אופל בלאנס מדווחת על רווחי שיא - לא צופה פגיעה מהותית מהקורונה
חברת ניכיון הצ'קים אופל בלאנס 0.03% דיווחה על גידול של 8% בהכנסות ועלייה של 9% ברווח הנקי ברבעון הראשון. הודיעה על חלוקת דיבידנד של 3.2 מיליון שקל. מניית החברה צללה בכ-60% מתחילת החודש ונסחרת כעת במכפיל 6.4 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים. במקביל, הודיעה החברה על אישור תכנית רכישה עצמית של אג"ח ג' בהיקף של עד 49 מיליון שקל.
הכנסות אופל בלאנס לרבעון הרביעי של 2019 הסתכמו בכ-17.6 מיליון שקל, עלייה של כ-7.7% ביחס להכנסות של כ-16.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-6.9 מיליון שקל, עלייה של כ-9.2% ביחס לרווח נקי של כ-6.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.
ההכנסות נטו, בניכוי הפסדים מירידת ערך לקוחות וחייבים הסתכמו בכ-14.1 מיליון שקל, אשר היוו כ-79.9% מההכנסות, גידול של כ-11.6% לעומת כ-12.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אשר היוו כ-77.1% מההכנסות.
השפעות משבר הקורונה
החברה מעריכה כי נכון להיום להתפשטות נגיף הקורונה לא צפויה השפעה מהותית על פעילותה העסקית. להערכת החברה משבר הקורונה יכול להביא לעלייה בדרישה לאשראי חוץ בנקאי (לקוחות קיימים ולקוחות חדשים). עם זאת, מעריכה החברה כי ככל וימשכו המגבלות על התקהלויות כך גם עלול להיגרם נזק גדול יותר ליכולת הישרדותם של עסקים קטנים ובינוניים. מאחר ולחברה פיזור רחב של לקוחות ומושכים, לא קיים, למועד דוח זה, חשש לפגיעה מהותית בתוצאות פעילות החברה.
גידול מתון בהוצאות התפעול
ברמה התפעולית, הציגה החברה גידול יחסי בהוצאות התפעול, באופן בו חלה עלייה בשולי הוצאות התפעול לרמה של כ-26.9% ברבעון הרביעי של 2019, לעומת שולי הוצאות תפעול של כ-26.9% ברבעון המקביל אשתקד.
- אופל בלאנס: צמיחה בהכנסות וברווח הנקי, תיק האשראי מתקרב לחצי מיליארד שקל
- אופל בלאנס השלימה רכישה של 70% מחברת DOI בכ-5 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, הגידול בהיקף הפעילות והרווחיות הגולמית כאמור, הביא לעלייה ברווח התפעולי אשר הסתכם בכ-9.2 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2019, על שולי רווחיות תפעולית של 52.2%, וגידול של כ-10.9% לעומת הרווח התפעולי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-8.3 מיליון שקל, על שולי רווחיות תפעולית של כ-50.7%.
דני מזרחי, מנכ"ל אופל בלאנס השקעות: "אופל ממשיכה לצמוח בצורה מבוקרת ואחראית תוך ניהול סיכונים משמעותי הבא לידי ביטוי בפיזור אדיר בתיק הלקוחות. את שנת 2019 סיימנו עם הכנסות ורווח שיא הודות לניסיון ולידע הרב אשר נצבר בקבוצה מזה 24 שנים. במהלך השנה צמצמנו משמעותי את החו"מס אשר הסתכם בכ-0.31% מסך עסקאות הניכיון.
"במהלך השנה התחלנו את פעילות הסניף בחיפה המשרת לקוחות חדשים וכן לקוחות קיימים של הקבוצה מסניפים אחרים ברחבי הארץ. אנו מעריכים כי הסניף בחיפה יהיה רווחי כבר בסוף שנת 2020 ויתרום להמשך הצמיחה של הקבוצה כולה. הודות למח"מ הקצר בתיק הלקוחות והכרת פעילותם אנו יודעים לעמוד איתנים גם בעיתות משבר. במשברים קודמים ידענו לצמוח ואנו חושבים כי גם תקופה זו מהווה הזדמנות עבורנו להמשך צמיחה".
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
- 1.אמנון גאלי 26/07/2020 16:55הגב לתגובה זועכשיו זה לא זמן טוב להשקיע במניות בכלל, אבל בלי קשר במניות חברות הנכיון תמיד מזוכן להשקיע. במסווה של שוק אפור שבסוף יתגלה.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
