רווחי כלל תעשיות התכווצו ב-63% ל-15 מיליון שקל
עיקר הפגיעה ברווחיות החברה נבעה מכך שחברת נייר חדרה עברה להפסד על רקע עליית מחירי האנרגיה כתוצאה מהפסקת הזרמת הגז ממצרים וצמצום הספקת הגז מים תטיס.
בשורה העליונה דיווחה כלל תעשיות על גידול של כ-12 מיליון שקל בהכנסות שהסתכמו ב-1.507 מיליארד שקל, גידול של כ-0.8%.
לפני מספר ימים דווח כי אידיבי פיתוח, שמחזיקה ב-50% ממניותיה של כלל תעשיות, מתכוונת למכור את חלקה בחברה לחברת Access Industries, של לן בלווטניק ב-1.272 מיליארד שקל במזומן לפי שווי של 2.55 מיליארד שקל.
תזרים המזומנים ששימשו לפעולות מימון ירד בסוף הרבעון הראשון ל-626 מיליון שקל לעומת 793 בסיום הרבעון הרביעי של 2011, יתרות המזומנים ושווי המזומנים של החברה בסוף מארס ירדו ל-1.009 מיליארד שקל לעומת 1.475 מיליארד שקל בסוף 2011.
החברה חילקה במארס דיבידנד בסך 320 מיליון שקל.
אחד הנושאים המרכזיים שעומדים על הפרק מבחינת החברה היא עסקת משאב המחזיקה ב-75% מיצרנית המלט היחידה בישראל, נשר וב-50% מההחזקות בחברת תעבורה, במסגרתה תמכור אידיבי שבשליטת נוחי דנקנר את חלקה במשאב לקבוצת לבנת לפי שווי של 1.32 מיליארד שקל. ב-10 במאי 2012 החליטו הצדדים על הארכת המועד האחרון להשלמת העסקה עד ל- 15 לאוגוסט 2012. העסקה תלויה באישור הממונה על ההגבלים.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.2% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
