איציק בנבנישתי פרטנר
צילום: משה שי

רבעון מוצלח לפרטנר TV: הגיעה ל-170 אלף מנויים

עפ"י דוחות פרטנר, בסוף הרבעון השני רשמה החברה 160 אלף מנויים, ומאז צירפה עוד 10K מנויים. בסה"כ לחברות הרב-ערוציות על גבי אינטרנט כבר כ-400 אלף מנויים
אלכסנדר כץ |

לשירות הטלוויזיה של פרטנר יש כבר 170 אלף מנויים, נכון להיום – כך מדווחת החברה, שפרסמה הבוקר (יום ג') את הדוח לרבעון השני של 2019. על פי הדוח, בסוף הרבעון השני של השנה היו לפרטנר TV כ-160 אלף מנויים, גידול של 19 אלף מנויים ב-3 חודשים, ובסך הכל 77 אלף מנויים שנוספו לחברה בתוך שנה. ב-8 השבועות מאז סיום הרבעון, נוספו כאמור לחברה עוד עשרת אלפים מנויים.

 

על פי הדוחות, פרטנר דיווחה על ירידה של 2% בהכנסות הרבעון השני ועל רווח נקי של כ-3 מיליון שקל - גבוה ב-50% ביחס לרבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-214 מיליון שקל ברבעון, גידול של כ-24.4% ביחס לרבעון המקביל. אמנם עיקר השיפור ב-EBITDA המתואם מיוחס להשפעות תקן החשבונאות החדש, אולם גם בנטרול השפעה זו נרשם שיפור של כ-4 מיליון שקל.

 

הכנסות פרטנר הסתכמו בכ-781 מיליון שקל לעומת 797 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-2%. בבחינת מגזרי הפעילות: ההכנסות משירותים צמחו ב-4% ביחס לרבעון המקביל, ההכנסות משירותים במגזר הסלולרי נותרו ללא שינוי מהותי, ההכנסות משירותים במגזר הקווי צמחו ב-10% וההכנסות מציוד ירדו ב-21%.

 

מנכ"ל החברה איציק בנבנישתי מסר כי "אל מול חוסר יציבות וירידות ערך של המתחרות בשוק התקשורת, פרטנר מציגה מובילות עסקית ואיתנות פיננסית. פרטנר ערוכה טוב יותר ממתחרותיה להתמודד עם האתגרים המורכבים בשוק התקשורת הישראלי שסובל מכשלי שוק מתמשכים. החברה ממשיכה להציג מגמות חיוביות במדדים העיקריים, מאזן חזק ומצוינות תפעולית, בזמן שמתחרותיה מתמודדות עם ירידות ערך וחוסר יציבות".

 

מגזר ה-OTT (שידור באמצעות אינטרנט) ממשיך לצמוח בקצב מהיר: לפני כשבועיים פורסמו דוחות סלקום, שלצד הפסדיה בסך 35 מיליון שקלים, סלקום TV ממשיכה אף היא לצמוח ומספר מנויה עמד בסוף הרבעון השני של השנה על 239 אלף. בסך הכל 2 החברות הללו רשמו צמיחה של 31 אלף בתי אב ב-3 חודשים, ומנויים אליהם יחדיו כ-400 אלף משפחות, נכון לסוף חודש יוני, לצד איבוד לקוחות אצל החברות הוותיקות HOT ו-yes, שהודיעה לאחרונה כי בכוונתה להעביר את שידוריה אף הם באמצעות האינטרנט.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.