סקר: 16% מהישראלים צופים בתוכן טלוויזיה באתרי קשת ורשת
חברת הפרסום הפרוגרמטי ארטימדיה פרסמה היום (יום ב') את ממצאי המחקר על "הרגלי ומאפייני הצפייה בתכני וידאו באינטרנט ובטלוויזיה", אותו ערכה בשיתוף מכון המחקר רושינק מחקרים אסטרטגיים. המחקר שמבוסס על מדגם מייצג של 1,000 ראיונות אינטרנטיים לנשאלים בין הגילאים 13-65 מגלה בין השאר, כי, 16% מהישראלים צופים בטלוויזיה מבלי להדליק אותה וצורכים תוכן טלוויזיוני דרך אתרי האינטרנט של ערוצי הטלוויזיה: קשת ורשת.
המחקר מגלה עוד, כי 42% מהישראלים צופים מדי יום מעל לשעתיים בתכני וידאו באינטרנט; 72% מהישראלים הצורכים תוכן וידיאו באופן יומי בוחרים לעשות את זה באתרי התוכן המקומיים, לצד 71% שעושים זאת ביוטיוב - הפלטפורמה שבנתח השוק שלה מנסה ארטימידיה לנגוס. בקרב בני הנוער, 46% צופים בתכני וידאו באתרי תוכן ישראלים מדי יום; 58% צופים בתכני טלוויזיה וסרטים ורק 13% מסך הצפייה הכוללת שלהם מתמקדת בצריכת חדשות.
63% מהישראלים בוחרים לצפות בתכני וידיאו בסלון, בעוד 60% צופים בחדר השינה. מעל לרבע מהצופים צורכים תכני וידאו בעודם בשירותים, וכ-7% צופים במהלך שהותם ברכב.
הרשת החברתית המובילה בצריכת תוכן וידאו בקרב הקהל הישראלי היא יוטיוב עם 71%. רחוק מאחור, 47% מהצופים צורכים תכני וידאו באמצעות הפייסבוק.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בורחים מפרסומות
הסיבות המרכזיות להעדפת הצפייה של תכני טלוויזיה באינטרנט על-פני צפייה בטלוויזיה באותם תכנים בזמנים אמת מחולקות ל-5 סיבות מרכזיות. 75% מהנשאלים קובעים כי הימצאות התכנים באינטרנט מאפשרים גמישות הנוגעת לזמן הצפייה. 48% מהנשאלים טוענים כי הסיבה המרכזית היא סיבה כלכלית, שכן מרביתם ניתנים בחינם. 47% מעלים את סוגיית הפרסומות כגורם מכריע, שכן על מרביתן ניתן לדלג בזמן צפייה בתכנים באינטרנט.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.