סקר: 16% מהישראלים צופים בתוכן טלוויזיה באתרי קשת ורשת
חברת הפרסום הפרוגרמטי ארטימדיה פרסמה היום (יום ב') את ממצאי המחקר על "הרגלי ומאפייני הצפייה בתכני וידאו באינטרנט ובטלוויזיה", אותו ערכה בשיתוף מכון המחקר רושינק מחקרים אסטרטגיים. המחקר שמבוסס על מדגם מייצג של 1,000 ראיונות אינטרנטיים לנשאלים בין הגילאים 13-65 מגלה בין השאר, כי, 16% מהישראלים צופים בטלוויזיה מבלי להדליק אותה וצורכים תוכן טלוויזיוני דרך אתרי האינטרנט של ערוצי הטלוויזיה: קשת ורשת.
המחקר מגלה עוד, כי 42% מהישראלים צופים מדי יום מעל לשעתיים בתכני וידאו באינטרנט; 72% מהישראלים הצורכים תוכן וידיאו באופן יומי בוחרים לעשות את זה באתרי התוכן המקומיים, לצד 71% שעושים זאת ביוטיוב - הפלטפורמה שבנתח השוק שלה מנסה ארטימידיה לנגוס. בקרב בני הנוער, 46% צופים בתכני וידאו באתרי תוכן ישראלים מדי יום; 58% צופים בתכני טלוויזיה וסרטים ורק 13% מסך הצפייה הכוללת שלהם מתמקדת בצריכת חדשות.
63% מהישראלים בוחרים לצפות בתכני וידיאו בסלון, בעוד 60% צופים בחדר השינה. מעל לרבע מהצופים צורכים תכני וידאו בעודם בשירותים, וכ-7% צופים במהלך שהותם ברכב.
הרשת החברתית המובילה בצריכת תוכן וידאו בקרב הקהל הישראלי היא יוטיוב עם 71%. רחוק מאחור, 47% מהצופים צורכים תכני וידאו באמצעות הפייסבוק.
בורחים מפרסומות
הסיבות המרכזיות להעדפת הצפייה של תכני טלוויזיה באינטרנט על-פני צפייה בטלוויזיה באותם תכנים בזמנים אמת מחולקות ל-5 סיבות מרכזיות. 75% מהנשאלים קובעים כי הימצאות התכנים באינטרנט מאפשרים גמישות הנוגעת לזמן הצפייה. 48% מהנשאלים טוענים כי הסיבה המרכזית היא סיבה כלכלית, שכן מרביתם ניתנים בחינם. 47% מעלים את סוגיית הפרסומות כגורם מכריע, שכן על מרביתן ניתן לדלג בזמן צפייה בתכנים באינטרנט.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
