שי אלמגור
צילום: עמוד הפייסבוק של שי אלמגור
פרסום ראשון

מניו יורק ליגאל אלון: לאחר 6 שנים בארה"ב שי אלמגור חוזר ומצטרף לאדלר חומסקי

אלמגור יצטרף למשרד הפרסום אדלר חומסקי, שבו, בניגוד לצמרת הניהולית הצפופה במקאן, הוא יזכה למקום דומיננטי יותר ויוכל לקבל לידיו סמכויות נרחבות יותר
משה בנימין | (7)

לאחר 6 שנים בארה"ב בה בנה את שמו, צבר ניסיון רב ולא נעלם מעיניהם של בכירי ענף הפרסום בישראל, שי אלמגור שב ארצה. אלמגור שיתף את חבריו בהחלטה לשוב בפוסט פייסבוק לפני מספר ימים. לאייס נודע כי אלמגור צפוי להצטרף לאדלר חומסקי בתפקיד סמנכ"ל לקוחות. 

בפוסט שהעלה בפייסבוק כתב אלמגור: "שש שנים עברו מאז קיבלתי את אותה החלטה גורלית ששינתה לי את החיים. שש שנים מאז הבנתי מה הצעד הבא בקריירה שלי, מאז שארזתי את כל מה שיש לי בשתי מזוודות וחציתי את האוקיינוס בדרך להגשים את החלום - לחיות ולעבוד בניו-יורק-סיטי. עברתי תקופה מדהימה. ללא ספק. מאתגרת, מרגשת, מלמדת, מצניעה ובהחלט מספקת. בתקופה האחרונה שוב עמדתי בפני החלטה כבדת משמעות ולאחר חודשים ארוכים של שיחות, דיונים התייעצויות, ועם לא מעט חששות התקבלה ההחלטה-הגיע הזמן לחזור הביתה".

אלמגור (38) שימש בתפקידו האחרון בישראל כמנהל לקוחות במקאן תל אביב (אז אריקסון). תפקידו הראשון בארה"ב היה ברשת TBWA ומשם התקדם לתפקיד סופרווייזר גלובלי (Global Management Supervisor) במשרד הפרסום Tribal DDB בניו יורק. בתפקיד זה ניהל אלמגור את תקציב הדיגיטל של חברת EXXONMOBIL - חברת הדלק הציבורית הגדולה בעולם - שבמסגרתו היה אחראי על השקה מחודשת של כ-150 אתרי אינטרנט, פיתוח אפליציות וחלוציות בתחום של תשלום במובייל ועוד. 

בתקופה האחרונה כך הוא מציין גם בפוסט התמקד אלמגור "בתחום התוכן שהוביל אותי ל-SJR, להכרות מעמיקה עם כל עולם ה-CONTENT MARKETING על כל היבטיו וכן לעבודה עם לקוחות ייחודים כמו לשכת המסחר האמריקאית, ALIBABA, GENERAL ELECTRIC, וללא ספק לפרוייקט הדגל - ההשקה של אתר התוכן של EXXONMOBIL, שכללה חודשים של אסטרטגיה תקשרותית ושללא ספק תשפיע על הפעילות השיווקית של החברה בשנים הקרובות".

הכרות אישית, אופק מקצועי ודגש על הדיגיטל// למה אדלר חומסקי

 

על פניו היה נראה כי משרד הפרסום שיזכה לשירותיו של אלמגור עם חזרתו לארץ, יהיה באופן טבעי מקאן, שיקצור את דמי ההשבחה על עובדו לשעבר. עם זאת אלמגור יצטרף למשרד הפרסום אדלר חומסקי, שבו, בניגוד לצמרת הניהולית הצפופה במקאן, הוא יזכה למקום דומיננטי יותר ויוכל לקבל לידיו סמכויות נרחבות יותר. 

מעבר לכך, החיבור לאדלר חומסקי מזכיר מסלול דומה שעברו בעלי המשרד אמיר גיא ואורי עיני ששבו מקדנציה בארה"ב לאדלר חומסקי ולא למקום שממנו עזבו לארה"ב - שלמור אבנון עמיחי. בין אלמגור לגיא יש קשר נוסף המבוסס על כך שאביו של אלמגור היה מפקדו של גיא בצבא.

ברמה המקצועית אלמגור "משלים" את אדלר חומסקי בפרמטרים נוספים, ובעיקר בתחום הדיגיטל. הנסיון הרב שלו, בקנה מידה גלובלי, מתחבר לתוואי הדיגיטלי העקבי שמשרד הפרסום מחפש לעצמו, כאשר לצד הצמיחה הכספית המורגשת בסקטור, נראה שגזרה זו עדיין לא יציבה מבחינתו, לפחות פרסונלית. לדברי אמיר גיא, החיבור בין הצדדים שהחל כבר לפני מספר חודשים, מבוסס גם על ההיבט הפרסונלי: "שי מתאים לנו מאוד גם מבחנת האישיות שלו. יחד עם אלעד הרמל וטל ריבן הם יהיו דור ההמשך של אדלר חומסקי".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

האזכור של "דור ההמשך" מלמד על סיבה נוספת ומשמעותית שעשויה לדחוף את אלמגור לכיוון אדלר חומסקי. כמו במקרה של גיא ועיני שבהדרגה קיבלו לידיהם מניות במשרד, גם ריבן, הרמל ואלמגור (ונוספים בדרגה ניהולית בכירה) הם שותפים ברווחי המשרד, במתכונת שעשויה ללמד על הבאות בעתיד מבחינת האופק המקצועי. 

 

בפועל אלמגור צפוי לשמש כסמנכ"ל לקוחות לצידו של אלעד הרמל כאשר השניים יחלקו ביניהם את לקוחות המשרד באופן שווה, לפי הגדרה של חשיבות אסטרטגית, גודל וקטגוריית פעילות. מטבע הדברים אלמגור יוסיף להצעה הכוללת של אדלר חומסקי הבנה מעמיקה בדיגיטל לצד הדגש של הרמל באסטרטגיה וקריאייטיב. 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    התכוונת לריבן לא? (ל"ת)
    ממ 14/06/2016 07:53
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אוי 13/06/2016 19:35
    הגב לתגובה זו
    נכנס לקן צרעות של עסקנים בוחשים
  • 5.
    אין מקאן. די. תפנימו. נגמר. (ל"ת)
    אילן משיח 13/06/2016 16:32
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רינת 13/06/2016 14:54
    הגב לתגובה זו
    לפחות הוא לא פלצן כלומניק שפותח משרד משלו וחושב שהוא משהו משהו בגלל שמתחנף לכל אחד
  • 3.
    שמילו 13/06/2016 14:10
    הגב לתגובה זו
    ולאו דווקא בסדר הזה. זה לא האורן פרנק הבא.
  • 2.
    בהצלחה! האיש תותח (ל"ת)
    חמי 13/06/2016 13:21
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ערן 13/06/2016 12:49
    הגב לתגובה זו
    אני מקווה שהוא לא יכנס לדיכאון אחרי שבוע כשיפול לו האסימון והוא יבין מה הפער בין עולם הפרסום הישראלי לזה שבניו יורק ואפילו בין עולם הפרסום הישראלי מודל 2016 ועולם הפרסום הישראלי מודל 2009. בכל אופן מדובר בחיזוק משמעותי לאדלר שלפחות ברמת כוח האדם ממשיך להגדיל את הפער של מחבורת שכירי החרב של מקאן. בהצלחה.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.