ערוצי טלוויזיה רשת 13 וערוץ עשר
צילום: אייס

מיזוג לא רק ב-TV: ברשת ועשר מתחילים להיערך גם בדיגיטל

השבוע תתקיים פגישה ראשונה בין כל הגופים שירכיבו את הערוץ החדש, לגבי האסטרטגיה הדיגיטלית - בכל הנוגע לאתרי האינטרנט, האפליקציות ונכסי הסושיאל
אלכסנדר כץ | (6)

השקת הערוץ הממוזג של רשת ועשר כוללת בתוכה גם אלמנטים נוספים, כמו תחום הדיגיטל. רשת מחזיקה אתר אינטרנט ואפליקציה, וכך גם ערוץ עשר, ול-2 הגופים גם נכסי סושייאל. לאייס נודע כי השבוע צפויה להתקיים פגישה ראשונה בין הגופים שירכיבו את הערוץ – אנשי רשת, עשר וחדשות עשר, כשמועד השקת הערוץ, בתחילת ינואר, קרוב ולוחץ.

 

אחד מעקבי האכילס של רשת ועשר היה בתחום הדיגיטל, עם ניסיונות חוזרים ונשנים להקים ולהפעיל אתרים חזקים. לאורך השנים חטיבות הדיגיטל ב-2 הגופים ביצעו שינויים והתאמות, אולם האתרים לא הצליחו להתחרות באתרי חדשות ובפורטלים אחרים, כגון MAKO של קשת, ynet ואתר וואלה – 3 האתרים החזקים והפופולריים בישראל.

לערוץ עשר היה את נענע10, שהפך לפני כשנה לאתר עשר, ואילו לרשת יש אתר הנושא את שם הערוץ, שלאורך שנים גם שילב תוכן, אולם לאחרונה – לצד תכני חברת החדשות  - עבר לפורמט של VOD, כלומר ללא תוכן עצמאי, אלא מתבסס את תכני הערוץ. דווקא מבחינת הרשתות החברתיות, מציגים 2 הגופים חוזק יחסי.

על פי אתר סימילרווב, מספר הביקורים באתר רשת עומד על 3.8 מיליון בחודש האחרון, והאתר ממוקם 91 מבין האתרים בישראל. באתר ערוץ עשר נרשמו 2.7 מיליון ביקורים והוא ממוקם במקום ה-102. לשם השוואה, MAKO נהנה בחודש החולף מ-21.1 מיליון ביקורים (מקום 13 בישראל), וואלה עם 34.4 מיליון ביקורים (מקום 6) ו-ynet עם כמעט 60 מיליון ביקורים בחודש (מקום 5).

גורמים המעורים בפרטים אומרים לאייס כי המטרה כעת היא להפעיל אתר אחד ואפליקציה אחת, שתהיה בית לתכני הטלוויזיה של הערוץ הממוזג, וגם לאלה של חברת החדשות, כולל עדכונים חדשותיים שוטפים. השאלה שעולה כעת היא האם האתר של הערוץ הממוזג יתבסס על אחד מ-2 האתרים הקיימים, או שתוקם פלטפורמה חדשה. שאלה נוספת שעולה האם פרק הזמן שנותר, יספיק כדי להשיק אתר ואפליקציה חדשים? לשאלה השנייה התשובה כנראה שלילית – ונראה כי בשלב הראשון בכל אופן ולפרק זמן קצר, ימשיכו לפעול המותגים הקיימים, עד לסיום העבודה על מותגי הדיגיטל החדשים.

 

בתוך כך, בעוד שכבר הוחלט כי הערוץ הממוזג ייקרא רשת 13 וימשיך להיות ממוקם באפיק 13 בשלט, הרי ששם חברת החדשות טרם נסגר, אולם האופציה כי היא תמשיך להיקרא חדשות עשר בהחלט קיים.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מנש 13/12/2018 08:18
    הגב לתגובה זו
    בעיקר ברשתות החברתיות וביוטיוב
  • פיקציה 13/12/2018 22:40
    הגב לתגובה זו
    הדיגיטל של כאן לא מחזק את התוכניות בטלויזיה אלא מתקיים בבועה "מגניבה" נפרדת שבסופו של דבר פונה לאותם עשרת אלפים אנשים. זה מתאים לערוץ נישה לא לערוץ ברודקסט שהם רוצים להיות. בנוסף זירת החדשות שלהם הדיגיטל פשוט מפוספסת.
  • 3.
    קשת ומאקו יביסו אותם חבל על הזמן (ל"ת)
    לא יעזור כלום 12/12/2018 16:51
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חדשות עשר באפיק 13 עכשיו? מביך (ל"ת)
    סילבר 12/12/2018 15:13
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תמה 12/12/2018 15:01
    הגב לתגובה זו
    מתקבלות שם החלטות תמוהות. מוותרים על ירון לונדון של לונדון את קירשנבאום ומבזבזים אותו על "אינטימי". במקום להשיק ערוץ חדש עם שם נורמלי, ממשיכים עם השם המגוחך רשת 13, החדשות ישארו חדשות 10. מה נסגר איתם?
  • רוני 12/12/2018 17:57
    הגב לתגובה זו
    הם חייבים להעיף כבר את הספרה "עשר" משם הערוץ הממוזג. ההתעקשות המטופשת הזו של ערוץ 14 להידבק בספרה 10, כשהם 14 בממיר, עלתה להם במספר צפיות (יחד עם עוד סיבות נוספות). הערוץ הממוזג צריך שם חדש, אווירה חדשה. ובלי ספרות.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.