מה באמת עומד מאחורי בגדי הנשים?
הבגדים שאנחנו לובשים מרמזים רבות על ההגדרה שלנו את עצמנו, על תפיסת החיים שלנו, מה אנחנו רוצים ואיך אנחנו רוצים שיתפסו אותנו.
עובדה מעניינת שהתקבלה במאמר מתוך מגזין על חקר הטקסטיל, אומרת כי אנשים הנוהגים להתלבש בצורה יותר "שגרתי" או שמרני, נתפסים כבעלי שליטה עצמית ואמינים. כאלה הנוהגים להתלבש בצורה יותר מוחצנת ו"מעיזה", נתפסים כמושכים יותר ואינדיבידואליסטים.
לאורך השנים, תעשיית בגדי הנשים בעצם משתמשת בכוח וההשפעה העצומים שיש לאופנה להפוך את האישה לדמות שהיא היית רוצה להיות. כתוצאה מכך קצב ייצור האופנה גדל מיום ליום, משנה לשנה, וכמות בגדי הנשים המוצגים בשפע הרחב של החנויות והרשתות החברתיות נותנת האופציה לכל אישה להחליף סגנון ללא הרף וכך כל הזמן לייצר לעצמה איזו דמות דמיונית כמוהה היא שואפת להראות.
הקישור בין מותג לזהות מבוסס על ההבנה של הפסיכולוגיה של הצרכן, ובצורה בה הצרכן מעבד את הפרסומות שהוא קולט במרחב.
ישנם קטגוריות מסוימות לפיהן כולנו צורכים את הבגדים שלנו, בפרט בגדי הנשים, ואם נצליח להיות מודעים אליהם אפילו יותר אז אולי הרגלי הצרכנות של כל אחד ואחת מאיתנו ישתנו לכאן או לכאן: הגיון ופרקטיקה - הדבר הבסיסי מכל, האם הצרכן יכול להרשות לעצמו לרכוש את המוצר.
- גאפ קופצת ב-27% לאחר דוחות חזקים - האסטרטגיה החדשה עובדת
- נייקי יורדת כבר עשרה ימים ברציפות - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המוצר עצמו - האם המותג תואם את מה שהצרכן חיפש בעצם?
סביבה- האם השירות נעשה כמו שצריך? האם האווירה בעת הרכישה נעימה ומזמינה ?
חברתי - האם החברים/בני זוג יאהבו ויאשרו את מה שאנחנו בוחרים?
נקודה מעניינת נוספת היא שינוי בתפיסה של מודל היופי. במהלך שנים רבות מודל היופי עבר שינויים רבים, גם כן בהתאם לערכי החברה, מצבים סוציואקונומיים וכו'. כל אלה השפיעו על איך תראה הדמות שנשים מעדיפות לראות אשר מדגמנות את בגדיהן. בשנים האחרונות, עלתה יותר ויותר הציפייה לראות דווקא דוגמניות אשר מהוות מראה מציאותית לנשים הצורכות. כלומר, פחות או יותר באותן המידות, פחות או יותר אותו צבע עור ואף אותו גיל. התפיסה של מודל הרזון, השיער הבוהק והעור המושלם כבר נופץ מזמן, ובהתאם גם אופי השיווק שאנו עדים אליו היום.
במילים אחרות, נשים רוצות לראות ולדמיין את עצמן ממש חיות ומתפקדות בתוך הבגדים שהן קונות, ולא רק להצטלם בהם. הן רוצות להרגיש שהן קונות מתוך נקודת מבט פרקטית, המשקפת מציאות ולא אשלייה שתוביל לאכזבה בתווך הרחוק. תעשיית בגדי הנשים קלטה את הקו המחשבתי הזה, וכיום אנו בהחלט רואים גיוון יפה של דוגמנים ודוגמניות אשר מפרסמים את בגדינו בשלטי החוצות ובמדיה. דוגמניות בעלות צבע עור כהה, מידות גדולות יותר מהממוצע, סוגי שיער שונים, וכו'. רובנו נסכים שהדבר תורם לחוויה הטובה שלנו כצרכנים כאשר אנו יודעים שכל אחד ואחת מסוגל להתאים לעצמו בגד כזה או אחר בלי דאגה.
