סקרים או שקרים: לאיזה סקר כדאי להאמין וממי עדיף להתרחק?
על פי חוק הבחירות, לפני 72 שעות פורסמו הסקרים האחרונים בכל כלי התקשורת, המעריכים כיצד יתפלגו הלילה ההצבעות עם סגירת הקלפיות.
רגע לפני סיום ההצבעה ותחילת ספירת הקולות, זהו זמן טוב לבדוק מה ניבאו הסקרים מחמשת כלי התקשורת המובילים - החדשות 12 (N12) , רשת 13, כאן 11, ynet וישראל היום, ומי מהם הוכיח בסבב הקודם שהסקר האחרון שלו יותר מדויק.
להלן התוצאות:
הליכוד
מה אומרים הסקרים: 35 מנדטים על פי החדשות 12, כאן 11 ו-ynet. רשת 13 וישראל היום צופים למפלגה בראשות בנימין נתניהו 33 מנדטים.
כמה קיבלה בבחירות בספטמבר: 32 מנדטים.
איזה סקר פגע: חדשות 13.
כחול לבן
מה אומרים הסקרים: 34 מנדטים לפי כאן 11 ו-ynet ו-33 מנדטים מחדשות 12, רשת 13 וישראל היום.
כמה קיבלה בבחירות בספטמבר: 33 מנדטים.
איזה סקר פגע: כאן 11.
הרשימה המשותפת
מה אומרים הסקרים: 14 מנדטים לפי חדשות 12, כאן 11, ynet וישראל היום. 15 מנדטים לפי רשת 13.
כמה קיבלה בבחירות בספטמבר: 13 מנדטים.
איזה סקר פגע: אף לא אחד, בכל הסקרים הרשימה קיבלה פחות מבקלפי.
העבודה-גשר-מרצ
מה אומרים הסקרים: 9 מנדטים על פי כולם למעט סקר כאן 11 שצופה 8 מנדטים בלבד.
כמה קיבלה בבחירות בספטמבר: 6 לעבודה-גשר, 5 למחנה הדמוקרטי.
איזה סקר פגע: ישראל היום צדק במנדטים של העבודה-גשר, רשת 13 וכאן 11 צדקו בנתוני המחנה הדמוקרטי.
ימינה
מה אומרים הסקרים: 7 מנדטים על פי N12 וכאן 11, 8 מנדטי על פי רשת 13 ו-ynet ו-9 מנדטים על פי ישראל היום.
כמה קיבלה בבחירות בספטמבר: 7 מנדטים.
איזה סקר פגע: ישראל היום.
ש"ס
מה אומרים הסקרים: כולם צופים כי המפלגה בראשות אריה דרעי תקבל 8 מנדטים, ו-ynet מגדיל ל-9.
כמה קיבלה בבחירות בספטמבר: 9 מנדטים.
איזה סקר פגע: אף לא אחד.
ישראל ביתנו
מה אומרים הסקרים: 6 מנדטים על פי N12, כאן 11 ו-ynet, 7 מנדטים על פי רשת 13 וישראל היום.
כמה קיבלה בבחירות בספטמבר: 8 מנדטים.
איזה סקר פגע: חדשות 12.
יהדות התורה
מה אומרים הסקרים: 8 מנדטים על פי N12, ynet וכאן 11, 7 מנדטים על פי רשת 13 וישראל היום.
כמה קיבלה בבחירות בספטמבר: 7 מנדטים.
איזה סקר פגע: חדשות 13, ישראל היום, מעריב ו-FM103.
עוצמה יהודית
מה אומרים הסקרים: 0 מנדטים על פי N12, ynet וישראל היום, 1.6 לפי כאן 11 ו-1.8 לפי רשת 13.
כמה קיבלה בבחירות בספטמבר: 0.
איזה סקר פגע: מעריב ו-FM103.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.