פורסם עדכון מחיר הדלק - תתכוננו לאכזבה ענקית
אחרי חודש מטורף שבו מחיר הנפט הגולמי חווה התרסקות ונגע בשפל של 26 דולר לחבית, משרד האנרגיה מפרסם היום את עדכון מחיר הדלק בתחנות בישראל לחודש פברואר - הוזלה של 5 אגורות בלבד. או באחוזים, הוזלה של רק 0.87%.
הסיבה להוזלה האפסית קשורה לתיקון החזק מעלה שנרשם במחיר הנפט מאז ה-20 לחודש (זינק 20% ברקע לספקולציות לגבי שיתוף פעולה בין המפיקות הגדולות להפחתת היצע הנפט העולמי) וכמו כן לדולר שהתחזק בכ-1.5%בחודש האחרון מול השקל. נציין כי מחיר הדלק נקבע בהתאם לממוצע של 5 ימי המסחר האחרונים של החודש - ולכן התיקון החזק מעלה במחיר הנפט השפיע מאוד.
המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי לא יעלה על 5.73 שקל לליטר. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 19 אגורות לליטר, ללא שינוי מחודש קודם. נציין כי מאז חודש יולי 2014 (אז הנפט עוד היה מעל 100 דולר לחבית) מחיר הדלק צלל בכ-25% מרמה של 7.62 לרמתו הנוכחית.
- 14.אחד 01/02/2016 12:44הגב לתגובה זוהמשיכו להישדד ע“י העמין.אתם נהנים מזה
- 13.אלון 01/02/2016 07:27הגב לתגובה זואיזה חוסר מקצועיות. הדולר משפיע על מחיר הדלק בארץ ביחס ישר, כלומר עבור מחיר עולמי נתון של חבית נפט ככל שהדולר חזק יותר מול השקל כך מחיר ליטר דלק יהיה גבוה יותר. לכן ההתחזקות שלו מיתנה חלק גדול מהירידה הצפויה במחיר הדלק. לא "למרות" התחזקות הדולר אלא בגללה.
- 12.לחיי העם הזה שכמה טוב שהוא כזה...מטומטם (ל"ת)שרה נתניהו 01/02/2016 00:48הגב לתגובה זו
- 11.פראייר עייף 31/01/2016 23:38הגב לתגובה זונמאס כבר מהעושק הגדול. אנו פותחים בימים אלו מפלגה.. הורדת מחיר הדלק.. אחרי שיוזל מפזרים את המפלגה..
- 10.נוסטרדמוס 31/01/2016 23:12הגב לתגובה זולבלפור 6 למרכז הליכוד לחגיגות באילת לחברות הטייקונים הסוחטות למתנחלים לחרדים לנמלים לחברת החשמל לתע״א למקורות ובעקר ולאנשי הקבע ולזה הקטן לא נשאר. אנחנו מקבלים רק עוף אנגלי fuck off
- 9.המס על הדלק - ניגבה מאלה שיש להם! והוא מס צודק! (ל"ת)אנונימי 31/01/2016 21:07הגב לתגובה זו
- 8.רק הליכוד יכול. אמת !!!! (ל"ת)מדינת המטומטמים 31/01/2016 20:42הגב לתגובה זו
- 7.גב 31/01/2016 20:41הגב לתגובה זובמדינת הגנבים רעש מהומה הגנב לבוש מדים גונב את מחירי הדלק
- 6.שף 31/01/2016 16:42הגב לתגובה זועוד חודש תיקון משכורת של חברי כנסת (אויבי עם) מוסיפים להם 5 עגורות לכל שנית "עבודה"
- 5.רענן 31/01/2016 15:31הגב לתגובה זוממשלה שעושקת את תושביה !! מה אכפת לשריי הממשלה הכל ניתן להם בחינם תתביישו!!!
- 4.משלם מיסים 31/01/2016 14:41הגב לתגובה זועם טיפש. לא לומד.
