בנימין נתניהו בני גנץ
צילום: מתוך עמודי הפייסבוק של בנימין נתניהו ובני גנץ
בחירות 2020

סקרים או שקרים: לאיזה סקר כדאי להאמין וממי עדיף להתרחק?

שעות ספורות לפני סגירת הקלפיות: מה ניבאו הסקרים האחרונים בחמשת כלי התקשורת המובילים, איזה סקר פגע במדויק בבחירות בספטמבר ולמי כדאי לתת את הקרדיט גם הפעם? המספרים העדכניים ביותר
עינת שחק |

על פי חוק הבחירות, לפני 72 שעות פורסמו הסקרים האחרונים בכל כלי התקשורת, המעריכים כיצד יתפלגו הלילה ההצבעות עם סגירת הקלפיות.

רגע לפני סיום ההצבעה ותחילת ספירת הקולות, זהו זמן טוב לבדוק מה ניבאו הסקרים מחמשת כלי התקשורת המובילים -  החדשות 12 (N12) , רשת 13, כאן 11, ynet וישראל היום, ומי מהם הוכיח בסבב הקודם שהסקר האחרון שלו יותר מדויק.

להלן התוצאות:

הליכוד

מה אומרים הסקרים: 35 מנדטים על פי החדשות 12, כאן 11 ו-ynet. רשת 13 וישראל היום צופים למפלגה בראשות בנימין נתניהו 33 מנדטים.

כמה קיבלה בבחירות בספטמבר: 32 מנדטים.

איזה סקר פגע: חדשות 13.

כחול לבן

מה אומרים הסקרים: 34 מנדטים לפי כאן 11 ו-ynet ו-33 מנדטים מחדשות 12, רשת 13 וישראל היום.

כמה קיבלה בבחירות בספטמבר: 33 מנדטים.

איזה סקר פגע: כאן 11.

הרשימה המשותפת

מה אומרים הסקרים: 14 מנדטים לפי חדשות 12, כאן 11, ynet  וישראל היום. 15 מנדטים לפי רשת 13. 

כמה קיבלה בבחירות בספטמבר: 13 מנדטים.

איזה סקר פגע: אף לא אחד, בכל הסקרים הרשימה קיבלה פחות מבקלפי.

העבודה-גשר-מרצ

מה אומרים הסקרים: 9 מנדטים על פי כולם למעט סקר כאן 11 שצופה 8 מנדטים בלבד.

כמה קיבלה בבחירות בספטמבר: 6 לעבודה-גשר, 5 למחנה הדמוקרטי.

איזה סקר פגע: ישראל היום צדק במנדטים של העבודה-גשר, רשת 13 וכאן 11 צדקו בנתוני המחנה הדמוקרטי.

ימינה

מה אומרים הסקרים: 7 מנדטים על פי N12 וכאן 11, 8 מנדטי על פי רשת 13 ו-ynet ו-9 מנדטים על פי ישראל היום.

כמה קיבלה בבחירות בספטמבר: 7 מנדטים.

איזה סקר פגע: ישראל היום.

ש"ס

מה אומרים הסקרים: כולם צופים כי המפלגה בראשות אריה דרעי תקבל 8 מנדטים, ו-ynet מגדיל ל-9.

כמה קיבלה בבחירות בספטמבר: 9 מנדטים.

איזה סקר פגע: אף לא אחד.

ישראל ביתנו

מה אומרים הסקרים: 6 מנדטים על פי N12, כאן 11 ו-ynet, 7 מנדטים על פי רשת 13 וישראל היום.

כמה קיבלה בבחירות בספטמבר: 8 מנדטים.

איזה סקר פגע: חדשות 12.

יהדות התורה

מה אומרים הסקרים: 8 מנדטים על פי N12, ynet וכאן 11, 7 מנדטים על פי רשת 13 וישראל היום.

כמה קיבלה בבחירות בספטמבר: 7 מנדטים.

איזה סקר פגע: חדשות 13, ישראל היום, מעריב ו-FM103.

עוצמה יהודית

מה אומרים הסקרים: 0 מנדטים על פי N12, ynet וישראל היום, 1.6 לפי כאן 11 ו-1.8 לפי רשת 13.

כמה קיבלה בבחירות בספטמבר: 0.

איזה סקר פגע: מעריב ו-FM103.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.