מגדל מעדכנת את מדיניות ההון וקובעת סף לחלוקת דיבידנד
החברה עדכנה את טווח כושר הפירעון הכלכלי וקבעה יחס מינימלי לחלוקת דיבידנד של 115%, תוך התחשבות בגורמי סיכון ותנודתיות השוק. מגדל ציינה כי המדיניות תיבחן מעת לעת בהתאם לשינויים רגולטוריים ופיננסיים
מגדל ביטוח הודיעה על עדכון במדיניות ההון שלה, במסגרתו הותאם יעד כושר הפירעון הכלכלי וקובע סף לחלוקת דיבידנד. ההחלטה התקבלה לאחר בחינת מבחני רגישות שונים והשפעתם על יציבות החברה. בהתאם להחלטת הדירקטוריון, מגדל ביטוח תשאף לפעול בטווח כושר פירעון כלכלי של 150%-170%, במקום 155%-175% שנקבע בעבר.
במקביל, יעד כושר הפירעון המינימלי, שיעמוד על 115%, צפוי לעלות בהדרגה ולהגיע ל-135% עד סוף 2032, לעומת 140% שנקבע קודם לכן. סף ההון לחלוקת דיבידנד יעמוד על יחס כושר פירעון כלכלי של 115%, ללא תלות
בהוראות המעבר בתקופת הפריסה. העדכון מתבסס על בחינה מחודשת של גורמי סיכון רלוונטיים, תוך שקלול התנודתיות הפיננסית והשפעתה על מצבה של החברה. דירקטוריון מגדל ביטוח ציין כי מדיניות ההון תיבחן מעת לעת, בהתאם להתפתחויות בשוק, לשינויים בגורמי הסיכון ולדרישות הרגולציה.
רונן אגסי, מנכ"ל מגדל ביטוח ופיננסים, מסר: "לפני כשנה הודענו, במסגרת התוכנית האסטרטגית שפרסמנו, על יעדים לשנת 2027. אנו רואים שהצעדים שנקטנו, התוכנית האסטרטגית ותוכניות העבודה מתחילים לשאת פרי, אך עוד יש לפנינו דרך ארוכה.
בעזרת צעדים אחראיים ועבודה קשה של הנהלת החברה ועובדיה, אני מאמין כי ביכולתנו להמשיך ולצמוח ולהשיג את היעדים השאפתניים שהצבנו לעצמנו".

ביקושים חזקים להנפקה של נאוויטס לקראת FID בפרויקט סי ליון
המוסדיים מסתערים גם על נאויטס: ביקושים של פי 5 מההיצע להשלמת המימון העצמי בפרויקט סי ליון; גם נאוויטס הגדילה את גודל ההנפקה בשל הביקושים, וכעת המשקיעים ממתינים ל-FID שצפוי להגיע עד לסוף השנה
נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש -3.37% עשתה אתמול צעד משמעותי בדרך להשלמת המימון העצמי בפרויקט הענק Sea Lion באיי פוקלנד, אחד ממאגרי הנפט הגדולים בעולם שטרם פותחו. במסגרת השלב המוסדי בהנפקה גויס ביקוש חריג של יותר מ-4.5 מיליארד שקל, פי 5 מהכמות שהוצעה, נתון שמעיד על אמון גבוה מצד השוק המוסדי במהלך. ההנפקה צפויה להכניס לחברה סכום של עד 1.2 מיליארד שקל (ברוטו), תלוי בהיקף ההקצאה בפועל.
ההנפקה כוללת 126 אלף אגדים, מתוכם 90 אלף הוקצו בשלב המוסדי (כ-887.5 מיליון שקל)
ו-36 אלף אגדים (כ-351 מיליון שקל) מיועדים לשלב הציבורי. כל אגד מורכב מ-100 יחידות השתתפות ו-34 כתבי אופציה מסדרה 6. מחיר האגד נקבע מראש על 9,750 שקל, כך שהיקף הגיוס המרבי יעמוד על כ-1.228 מיליארד שקל. כתבי האופציה ניתנים למימוש עד סוף אוגוסט 2026 במחיר מימוש
של 120 שקל ליחידה, צמוד לשער דולר בסיסי של 3.3430.
בהתאם להערכת שווי שהוצגה בתשקיף, לכל כתב אופציה ערך כלכלי של כ-14 שקלים, כך שהמחיר האפקטיבי ליחידה מוערך ב-92.7 שקל, דיסקאונט של כ-10.8% ביחס לשער הסגירה ערב ההנפקה (104 שקל), כאשר האופציות מעניקות
למשקיעים חשיפה פוטנציאלית לעליית ערך בהמשך הדרך.
