יובל המבולבל מככב בטיק טוק - עם עוד 16 אלף משפיענים
מערכת ישראלית שפותחה על ידי חברת המשפיענים IMAI מבית לידרס, סרקה את כל משתמשי טיק-טוק בישראל, וגילתה מעל 16 אלף משפיענים אשר להם יותר מ-5,000 עוקבים.
אפליקציית הווידאו הסינית TikTok, שזכתה ליותר ממיליארד הורדות, הפכה לאחת מפלטפורמות הסושיאל מדיה הפופולריות ביותר בקרב בני נוער ודור ה-Z, ולפי כמות המשפיענים שאותרו - לא פסחה גם על הנוער בישראל.
המערכת מאפשרת ניתוח עוקבים של המשפיען לפי שפה, תחומי עניין, מגדר, גיל, Lookalike, ביוגרפיה, כמות עוקבים, כמות עוקבים מזויפים וחפיפה בין עוקבים. "משפיען מוגדר על בסיס יכולת ההשפעה שלו, קרי כמות העוקבים. מבחינת התעשייה העולמית, מישהו שיש לו מעל 5,000 יש לו כוח השפעה ניכר" מסביר ערן ניזרי, מנכ"ל ומייסד לידרס.
"מדובר ברשת החברתית הכי פורצת דרך בימים אלה, יש המון משפיענים בישראל עם כוח עצום. השימוש בטכנולוגיה הזו מאפשר לקבל החלטות על בסיס דאטה ולייצר קמפיינים שמובילים למכר רב. אחרי שלידרס הייתה הלקוח היחידי של הטכנולוגיה, כעת נבחנים שיתופי פעולה מול משרדי פרסום ויח״צ, לפיתוחים עסקיים נוספים", מוסיף יונתן עראמי, שותף בחברה.
כך למשל, למערכת ישנה אפשרות לנטר חצי שנה מראש את מגמת הפופולריות של משפיען בקרב עוקביו, לפלח את קהל העוקבים של כל משפיען ובמידת הצורך ליידע את המפרסם אם קיימת חפיפה בין עוקביו של משפיען מסוים למשנהו. המחירון של כל משפיען נקבע על בסיס כמות האינטראקציות והצפיות שלו בקרב עוקביו, כשעלות ממוצעת לאינטראקציה עומדת על 0.8 שקל.
לפי המערכת, אלה חמשת הסלבס הישראלים המשפיעים ביותר בטיקטוק:
אנה זק - הכוכבת הישראלית המשמשת בין היתר גם כפרזנטורית של עדיקה, חלק מנבחרת הכוכבים של סמסונג, ומככבת בפרסומת הטלוויזיה של ויסצוקי מחזיקה בכמות עוקבים של 4.7 מיליון זק מקבלת בממוצע 108 אלף לייקים לכל פוסט ומעל ל-687 אלף צפיות לכל סרטון. 81% מקהל העוקבים שלה הן נשים 19% גברים, ורק 11% מכלל עוקביה הם מישראל. טווח הגילאים של עוקביה נע בין 13 ל-24. בין עוקביה האדוקים נמנית @kristenhancher האמריקאית עם מעל 23 מיליון עוקבים בטיקטוק.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
יובל שם טוב (יובל המבולבל) - השנה המאתגרת שעברה על כוכב הילדים המצליח, במהלכה הורשע ב-6 מקרי החזקת סמים, לא ניכרת על כמות העוקבים שלו בטיק טוק. לשם טוב 1.1 מיליון עוקבים, הוא מקבל כ-137 אלף לייקים ואלפיים תגובות בממוצע לסרטונים שלו. 54% מעוקביו הן נשים, 46% גברים, ורק 12% מעוקביו הם מישראל. הנתון המפתיע הוא ש-60% מהעוקבים הם בגילאי 18-24, שכן בפלטפורמה מצליח שם טוב להרחיב את תכניו לקהל מבוגרים יותר. הפוסט הפופולרי ביותר שלו זכה ל-1.6 מיליון לייקים:
אלין כהן – אשת העסקים הצעירה והמצליחה ואימפריית הביוטי של הנוער בישראל מתהדרת ב-765 אלף עוקבים, מקבלת בממוצע כ-10,000 לייקים ו-713 תגובות לסרטונים שלה. 81% מקהל עוקביה הן נשים, 19% הם גברים, 49% מעוקביה הם מהארץ ורובם בגילאי 13-17. אלין משפיעה על כוכב הודי בשם manjullll@ ולו 13 מיליון עוקבים.
קים אור אזולאי - אושיית האופנה, כוכבת רשת, ושחקנית בסדרות לילדים. למרות גילה הצעיר (17) היא בעלת ליין כובעים לוהט ופרזנטורית של המותג הקוסמטיקה MAC. לאזולאי 392 אלף עוקבים, מקבלת כ-17 אלף לייקים ו-106 אלף צפיות בממוצע לסרטונים שלה. 82% מקהל העוקבים שלה הן נשים, 18% גברים. בטופ פוסטים של אזולאי, עם 38 אלף לייקים, סרטון שלה יחד עם רותם כהן בו היא מלמדת אותו לייצר סרטון טיק טוק:
סטפן לגר - זמר ורקדן היפ-הופ ישראלי והכוכב החם של השנים האחרונות. לגר אחראי ללהיטים כמו "קומסי קומסה", ו"יאסו" יחד עם עדן בן זקן, סטטיק ובן אל ועוד, והשתתף באחת הפרסומות המדוברות של השנים האחרונות, הפרסומת ל-yes לצד חוה אלברשטיין. ללגר 263 אלף עוקבים, מקבל כ-10,000 לייקים ו-77 תגובות בממוצע לסרטונים שלו. 85% מקהל העוקבים שלו הן נשים, 15% גברים. ולו 86% עוקבים מישראל. הסרטון הבולט שלו מציג את "הליכת הקינגה":
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
