TGI חרדי
צילום: אילוסטרציה

TGI חרדי: יתד והפלס רבים - וקורסים, ומה ברדיו?

2 הצ'ילבות הגדולות של הפרינט החרדי ירדו ב-20% בסקר TGI. החינמון של הפלס יורד דרסטית. המלחמה עם ש"ס ממשיכה לפגוע בקול ברמה, שנחלשת ביחס לקול חי
אלכסנדר כץ | (1)

ירידה של יותר כ-20% בחשיפה של 2 העיתונים הכי מדוברים במגזר החרדי - זהו הנתון שעומד במוקד סקר TGI  החרדי שמתפרסם היום (יום ד'), כחודש וחצי לאחר סקר TGI הכללי. בקרב תחנות הרדיו החרדיות נשמר הסטטוס-קוו שנקבע לפני יותר משנה.

 

מאגר המידע TGI חרדי מהווה יוזמה של אגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגרים נמצאים בשימוש אצל למעלה מ-30 משרדי פרסום וחברות לתכנון מדיה בישראל, אצל מפרסמים ובעלי מדיה רבים. המאגרים הינם כלי עבודה יומיומיים ומחייבים של תעשיית הפרסום והשיווק.

 

המאגר מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI בע"מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. בשל קוטנו של סקר TGI חרדי מול הסקר כללי, מאות בודדות מול אלפים, לא מדובר בתקופות מקבילות, אלא בתקופות מדידה שחלקן אף חופפות - הסקר מתייחס לתקופה שבין ינואר 2016 לדצמבר אותה שנה, מול הסקר הקודם שבדק את פרק הזמן שבין יולי 2015 ליוני 2016.

 

לפני שנה וחצי שבה וכבשה תחנת הרדיו החרדית קול חי את הבכורה, לאחר שנים שהאחות הצעירה קול ברמה שלטה בכיפה. המאבקים בין 2 התחנות, קול חי שהפכה מתקופת בחירות 2015 להיות מזוהה עם אריה דרעי וש"ס, וקול חי שמזוהה עם אלי ישי, הובילו למעברים מתוקשרים של טאלנטים, להאשמות קשות ולמלחמת עולם. הסטטוס-קוו בין התחנות נשמר גם הפעם עם חשיפה של 30.2% לקול חי מול 20.1% לקול ברמה. לפני חצי שנה עמדה החשיפה של קול חי על 31.5% ושלך קול ברמה על 22.3%, מכך עולה שהתחנות נחלשו, אולם הפער גדל לטובתה של קול חי הוותיקה.

 

כזכור, החשיפה לקול חי עמדה לפני שנה על שיא של השנים האחרונות - 32.9%, זינוק מ-28.6% לפני שנה וחצי, 24.8% לפני שנתיים ו-22.9% לשנתיים וחצי. החשיפה של קול ברמה, שהצליחה בתוך תקופה קצרה מרגע הקמתה לפני מספר שנים, לעקוף את קול חי, עמדה לפני שנה על 24.7%, ירידה מ-28.4% לפני שנה וחצי – נקודת הזמן בה איבדה את הבכורה, 27.1% לפני שנתיים ו-26.4% לפני שנתיים וחצי, כ-4 נקודות יותר מהמתחרה המרה.

 

בגזרת הפרינט

 

מילים רבות נשפכו על המלחמה העקובה מדם בין יתד נאמן להפלס, שכולל חרם מודעות על העיתון הצעיר, ומהלכים שנויים במחלוקת שהובילו לחקירת משטרה ולמעצר עשרות מפעילי העיתון. ואיך זה השפיע על החשיפה?

 

יתד נאמן, המזוהה עם הזרם הליטאי, רשם חשיפה של 19.8%, ירידה של 20% ביחס לסקר הקודם, אז רשם 24.1%, עלייה מרשימה בחשיפה ביחס לסקר שלפני שנה – עם 21.5%. יש כמובן לציין שעדיין מדובר על חשיפה מאד נמוכה ביחס לנתונים החשיפה של העיתון לפני 4 ו-5 שנים, עם יותר מ-40%, עם היוולדו של העיתון הצעיר והפרובלמטי הפלס, והתחזקותו של עיתון צעיר אחר - המבשר.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

החשיפה של הפלס, המזוהה עם הרב שמואל אוירבך, וסובל מאז הקמתו מחרם מודעות, עומד הפעם על 10.4%, ירידה חדה של כ-25% ביחס לסקר הקודם, אז החשיפה עמדה על 14.1%, ולפני שנה- על 15.5%. בפעם הראשון ש-TGI דגם את העיתון היה לפני 3 שנים, אז החשיפה שלו עמדה על 9.9%, בדומה לנתון הנוכחי.

 

יתד מפיץ את החינמון שלו ביום שלישי והפלס ביום שישי. החשיפה לגרסה החינמית של יתד זינקה בסקר הנוכחי ל-50.1% מול 44.9%, התחזקות של יותר מ-10%, והגדלת הפער בצורה משמעותית מהחינמון של הפלס, שהחשיפה אליו ירדה בכמעט 20% באותו פרק זמן – מ-14% ל-11.8%. לפני שנה וחצי החשיפה לחינמון של הפלס עמדה על 18.6%, כלומר ירידה של 37.5%.

 

העיתון בעל החשיפה השנייה בגודלה הוא המודיע המזוהה עם קהילת גור. הסקר הנוכחי מצביע על התחזקות קלה בחשיפה מ-16.3% לפני חצי שנה ל-17% הפעם. ואילו המבשר - העיתון העצמאי הזה המשויך לזרם החסידי - שלפני שנה נחתך ב-25% וקיבל 9%, רושם עלייה זה הסקר השני, מ-10.2% לפני חצי שנה, ל-11.1% בסקר הנוכחי.

 

סופ"ש, מגזינים ומקומונים

 

השבועון משפחה ממשיך להוביל את הרשימה אבל מאבד קוראים (או חשיפה בכל אופן), כאשר הוא יורד מ-24.1% ל-21.1%. יתד נאמן יורד מהמקום השני לשלישי, כאשר גם בגזרה זאת הוא נחלש – הפעם מ-21% ל-17.6%.

 

מי שעוקף אותו הוא סוף השבוע של המודיע, שמתחזק מ-1.2% ל-18.3%. המבשר ירד מ-8.8% ל-7.7%, בקהילה שאינו מזוהה עם אף זרם, שומר על נתון דומה ביחס לסקר הקודם ורושם חשיפה של 8%, יום ליום המזוהה עם ש"ס, התחזק מ-4% ל-4.5%. ושעה טובה ירד בחשיפה מ-2.2% ל-1.8%.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מר כץ נא להיות הגון 15/03/2017 13:36
    הגב לתגובה זו
    עם 19.8% יותר מהמודיע המבשר. כמו כן רושם 50% ביום שלישי. כמו כן מקום שלישי בפער קטן מהמקום השני בסוף השבוע כל זה לא מפריע לכתב להכריז שיתד נאמן קורס...
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.