מה באמת עומד מאחורי בגדי הנשים?
הבגדים שאנחנו לובשים מרמזים רבות על ההגדרה שלנו את עצמנו, על תפיסת החיים שלנו, מה אנחנו רוצים ואיך אנחנו רוצים שיתפסו אותנו.
עובדה מעניינת שהתקבלה במאמר מתוך מגזין על חקר הטקסטיל, אומרת כי אנשים הנוהגים להתלבש בצורה יותר "שגרתי" או שמרני, נתפסים כבעלי שליטה עצמית ואמינים. כאלה הנוהגים להתלבש בצורה יותר מוחצנת ו"מעיזה", נתפסים כמושכים יותר ואינדיבידואליסטים.
לאורך השנים, תעשיית בגדי הנשים בעצם משתמשת בכוח וההשפעה העצומים שיש לאופנה להפוך את האישה לדמות שהיא היית רוצה להיות. כתוצאה מכך קצב ייצור האופנה גדל מיום ליום, משנה לשנה, וכמות בגדי הנשים המוצגים בשפע הרחב של החנויות והרשתות החברתיות נותנת האופציה לכל אישה להחליף סגנון ללא הרף וכך כל הזמן לייצר לעצמה איזו דמות דמיונית כמוהה היא שואפת להראות.
הקישור בין מותג לזהות מבוסס על ההבנה של הפסיכולוגיה של הצרכן, ובצורה בה הצרכן מעבד את הפרסומות שהוא קולט במרחב.
ישנם קטגוריות מסוימות לפיהן כולנו צורכים את הבגדים שלנו, בפרט בגדי הנשים, ואם נצליח להיות מודעים אליהם אפילו יותר אז אולי הרגלי הצרכנות של כל אחד ואחת מאיתנו ישתנו לכאן או לכאן: הגיון ופרקטיקה - הדבר הבסיסי מכל, האם הצרכן יכול להרשות לעצמו לרכוש את המוצר.
- גאפ קופצת ב-27% לאחר דוחות חזקים - האסטרטגיה החדשה עובדת
- נייקי יורדת כבר עשרה ימים ברציפות - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המוצר עצמו - האם המותג תואם את מה שהצרכן חיפש בעצם?
סביבה- האם השירות נעשה כמו שצריך? האם האווירה בעת הרכישה נעימה ומזמינה ?
חברתי - האם החברים/בני זוג יאהבו ויאשרו את מה שאנחנו בוחרים?
נקודה מעניינת נוספת היא שינוי בתפיסה של מודל היופי. במהלך שנים רבות מודל היופי עבר שינויים רבים, גם כן בהתאם לערכי החברה, מצבים סוציואקונומיים וכו'. כל אלה השפיעו על איך תראה הדמות שנשים מעדיפות לראות אשר מדגמנות את בגדיהן. בשנים האחרונות, עלתה יותר ויותר הציפייה לראות דווקא דוגמניות אשר מהוות מראה מציאותית לנשים הצורכות. כלומר, פחות או יותר באותן המידות, פחות או יותר אותו צבע עור ואף אותו גיל. התפיסה של מודל הרזון, השיער הבוהק והעור המושלם כבר נופץ מזמן, ובהתאם גם אופי השיווק שאנו עדים אליו היום.
במילים אחרות, נשים רוצות לראות ולדמיין את עצמן ממש חיות ומתפקדות בתוך הבגדים שהן קונות, ולא רק להצטלם בהם. הן רוצות להרגיש שהן קונות מתוך נקודת מבט פרקטית, המשקפת מציאות ולא אשלייה שתוביל לאכזבה בתווך הרחוק. תעשיית בגדי הנשים קלטה את הקו המחשבתי הזה, וכיום אנו בהחלט רואים גיוון יפה של דוגמנים ודוגמניות אשר מפרסמים את בגדינו בשלטי החוצות ובמדיה. דוגמניות בעלות צבע עור כהה, מידות גדולות יותר מהממוצע, סוגי שיער שונים, וכו'. רובנו נסכים שהדבר תורם לחוויה הטובה שלנו כצרכנים כאשר אנו יודעים שכל אחד ואחת מסוגל להתאים לעצמו בגד כזה או אחר בלי דאגה.
