הפלס
צילום: צילום שער
radio

הפסקת אש: מקורבי 'הפלס' הקפיאו את "קו המחאה" שהטריד בכירים במשרדי פרסום

אברהם טריגר, המפעיל את קו המחאה באמצעותו הוטרדו הבכירים - במסגרת המלחמה בין 'הפלס' ל'יתד נאמן' הודיע על שביתת נשק. לאייס אמר: "אנו מנסים דרכים אחרות"
אלכסנדר כץ | (1)

בכירים במשרדי הפרסום והחברות המסחריות יוכלו לישון החל מהלילה בשקט, כנראה. אברהם טריגר, מפעיל קו המחאה שהוקם בעקבות החרמת עיתון הפלס, הודיע בלילה בקו המחאה כי בשלב זה פעילות המחאה תוקפא, וייבחנו דרכים אחרות להביע את מחאת הציבור החרדי הקורא את הפלס.

 

כזכור, לפני כשנתיים החלה לבעור הקרקע בעקבות חרם המודעות ממנו סבל הפלס, לדברי גורמים – בעידודו של העיתון הוותיק יתד נאמן. בעקבות כך החלו לקבל בכירים במשרדי פרסום ובחברות מסחריות שיחות טלפון רבות בכל יום, הודעות SMS  ומיילים, שגרמו לטרדה רבה.

 

בהודעה ששידר בקו הטלפוני אליו מתקשרים פעילי 'הפלס', אמר טריגר בין היתר: "אחים יקרים, שותפים לדרך ולמאבק הנחוש, הצודק והלגיטימי של כל בני התורה נגד כל חברה וחברה ונגד כל מפרסם ומפרסם וכל הפוגעים בבני התורה... ברוך השם יום אחד לא חדל מוקד המאבק מלפעול וברוך השם כולם רואים את האדמה החרוכה של המדיה הפרסומית".

 

בהמשך אמר כי "כעת חייבים לנסות דרכים נוספות בשבירת החרם שיצרו משרדי הפרסום עם אותן חברות מפרסמות נגד בני התורה ולכן לאחר מחשבה רבה ולא התייעצות ושקלית הדברים,  הוחלט לקחת פסק זמן הרמתי באופן ברור ובאופן מאוחר ומאוגד להפסיק את כל פעילות המחאה בכל סוג שהו למשך פסק זמן לבדיקת המדיה הפרסומית... אף אחד לא נטש מרצון או לא מרצון את המאבק. יש  תמיד לנסות דרכים נוספות ולאחר שהוברר שהמדיה הפרסומית בקריסה מוחלטת הוחלט לנסות את הדרך הזאת".

 

 לחץ וגרור להזזה

בשלב זה לא ברור למה מתכוון טריגר בכך שיש דרכים נוספות, והאם מדובר בהחלטה של 'הפלס' בכלל, ולא של טריגר. בשיחה עם אייס, אומר טריגר: "אנחנו מנסים דרכים נוספות ולכן עושים פסק זמן. על פי התוצאות נראה איך לפעול".

 

-כלומר, אתם מפסיקים להטריד לכאורה, כדי לא לתת אפשרות למשרדי הפרסום והמפרסמים את האפשרות לומר שהם לא מפרסמים בגלל ההטרדות?

"גם, נכון".

 

עשרות שיחות ביום, כולל איום במוות

 

אייס חשף את הפרשה בכתבת תחקיר נרחבת, במסגרתה התברר כי פועל קו טלפוני באמצעותו מופנים פעילי הפלס לאותם בכירים, שמקבלים עשרות שיחות מדי יום בהם הפעילים מתלוננים אותם בכירים. "החבר'ה מארגנים קבוצת טלפנים שמתקשרת ממספרי טלפון פיקטיביים", סיפר באותה עת איש פרסום מהמגזר החרדי, ש"זכה" בעצמו לפניות רבות וטורדניות. "הם משיגים את מנהלי השיווק, ומתקשרים בלי סוף. זה מאד מלחיץ את מי שלא מכיר את המגזר, כאשר אומרים לו ש'הוא פוגע במגזר החרדי' בכך שהוא לא מפרסם ב'הפלס'".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

"זה עובר את גבול הטעם הטוב", סיפר לאייס גורם שחווה את הדברים על בשרו, באותה כתבת תחקיר. "היה יום שפשוט ניתקתי את הסלולרי כי קיבלתי ים של טלפונים, ולא נתנו לי לעבוד. אמרו לי שאני 'המוסק'ה של הפריץ' (כינוי גנאי שמשמעותו - אותו יהודי מסכן שחושב שהוא משרת את היהודים, אבל משרת את האינטרסים של הפריץ, א"כ). הם מאיימים עם קלטות שיגרמו לנזקים בלתי הפיכים לחברות. תראה, אני מבין את המלחמה האידיאולוגית של אנשי 'הפלס', אבל לא מצליח להבין את דרכי הפעולה שלהם. יש קוים אדומים, והם חצו אותם כבר מזמן".

 

בעקבות כך נכנסה המשטרה לעובי הקורה לאחר שהוגשו מספר תלונות במשטרה, בין היתר של גדי מרגלית, מנכ"ל לפ"מ, שהתלונן כי איימו על חייו. בחודש מארס השנה נעצרו 22 חשודים מירושלים, בני ברק, אשדוד, ירוחם ומודיעין עלית, בחשד בחשד להטרדה, איומים וסחיטה של מנהלים בכירים תוך ניסיון לשדלם לפרסם בעיתון 'הפלס'. העצור המרכזי שהובא לחקירה במתקני לה"ב 433.היה אברהם טריגר, ששוחרר לאחר יומיים. בהמשך הוחלט להעמידו לדין באשמת שידול לביצוע עבירה וקשירת קשר, ומשפטו החל לפני כחודש. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חי 11/11/2015 13:57
    הגב לתגובה זו
    חברות לא אמורות להתערב בסיכסוכים פנימים
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״