יובל המבולבל מככב בטיק טוק - עם עוד 16 אלף משפיענים
מערכת ישראלית שפותחה על ידי חברת המשפיענים IMAI מבית לידרס, סרקה את כל משתמשי טיק-טוק בישראל, וגילתה מעל 16 אלף משפיענים אשר להם יותר מ-5,000 עוקבים.
אפליקציית הווידאו הסינית TikTok, שזכתה ליותר ממיליארד הורדות, הפכה לאחת מפלטפורמות הסושיאל מדיה הפופולריות ביותר בקרב בני נוער ודור ה-Z, ולפי כמות המשפיענים שאותרו - לא פסחה גם על הנוער בישראל.
המערכת מאפשרת ניתוח עוקבים של המשפיען לפי שפה, תחומי עניין, מגדר, גיל, Lookalike, ביוגרפיה, כמות עוקבים, כמות עוקבים מזויפים וחפיפה בין עוקבים. "משפיען מוגדר על בסיס יכולת ההשפעה שלו, קרי כמות העוקבים. מבחינת התעשייה העולמית, מישהו שיש לו מעל 5,000 יש לו כוח השפעה ניכר" מסביר ערן ניזרי, מנכ"ל ומייסד לידרס.
"מדובר ברשת החברתית הכי פורצת דרך בימים אלה, יש המון משפיענים בישראל עם כוח עצום. השימוש בטכנולוגיה הזו מאפשר לקבל החלטות על בסיס דאטה ולייצר קמפיינים שמובילים למכר רב. אחרי שלידרס הייתה הלקוח היחידי של הטכנולוגיה, כעת נבחנים שיתופי פעולה מול משרדי פרסום ויח״צ, לפיתוחים עסקיים נוספים", מוסיף יונתן עראמי, שותף בחברה.
כך למשל, למערכת ישנה אפשרות לנטר חצי שנה מראש את מגמת הפופולריות של משפיען בקרב עוקביו, לפלח את קהל העוקבים של כל משפיען ובמידת הצורך ליידע את המפרסם אם קיימת חפיפה בין עוקביו של משפיען מסוים למשנהו. המחירון של כל משפיען נקבע על בסיס כמות האינטראקציות והצפיות שלו בקרב עוקביו, כשעלות ממוצעת לאינטראקציה עומדת על 0.8 שקל.
לפי המערכת, אלה חמשת הסלבס הישראלים המשפיעים ביותר בטיקטוק:
אנה זק - הכוכבת הישראלית המשמשת בין היתר גם כפרזנטורית של עדיקה, חלק מנבחרת הכוכבים של סמסונג, ומככבת בפרסומת הטלוויזיה של ויסצוקי מחזיקה בכמות עוקבים של 4.7 מיליון זק מקבלת בממוצע 108 אלף לייקים לכל פוסט ומעל ל-687 אלף צפיות לכל סרטון. 81% מקהל העוקבים שלה הן נשים 19% גברים, ורק 11% מכלל עוקביה הם מישראל. טווח הגילאים של עוקביה נע בין 13 ל-24. בין עוקביה האדוקים נמנית @kristenhancher האמריקאית עם מעל 23 מיליון עוקבים בטיקטוק.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
יובל שם טוב (יובל המבולבל) - השנה המאתגרת שעברה על כוכב הילדים המצליח, במהלכה הורשע ב-6 מקרי החזקת סמים, לא ניכרת על כמות העוקבים שלו בטיק טוק. לשם טוב 1.1 מיליון עוקבים, הוא מקבל כ-137 אלף לייקים ואלפיים תגובות בממוצע לסרטונים שלו. 54% מעוקביו הן נשים, 46% גברים, ורק 12% מעוקביו הם מישראל. הנתון המפתיע הוא ש-60% מהעוקבים הם בגילאי 18-24, שכן בפלטפורמה מצליח שם טוב להרחיב את תכניו לקהל מבוגרים יותר. הפוסט הפופולרי ביותר שלו זכה ל-1.6 מיליון לייקים:
אלין כהן – אשת העסקים הצעירה והמצליחה ואימפריית הביוטי של הנוער בישראל מתהדרת ב-765 אלף עוקבים, מקבלת בממוצע כ-10,000 לייקים ו-713 תגובות לסרטונים שלה. 81% מקהל עוקביה הן נשים, 19% הם גברים, 49% מעוקביה הם מהארץ ורובם בגילאי 13-17. אלין משפיעה על כוכב הודי בשם manjullll@ ולו 13 מיליון עוקבים.
קים אור אזולאי - אושיית האופנה, כוכבת רשת, ושחקנית בסדרות לילדים. למרות גילה הצעיר (17) היא בעלת ליין כובעים לוהט ופרזנטורית של המותג הקוסמטיקה MAC. לאזולאי 392 אלף עוקבים, מקבלת כ-17 אלף לייקים ו-106 אלף צפיות בממוצע לסרטונים שלה. 82% מקהל העוקבים שלה הן נשים, 18% גברים. בטופ פוסטים של אזולאי, עם 38 אלף לייקים, סרטון שלה יחד עם רותם כהן בו היא מלמדת אותו לייצר סרטון טיק טוק:
סטפן לגר - זמר ורקדן היפ-הופ ישראלי והכוכב החם של השנים האחרונות. לגר אחראי ללהיטים כמו "קומסי קומסה", ו"יאסו" יחד עם עדן בן זקן, סטטיק ובן אל ועוד, והשתתף באחת הפרסומות המדוברות של השנים האחרונות, הפרסומת ל-yes לצד חוה אלברשטיין. ללגר 263 אלף עוקבים, מקבל כ-10,000 לייקים ו-77 תגובות בממוצע לסרטונים שלו. 85% מקהל העוקבים שלו הן נשים, 15% גברים. ולו 86% עוקבים מישראל. הסרטון הבולט שלו מציג את "הליכת הקינגה":

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.