- 3.משקיע 31/01/2016 14:18הגב לתגובה זוההבדל ממחירי הדלק בארץ לעומת ארה"ב נובע בגלל כמה דברים: כרגע הדולר נמוך היום ממה שהיה ב2005 , ועלות חבית נפט גולמי היא בערך חצי מחיר ממה שהייתה אז, אבל עדיין בנזין פה יקר יותר מב2005 זה קורה בגלל ש דבר ראשון צריך להוריד את ה17% מע"מ על הדלק כי זה כפל מס, מס הבלו צריך לרדת לרמה 1.5 ש"ח ולא להיות צמוד למדד המחירים לצרכן, מחיר הדלק צריך להתעדכן באופן שבועי כל יום ראשון לפי אותו יום, לא לפי ממוצע 4 ימים אחרונים של החודש, בנוסף אולי צריך לגדר את התנודתיות בדולר כי חבית נקובה בדולר, אבל זה פחות חשוב, צריך להיות פיקוח על שולי הרווח בתחנות דלק ובתי זיקוק , שלא יהיו גבוהים מידי , כי זה מוצר צריכה בסיסי כיום, בנוסף צריך עוד תחרות בבתי הזיקוק , בז"ן די מונפול בתחום הרוב מגיע ממנה(מSocar אזרבייג'ן), פז מביאה מאירן NOIC ומזקקת בעצמה ומביאה קצת לדור אלון , השאר מגיע מבז"ן עם קצת עוד קצת ייבוא מחברות מאירופה שכבר זיקקו את זה ,כל תחנת דלק מביאות מחברות שונות, בנוסף תחנות פז ודלק הם יותר מ50% מהשוק , תחנות הדלק הקטנות הם אולי 7% , צריך לתת להם הקלות כלשהן כדי להגביר את התחרות
- מדינת המטומטמים 31/01/2016 20:45הגב לתגובה זואיך תממן המדינה את ההתנחלויות ההזויות. איך יסלל הכביש הדו מסלולי ל“חמוקי יוכבד“? מי יממן 20 מילואימניקים לשמור כמו כלבים על מאחז לא חוקי (!) המונה 3 משפחות ?
- מדינת שמאלנים 01/02/2016 07:55איך המדינה תממן את ההתנחלויות הירדניות בירושלים כמו צור באהר, ג'בל מכבר ובית צפפה? איך המדינה תממן תואר לכל המחבלים שחיים בקרבינו? או תדאג שיקבלו לפחות 20% מתקני הלימוד באוניברסיטאות במקצועות נבחרים כגון הנדסה ורפואה למרות שאינם בכלל שייכים לכאן? איך המדינה תממן את אוכלי החינם החרדים?
- 2.דור 31/01/2016 13:39הגב לתגובה זוטפו גנבים
- 1.מדינת חרפה גונבת את אזרחיה (ל"ת)אלי 31/01/2016 13:35הגב לתגובה זו
- יאיר 01/02/2016 12:41הגב לתגובה זואזרחיה - הם אלה שבחרו את “המדינה“. ומתברר שהם מאד מרוצים...... (אני איש שמאל,זה לא כולל אותי כמובן). שאזרחיה יחליפו את השלטון,בבקשה.

צחי אבו: "אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית, כל נכס אצלנו עובר השבחה"
על רקע הדוחות ותוכניות ההרחבה של ארי נדל״ן באילת ובאשדוד, בתוספת המו״מ לרכישת שטחי מסחר בגבעת שאול, החברה מציגה אסטרטגיה של השבחה מאסיבית וקידום של הרחבת זכויות בנכסיה;"תפיסה שמחברת בין נדל״ן מניב לבין ייזום אקטיבי לאורך זמן״
ארי נדל״ן ארי נדלן -0.51% , העוסקת בנדל"ן מניב מסחרי וקניונים בישראל ובחו"ל,מציגה את דוחותיה לרבעון עם NOI מאוחד שעומד על כ-24 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל, בעוד ה-FFO עלה לכ-13 מיליון שקל, גידול של כ-18%. שיעורי התפוסה בנכסים המרכזיים נותרו גבוהים, סביב 96% בישראל וכ-99% בקניון My Mall בלימסול לאחר הרחבה. מנגד, הוצאות המימון עלו לכ-18 מיליון שקל לעומת כ-14 מיליון שקל אשתקד, בעיקר בשל הנפקת סדרת אג״ח חדשה שהגדילה את היקף החוב הפיננסי.
נראה כי החברה מפנה חלק גדול מהדגש לאסטרטגיית ההשבחה שלה: הרחבת סטאר אילת, קידום התכנית הגדולה בסטאר אשדוד והתקדמות בפרויקט תחנת הכוח שמוערך בהיקף של כ-362 מיליון שקל. בנוסף, לאחר מועד הדוח השלימה החברה גיוס הון וחוב בהיקף כולל של כ-208 מיליון שקל, גם באמצעות הנפקת מניות וגם בהרחבת אג״ח - מה שהביא את בית ההשקעות מיטב להפוך לבעל עניין. בשבועות האחרונים קידמה החברה שתי תוכניות תכנוניות מהותיות: הוועדה המחוזית דרום אישרה להפקדה את תוכנית ההרחבה במתחם סטאר אילת, הכוללת תוספת של שני מגדלים חדשים בהיקף של כ-80 אלף מ"ר, ובמקביל ביקשה לבצע תיקונים בתוכנית המקיפה במתחם סטאר אשדוד - תוכנית שאמורה להוסיף 2,000 דירות וכ-110 אלף מ"ר מסחר ותעסוקה.
