הפלס
צילום: צילום שער
radio

הפסקת אש: מקורבי 'הפלס' הקפיאו את "קו המחאה" שהטריד בכירים במשרדי פרסום

אברהם טריגר, המפעיל את קו המחאה באמצעותו הוטרדו הבכירים - במסגרת המלחמה בין 'הפלס' ל'יתד נאמן' הודיע על שביתת נשק. לאייס אמר: "אנו מנסים דרכים אחרות"
אלכסנדר כץ | (1)

בכירים במשרדי הפרסום והחברות המסחריות יוכלו לישון החל מהלילה בשקט, כנראה. אברהם טריגר, מפעיל קו המחאה שהוקם בעקבות החרמת עיתון הפלס, הודיע בלילה בקו המחאה כי בשלב זה פעילות המחאה תוקפא, וייבחנו דרכים אחרות להביע את מחאת הציבור החרדי הקורא את הפלס.

 

כזכור, לפני כשנתיים החלה לבעור הקרקע בעקבות חרם המודעות ממנו סבל הפלס, לדברי גורמים – בעידודו של העיתון הוותיק יתד נאמן. בעקבות כך החלו לקבל בכירים במשרדי פרסום ובחברות מסחריות שיחות טלפון רבות בכל יום, הודעות SMS  ומיילים, שגרמו לטרדה רבה.

 

בהודעה ששידר בקו הטלפוני אליו מתקשרים פעילי 'הפלס', אמר טריגר בין היתר: "אחים יקרים, שותפים לדרך ולמאבק הנחוש, הצודק והלגיטימי של כל בני התורה נגד כל חברה וחברה ונגד כל מפרסם ומפרסם וכל הפוגעים בבני התורה... ברוך השם יום אחד לא חדל מוקד המאבק מלפעול וברוך השם כולם רואים את האדמה החרוכה של המדיה הפרסומית".

 

בהמשך אמר כי "כעת חייבים לנסות דרכים נוספות בשבירת החרם שיצרו משרדי הפרסום עם אותן חברות מפרסמות נגד בני התורה ולכן לאחר מחשבה רבה ולא התייעצות ושקלית הדברים,  הוחלט לקחת פסק זמן הרמתי באופן ברור ובאופן מאוחר ומאוגד להפסיק את כל פעילות המחאה בכל סוג שהו למשך פסק זמן לבדיקת המדיה הפרסומית... אף אחד לא נטש מרצון או לא מרצון את המאבק. יש  תמיד לנסות דרכים נוספות ולאחר שהוברר שהמדיה הפרסומית בקריסה מוחלטת הוחלט לנסות את הדרך הזאת".

 

 לחץ וגרור להזזה

בשלב זה לא ברור למה מתכוון טריגר בכך שיש דרכים נוספות, והאם מדובר בהחלטה של 'הפלס' בכלל, ולא של טריגר. בשיחה עם אייס, אומר טריגר: "אנחנו מנסים דרכים נוספות ולכן עושים פסק זמן. על פי התוצאות נראה איך לפעול".

 

-כלומר, אתם מפסיקים להטריד לכאורה, כדי לא לתת אפשרות למשרדי הפרסום והמפרסמים את האפשרות לומר שהם לא מפרסמים בגלל ההטרדות?

"גם, נכון".

 

עשרות שיחות ביום, כולל איום במוות

 

אייס חשף את הפרשה בכתבת תחקיר נרחבת, במסגרתה התברר כי פועל קו טלפוני באמצעותו מופנים פעילי הפלס לאותם בכירים, שמקבלים עשרות שיחות מדי יום בהם הפעילים מתלוננים אותם בכירים. "החבר'ה מארגנים קבוצת טלפנים שמתקשרת ממספרי טלפון פיקטיביים", סיפר באותה עת איש פרסום מהמגזר החרדי, ש"זכה" בעצמו לפניות רבות וטורדניות. "הם משיגים את מנהלי השיווק, ומתקשרים בלי סוף. זה מאד מלחיץ את מי שלא מכיר את המגזר, כאשר אומרים לו ש'הוא פוגע במגזר החרדי' בכך שהוא לא מפרסם ב'הפלס'".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

"זה עובר את גבול הטעם הטוב", סיפר לאייס גורם שחווה את הדברים על בשרו, באותה כתבת תחקיר. "היה יום שפשוט ניתקתי את הסלולרי כי קיבלתי ים של טלפונים, ולא נתנו לי לעבוד. אמרו לי שאני 'המוסק'ה של הפריץ' (כינוי גנאי שמשמעותו - אותו יהודי מסכן שחושב שהוא משרת את היהודים, אבל משרת את האינטרסים של הפריץ, א"כ). הם מאיימים עם קלטות שיגרמו לנזקים בלתי הפיכים לחברות. תראה, אני מבין את המלחמה האידיאולוגית של אנשי 'הפלס', אבל לא מצליח להבין את דרכי הפעולה שלהם. יש קוים אדומים, והם חצו אותם כבר מזמן".

 

בעקבות כך נכנסה המשטרה לעובי הקורה לאחר שהוגשו מספר תלונות במשטרה, בין היתר של גדי מרגלית, מנכ"ל לפ"מ, שהתלונן כי איימו על חייו. בחודש מארס השנה נעצרו 22 חשודים מירושלים, בני ברק, אשדוד, ירוחם ומודיעין עלית, בחשד בחשד להטרדה, איומים וסחיטה של מנהלים בכירים תוך ניסיון לשדלם לפרסם בעיתון 'הפלס'. העצור המרכזי שהובא לחקירה במתקני לה"ב 433.היה אברהם טריגר, ששוחרר לאחר יומיים. בהמשך הוחלט להעמידו לדין באשמת שידול לביצוע עבירה וקשירת קשר, ומשפטו החל לפני כחודש. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חי 11/11/2015 13:57
    הגב לתגובה זו
    חברות לא אמורות להתערב בסיכסוכים פנימים
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.