דלתא רוכשת את חברת שיסר הגרמנית ב-68 מיליון אירו

החברה שעברה פירוק עוסקת בהלבשה תחתונה ממתוגת והיא המותג המוביל בגרמניה. דלתא מעריכה כי תשלים את הרכישה בתחילת יולי
רקפת סלע | (1)

חברת ההלבשה דלתא מודיעה היום (ד') כי אמש, ה-1 במאי, נחתם הסכם בין חברת הבת בגרמניה לחברה בשליטת ד"ר ולקר גרוב, המפרק לשעבר של מספר חברות מקבוצת שיסר הגרמנית. ההסכם הוא לרכישת מניות חברת שיסר וחברות נוספות בשליטתה המרכזות את פעילות המותג המוביל בגרמניה בתחום ההלבשה התחתונה - Schiesser. הרכישה היא בתמורה של 68 מיליון אירו במזומן, מתוכם לפחות כ-10 מיליון אירו יושקע בהון המניות, כאשר מועד ההשלמה יהיה לא לפני ה-18 ליוני וההערכת החברה היא שהרכישה תושלם בתחילת יולי. שיסר עוסקת בעיצוב, פיתוח, ייצור, מכירה, שיווק והפצה של הלבשה תחתונה לנשים, גברים וילדים, ולה שבע חברות בת העוסקות בשיווק ומכירות במערב אירופה: בלגיה, הולנד, שוויץ, אוסטריה, איטליה, אירלנד ודנמרק. נציין כי החברה הייתה בהליך פירוק מיוזמתה מאפריל 2009 עד סוף 2010. בשנת 2011 הסתכמו מכירות קבוצת Schiesser בסך של 132 מיליון אירו (כ- 184 מיליון דולר), ה- EBITDA הסתכם ב- 11.7 מיליון אירו (כ-16.3 מיליון דולר) והיווה 8.8% מהמכירות אייזיק דבח, מנכ"ל דלתא: " Schiesser הנו מותג מוביל וריווחי בעל פוטנציאל צמיחה משמעותי באירופה. הרכישה הינה חלק מאסטרטגיית הצמיחה וההתרחבות של דלתא גליל ואנו מעריכים כי היא תתרום לרווחיותה כבר בשנה הנוכחית". נציין כי הרכישה הינה חלק מהאסטרטגיה של דלתא להרחיב את נתח הפעילות הממותגת, אשר צפוי לגדול לאחר השלמת הרכישה ולהוות כ- 47% מכלל המכירות של החברה

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גם גרמנים וגם הלבשה תחתונה? זה כבר יותר מידי (ל"ת)
    פופ 02/05/2012 12:15
    הגב לתגובה זו
אורי מקס מקס סטוק
צילום: רמי זרנגר
דוחות

מקס סטוק הוציאה 12 מיליון שקל כדי לגדר את השקל, ההכנסות צמחו ב-6%

ההכנסות הסתכמו ב־336 מיליון שקל, הרווח התפעולי צמח ב־29% ל-57 מיליון שקל; בנטרול עסקאות הגידור, הרווח הנקי זינק ב־43%; תחלק 40 מ׳ דיבידנד; אורי מקס מסר ״ברבעון הנוכחי הרווח הנקי שהסתכם בכ-28 מיליון שקל הושפע מהפסדים בגלל עסקאות הגנה שנרשמו בשל הירידה בשער הדולר״

מנדי הניג |

רשת מקס סטוק מקס סטוק 2.8%   מדווחת על תוצאות חיוביות לרבעון השני עם צמיחה במכירות ושיפור בשיעורי הרווחיות התפעולית, אבל גם עם השפעה שלילית על השורה התחתונה בעיקר בגלל הפסדים מעסקאות הגנה שביצעה על שער הדולר. 

ההכנסות הסתכמו ב־336 מיליון שקל לעומת 317 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של כ־6% - הודות לגידול של 4.2% במכירות חנויות זהות ולפתיחת סניפים חדשים. הגידול במכירות נבע מהרחבת סל הקנייה הממוצע, עלייה במספר הלקוחות ובמכירות העונתיות, וגם מגידול במכירות לזכיינים, בעקבות הגדלת שיעור המוצרים המיובאים ישירות על ידי החברה, אפשרות שהתאפשרה עם פתיחת המרלו"ג בשומריה.

הרווח הגולמי ברבעון עלה ב־12% ל־147 מיליון שקל (43.8% מההכנסות) לעומת 132 מיליון שקל (41.7%) בשנה שעברה. השיפור בשיעור הרווח הגולמי מיוחס לשיפור בתנאי הסחר, לעלייה בשיעור המוצרים המיובאים ישירות, לירידה בשער הדולר ולירידה בעלויות השילוח. הרווח התפעולי זינק ב־29% ל־57 מיליון שקל (16.9% מההכנסות) לעומת 44 מיליון שקל (13.9%) בשנה שעברה, תוך ירידה בשיעור עלויות המכירה והשיווק וההנהלה מכלל ההכנסות. ה־EBITDA המתואם (לפני IFRS 16 ובנטרול תגמול מבוסס מניות) גדל ב־26% ל־56.5 מיליון שקל לעומת 45 מיליון שקל אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2025 הסתכם לכ-28 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024. הקיטון ברווח הנקי נובע מגידול בהוצאות המימון, ששיקף בעיקר הפסד בסכום של כ-16 מיליון שקל בגין שערוך עסקאות הגנה על הדולר למספר רבעונים קדימה, בעקבות הירידה בשער החליפין של הדולר למועד הדוח.

במחצית הראשונה של 2025 ההכנסות צמחו ב־7% ל־675 מיליון שקל לעומת 630 מיליון שקל אשתקד, הרווח הגולמי עלה ב־10% ל־291 מיליון שקל (43% מההכנסות), והרווח התפעולי עלה ב־16% ל־101 מיליון שקל.