שוק ה IT בקולומביה מוכיחים כי משבר ההייטק ממנו והלאה
בשנת 2022 ניתן לראות פעילות ערה של חברות ישראליות המחפשות לחדור לשוק האמריקאי ולצורך כך מתכננות היקפי גיוס של עשרות עובדים. אם עד כה אותן חברות התמודדו עם הבדלי השעות על ידי עבודה לילית של עובדים טכניים בארץ ובמזרח אירופה, הרי שהיום הגיוסים מתמקדים בעיקר בשוק ה IT בקולומביה שם ניתן לראות גידול משמעותי של גיוס מהנדסי תוכנה ואנשי תמיכה טכנית.
לפי שלמה (סולומון) עמר, מנכ"ל ALLSTARSIT , בית תוכנה ישראלי בעל התמחות בתחום שירותי פיתוח תוכנה ומיקור חוץ, בשנת 2022 לפחות עשר חברות ישראליות הפועלות בשוק האמריקאי החלו להפנות את תהליך הגיוס שלהן לקולומביה.
"מחלקות תמיכה טכנית בקרב חברות ההייטק הישראליות המובילות כיום מהוות חלק משמעותי ממצבת כוח האדם של כל חברה ולהערכתי מדובר בכ-5%- 10% מכוח האדם בכל חברה", מרחיב עמר, "בנוסף חברות ישראליות רבות, במיוחד בשוק התקשורת ומוצרי אינטרנט, חומרה ותוכנה, מרחיבות את פעילותן בשוק הדרום אמריקאי ומרבות להטמיע בשווקים אלו את מוצריהן".
ההערכה היא שכיום פועלות בשוק הדרום אמריקאי כ-50 חברות הייטק ישראליות המוכרות את מוצריהן בהיקפים של מיליארדי דולרים. לצורך הטמעה ואינטגרציה חברות אלו משתמשות באנשי מקצוע מקומיים המסוגלים לספק שירותים טכניים בזמן ארצות הברית וברמה גבוהה למדי.
- סקר ההייטק: 37% מהעובדים המנוסים חוששים לעידם המקצועי בגלל ה-AI
- הגיוסים בהייטק חוזרים, אבל לא בתחום התוכנה; שיעור האבטלה 3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"עובדה זו כלל אינה מפתיעה שכן הממשלות מקבלות בידיים פתוחות את החברות הזרות ומקלות עליהן מבחינת מיסוי, רגולציה ותמיכה מקומית", מסכם עמר.
צילום: אריק קסבילא רק להגיע – אלא להגיע רגועים: דור חדש של שירותי הסעות בישראל
הכירו את הטרנד המרכזי בשוק התחבורה המשלב בטיחות בלתי מתפשרת עם צי רכב מהודר ונוחות טכנולוגית שיביא את עובדיכם למקום העבודה כשהם רגועים ומפוקסים
התנועה בכבישי ישראל הפכה מזמן לכאב ראש לאומי. העומס, הפקקים והלחץ הנגזר מהם פוגעים לא רק באיכות החיים של העובד הממוצע, אלא גם בשורה התחתונה של הארגון. בעולם העסקים המודרני, שבו שימור הון אנושי הוא קריטי,
פתרון ההסעות לעובדים אינו עוד הוצאה לוגיסטית גרידא, אלא השקעה אסטרטגית ברווחת העובדים ו בפרודוקטיביות שלהם. חברת מטרומקס, הנחשבת לחברת ההסעות הגדולה והמובילה בישראל, מציעה כעת את דור העתיד של התחבורה מתקדמת – כזו שמעבירה את הנוסעים לא רק ממקום למקום, אלא גם ממצב של מתח למצב של רוגע.
ההסעה העסקית החדשה: משינוע לשימור עובדים
עבור חברות וארגונים גדולים, ניהול מערך ההסעות חברות הוא משימה מורכבת ויקרה. דרישת השוק העסקי כיום היא לא רק אוטובוס שיגיע בזמן, אלא שותף עסקי שמסוגל לנהל את המערך באופן מקצועי, בטוח ושקוף.
- האם עימות בין נהג לסדרן ייחשב תאונת עבודה?
- העליון פסל מכרז הסעות בקריית אתא - וזו הסיבה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מטרומקס משרתת מגוון רחב של לקוחות עסקיים ומוסדיים מהמובילים במשק (דוגמת שטראוס, בתי חולים-כללית ורשויות מקומיות), ומבינה שהמסע מתחיל הרבה לפני העלייה לרכב. אמינות היא המפתח: הנהגים המקצועיים של החברה נבחרים בקפידה ועוברים הכשרות שוטפות, מתוך הבנה שהם הפנים של הארגון המעסיק.