גם בהמשך, עם הדינמיות שלנו כבני אדם, שינויים חברתיים ותרבותיים, גם כן עולם האופנה ממשיך וימשיך להתפתח, להתעצב ולהשתנות. פסיכולוגים רבים ימשיכו לעקוב ולעבוד במקביל לשוק האופנה ובגדי נשים בפרט, לנסות ולתפוס את החשיבה מאחורי כל קנייה של צרכן וכיצד הוא תופס את הפרסום והשיווק בפלטפורמות השונות סביבו.
ובנוגע לצרכנים הפשוטים מבינינו, נסו להבין ולהיות מודעים מה עומד מאחורי כל החלטה שלכם לצרוך מותג כזה או אחר, האם זה באמת משרת את ה"אני הפנימי" שלכם, והאם זה נעשה מתוך שיקולים הגיוניים ולא מתוך רדיפה אחרי דמיון שקרי וכוזב. היו נאמנים לעצמכם.

8 הבדיקות שאתם חייבים לבצע לפני רכישה של נכס נדל"ן בדובאי
לפני שנכנסים להשקעה בשוק הנדל"ן הלוהט של דובאי, חשוב להבין שלא כל מה שמבריק הוא זהב. השוק בדובאי מוצף במתווכים שמבטיחים הרים וגבעות, אבל מאחורי הקלעים מסתתרים גם סיכונים. חברת Horizon מדגישה 8 בדיקות קריטיות שחייבים להכיר לפני שחותמים על עסקה
שוק הנדל"ן בדובאי הוא אחד מהשווקים החמים ביותר כיום. בארבע השנים האחרונות המחירים עלו ביותר מ-70%, מדובר בעלייה חדה יותר מזו שנרשמה בערים מרכזיות רבות אחרות בעולם.
אחת הסיבות לכך היא מספר התיירים הגבוה שמגיע לדובאי. בשנת 2024 עמד הנתון הזה על כ-19 מיליון תיירים, וסביר מאוד שהמספר יהיה גבוה אף יותר בסיום שנת 2025 והתוצאה של זה ברורה. התעניינות שיא מצד משקיעי נדל"ן, ובמקביל גם ריבוי עצום של סוכני תיווך, כאשר כל אחד מהם מנסה להציע למשקיעים את הפרויקט הנוצץ הבא.
על פניו נראה שאין סיבה לדאגה. הרי אם התיירים ממשיכים להגיע והמחירים מטפסים, למה לא להיכנס וליהנות מהחגיגה? אלא שבפועל התמונה מורכבת בהרבה. מאחר והשוק מוצף במתווכים ואנשי מכירות שחלקם מנוסים ומקצועיים וחלקם מסתפקים ברווח מהיר לפני שהם ממשיכים הלאה, בפני המשקיע הממוצע ניצבת משימה לא פשוטה. הוא גם צריך להבחין מי מבין הסוכנים אכן אמין ומי חובבן, וגם להבין באיזה פרויקט שווה להשקיע ומאיזה עדיף להתרחק.
לבדוק את המספרים האמיתיים ולא את הברושורים
אם אתם מחפשים לעשות השקעת נדל''ן בדובאי עם מלווי משקיעים שמתמחים בעיר, חברת הורייזן היא אחת המובילות בתחום. אבל לכדאי להיסחף אחרי הבטחות נוצצות, ברושורים מבריקים, מצגות עם בריכות על הגג ומגרשי גולף פרטיים. צריך לקבל החלטה ולבצע עסקה על בסיס נתונים אמיתיים. חברת הורייזן עובדת עם אנליסטים שמנתחים כל פיפס שקשור להשקעות נדלן בדובאי .
- לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
- שיא ישראלי בדובאי: מאיורס נדל״ן של מיכאל מאיורוב היא החברה הישראלית הראשונה שהחתימה מעל 50 קבלנים בא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זו בדיוק הסיבה שחברת Horizon הישראלית לקחה על עצמה משימה ברורה, להדריך את המשקיעים מישראל שרוצים להיכנס לשוק הנדל"ן בדובאי.