Boris Johnson
צילום: בלומברג

בוריס ג'ונסון הוא ראש ממשלה החדש של בריטניה

ג'ונסון יחליף את תרזה מיי בתפקיד, לאחר שזו נכשלה שלוש פעמים במשא ומתן עם האיחוד האירופאי לגבי תנאי העזיבה במסגרת הברקזיט. ג'ונסון: "ההסכם של מיי מת"
Bloomberg |

בוריס ג'ונסון, הפנים הציבוריות של קמפיין הברקזיט, זכה במרוץ לנשיאות ויחליף את תרזה מיי כראש ממשלת בריטניה, כשהוא משתלט על מדינה שנמצאת במשבר וממשלה על סף התפרקות.

לאחר מרוץ לנשיאות בן שישה שבועות, בו הוביל כבר מההתחלה, ג'ונסון בן ה-55 ניצח את יריבו שר החוץ ג'רמי האנט בצורה מוחצת בעזרתה של המפלגה השמרנית המונה כ-160 אלף חברים.

"אני אומר לכל הספקנים... אנחנו הולכים להפיח רוח חיים במדינה, ואנחנו הולכים לעשות את הברקזיט ב-31 באוקטובר. אנחנו הולכים לנצל את כל ההזדמנויות כדי להביא לרוח חדשה של עשייה", אמר ג'ונסון בנאום זכייתו. "כמו איזו ענקית נרדמת, אנחנו הולכים לקום ולנער מעלינו את חבלי הספקנות והשליליות".

על רקע זכייתו של ג'ונסון, הלירה הבריטית מחקה את כל הירידות מול הדולר האמריקאי. נצחונו של ג'ונסון מסמן סיום של קרב עיקש על התפקיד הגדול ביותר בפוליטיקה הבריטית ואת תחילתו של מה שמאיים להיות שלב חדש ואכזרי לא פחות במלחמת האזרחים הפנימית בתוך הממשלה על סוגיית הברקזיט.

לראש הממשלה הנכנס יש רק מאה ימים לנהל משא ומתן על עסקת עזיבה חדשה עם האיחוד האירופי לפני שבריטניה אמורה לעזוב את הגוש בסוף אוקטובר.

עליו לעשות זאת למרות התנגדות האיחוד האירופי ומרידה הולכת וגוברת מצד עמיתיו שלו, כולל קבוצת שרים הפורשת מהממשלה מכיוון שהם לא מוכנים לעבוד בשבילו.

תוך דקות אחדות מהניצחון של ג'ונסון אישר שר המשפטים דייוויד גאוק כי הוא מתפטר מהממשלה. שעה לאחר מכן הודיע ​​גם שר הפיתוח הבינלאומי רורי סטיוארט כי הוא פורש מתפקידו.

הניצחון הוא ניצחון אישי עבור ג'ונסון, שהתפטר לפני כשנה מהתפקיד היוקרתי של מזכיר החוץ והושמץ על ידי עמיתים רבים, כולל כמה מתומכיו שלו, ככישלון שעבר זמנו.

ג'ונסון ניסה להתמודד על ראשות הממשלה בשנת 2016, כאשר דיוויד קמרון, לפני שיצא מהמירוץ לנשיאות לאחר שחברו מייקל גוב התפטר מראשות הקמפיין שלו והחליט להתמודד כמתחרה מכיוון שהוא לא האמין שג'ונסון יצליח לעמוד בתפקיד.

מזכיר החוץ לשעבר קיבלה הזדמנות שנייה כשמיי סוף סוף הודתה בתבוסה בניסיונה ליישם את משאל העם, כאשר עסקת הברקזיט עליה עמלה במשך שנתיים במשא ומתן עם האיחוד האירופי נדחתה שלוש פעמים בפרלמנט. כעת  ג'ונסון יצטרך למצוא את הדרך להצליח איפה שמיי נכשלה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Tesla CEO Musk
צילום: בלומברג

טסלה מתכננת להעלות מיליון מוניות רובוטיות לכביש בשנה הבאה

יצרנית הרכבים החשמליים מכוונת לשוק שיתוף הרכבים וקוראת תיגר על אובר וליפט, כשבכוונתה להביא את בשורת המכוניות החשמליות להמונים כבר ב-2020
Bloomberg |

