אופל בלאנס מדווחת על רווחי שיא - לא צופה פגיעה מהותית מהקורונה
חברת ניכיון הצ'קים אופל בלאנס 0% דיווחה על גידול של 8% בהכנסות ועלייה של 9% ברווח הנקי ברבעון הראשון. הודיעה על חלוקת דיבידנד של 3.2 מיליון שקל. מניית החברה צללה בכ-60% מתחילת החודש ונסחרת כעת במכפיל 6.4 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים. במקביל, הודיעה החברה על אישור תכנית רכישה עצמית של אג"ח ג' בהיקף של עד 49 מיליון שקל.
הכנסות אופל בלאנס לרבעון הרביעי של 2019 הסתכמו בכ-17.6 מיליון שקל, עלייה של כ-7.7% ביחס להכנסות של כ-16.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-6.9 מיליון שקל, עלייה של כ-9.2% ביחס לרווח נקי של כ-6.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.
ההכנסות נטו, בניכוי הפסדים מירידת ערך לקוחות וחייבים הסתכמו בכ-14.1 מיליון שקל, אשר היוו כ-79.9% מההכנסות, גידול של כ-11.6% לעומת כ-12.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אשר היוו כ-77.1% מההכנסות.
השפעות משבר הקורונה
החברה מעריכה כי נכון להיום להתפשטות נגיף הקורונה לא צפויה השפעה מהותית על פעילותה העסקית. להערכת החברה משבר הקורונה יכול להביא לעלייה בדרישה לאשראי חוץ בנקאי (לקוחות קיימים ולקוחות חדשים). עם זאת, מעריכה החברה כי ככל וימשכו המגבלות על התקהלויות כך גם עלול להיגרם נזק גדול יותר ליכולת הישרדותם של עסקים קטנים ובינוניים. מאחר ולחברה פיזור רחב של לקוחות ומושכים, לא קיים, למועד דוח זה, חשש לפגיעה מהותית בתוצאות פעילות החברה.
גידול מתון בהוצאות התפעול
ברמה התפעולית, הציגה החברה גידול יחסי בהוצאות התפעול, באופן בו חלה עלייה בשולי הוצאות התפעול לרמה של כ-26.9% ברבעון הרביעי של 2019, לעומת שולי הוצאות תפעול של כ-26.9% ברבעון המקביל אשתקד.
- אופל בלאנס: צמיחה בהכנסות וברווח הנקי, תיק האשראי מתקרב לחצי מיליארד שקל
- אופל בלאנס השלימה רכישה של 70% מחברת DOI בכ-5 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, הגידול בהיקף הפעילות והרווחיות הגולמית כאמור, הביא לעלייה ברווח התפעולי אשר הסתכם בכ-9.2 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2019, על שולי רווחיות תפעולית של 52.2%, וגידול של כ-10.9% לעומת הרווח התפעולי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-8.3 מיליון שקל, על שולי רווחיות תפעולית של כ-50.7%.
דני מזרחי, מנכ"ל אופל בלאנס השקעות: "אופל ממשיכה לצמוח בצורה מבוקרת ואחראית תוך ניהול סיכונים משמעותי הבא לידי ביטוי בפיזור אדיר בתיק הלקוחות. את שנת 2019 סיימנו עם הכנסות ורווח שיא הודות לניסיון ולידע הרב אשר נצבר בקבוצה מזה 24 שנים. במהלך השנה צמצמנו משמעותי את החו"מס אשר הסתכם בכ-0.31% מסך עסקאות הניכיון.
"במהלך השנה התחלנו את פעילות הסניף בחיפה המשרת לקוחות חדשים וכן לקוחות קיימים של הקבוצה מסניפים אחרים ברחבי הארץ. אנו מעריכים כי הסניף בחיפה יהיה רווחי כבר בסוף שנת 2020 ויתרום להמשך הצמיחה של הקבוצה כולה. הודות למח"מ הקצר בתיק הלקוחות והכרת פעילותם אנו יודעים לעמוד איתנים גם בעיתות משבר. במשברים קודמים ידענו לצמוח ואנו חושבים כי גם תקופה זו מהווה הזדמנות עבורנו להמשך צמיחה".
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
- 1.אמנון גאלי 26/07/2020 16:55הגב לתגובה זועכשיו זה לא זמן טוב להשקיע במניות בכלל, אבל בלי קשר במניות חברות הנכיון תמיד מזוכן להשקיע. במסווה של שוק אפור שבסוף יתגלה.

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