כמו כן, ארי נדל״ן מנהלת מו״מ לרכישת שטחי מסחר בהיקף של 15 אלף מ"ר ו-300 חניות בירושלים, במהלך שמטרתו לחזק את פורטפוליו הנכסים המניבים באזורים צפופים ומבוקשים. המהלך מתווסף לשורה ארוכה של פרויקטי השבחה שמקדמת החברה בארץ ובעולם , מהרחבת קניון MYMALL ועד לקידום תוספת זכויות במתחמי מסחר ודיור בנהריה ובנתניה.
המנכ"ל ובעל השליטה צחי אבו מסכם זאת כך: ״אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית. כל נכס אצלנו עובר השבחה״. לדבריו, החברה שואפת לייצר תמהיל ייחודי בין נכסים מניבים לבין תוספת זכויות משמעותית בכל נכס ונכס. נראה שהתפיסה הזו באה לידי ביטוי כמעט בכל הנכסים של החברה.
- ארי נדל"ן במגעים לעסקת נדל"ן של 154 מיליון שקל בבירה
- צחי אבו: "תחנת הכוח במנשה יכולה להפוך השקעה של 70 מיליון שקל למיליארד וחצי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בראיון לביזפורטל מסביר אבו כיצד כל אחד ממהלכי החברה משתלב עם אסטרטגיית הליבה, מדוע היזמות היא חלק בלתי נפרד מהמודל העסקי, ומה עומד על הפרק בשנה הקרובה:
אורן שקדי סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי פיננסי, מימון ישיר קרדיט: עופר חג'יובמימון ישיר: "האיגוחים דוחפים אותנו קדימה - אבל ברכב יש עוד עבודה"
מימון ישיר מימון ישיר -0.3% פרסמה את דוח הרבעון השלישי וזינקה לאור התוצאות. לאחר שפתחה את 2025 עם רבעון ראשון שבו הרווח הנקי עמד על 20.1 מיליון שקל, רבעון שני שגם בו נראתה ירידה ברווח הנקי ל-17.5 מיליון שקל, החברה הציגה רבעון שלישי עם זינוק משמעותי בשורת הרווח, 77% לעומת הרבעון המקביל, ועמדה על 66.8 מיליון שקל , ובהתאם, המנייה זינקה.
רוב הרווחים הגיעו ממגזר המשכנתאות, בעוד מגזר הרכב המשיך להראות שחיקה, והחברה בעיצומו של תהליך התייעלות שיבוא לידי ביטוי ב-2026. ישבנו לשיחה עם אורן שקדי, סמנכ"ל הכספים של החברה, כדי להבין את השינוי יותר לעומק.
ספר לנו על מהלכי האיגוח שבמגזר המשכנתאות
אנחנו נוקטים כבר מזה הרבה שנים במודל שנקרא מודל היברידי. מודל היברידי נפוץ מאוד בחו"ל, ובמסגרתו, חברות אשראי, מחזיקות בחלק מתיק האשראי במאזן שלהם, ואת חלקו הן מוכרת לצדדים שלישיים כדי לשפר את התשואה להון. הדבר גם מאפשר פינוי אשראי להעמדה של הלוואות חדשות. בסקטור הרכב, זו פרקטיקה מקובלת שלנו כבר שנים, ויש הרבה מאד שחקנים שאנחנו פועלים מולם, כמו בנקים, חברות כרטיסי אשראי, גופים מוסדיים ועוד. גם במשכנתאות אנחנו מבקשים ליישם את אותה אסטרטגיה, ולאגח חלק מהתיק.
במשכנתאות זה נמצא יחסית בשלב ראשוני. עשינו שני איגוחים, עסקה אחת בסוף 2024, ברבעון הרביעי, והשניה ביולי השנה, במהלך הרבעון השלישי. בשני המקרים עשינו עסקאות מול הגופים המוסדיים. זו רק אחת השיטות שבאמצעותה אפשר לבצע מכירת תיקים. מבחינת הלוואות על רכב, למשל, אנחנו מבצעים עכשיו עסקאות פרטיות. כך שאפשר לבצע את זה במגוון שיטות ועם מגוון של שחקנים.
- מימון ישיר קופצת בעקבות זינוק של 77% ברווח הנקי, לאור צמיחה בפעילות המשכנתאות
- מימון ישיר: "צופים שיפור משמעותי בשנה הבאה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשכנתא הראשונה שהחברה העמידה היתה בסוף יוני 2022, כך שמבחינתנו הצלחנו לבצע כבר את האיגוחים, אבל גם כאן יש עוד כר נרחב להמשך פעילות, כלומר היום זה איגוחים ברצף מוסדי, ומחר כבר נרחיב את זה למעגלים נוספים, לשותפים חדשים ולגורמים נוספים בשיטות אחרות, אולי עסקאות פרטיות, לא מדורגות כמו שאנחנו עושים ברכב.
