
יובל המבולבל מככב בטיק טוק - עם עוד 16 אלף משפיענים
מערכת ישראלית שפותחה על ידי חברת המשפיענים IMAI מבית לידרס, סרקה את כל משתמשי טיק-טוק בישראל, וגילתה מעל 16 אלף משפיענים אשר להם יותר מ-5,000 עוקבים. אפליקציית הווידאו הסינית TikTok, שזכתה ליותר ממיליארד הורדות, הפכה לאחת מפלטפורמות הסושיאל מדיה הפופולריות ביותר בקרב בני נוער ודור ה-Z, ולפי כמות המשפיענים שאותרו - לא פסחה גם על הנוער בישראל. המערכת מאפשרת ניתוח עוקבים של המשפיען לפי שפה, תחומי עניין, מגדר, גיל, Lookalike, ביוגרפיה, כמות עוקבים, כמות עוקבים מזויפים וחפיפה בין עוקבים. "משפיען מוגדר על בסיס יכולת ההשפעה שלו, קרי כמות העוקבים. מבחינת התעשייה העולמית, מישהו שיש לו מעל 5,000 יש לו כוח השפעה ניכר" מסביר ערן ניזרי, מנכ"ל ומייסד לידרס. "מדובר ברשת החברתית הכי פורצת דרך בימים אלה, יש המון משפיענים בישראל עם כוח עצום. השימוש בטכנולוגיה הזו מאפשר לקבל החלטות על בסיס דאטה ולייצר קמפיינים שמובילים למכר רב. אחרי שלידרס הייתה הלקוח היחידי של הטכנולוגיה, כעת נבחנים שיתופי פעולה מול משרדי פרסום ויח״צ, לפיתוחים עסקיים נוספים", מוסיף יונתן עראמי, שותף בחברה. כך למשל, למערכת ישנה אפשרות לנטר חצי שנה מראש את מגמת הפופולריות של משפיען בקרב עוקביו, לפלח את קהל העוקבים של כל משפיען ובמידת הצורך ליידע את המפרסם אם קיימת חפיפה בין עוקביו של משפיען מסוים למשנהו. המחירון של כל משפיען נקבע על בסיס כמות האינטראקציות והצפיות שלו בקרב עוקביו, כשעלות ממוצעת לאינטראקציה עומדת על 0.8 שקל. לפי המערכת, אלה חמשת הסלבס הישראלים המשפיעים ביותר בטיקטוק: אנה זק - הכוכבת הישראלית המשמשת בין היתר גם כפרזנטורית של עדיקה, חלק מנבחרת הכוכבים של סמסונג, ומככבת בפרסומת הטלוויזיה של ויסצוקי מחזיקה בכמות עוקבים של 4.7 מיליון זק מקבלת בממוצע 108 אלף לייקים לכל פוסט ומעל ל-687 אלף צפיות לכל סרטון. 81% מקהל העוקבים שלה הן נשים 19% גברים, ורק 11% מכלל עוקביה הם מישראל. טווח הגילאים של עוקביה נע בין 13 ל-24. בין עוקביה האדוקים נמנית @kristenhancher האמריקאית עם מעל 23 מיליון עוקבים בטיקטוק. יובל שם טוב (יובל המבולבל) - השנה המאתגרת שעברה על כוכב הילדים המצליח, במהלכה הורשע ב-6 מקרי החזקת סמים, לא ניכרת על כמות העוקבים שלו בטיק טוק. לשם טוב 1.1 מיליון עוקבים, הוא מקבל כ-137 אלף לייקים ואלפיים תגובות בממוצע לסרטונים שלו. 54% מעוקביו הן נשים, 46% גברים, ורק 12% מעוקביו הם מישראל. הנתון המפתיע הוא ש-60% מהעוקבים הם בגילאי 18-24, שכן בפלטפורמה מצליח שם טוב להרחיב את תכניו לקהל מבוגרים יותר. הפוסט הפופולרי ביותר שלו זכה ל-1.6 מיליון לייקים: