העתיד על פי נייקי: תכניות מנויים לשיווק נעלי ספורט לילדים
אחד האתגרים השיווקיים שכל מותג מצליח מתמודד אתו, הוא שימור הלקוחות וטיפוח הדור הבא של הצרכנים/משתמשים במיוחד בעידן שבו ההיצע שהאינטרנט מספק במרחק לחיצה על מקש הוא אינסופי. נייקי, מעצמת הביגוד והנעלת הספורט (ועוד) משיקה בימים אלו פרויקט שאפתני ומדובר בניסיון לגדל דור חדש של צרכנים, מהצעד הראשון וזוג נעלי הספורט/סניקרס הראשונים, באמצעות תכנית מנוים רבעונית, דו חודשית וחודשית.
התכנית שנקראת Nike Adventure Club היא פרי פיתוח של החברה לאחר פיילוט בן שנתיים שבו השתתפו 10 אלף משפחות בארה"ב שנאספו מתוך מאגר הלקוחות של החברה. היא מאפשרת להורים לרכוש נעליים לילדים במסגרת תכנית מנוים שעולה 20, 30 ו-50 דולר לזוג נעליים חדש בכל רבעון (4 זוגות נעליים בשנה), זוג חדש בכל חודשיים (6 בשנה) וזוג נעליים חדש בכל חודש, בהתאמה.
מדובר בתכנית מנוים ראשונה מסוגה אי פעם של נייקי, אך היא לא היחידה שמנסה את המודל החדשני. קדמו לה מותגי ענק בינלאומיים כגון IKEA שהודיעה בתחילת השנה על השקת מודל ניסיוני לשיווק רהיטים, במסגרתו הצרכנים יוכלו לשכור את הרהיטים מהרשת במקום לקנות אותם, באמצעות מנוי. הטרנד שמתחבר גם למגמת המחזור, כלכלה ירוקה וקיימות נמצא בצעדיו הראשונים גם במותגי אופנה כגון אורבן אאוטפיטרס ועוד.
מעבר לזאת התכנית טעונה ב"אמת צרכנית" שמבוססת על כך שילדים ונערים שוחקים את נעלי ההליכה והספורט שלהם בקצב מהיר מהממוצע ובנוסף, בגילאים קטנים יותר, קצב הגדילה הטבעי שלהם גורם לכך שלעתים בשנה אחת הם נעים בין 2 מידות ואף יותר מכך במקרים מסוימים.
לקוחות נייקי שיירשמו לשירות יוכלו לדלג על חודשים מסוימים ולא לרכוש נעליים במידה שלא ירגישו צורך או שלא ימצאו זוג שבו יחפצו, וכך ישמרו את זכותם לעתיד. המשלוח הביתה הוא חינמי וכמו כן, במידה והזוג שירכשו לא יספק אותם הם יוכלו להשיב אותם ולקבל עליהם החזר מלא ללא עלות. בנייקי מסבירים, כי במסגרת הפיילוט שרץ מתחת לרדאר במשך שנתיים, למדו בחברה על אילו צרכים עונה השירות וגילו כי במקרים רבים מדובר בהורים שייעזרו בו כדי לחסוך את זמן הנסיעה לקניון והזמן שיידרש להיכנס, למדוד ולרכוש את הנעל פיזית.
קופסת הנעליים שתשלח לבתיהם של הצרכנים תהיה ממותגת וממעונת פרסונלית לילד שעבורו רוכשים את הנעליים בצירוף שמו על הקופסה. כמו כן החברה מאפשרת להורים ולילדים להשתתף באופן אקטיבי במלאכת המחזור באמצעות משלוח חוזר של נעליים שמידתם כבר אינה מתאימים לילדים או אפילו זוגות נעליים ישנות שאינן נייקי. במידה ומצבן של הנעליים טוב, היא מתחייבת לתרום אותן לעמותות שעוזרות למשפחות מעוטות יכולת ובמקביל תמחזר נעליים שאינן ראויות לנעילה ותהפוך אותן לחומר שיוכל לשמש כמשטח לגני משחקים.
בנייקי מספרים עוד כי מתוך המידע שעלה במסגרת הפיילוט נמצא שתכנית המנויים לא שינתה את העדפות הרכישה של הצרכנים. מתוך 10 אלף המשפחות שהשתתפו בפרויקט, 60% מהלקוחות בחרו במסלול 4 זוגות בשנה, 30% במסלול 6 הזוגות ורק 10% בחרו במסלול של זוג נעליים חדש בכל חודש.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
בשלב זה כל מי שמעוניין להירשם לשירות נכנס בתחילה לרשימת המתנה עד שנייקי מצרפת אותו לתכנית. הטיימינג של השקת היוזמה אינו מקרי ומתואם לעונת החופשים, רגע לפני החזרה לבית הספר שמאופיינת ברכישת ציוד רב, לרבות נעליים חדשות. הבחירה בתכנית מנוים לילדים גם היא אינה מבוססת רק על התחלופה המהירה של הנעלה בגילאים אלו, אלא גם על העובדה שמדובר בסקטור צומח שרשם בשנה האחרונה עלייה של 11% במחזור המכירות. עם זאת החברה רומזת לכך שבעתיד ייתכן ותשיק את התכנית גם לבוגרים, חובבי ספורט וריצה, חצי מקצוענים ומקצוענים ששוחקים נעליים בקצב גבוה.
באותו הנושא, דו"ח של חברת המחקר מקיזני מ-2018 גילה כי שוק המנויים על מוצרים בפלטפורמות של אי-קומרס צמח בכל שנה מאז 2013 בקצב של 100%. מנגד, סקר של מקינזי בקרב 5,000 לקוחות אמריקאים מגלה כי 40% מתוך אותם המנויים מבטלים את ההתקשרות.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
