומת צפי האנליסטים ל-73.32 מיליון דולר.
- נאייקס מגייסת 566 מיליון שקל ומרחיבה את פעילות טעינת הרכבים החשמליים
- IBI בתחילת סיקור לנאוויטס: "אפסייד של 29%"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
ברבעון השני קמטק רשמה רווח מתואם של 0.45 דולר למניה על הכנסות של 73.8 מיליון דולר - מדובר בירידה של כ-7% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. האנליסטים בוול סטריט ציפו לרווח מתואם של 42 סנט למניה על הכנסות של 72.35 מיליון דולר.
למידע נוסף על מניית קמטק לחצו כאן:
- 1.אנונימי 18/09/2023 15:25הגב לתגובה זוהם מורידים אותה בנסיון להבהיל ולנער מחזיקים.תהיו חזקים אתם יודעים שזו פשוט חברה מעולה ואל תאכלו את ההפחדות שלהם.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגניו מד מזנקת 6.5%, אלביט ב-2.5% - המדדים במגמה מעורבת
עסקת הייצוא למצרים יוצאת לדרך - ניו מד מזנקת
המסחר במדדים במגמה מעורבת אחרי נעילה מעורבת אתמול ללא שינויים מהותיים. ת"א 35 מוסיף 0.1% העליות בת"א 90 נמחקות והמדד יורד 0.1%.
במגזר הפיננסים התמונה שונה - הבנקים יורדים בכ-1%, בעוד ת"א ביטוח יורד 0.3%. ת"א נדל"ן חיובי עם עליה של 0.3% בעוד ת"א נפט וגז יורד 0.1%.
נתוני ביצועי התקציב לנובמבר שפרסם משרד האוצר הפתיעו לטובה את האנליסטים והכלכלנים - הגירעון התכווץ לרמה של 4.5% מהתוצר: הכנסות המדינה זינקו ב-15%. עופר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, אומר כי מדובר בנתונים אומר טובים בהרבה מהציפיות "שמשנים את התמונה הכלכלית של ישראל. "הכנסות המדינה ממסים עמדו על כ-43 מיליארד ש"ח (ללא מע"מ יבוא ביטחוני), עלייה נומינלית של כ-18% לעומת נובמבר אשתקד, שהם כ-10% גידול ריאלי בניכוי שינויי חקיקה", מפרט קליין. "הן ההכנסות הישירות והן ההכנסות העקיפות היו גבוהות מהצפוי." במקביל לזינוק בהכנסות, נרשמה ירידה דרמטית בהוצאות. "הוצאות הממשלה ירדו משמעותית בנובמבר ועמדו על כ-49 מיליארד ₪, עדיין רמה גבוהה אך הנמוכה ביותר מאז פברואר השנה", מציין קליין, "בעיקר בשל ירידה בהוצאות המנהליות ובהוצאות מערכת הביטחון." - "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%
- ארית זינקה 8.7%, פוםוום 14%; ת"א ביטוח זינק 2.5% - נעילה ירוקה בתל אביב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רפורמה בדיווחי החברות יוצאת לדרך כבר ב-2026: ד"וח הדירקטוריון המלא לצד תיאור עסקי התאגיד והדוחות עצמם ופרטים נוספים על תאגיד הם כמות בלתי נתפסת של מידע חלקו לא רלבנטי, חלקו חוזר על עצמו. מדובר על מאות עמודים שמתקבלים בדוח השנתי, וגם המשקיעים הרציניים ביותר, לא באמת קוראים את כל הדוח. רשות ניירות רוצה לעשות בו סדר. הבעיה היחידה היא שלפעמים כשמצמצמים "זורקים" בלי לשים לב מידע חשוב על הדרך. בגישה הקיימת הוחלט שכל המוסיף הרי זה משובח. זו גישה בעיתית, אבל לפחות לחרוצים יש יכולת לקבל את המידע שנדרש לצורך קבלת החלטת השקעה ולצורך הבנת העסק. כעת, בגישה החדשה, ירדו סעיפים ויהיה מיקוד, אבל בדרך אנחנו עלולים לאבד מידע חשוב.
