TGI חרדי: יתד והפלס רבים - וקורסים, ומה ברדיו?
ירידה של יותר כ-20% בחשיפה של 2 העיתונים הכי מדוברים במגזר החרדי - זהו הנתון שעומד במוקד סקר TGI החרדי שמתפרסם היום (יום ד'), כחודש וחצי לאחר סקר TGI הכללי. בקרב תחנות הרדיו החרדיות נשמר הסטטוס-קוו שנקבע לפני יותר משנה.
מאגר המידע TGI חרדי מהווה יוזמה של אגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגרים נמצאים בשימוש אצל למעלה מ-30 משרדי פרסום וחברות לתכנון מדיה בישראל, אצל מפרסמים ובעלי מדיה רבים. המאגרים הינם כלי עבודה יומיומיים ומחייבים של תעשיית הפרסום והשיווק.
המאגר מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI בע"מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. בשל קוטנו של סקר TGI חרדי מול הסקר כללי, מאות בודדות מול אלפים, לא מדובר בתקופות מקבילות, אלא בתקופות מדידה שחלקן אף חופפות - הסקר מתייחס לתקופה שבין ינואר 2016 לדצמבר אותה שנה, מול הסקר הקודם שבדק את פרק הזמן שבין יולי 2015 ליוני 2016.
לפני שנה וחצי שבה וכבשה תחנת הרדיו החרדית קול חי את הבכורה, לאחר שנים שהאחות הצעירה קול ברמה שלטה בכיפה. המאבקים בין 2 התחנות, קול חי שהפכה מתקופת בחירות 2015 להיות מזוהה עם אריה דרעי וש"ס, וקול חי שמזוהה עם אלי ישי, הובילו למעברים מתוקשרים של טאלנטים, להאשמות קשות ולמלחמת עולם. הסטטוס-קוו בין התחנות נשמר גם הפעם עם חשיפה של 30.2% לקול חי מול 20.1% לקול ברמה. לפני חצי שנה עמדה החשיפה של קול חי על 31.5% ושלך קול ברמה על 22.3%, מכך עולה שהתחנות נחלשו, אולם הפער גדל לטובתה של קול חי הוותיקה.
- ניתוח משפטי: "פעילי מפלגת יחד יראו כסף רק אם יתאגדו ויפעלו לפירוק המפלגה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כזכור, החשיפה לקול חי עמדה לפני שנה על שיא של השנים האחרונות - 32.9%, זינוק מ-28.6% לפני שנה וחצי, 24.8% לפני שנתיים ו-22.9% לשנתיים וחצי. החשיפה של קול ברמה, שהצליחה בתוך תקופה קצרה מרגע הקמתה לפני מספר שנים, לעקוף את קול חי, עמדה לפני שנה על 24.7%, ירידה מ-28.4% לפני שנה וחצי – נקודת הזמן בה איבדה את הבכורה, 27.1% לפני שנתיים ו-26.4% לפני שנתיים וחצי, כ-4 נקודות יותר מהמתחרה המרה.
בגזרת הפרינט
מילים רבות נשפכו על המלחמה העקובה מדם בין יתד נאמן להפלס, שכולל חרם מודעות על העיתון הצעיר, ומהלכים שנויים במחלוקת שהובילו לחקירת משטרה ולמעצר עשרות מפעילי העיתון. ואיך זה השפיע על החשיפה?
יתד נאמן, המזוהה עם הזרם הליטאי, רשם חשיפה של 19.8%, ירידה של 20% ביחס לסקר הקודם, אז רשם 24.1%, עלייה מרשימה בחשיפה ביחס לסקר שלפני שנה – עם 21.5%. יש כמובן לציין שעדיין מדובר על חשיפה מאד נמוכה ביחס לנתונים החשיפה של העיתון לפני 4 ו-5 שנים, עם יותר מ-40%, עם היוולדו של העיתון הצעיר והפרובלמטי הפלס, והתחזקותו של עיתון צעיר אחר - המבשר.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
החשיפה של הפלס, המזוהה עם הרב שמואל אוירבך, וסובל מאז הקמתו מחרם מודעות, עומד הפעם על 10.4%, ירידה חדה של כ-25% ביחס לסקר הקודם, אז החשיפה עמדה על 14.1%, ולפני שנה- על 15.5%. בפעם הראשון ש-TGI דגם את העיתון היה לפני 3 שנים, אז החשיפה שלו עמדה על 9.9%, בדומה לנתון הנוכחי.
יתד מפיץ את החינמון שלו ביום שלישי והפלס ביום שישי. החשיפה לגרסה החינמית של יתד זינקה בסקר הנוכחי ל-50.1% מול 44.9%, התחזקות של יותר מ-10%, והגדלת הפער בצורה משמעותית מהחינמון של הפלס, שהחשיפה אליו ירדה בכמעט 20% באותו פרק זמן – מ-14% ל-11.8%. לפני שנה וחצי החשיפה לחינמון של הפלס עמדה על 18.6%, כלומר ירידה של 37.5%.
העיתון בעל החשיפה השנייה בגודלה הוא המודיע המזוהה עם קהילת גור. הסקר הנוכחי מצביע על התחזקות קלה בחשיפה מ-16.3% לפני חצי שנה ל-17% הפעם. ואילו המבשר - העיתון העצמאי הזה המשויך לזרם החסידי - שלפני שנה נחתך ב-25% וקיבל 9%, רושם עלייה זה הסקר השני, מ-10.2% לפני חצי שנה, ל-11.1% בסקר הנוכחי.
סופ"ש, מגזינים ומקומונים
השבועון משפחה ממשיך להוביל את הרשימה אבל מאבד קוראים (או חשיפה בכל אופן), כאשר הוא יורד מ-24.1% ל-21.1%. יתד נאמן יורד מהמקום השני לשלישי, כאשר גם בגזרה זאת הוא נחלש – הפעם מ-21% ל-17.6%.
מי שעוקף אותו הוא סוף השבוע של המודיע, שמתחזק מ-1.2% ל-18.3%. המבשר ירד מ-8.8% ל-7.7%, בקהילה שאינו מזוהה עם אף זרם, שומר על נתון דומה ביחס לסקר הקודם ורושם חשיפה של 8%, יום ליום המזוהה עם ש"ס, התחזק מ-4% ל-4.5%. ושעה טובה ירד בחשיפה מ-2.2% ל-1.8%.
- 1.מר כץ נא להיות הגון 15/03/2017 13:36הגב לתגובה זועם 19.8% יותר מהמודיע המבשר. כמו כן רושם 50% ביום שלישי. כמו כן מקום שלישי בפער קטן מהמקום השני בסוף השבוע כל זה לא מפריע לכתב להכריז שיתד נאמן קורס...
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
