TGI חרדי: יתד והפלס רבים - וקורסים, ומה ברדיו?
ירידה של יותר כ-20% בחשיפה של 2 העיתונים הכי מדוברים במגזר החרדי - זהו הנתון שעומד במוקד סקר TGI החרדי שמתפרסם היום (יום ד'), כחודש וחצי לאחר סקר TGI הכללי. בקרב תחנות הרדיו החרדיות נשמר הסטטוס-קוו שנקבע לפני יותר משנה.
מאגר המידע TGI חרדי מהווה יוזמה של אגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגרים נמצאים בשימוש אצל למעלה מ-30 משרדי פרסום וחברות לתכנון מדיה בישראל, אצל מפרסמים ובעלי מדיה רבים. המאגרים הינם כלי עבודה יומיומיים ומחייבים של תעשיית הפרסום והשיווק.
המאגר מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI בע"מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. בשל קוטנו של סקר TGI חרדי מול הסקר כללי, מאות בודדות מול אלפים, לא מדובר בתקופות מקבילות, אלא בתקופות מדידה שחלקן אף חופפות - הסקר מתייחס לתקופה שבין ינואר 2016 לדצמבר אותה שנה, מול הסקר הקודם שבדק את פרק הזמן שבין יולי 2015 ליוני 2016.
לפני שנה וחצי שבה וכבשה תחנת הרדיו החרדית קול חי את הבכורה, לאחר שנים שהאחות הצעירה קול ברמה שלטה בכיפה. המאבקים בין 2 התחנות, קול חי שהפכה מתקופת בחירות 2015 להיות מזוהה עם אריה דרעי וש"ס, וקול חי שמזוהה עם אלי ישי, הובילו למעברים מתוקשרים של טאלנטים, להאשמות קשות ולמלחמת עולם. הסטטוס-קוו בין התחנות נשמר גם הפעם עם חשיפה של 30.2% לקול חי מול 20.1% לקול ברמה. לפני חצי שנה עמדה החשיפה של קול חי על 31.5% ושלך קול ברמה על 22.3%, מכך עולה שהתחנות נחלשו, אולם הפער גדל לטובתה של קול חי הוותיקה.
- ניתוח משפטי: "פעילי מפלגת יחד יראו כסף רק אם יתאגדו ויפעלו לפירוק המפלגה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כזכור, החשיפה לקול חי עמדה לפני שנה על שיא של השנים האחרונות - 32.9%, זינוק מ-28.6% לפני שנה וחצי, 24.8% לפני שנתיים ו-22.9% לשנתיים וחצי. החשיפה של קול ברמה, שהצליחה בתוך תקופה קצרה מרגע הקמתה לפני מספר שנים, לעקוף את קול חי, עמדה לפני שנה על 24.7%, ירידה מ-28.4% לפני שנה וחצי – נקודת הזמן בה איבדה את הבכורה, 27.1% לפני שנתיים ו-26.4% לפני שנתיים וחצי, כ-4 נקודות יותר מהמתחרה המרה.
בגזרת הפרינט
מילים רבות נשפכו על המלחמה העקובה מדם בין יתד נאמן להפלס, שכולל חרם מודעות על העיתון הצעיר, ומהלכים שנויים במחלוקת שהובילו לחקירת משטרה ולמעצר עשרות מפעילי העיתון. ואיך זה השפיע על החשיפה?
יתד נאמן, המזוהה עם הזרם הליטאי, רשם חשיפה של 19.8%, ירידה של 20% ביחס לסקר הקודם, אז רשם 24.1%, עלייה מרשימה בחשיפה ביחס לסקר שלפני שנה – עם 21.5%. יש כמובן לציין שעדיין מדובר על חשיפה מאד נמוכה ביחס לנתונים החשיפה של העיתון לפני 4 ו-5 שנים, עם יותר מ-40%, עם היוולדו של העיתון הצעיר והפרובלמטי הפלס, והתחזקותו של עיתון צעיר אחר - המבשר.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
החשיפה של הפלס, המזוהה עם הרב שמואל אוירבך, וסובל מאז הקמתו מחרם מודעות, עומד הפעם על 10.4%, ירידה חדה של כ-25% ביחס לסקר הקודם, אז החשיפה עמדה על 14.1%, ולפני שנה- על 15.5%. בפעם הראשון ש-TGI דגם את העיתון היה לפני 3 שנים, אז החשיפה שלו עמדה על 9.9%, בדומה לנתון הנוכחי.
יתד מפיץ את החינמון שלו ביום שלישי והפלס ביום שישי. החשיפה לגרסה החינמית של יתד זינקה בסקר הנוכחי ל-50.1% מול 44.9%, התחזקות של יותר מ-10%, והגדלת הפער בצורה משמעותית מהחינמון של הפלס, שהחשיפה אליו ירדה בכמעט 20% באותו פרק זמן – מ-14% ל-11.8%. לפני שנה וחצי החשיפה לחינמון של הפלס עמדה על 18.6%, כלומר ירידה של 37.5%.
העיתון בעל החשיפה השנייה בגודלה הוא המודיע המזוהה עם קהילת גור. הסקר הנוכחי מצביע על התחזקות קלה בחשיפה מ-16.3% לפני חצי שנה ל-17% הפעם. ואילו המבשר - העיתון העצמאי הזה המשויך לזרם החסידי - שלפני שנה נחתך ב-25% וקיבל 9%, רושם עלייה זה הסקר השני, מ-10.2% לפני חצי שנה, ל-11.1% בסקר הנוכחי.
סופ"ש, מגזינים ומקומונים
השבועון משפחה ממשיך להוביל את הרשימה אבל מאבד קוראים (או חשיפה בכל אופן), כאשר הוא יורד מ-24.1% ל-21.1%. יתד נאמן יורד מהמקום השני לשלישי, כאשר גם בגזרה זאת הוא נחלש – הפעם מ-21% ל-17.6%.
מי שעוקף אותו הוא סוף השבוע של המודיע, שמתחזק מ-1.2% ל-18.3%. המבשר ירד מ-8.8% ל-7.7%, בקהילה שאינו מזוהה עם אף זרם, שומר על נתון דומה ביחס לסקר הקודם ורושם חשיפה של 8%, יום ליום המזוהה עם ש"ס, התחזק מ-4% ל-4.5%. ושעה טובה ירד בחשיפה מ-2.2% ל-1.8%.
- 1.מר כץ נא להיות הגון 15/03/2017 13:36הגב לתגובה זועם 19.8% יותר מהמודיע המבשר. כמו כן רושם 50% ביום שלישי. כמו כן מקום שלישי בפער קטן מהמקום השני בסוף השבוע כל זה לא מפריע לכתב להכריז שיתד נאמן קורס...

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.