טל גרנות גולדשטיין HOT
צילום: אלכסנדר כץ

אחרי 16 שנה: חלק מהמגבלות הרגולטוריות על HOT יופחתו

לאחר איחוד חברות הכבלים בתחילת שנות ה-2000, הוטלו על HOT מגבלות כדי למנוע פגיעה בתחרות. כעת הממונה על ההגבלים שוקלת לאפשר לה לרכוש ערוצים זרים

אלכסנדר כץ | (1)

רשות ההגבלים העסקיים בוחנת את האפשרות לאפשר לחברת HOT לרכוש ערוצים זרים ולשדרם, דבר שאסור עליה מאז אוחדו מספר חברות כבלים אזוריות (כגון תבל, מת"ב וערוצי זהב) לחברת כבלים אחת, בשנת 2002. המגבלה הרגולטורית מאותה עת, נועדה לאפשר תחרות מצד גופי שידור אחרים, אולם מאז שוק התקשורת השתנה, אבל המגבלה על HOT נותרה בעינה. כעת הרשות מעוניינת לקבל את הערות הציבור בנושא שינוי תנאי מיזוג חברות הכבלים.

 

כזכור, מסוף שנות ה-80 ואז לתחילת שנות ה-2000 פעלו בישראל מספר חברות כבלים, כל אחת באזור גיאוגרפי אחר. חברות אלה התמזגו לחברה אחת שנקראת כיום HOT. לאור החששות התחרותיים שהתעוררו כתוצאה מהמיזוג, הוא אושר בשעתו על ידי הממונה על הגבלים עסקיים בתנאים. חלק מהתנאים נועדו להרחיק את HOT מבעלות בערוצים ובתכנים, וזאת כדי למנוע ממנה לנצל את כוחה כרוכשת המשמעותית של תכנים וערוצים באופן שיפגע בתחרות בשוק שידורי טלוויזיה רב-ערוצית.

 

על רקע השינויים הגדולים בשוק התקשורת, בין היתר עם התבססותה של yes – שאז הייתה רק בחיתוליה, הקמת חברות טלוויזיה נוספות על בסיס אינטרנט כגון סלקום TV ופרטנר TV, חברות הסטרימינג הבינ"ל כגון נטפליקס, ועוד, סברה הממונה עו"ד מיכל הלפרין כי יש מקום לבחון את תנאי המיזוג מחדש.

 

ממצאי הבדיקה שערכה רשות ההגבלים מראים כי מבנה שוק שידורי הטלוויזיה הרב ערוצית היום עדיין אינו תחרותי: קיימת תחרות מועטה בין 2 השחקניות המרכזיות HOT ו-yes. בנוסף, HOT היא עדיין חברת השידורים הרב ערוציים הגדולה בישראל, ורוכשת משמעותית של תכניות וערוצי טלוויזיה.

 

על בסיס תוצאות הבדיקה שנערכה ברשות, נמצא כי החששות שהתעוררו בעת שאושר המיזוג, עומדים בעינם ביחס לתכני מקור מקומיים ותכני ספורט: חסם כניסה מרכזי לשוק שידורי הטלוויזיה הרב ערוצית הוא היכולת להשיג תוכן טלוויזיוני עשיר ואיכותי שיאפשר בידול מהמתחרים. תכני מקור מקומיים, המופקים בישראל לטובת שידור מקומי (ובכללם תכני מקור לילדים) ותכני ספורט נחשבים תכני עוגן בשל חשיבותם לצופים ישראליים. בנוסף העלתה בדיקת הרשות שלהפקת תוכן מקור מקומי יתרונות משמעותיים לגודל, כלומר ככל שיש יותר מנויים עלות הפקת התוכן עבור מנוי בודד פוחתת.

 

לכן, אם יתאפשר ל- HOTלהפיק בעצמה ערוצים המשדרים תכני מקור, דבר שאסור עליה כיום, היא תפסיק לרכוש ערוצים ממפיקי ערוצים. מכיוון ש- HOTהיא רוכשת משמעותית של תוכן, ומפיקי הערוצים תלויים בה, יש חשש שמפיקי ערוצים שמפיקים ערוצים עם תכני מקור מקומיים יידחקו מהשוק.

 

תכני ספורט הם תכנים שנמכרים בדרך כלל בבלעדיות. ככל ש- HOTתחזיק בבעלותה תכני ספורט, ברשות ההגבלים חוששים שהיא לא תמכור אותם לפלטפורמות שידור רב ערוצי שמתחרות בה. התוצאה היא שהמתחרות של HOT בשוק שידורי הטלוויזיה הרב ערוצית יעמדו מול היצע מצומצם של ערוצים עם תכני מקור וספורט לרכישה. בדרך זאת HOT עלולה להעלות את חסמי הכניסה וההתרחבות של המתחרות שלה בשוק שידורי הטלוויזיה הרב ערוצית.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

ממצאי הבדיקה הראו שקיים חשש נוסף ביחס לתכני מקור מקומיים: אם HOT תפיק בעצמה ערוצים המשדרים תכני מקור, תגדל היכולת שלה לפגוע במפיקים של תכני המקור עצמם. כתוצאה מכך עלולים להיפגע איכות ומגוון התכנים המקומיים לקהל הצופים הישראלי.

 

לאור ממצאי הבדיקה ביחס לתכני מקור ולתכני ספורט, סברה הממונה כי אין הצדקה כעת לבטל את התנאים שנועדו להרחיק את HOT מהחזקה, הפקה ושיווק של ערוצים המשדרים תכני ספורט ותכני מקור מקומיים. לעומת זאת, הראו ממצאי בדיקת הרשות כי הופגו החששות שהתעוררו כשאושר המיזוג ביחס לתכנים זרים. קיים היום מגוון רחב של תכנים וערוצים זרים ומתחרותיה של HOT בשידורי הטלוויזיה הרב ערוצית יכולות לרכוש תכנים אלה. בנוסף, לאור שינוי בדפוסי הצפייה של הצרכנים הישראלים הצורכים יותר תכנים זרים באופן ישיר, לא קיים החשש שתימנע הגישה של הצרכנים לתכנים זרים בגלל כוחה של HOT. לכן שוקלת הממונה לתקן את התנאים כך ש-HOT תוכל להחזיק בעצמה בערוצים המשדרים תכנים זרים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ערוצים זרים הם קונים כבר היום..מה החידוש? (ל"ת)
    מה..? לא ברור 05/06/2018 15:42
    הגב לתגובה זו
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.6%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.6%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״