גם בהמשך, עם הדינמיות שלנו כבני אדם, שינויים חברתיים ותרבותיים, גם כן עולם האופנה ממשיך וימשיך להתפתח, להתעצב ולהשתנות. פסיכולוגים רבים ימשיכו לעקוב ולעבוד במקביל לשוק האופנה ובגדי נשים בפרט, לנסות ולתפוס את החשיבה מאחורי כל קנייה של צרכן וכיצד הוא תופס את הפרסום והשיווק בפלטפורמות השונות סביבו.
ובנוגע לצרכנים הפשוטים מבינינו, נסו להבין ולהיות מודעים מה עומד מאחורי כל החלטה שלכם לצרוך מותג כזה או אחר, האם זה באמת משרת את ה"אני הפנימי" שלכם, והאם זה נעשה מתוך שיקולים הגיוניים ולא מתוך רדיפה אחרי דמיון שקרי וכוזב. היו נאמנים לעצמכם.
הורייזן. צילום: עמית צורהשקעות נדל''ן בדובאי: החברה ששכרה אנליסטים כדי למצוא לכם את ההשקעה עם התשואה הטובה ביותר
רבים לוטשים עיניים אל עסקאות נדל"ן בדובאי. אבל מאחורי המידע שנראה לעין, מסתתרים נתונים שמבדילים בין עסקה מוצלחת לנפילה כלכלית. זו בדיוק המומחיות של חברת הורייזן, שמובילה תכנון פיננסי מותאם אישית למטרה
עושה רושם שבשנים האחרונות כל שיחה על השקעות נדל״ן איכשהו מובילה לדובאי. פתאום זה הזוג מהמרכז שעשה עסקה יפה, או ההייטקיסט שקנה כמה דירות כי שמע שאין שם מס על שכירות, וכולם מספרים על ההצלחות.
מאחר וזה נשמע טוב, העניין מעלה לא מעט שאלות. האם זה ריאלי לקנות דירה בדובאי? האם ההזדמנויות שם באמת כל כך משתלמות?
ובכן, לא סתם דובאי הפכה להיות לאחת מזירות הנדל״ן הפעילות ביותר בעולם. בשנת 2024 לבדה נרשם שיא חדש של 18.72 מיליון מבקרים בעיר, ומדובר היה בעלייה של 9% לעומת השנה שקדמה לה. וכבר ברבעון הראשון של 2025 המספרים שוב שברו שיא, עם 5.31 מיליון תיירים תוך שלושה חודשים בלבד.
המגמה ברורה והפעולות שנעשות מאחורי הקלעים מצד איחוד האמירויות בהתאם. מדובר בהשקעות עתק בתשתיות, תחבורה, טכנולוגיה, ופתיחת דלתות לעוד ועוד השקעות בינלאומיות מכל עבר.
- 8 הבדיקות שאתם חייבים לבצע לפני רכישה של נכס נדל"ן בדובאי
- לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו בכל שוק דינמי גם כאן המשוואה פשוטה. יותר תיירים פירושו יותר ביקוש להשכרת יחידות דיור ודירות נופש.
אבל לא רק תיירים מגיעים לנפוש בדובאי. מדובר במדינה עם כ-4 מיליון תושבים שאליה מצטרפים מדי שנה יותר מ-170
אלף מהגרים, בין היתר בזכות מדיניות של אפס מס. לכן יש קצב מטורף של ביקוש לדירות להשכרה לטווח ארוך. הנקודה החשובה היא שכמות הדירות החדשות שנבנות בשנה עומדת על כ-60 אלף בלבד, כמות שלא מתקרבת לעמוד בביקוש הגדול. וככל שהביקוש גדל גם מחירי הנדל"ן מטפסים בהתאם.
