
מיקי רוזנטל נגד גוגל ופייסבוק: מוביל חקיקה למיסוי התאגידים
חבר הכנסת מיקי רוזנטל ממפלגת המחנה הציוני מקדם חקיקה למיסוי על תאגידי הענק פייסבוק וגוגל - בשורה שמשרדי הפרסום בישראל ישמחו לשמוע ויותר מכך לראות אותה נכנסת לתוקף. לדברי רוזנטל "גוגל, פייסבוק ותאגידי הענק הדיגיטליים הם הטייקונים החדשים שעוסקים באיסוף מידע אישי בהיקף בלתי נתפס ומכירתו לגורמים אינטרסנטיים, כוח מונופוליסטי מופרז וריסוק מתחרים עסקיים, הכל ללא פיקוח ופטור ממס". בהצעת החוק מתמקד רוזנטל ב-3 נושאים מהותיים: פרטיות, מונופוליזם ומיסוי. לדבריו "גוגל ופייסבוק חצו את הגבול. הטייקונים החדשים אוספים מידע על מצבנו הרפואי, הכלכלי והמשפחתי לשימוש בעלי אינטרס. הם מאתרים בני נוער במצב נפשי קשה לצורך מכירת המידע הרגיש וכן, מבצעים ניסויים דיגיטליים על המשתמשים בלא ידיעתם. קיים גם חשש אמיתי להשפעת תאגידית מכוונת על גולשים ומניפולציית על תוצאות בחירות דמוקרטיות". לאפשר למשתמש לעיין בכל המידע שנאסף עליו במישרין או בעקיפין החוק החדש המוצע על ידו יציב גבולות חדשים לאיסוף מידע פרטי, לפיהן: הגבלת איסוף מידע ומכירתו בתחום מצבו הרפואי, הנפשי ומידע פלילי על המשתמש. בנוסף ייאסר איסוף מידע על משתמשים קטינים ללא אישור אפוטרופוס. החוק יחייב הסכם תנאי שימוש פשוט ונהיר בין התאגיד למשתמש. כמו כן, תאגידים דיגיטליים יחויבו לאפשר למשתמש לעיין בכל המידע, גולמי או מעובד, שנאסף עליו במישרין או בעקיפין. בנוסף, תחת הכותרת של "פייק ניוז", משתמש שהוכיח כי מידע שפורסם בעניינו אינו אמת יוכל לדרוש הסרתו לצמיתות. זכות נוספת שמועלה היא "הזכות להשכח" לפיה משתמש שבחר להתנתק מתאגיד דיגיטלי יוכל לדרוש את מחיקת כל המידע שנאסף לגביו. במקרה של הפרת החוק יוטלו עלפי החוק סנקציות בדין מנהלי, הטלת קנסות ואפשרות לתביעה אזרחית בישראל של משתמש נגד התאגיד. מונופולים שצריכים לחול עליהם הגבלים עסקיים בעניין המונופוליזם מזכיר רוזנטל את החשש העולמי ולא רק הישראלי, מעצם העובדה שגוגל ופיסבוק מחזיקים בשליטה כמעט בלעדית בשירותי המידע ובשוק הפרסום ברשת. על פי נתונים שהוא מצרף להצעת החוק: לגוגל נתח שוק של 90% בתחום החיפוש, ו–89% מהגולשים באינטרנט משתמשים בפייסבוק. "כמעט כל פעולה של הגולש ברשת תלויה בשתי פלטפורמות הענק הללו. הדבר מאפשר לטייקונים החדשים לבצע מניפולציות בתוצאות החיפוש ובתפוצת מידע ברשת לשם פגיעה במתחרים וחיזוק המונופול". רוזנטל קורא להגדיר את גוגל ופייסבוק כמונופולים שעליהם צריכים לחול הגבלים עסקיים רלוונטים לתחרות בשוק הישראלי. כך יהיה ניתן להטיל סנקציות על מניפולציות שלהם בתוצאות החיפוש לשם החלשת מתחרים מקומיים כדוגמת אתרים ואפליקציות ניווט, השוואת מחירים, איתור עסקים וכו. לעניין המיסוי, החוק החדש של רוזנטל קובע חובת תשלום מס חברות בישראל. לשיטתו, גם אם עיקר הפעילות מתבצע באמצעות האינטרנט, אם נציגי החברה מעורבים באיתור לקוחות ישראלים, באיסוף מידע וניהול קשרי לקוחות, ואם אתר החברה מוצג גם בשפה העברית, תחוייב החברה לשלם מס חברות בישראל. גם אם אין לה מרכז פיזי משמעותי, אלא רק נציגות.
- 1.רובי 08/11/2017 17:24הגב לתגובה זומפלגת אבודה
- דור 09/11/2017 10:28הגב לתגובה זובהצלחה רבה מיקי. בן אדם שחושב על אנשים

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.