הפלס
צילום: צילום שער
radio

הפסקת אש: מקורבי 'הפלס' הקפיאו את "קו המחאה" שהטריד בכירים במשרדי פרסום

אברהם טריגר, המפעיל את קו המחאה באמצעותו הוטרדו הבכירים - במסגרת המלחמה בין 'הפלס' ל'יתד נאמן' הודיע על שביתת נשק. לאייס אמר: "אנו מנסים דרכים אחרות"
אלכסנדר כץ | (1)

בכירים במשרדי הפרסום והחברות המסחריות יוכלו לישון החל מהלילה בשקט, כנראה. אברהם טריגר, מפעיל קו המחאה שהוקם בעקבות החרמת עיתון הפלס, הודיע בלילה בקו המחאה כי בשלב זה פעילות המחאה תוקפא, וייבחנו דרכים אחרות להביע את מחאת הציבור החרדי הקורא את הפלס.

 

כזכור, לפני כשנתיים החלה לבעור הקרקע בעקבות חרם המודעות ממנו סבל הפלס, לדברי גורמים – בעידודו של העיתון הוותיק יתד נאמן. בעקבות כך החלו לקבל בכירים במשרדי פרסום ובחברות מסחריות שיחות טלפון רבות בכל יום, הודעות SMS  ומיילים, שגרמו לטרדה רבה.

 

בהודעה ששידר בקו הטלפוני אליו מתקשרים פעילי 'הפלס', אמר טריגר בין היתר: "אחים יקרים, שותפים לדרך ולמאבק הנחוש, הצודק והלגיטימי של כל בני התורה נגד כל חברה וחברה ונגד כל מפרסם ומפרסם וכל הפוגעים בבני התורה... ברוך השם יום אחד לא חדל מוקד המאבק מלפעול וברוך השם כולם רואים את האדמה החרוכה של המדיה הפרסומית".

 

בהמשך אמר כי "כעת חייבים לנסות דרכים נוספות בשבירת החרם שיצרו משרדי הפרסום עם אותן חברות מפרסמות נגד בני התורה ולכן לאחר מחשבה רבה ולא התייעצות ושקלית הדברים,  הוחלט לקחת פסק זמן הרמתי באופן ברור ובאופן מאוחר ומאוגד להפסיק את כל פעילות המחאה בכל סוג שהו למשך פסק זמן לבדיקת המדיה הפרסומית... אף אחד לא נטש מרצון או לא מרצון את המאבק. יש  תמיד לנסות דרכים נוספות ולאחר שהוברר שהמדיה הפרסומית בקריסה מוחלטת הוחלט לנסות את הדרך הזאת".

 

 לחץ וגרור להזזה

בשלב זה לא ברור למה מתכוון טריגר בכך שיש דרכים נוספות, והאם מדובר בהחלטה של 'הפלס' בכלל, ולא של טריגר. בשיחה עם אייס, אומר טריגר: "אנחנו מנסים דרכים נוספות ולכן עושים פסק זמן. על פי התוצאות נראה איך לפעול".

 

-כלומר, אתם מפסיקים להטריד לכאורה, כדי לא לתת אפשרות למשרדי הפרסום והמפרסמים את האפשרות לומר שהם לא מפרסמים בגלל ההטרדות?

"גם, נכון".

 

עשרות שיחות ביום, כולל איום במוות

 

אייס חשף את הפרשה בכתבת תחקיר נרחבת, במסגרתה התברר כי פועל קו טלפוני באמצעותו מופנים פעילי הפלס לאותם בכירים, שמקבלים עשרות שיחות מדי יום בהם הפעילים מתלוננים אותם בכירים. "החבר'ה מארגנים קבוצת טלפנים שמתקשרת ממספרי טלפון פיקטיביים", סיפר באותה עת איש פרסום מהמגזר החרדי, ש"זכה" בעצמו לפניות רבות וטורדניות. "הם משיגים את מנהלי השיווק, ומתקשרים בלי סוף. זה מאד מלחיץ את מי שלא מכיר את המגזר, כאשר אומרים לו ש'הוא פוגע במגזר החרדי' בכך שהוא לא מפרסם ב'הפלס'".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

"זה עובר את גבול הטעם הטוב", סיפר לאייס גורם שחווה את הדברים על בשרו, באותה כתבת תחקיר. "היה יום שפשוט ניתקתי את הסלולרי כי קיבלתי ים של טלפונים, ולא נתנו לי לעבוד. אמרו לי שאני 'המוסק'ה של הפריץ' (כינוי גנאי שמשמעותו - אותו יהודי מסכן שחושב שהוא משרת את היהודים, אבל משרת את האינטרסים של הפריץ, א"כ). הם מאיימים עם קלטות שיגרמו לנזקים בלתי הפיכים לחברות. תראה, אני מבין את המלחמה האידיאולוגית של אנשי 'הפלס', אבל לא מצליח להבין את דרכי הפעולה שלהם. יש קוים אדומים, והם חצו אותם כבר מזמן".

 

בעקבות כך נכנסה המשטרה לעובי הקורה לאחר שהוגשו מספר תלונות במשטרה, בין היתר של גדי מרגלית, מנכ"ל לפ"מ, שהתלונן כי איימו על חייו. בחודש מארס השנה נעצרו 22 חשודים מירושלים, בני ברק, אשדוד, ירוחם ומודיעין עלית, בחשד בחשד להטרדה, איומים וסחיטה של מנהלים בכירים תוך ניסיון לשדלם לפרסם בעיתון 'הפלס'. העצור המרכזי שהובא לחקירה במתקני לה"ב 433.היה אברהם טריגר, ששוחרר לאחר יומיים. בהמשך הוחלט להעמידו לדין באשמת שידול לביצוע עבירה וקשירת קשר, ומשפטו החל לפני כחודש. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חי 11/11/2015 13:57
    הגב לתגובה זו
    חברות לא אמורות להתערב בסיכסוכים פנימים
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.