מטרת ההנפקה היא גיוס ההון העצמי הנדרש לשלב הראשון בפרויקט הדגל Sea Lion באיי פוקלנד, שעלות פיתוחו נאמדת בכ-1.4 מיליארד דולר. על פי מתווה המימון, נאוויטס מתכננת לגייס כ-1 מיליארד דולר באמצעות חוב פרויקטלי במבנה non-recourse, בעוד יתרת ההון העצמי, כ-700 מיליון דולר, תסופק ישירות מהשותפות. בתוך הסכום הזה כלולה גם הלוואה שתעמיד נאוויטס לשותפתה הבריטית בפרויקט, רוקהופר, המחזיקה ב־35% מהמאגר.
- נאוויטס: קצב ההפקה משננדואה - ביעד, נערכים לפיתוח סי ליון - תוצאות הרבעון
- נאוויטס הודיעה על הנפקה, המניה יורדת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בין המשקיעים שהובילו את הביקושים ניתן למצוא את קרן נוקד, המחזיקה כבר שנים בנאוויטס וגם השתתפה לאחרונה בגיוס ההון של השותפה הבריטית רוקהופר, לצד הגופים הראל, מגדל, מיטב, פניקס, מנורה, IBI ועוד. חלקם קיבלו הקצאה מהותית, בעוד גופים אחרים נותרו מחוץ לחלוקה בשל עודף הביקוש. הדבר עשוי להוביל לביקושים נוספים בשוק עצמו, כאשר מי שלא קיבל בהנפקה ינסה לרכוש יחידות דרך המסחר.

אלקטרה מצרפת את קרן תש"י כשותפה באלקטרה אפיקים ומוטורס
אלקטרה נערכת להרחבת פעילות התחבורה: מצרפת את קרן תשתיות ישראל כשותפה באלקטרה אפיקים ובאלקטרה מוטורס לפי שווי של 750 מיליון שקל; במסגרת הסכם תרכוש תש"י 33.33% ממניותיהן, בשתי פעימות, בתמורה לסכום כולל של כ-250 מיליון שקל
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.53% , בניהולו של איתמר דויטשר, משלימה שלב נוסף בפיתוח וביסוס צמיחה של פעילותה בתחום התחבורה. היום מדווחת הקבוצה, כי חתמה על הסכם במסגרתו תיכנס תש"י (קרן תשתיות ישראל) כמשקיעה אסטרטגית בפעילות התחבורה של אלקטרה. על פי ההסכם, תרכוש תש"י, בעסקה המורכבת משתי פעימות, כ-33.3% מהחברות אלקטרה אפיקים ואלקטרה מוטורס ("חברות נרכשות") לפי שווי כולל של כ-750 מיליון שקל.
אלקטרה מחזיקה טרום העיסקה ב-51% ממניות החברות הנרכשות ושותפתה, משפחת סלע, מחזיקה ביתרת המניות. בשלב הראשון של העיסקה, תרכוש תש"י כ-16.67% ממניות החברות הנרכשות בתמורה כוללת של כ-125 מיליון שקל, כך שאלקטרה תחזיק לאחר שלב זה בכ-41.67% ממניות אלקטרה אפיקים ואלקטרה מוטורס. בשלב השני תש"י תרכוש כ-16.67% נוספים ממניות החברות הנרכשות תמורת 125 מיליון שקל נוספים. לאחר השלמת שני שלבי העיסקה, יחזיקו כל אחת מבין אלקטרה בע"מ, תש"י ומשפחת סלע בכ-33.33% ממניות החברות הנרכשות.
העסקה כוללת הסדרים נוספים בין הצדדים, כך שהתמורה הכוללת שתתקבל באלקטרה במועד השלמת השלב הראשון צפויה להסתכם לסך של כ-100 מיליון שקל, ובמועד השלמת השלב השני צפויה אלקטרה לקבל סך נוסף של כ-63 מיליון שקל. סה"כ צפויה לקבל אלקטרה 163 מיליון שקל לאחר השלמת שני השלבים.
להערכת אלקטרה, בכפוף להשלמת העסקה על שני שלביה, במועד השלמת השלב הראשון היא צפויה לרשום רווח הון של כ-40-50 מיליון שקל, לפני מס.
- אלקטרה: עלייה בהכנסות וברווח הנקי, ירידה בתפעולי
- "הביטול של מבצעי הקבלן 80-20 הוא טוב, אף אחד לא רוצה שיהיה פה משבר סאב-פריים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו כן, סוכם בין הצדדים, כי כל עוד אלקטרה מחזיקה מעל 30% ממניות אלקטרה אפיקים, ואין בעל מניות אחר המחזיק בשיעור גבוה יותר, תהא לה זכות הכרעה בנושאים מהותיים כך שהחברה תמשיך לשלוט ולאחד את הדוחות הכספיים של אלקטרה אפיקים.