טסלה מכוונת לשוק שיתוף הרכבים וקוראת תיגר על אובר וליפט, כשבכוונתה להביא את בשורת המכוניות החשמליות להמונים. לדבריו של אילון מאסק, שילוב הטכנולוגיה של נהיגה עצמית עם שירות שיתוף יעשה את זה מטורף עבור הצרכנים לקנות מכוניות אחרות. המנכ"ל אמר כי עד אמצע השנה הבאה, מיליון מכוניות נהיגה עצמית של טסלה יהיו על הכביש והוסיף כי הלקוחות יוכלו לשים את המכוניות שלהם על גבי רשת משותפת של מוניות רובוטיות, שיהיו מסוגלות לנוע ללא שליטת אדם. אפילו למאסק, בן ה-47, שמעולם לא נרתע מתחזיות המוזרות, ציר הזמן הוא מאוד שאפתני. אפילו מנכ"ל אלפהבית, וואימונו, שנחשב באופן נרחב למוביל בתחום הרכב האוטונומי, נרתע מלהניח לכלי הרכב האוטונומיים שלו לשוטט ללא נהגי בטיחות. אבל כשטסלה ניצבת מול חששות גוברים לגבי הביקוש למכוניות חשמליות שלה, מנכ"ל החברה לא חושש לומר כי החברה ולקוחותיה יקצרו  "הטבות כספיות גדולות" ברגע שמערכת הרובו-מוניות תהיה מוכנה. "המסר הבסיסי שהלקוחות צריכים לקחת איתם היום הוא שזה מטורף מבחינה כספית לקנות משהו אחר מלבד טסלה", אמר מאסק ביום שני במטה טסלה בפאלו אלטו, קליפורניה. "זה יהיה כמו בעלות על סוס בעוד שלוש שנים". הקאצ' עבור המשקיעים של טסלה היא שכל זה הולך להיות יקר בטווח הקרוב. כשנשאל כמה טכנולוגיה אוטונומית עולה לטסלה, השיב מאסק: "זה בעצם כל מבנה ההוצאות שלנו". בעוד שטסלה אמרה בעבר כי היא מצפה לתזרים מזומנים חיובי בכל רבעון מעבר לשלושת החודשים הראשונים של השנה, מאסק טוען עכשיו כי אומר המטרה היא תזרים מזומנים נייטרלי בזמן שהחברה עומלת על בניית צי של רכבי נהיגה עצמית אשר יעשו את דרכם לשירות המוניות הרובוטיות. "מעתה ועד היום בו הרובו-מוניות תהיינה פרוסות ברחבי העולם, הדבר היחידי מבחינתנו הוא למקסם את מספר היחידות האוטונומיות שנוצרו ולהוביל את החברה לכיוון ניטרלי של תזרים מזומנים", אמר מאסק. "ברגע שצי המוניות הרובוטיות יהיה פעיל, אני מצפה לתזרים מזומנים מאוד חיובי." מניית טסלה סיימה אמש את יום המסחר בירידה של 3.8% לשער של 262.75 דולר. המניה ירדה מתחילת השנה ב -21%. במשך שנים, ההבטחה של טסלה הסתמכה על החדרת מודל 3 של החברה להמונים. עם זאת, מוקדם יותר החודש, טסלה ביטלה את האפשרות להזמין את הגירסה של מודל 3 באינטרנט. על פי התוכנית, לקוחות אשר בחרו לשכור את מודל 3 לא יוכלו לקנות את המכונית בסוף התקופה, כאשר המכוניות המושכרות יחזרו בסופו של דבר לשמש ברשת של החברה. כאשר אנליסט אחד אמר למוסק שזה נשמע כאילו טסלה עושה מחויבות מאסיבית למאזן, ושאל על האסטרטגיה המימונית של החברה, המנכ"ל  רמז לכך שייתכן גיוס בקרוב. "קשה לדבר על סיבוב הגיוס במקום הזה", אמר. "אני חושב שנעשה את המהלכים הנכונים. אני חושב שאנחנו נעשה את המהלכים שאתה חושב שאנחנו צריכים לעשות".