שי אלמגור
צילום: עמוד הפייסבוק של שי אלמגור
פרסום ראשון

מניו יורק ליגאל אלון: לאחר 6 שנים בארה"ב שי אלמגור חוזר ומצטרף לאדלר חומסקי

אלמגור יצטרף למשרד הפרסום אדלר חומסקי, שבו, בניגוד לצמרת הניהולית הצפופה במקאן, הוא יזכה למקום דומיננטי יותר ויוכל לקבל לידיו סמכויות נרחבות יותר
משה בנימין | (7)

לאחר 6 שנים בארה"ב בה בנה את שמו, צבר ניסיון רב ולא נעלם מעיניהם של בכירי ענף הפרסום בישראל, שי אלמגור שב ארצה. אלמגור שיתף את חבריו בהחלטה לשוב בפוסט פייסבוק לפני מספר ימים. לאייס נודע כי אלמגור צפוי להצטרף לאדלר חומסקי בתפקיד סמנכ"ל לקוחות. 

בפוסט שהעלה בפייסבוק כתב אלמגור: "שש שנים עברו מאז קיבלתי את אותה החלטה גורלית ששינתה לי את החיים. שש שנים מאז הבנתי מה הצעד הבא בקריירה שלי, מאז שארזתי את כל מה שיש לי בשתי מזוודות וחציתי את האוקיינוס בדרך להגשים את החלום - לחיות ולעבוד בניו-יורק-סיטי. עברתי תקופה מדהימה. ללא ספק. מאתגרת, מרגשת, מלמדת, מצניעה ובהחלט מספקת. בתקופה האחרונה שוב עמדתי בפני החלטה כבדת משמעות ולאחר חודשים ארוכים של שיחות, דיונים התייעצויות, ועם לא מעט חששות התקבלה ההחלטה-הגיע הזמן לחזור הביתה".

אלמגור (38) שימש בתפקידו האחרון בישראל כמנהל לקוחות במקאן תל אביב (אז אריקסון). תפקידו הראשון בארה"ב היה ברשת TBWA ומשם התקדם לתפקיד סופרווייזר גלובלי (Global Management Supervisor) במשרד הפרסום Tribal DDB בניו יורק. בתפקיד זה ניהל אלמגור את תקציב הדיגיטל של חברת EXXONMOBIL - חברת הדלק הציבורית הגדולה בעולם - שבמסגרתו היה אחראי על השקה מחודשת של כ-150 אתרי אינטרנט, פיתוח אפליציות וחלוציות בתחום של תשלום במובייל ועוד. 

בתקופה האחרונה כך הוא מציין גם בפוסט התמקד אלמגור "בתחום התוכן שהוביל אותי ל-SJR, להכרות מעמיקה עם כל עולם ה-CONTENT MARKETING על כל היבטיו וכן לעבודה עם לקוחות ייחודים כמו לשכת המסחר האמריקאית, ALIBABA, GENERAL ELECTRIC, וללא ספק לפרוייקט הדגל - ההשקה של אתר התוכן של EXXONMOBIL, שכללה חודשים של אסטרטגיה תקשרותית ושללא ספק תשפיע על הפעילות השיווקית של החברה בשנים הקרובות".

הכרות אישית, אופק מקצועי ודגש על הדיגיטל// למה אדלר חומסקי

 

על פניו היה נראה כי משרד הפרסום שיזכה לשירותיו של אלמגור עם חזרתו לארץ, יהיה באופן טבעי מקאן, שיקצור את דמי ההשבחה על עובדו לשעבר. עם זאת אלמגור יצטרף למשרד הפרסום אדלר חומסקי, שבו, בניגוד לצמרת הניהולית הצפופה במקאן, הוא יזכה למקום דומיננטי יותר ויוכל לקבל לידיו סמכויות נרחבות יותר. 

מעבר לכך, החיבור לאדלר חומסקי מזכיר מסלול דומה שעברו בעלי המשרד אמיר גיא ואורי עיני ששבו מקדנציה בארה"ב לאדלר חומסקי ולא למקום שממנו עזבו לארה"ב - שלמור אבנון עמיחי. בין אלמגור לגיא יש קשר נוסף המבוסס על כך שאביו של אלמגור היה מפקדו של גיא בצבא.

ברמה המקצועית אלמגור "משלים" את אדלר חומסקי בפרמטרים נוספים, ובעיקר בתחום הדיגיטל. הנסיון הרב שלו, בקנה מידה גלובלי, מתחבר לתוואי הדיגיטלי העקבי שמשרד הפרסום מחפש לעצמו, כאשר לצד הצמיחה הכספית המורגשת בסקטור, נראה שגזרה זו עדיין לא יציבה מבחינתו, לפחות פרסונלית. לדברי אמיר גיא, החיבור בין הצדדים שהחל כבר לפני מספר חודשים, מבוסס גם על ההיבט הפרסונלי: "שי מתאים לנו מאוד גם מבחנת האישיות שלו. יחד עם אלעד הרמל וטל ריבן הם יהיו דור ההמשך של אדלר חומסקי".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

האזכור של "דור ההמשך" מלמד על סיבה נוספת ומשמעותית שעשויה לדחוף את אלמגור לכיוון אדלר חומסקי. כמו במקרה של גיא ועיני שבהדרגה קיבלו לידיהם מניות במשרד, גם ריבן, הרמל ואלמגור (ונוספים בדרגה ניהולית בכירה) הם שותפים ברווחי המשרד, במתכונת שעשויה ללמד על הבאות בעתיד מבחינת האופק המקצועי. 

 

בפועל אלמגור צפוי לשמש כסמנכ"ל לקוחות לצידו של אלעד הרמל כאשר השניים יחלקו ביניהם את לקוחות המשרד באופן שווה, לפי הגדרה של חשיבות אסטרטגית, גודל וקטגוריית פעילות. מטבע הדברים אלמגור יוסיף להצעה הכוללת של אדלר חומסקי הבנה מעמיקה בדיגיטל לצד הדגש של הרמל באסטרטגיה וקריאייטיב. 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    התכוונת לריבן לא? (ל"ת)
    ממ 14/06/2016 07:53
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אוי 13/06/2016 19:35
    הגב לתגובה זו
    נכנס לקן צרעות של עסקנים בוחשים
  • 5.
    אין מקאן. די. תפנימו. נגמר. (ל"ת)
    אילן משיח 13/06/2016 16:32
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רינת 13/06/2016 14:54
    הגב לתגובה זו
    לפחות הוא לא פלצן כלומניק שפותח משרד משלו וחושב שהוא משהו משהו בגלל שמתחנף לכל אחד
  • 3.
    שמילו 13/06/2016 14:10
    הגב לתגובה זו
    ולאו דווקא בסדר הזה. זה לא האורן פרנק הבא.
  • 2.
    בהצלחה! האיש תותח (ל"ת)
    חמי 13/06/2016 13:21
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ערן 13/06/2016 12:49
    הגב לתגובה זו
    אני מקווה שהוא לא יכנס לדיכאון אחרי שבוע כשיפול לו האסימון והוא יבין מה הפער בין עולם הפרסום הישראלי לזה שבניו יורק ואפילו בין עולם הפרסום הישראלי מודל 2016 ועולם הפרסום הישראלי מודל 2009. בכל אופן מדובר בחיזוק משמעותי לאדלר שלפחות ברמת כוח האדם ממשיך להגדיל את הפער של מחבורת שכירי החרב של מקאן. בהצלחה.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.