גדי נצר, מנכ"ל גלוברנדס
צילום: יח"צ

גלוברנדס בתוצאות פושרות: ההכנסות עלו ב-3% ל-582 מיליון שקל

החברה רשמה ברבעון הרביעי גידול מזערי ברווח הנקי שהסתכם בכ-14.8 מיליון שקל; להמשך התפשטות הקורונה עשויה להיות השפעה מהותית על תוצאות החברה 
איתן גרסטנפלד | (2)

חברת גלוברנדס 2% , העוסקת  בייבוא ושיווק מוצרי עישון ממתקים וחטיפים, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי. במסגרתם, הציגה עליה של כ-3% בהכנסות, לצד גידול מזערי ברווח הנקי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. המשך התפשטות נגיף הקורונה עשוי להביא לקושי בייבוא המלאי של החברה, וכן להשפיע על עסקי החברה ותוצאותיה.

הכנסות החברה הסתכמו בכ-582.1 מיליון שקל, עלייה של כ-3%, בהשוואה לכ-562 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי עמד על כ-14.8 מיליון שקל, גידול מזערי, ביחס לכ-14.6 17.6 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2018. 

הרווח הגולמי של החברה ברבעון הרביעי ירד בכ-5%, והסתכם בכ-39 מיליון שקל, לעומת כ-41.2 מיליון שקל.

הרווח התפעולי של הברה הסתכם בכ-21 מיליון שקל, גידול של כ-11%, ביחס לכ-18.9 מיליון שקל.

השפעות הקורונה

לדברי החברה, נכון למועד הדוח, להתפשטות הנגיף הקורונה אין השפעות מהותיות על החברה, וכן לא צפויים עיכובים או שינויים באספקת המוצרים לחברה. עם זאת, המשך התפשטות הנגיף וההשלכות הנובעות מכך יובילו לקושי בייבוא המלאי של החברה, ועלולים להשפיע על עסקי החברה ותוצאותיה. בנוסף, החמרות בהוראות הגורמים הממשלתיים עלולות להוביל למגבלות ואיסורים אשר יפגעו במהלך העבודה התקין במשרדי החברה, במרכזים הלוגיסטיים של החברה, תפקוד אנשי הלוגיסטיקה, המכירות.

בנוסף, להמשך התפשטות הנגיף עלולות להיות השפעות מאקרו רוחביות, ובכלל זה, עיכובים והפסקת אספקת מוצרים לחברה, קיטון בצריכה הפרטית לאור סגירת מקומות ציבוריים, כניסה לבידוד של היקף אוכלוסייה משמעותי בישראל. כמו כן, פגיעה משמעותית במצב הכלכלי בעולם ובישראל עלולה להוביל לפגיעה בכושר הקנייה של הצרכנים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רווח של 80 נטו על שווי של 350 ??? תוצאות פושרות....חחח (ל"ת)
    משקיע 22/03/2020 14:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מנחם 22/03/2020 13:59
    הגב לתגובה זו
    שקל ושוק דיור קורסים לקראת בחירות בפעם הרביעית הם רצים....
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: שלומי יוסף

רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר

רשת הדיסקאונט מציגה צמיחה של כ-4.1% במכירות ושיפור ברווחיות הגולמית, התפעולית וה-EBITDA, לצד ירידה של כ-17% ברווח הנקי על רקע עלייה בהוצאות מימון וצעדי גידור מטבע

ליאור דנקנר |

רשת חנויות הדיסקאונט רמי לוי שיווק השקמה רמי לוי 4.39%  , הפועלת בקמעונאות מזון, פארם וסלולר ברחבי הארץ, מדווחת על רבעון עם המשך הרחבת פעילות הסניפים וצמיחה במכירות. ההכנסות צמחו בכ-4.1%, הרווח הגולמי גדל בכ-8.8%, הרווח התפעולי עלה בכ-13.7% וה-EBITDA עלה בכ-12.7%, בעוד שהרווח הנקי ירד בכ-17% בהשוואה לרבעון המקביל.


צמיחה מתונה בהכנסות, שיפור ברווחיות התפעולית

ברמת המספרים המלאה, ההכנסות ברבעון השלישי של 2025 עלו לכ-2.04 מיליארד שקל, לעומת כ-1.96 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, צמיחה של כ-4.1%. לפי החברה, עיקר העלייה נבע מפתיחת שלושה סניפי דיסקאונט חדשים במסגרת תכנית להרחבת הרשת, בעוד שפדיון חנויות זהות בקמעונאות המזון נותר ללא שינוי. במקביל, רשת הפארם גוד-פארם רשמה גידול של כ-4.5% בפדיון חנויות זהות ועלייה בהכנסות בעקבות פתיחת חמש חנויות פארם חדשות.

הרווח הגולמי ברבעון עלה לכ-493 מיליון שקל, לעומת כ-453 מיליון שקל ברבעון המקביל - צמיחה של כ-8.8%. שיעור הרווחיות הגולמית התחזק ל-24.2% מההכנסות, בהשוואה לכ-23.1% ברבעון המקביל. לפי החברה, השיפור מוסבר בעיקר בתנאי סחר טובים יותר מול ספקים, גידול ביבוא הישיר ושימוש בכלים טכנולוגיים לניהול מלאי ותמחור, תוך המשך קיום מבצעי מחיר.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי עלה לכ-101 מיליון שקל, לעומת כ-89 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-13.7%. שיעור הרווח התפעולי השתפר ל-5% מההכנסות, לעומת כ-4.6% ברבעון המקביל. הגידול ברווח התפעולי מגיע מהשיפור ברווח הגולמי, ומקוזז בחלקו על ידי עלייה בהוצאות התפעול, בין השאר עקב פתיחת סניפים חדשים שעדיין לא הגיעו להבשלה מלאה, השקעות טכנולוגיות וגידול בהוצאות השכר.