עיתונים עיתון ידיעות אחרונות הארץ כלכליסט גלובס מעריב ישראל היום
צילום: צילום ארכיון: אייס

TGI יפורסם ביום ד': ישראל היום נגד ידיעות, גל"צ מול רשת ב', והרדיו החרדי

אחרי המהפכים בתחום הרדיו שנרשמו בסקר לפני חצי שנה, וההתחזקות הדרמטית של 'ישראל היום', סקר החשיפה TGI שיפורסם השבוע מצליח לעורר דריכות בתעשייה
אלכסנדר כץ |

תעשיית התקשורת דרוכה לקראת פרסומו ביום רביעי הקרוב של סקר TGI  החצי השנתי, שמציין את נתוני החשיפה של העיתונים ותחנות הרדיו. על הסקר אחראית חברת קנטאר מדיה מחקרי TGI.

 

במוקד הסקר – כרגיל – עומד המאבק הקבוע בין ישראל היום לידיעות אחרונות, לאחר שלפני חצי שנה הצליח עיתונו של שלדון אדלסון לפתוח את הפער הגדול ביותר שלו מבחינת חשיפה, על פני "העיתון של המדינה" לשעבר. גם בגזרת סוף השבוע הצליח 'ישראל היום' לרשום את הפער הקטן ביותר שלו מעיתון סוף השבוע של ידיעות אחרונות, שעדיין שולט בכיפה.

 

עוד על הפרק: האם מעריב ימשיך במגמת ההתאוששות שלו, ויהיה זה גם הסקר האחרון בו ייסקר המותג ישראל פוסט, שמ-1 בינואר הוסב שמו למעריב הבוקר. גם הקרבות בין יומוני הכלכלה יתפסו חלק בסקר הנוכחי, על רקע גל הפיטורים בגלובס, והשינויים שעוברת קבוצת ידיעות אחרונות, במסגרתה פועל כלכליסט.

 

בסקר מקיץ 2015 עלה כי פנאי פלוס הצליח לבלום את מגמת השחיקה שלו בשנים האחרונות, ואולם בלייזר מאותו בית - קבוצת ידיעות אחרונות, נחתך בצורה משמעותית. מה יקרה הפעם? שאלה נהדרת.

 

בגזרת תחנות הרדיו יש 3 סוגיות מעניינות שיבואו לידי ביטוי בסקר: הקרב בין 2 תחנות האקטואליה הארציות - רשת ב' לגל"צ, ששתיהן נחלשו בסקר האחרון, ולכל אחת בעיות משל עצמה.

 

סוגיה נוספת הנפילה בהאזנה לרדיו ללא הפסקה, שלאורך השנים הובילה בצורה משמעותית על פני כל תחנות הרדיו האזוריות, ולפני חצי שנה התדרדרה למקום השלישי – לאחר שרדיו אקו 99FM  ורדיוס עקפו אותה. האם הפעם תצליח התחנה לחזור למקומה הטבעי? הסוגיה האחרונה היא המלחמה המתמדת בין 2 תחנות הרדיו האזוריות החרדיות – לאחר שרדיו קול חי חזרה להוביל על פני קול ברמה בתוך כמה שנים של פיגור בסקרי TGI.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.