גנץ מזמז זמן בבחירת מפקד קבוע לגל"צ; עכשיו בג"צ יתערב

שמונה חודשים לאחר שגלית אלטשטיין מונתה למ"מ מפקדת גל"צ, עמותת הצלחה עתרה לבג"צ נגד שר הביטחון, הרמטכ"ל והיועמ"שית בדרישה להקמת ועדת איתור
אלכסנדר כץ |

אחרי שהצליח למרוח באומנות את סוגיית הקמת ועדת האיתור לבחירת מפקד גל"צ, הגישה היום עמותת הצלחה עתירה לבג"צ נגד שר הביטחון בני גנץ, ונגד משרד הביטחון, הרמטכ"ל אביב כוכבי, היועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב מיארה ונגד מפקדת גל"צ הזמנית גלית אלטשטיין. בעתירה דורשת הצלחה להוציא צו על תנאי המורה לגנץ לנמק מדוע לא עשה כן עד כה ומדוע לא יפעל להשלמת מינוי מפקד גל"צ כמינוי קבע.

 

כמו כן, בהצלחה דורשים גם צו ביניים שיורה לשר הביטחון שלא להאריך בתקופה נוספת את מינוייה של אלטשטיין כמפקדת גל"צ, ולא למנות מישהו אחר במקומה כמינוי זמני. המטרה, על פי הצלחה, היא להוציא לפועל את הקמת ועדת האיתור, כדי שזו תבחר מפקד קבוע שייכנס לתפקידו.

 

בעתירה שהגישו עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של הצלחה, ועו"ד אפי מיכאלי, נכתב: "הימנעות מקבלת ההחלטה על הקמת ועדת איתור וקידום המינוי במשך חודשים רבים, ובעת שהתחנה מנוהלת בדי מפקדת זמנית, היא בלתי סבירה בעליל ומהווה חריגה מכללי המינהל התקין ומעוררת חשש כבד לשיקולים זרים. עמדות היועץ המשפטי לממשלה ומשיב 1 (שר הביטחון בני גנץ, א"כ) כפי שהובעה בעבר בנסיבות דומות, גם היא תומכת בהגיונות עתירה זו".

 

כזכור, בסוף אוגוסט סיים שמעון אלקבץ את כהונתו כמפקד גל"צ, במקביל להצהרות של גנץ כי יש לסגור את התחנה הצבאית. ואולם, פרוצדורת סגירת התחנה נתונה בידי המחוקק, ולכן היה צורך במינוי מחליף לאלקבץ. גנץ מינה כממלאת מקום את אלטשטיין, בעבר כראש מחלקת החדשות בגל"צ, ובהמשך ראש מערכת החדשות בכלכליסט. ואולם מינוי ממלא מקום הוא לתקופה קצובה של שלושה חודשים. בתום אותה תקופה האריך גנץ שוב את המינוי. בסוף דצמבר 2021 ובעקבות פניות הצלחה, הודיע משרד המשפטים כי ועדת איתור תמונה בתוך שבועות, אך הדבר לא בוצע עד היום.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.