מיקי רוזנטל. נלחם בטייקונים
צילום: יח"צ

מיקי רוזנטל נגד גוגל ופייסבוק: מוביל חקיקה למיסוי התאגידים

בהצעת החוק מתמקד רוזנטל ב-3 נושאים מהותיים: פרטיות, מונופוליזם ומיסוי. עוד בהצעה: תאגידים דיגיטליים יחויבו לאפשר למשתמש לעיין בכל המידע, גולמי או מעובד, שנאסף עליו במישרין או בעקיפין
משה בנימין | (2)

חבר הכנסת מיקי רוזנטל ממפלגת המחנה הציוני מקדם חקיקה למיסוי על תאגידי הענק פייסבוק וגוגל - בשורה שמשרדי הפרסום בישראל ישמחו לשמוע ויותר מכך לראות אותה נכנסת לתוקף. לדברי רוזנטל "גוגל, פייסבוק ותאגידי הענק הדיגיטליים הם הטייקונים החדשים שעוסקים באיסוף מידע אישי בהיקף בלתי נתפס ומכירתו לגורמים אינטרסנטיים, כוח מונופוליסטי מופרז וריסוק מתחרים עסקיים, הכל ללא פיקוח ופטור ממס".

בהצעת החוק מתמקד רוזנטל ב-3 נושאים מהותיים: פרטיות, מונופוליזם ומיסוי. לדבריו "גוגל ופייסבוק חצו את הגבול. הטייקונים החדשים אוספים מידע על מצבנו הרפואי, הכלכלי והמשפחתי לשימוש בעלי אינטרס. הם מאתרים בני נוער במצב נפשי קשה לצורך מכירת המידע הרגיש וכן, מבצעים ניסויים דיגיטליים על המשתמשים בלא ידיעתם. קיים גם חשש אמיתי להשפעת תאגידית מכוונת על גולשים ומניפולציית על תוצאות בחירות דמוקרטיות".

לאפשר למשתמש לעיין בכל המידע שנאסף עליו במישרין או בעקיפין

החוק החדש המוצע על ידו יציב גבולות חדשים לאיסוף מידע פרטי, לפיהן: הגבלת איסוף מידע ומכירתו בתחום מצבו הרפואי, הנפשי ומידע פלילי על המשתמש. בנוסף ייאסר איסוף מידע על משתמשים קטינים ללא אישור אפוטרופוס. החוק יחייב הסכם תנאי שימוש פשוט ונהיר בין התאגיד למשתמש.

כמו כן, תאגידים דיגיטליים יחויבו לאפשר למשתמש לעיין בכל המידע, גולמי או מעובד, שנאסף עליו במישרין או בעקיפין. בנוסף, תחת הכותרת של "פייק ניוז", משתמש שהוכיח כי מידע שפורסם בעניינו אינו אמת יוכל לדרוש הסרתו לצמיתות. זכות נוספת שמועלה היא "הזכות להשכח" לפיה משתמש שבחר להתנתק מתאגיד דיגיטלי יוכל לדרוש את מחיקת כל המידע שנאסף לגביו. במקרה של הפרת החוק יוטלו עלפי החוק סנקציות בדין מנהלי, הטלת קנסות ואפשרות לתביעה אזרחית בישראל של משתמש נגד התאגיד.

 

מונופולים שצריכים לחול עליהם הגבלים עסקיים

בעניין המונופוליזם מזכיר רוזנטל את החשש העולמי ולא רק הישראלי, מעצם העובדה שגוגל ופיסבוק מחזיקים בשליטה כמעט בלעדית בשירותי המידע ובשוק הפרסום ברשת. על פי נתונים שהוא מצרף להצעת החוק: לגוגל נתח שוק של 90% בתחום החיפוש, ו–89% מהגולשים באינטרנט משתמשים בפייסבוק. "כמעט כל פעולה של הגולש ברשת תלויה בשתי פלטפורמות הענק הללו. הדבר מאפשר לטייקונים החדשים לבצע מניפולציות בתוצאות החיפוש ובתפוצת מידע ברשת לשם פגיעה במתחרים וחיזוק המונופול".

רוזנטל קורא להגדיר את גוגל ופייסבוק כמונופולים שעליהם צריכים לחול הגבלים עסקיים רלוונטים לתחרות בשוק הישראלי. כך יהיה ניתן להטיל סנקציות על מניפולציות שלהם בתוצאות החיפוש לשם החלשת מתחרים מקומיים כדוגמת אתרים ואפליקציות ניווט, השוואת מחירים, איתור עסקים וכו.

לעניין המיסוי, החוק החדש של רוזנטל קובע חובת תשלום מס חברות בישראל. לשיטתו, גם אם עיקר הפעילות מתבצע באמצעות האינטרנט, אם נציגי החברה מעורבים באיתור לקוחות ישראלים, באיסוף מידע וניהול קשרי לקוחות, ואם אתר החברה מוצג גם בשפה העברית, תחוייב החברה לשלם מס חברות בישראל. גם אם אין לה מרכז פיזי משמעותי, אלא רק נציגות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רובי 08/11/2017 17:24
    הגב לתגובה זו
    מפלגת אבודה
  • דור 09/11/2017 10:28
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה רבה מיקי. בן אדם שחושב על אנשים
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״