לברוח מהמציאות עם yes: במקום אחר, בזמן אחר ובקמפיין אחר - אין רגע אחד ללא חוויה
טכנולוגיה הפסיקה להרשים אותנו. לפחות כל מה שקשור לעולם הדיגיטאלי. היכולת להפיל אותנו מהרגליים עם המצאה חדשה הולכת ונשחקת. אז עכשיו יש אפשרות להקליט רטרואקטיבית את השבועיים האחרונים. אז מה? אם פעם היו אומרים לנו שזה אפשרי, היינו מכנים את זה 'מכונת זמן'. הפכנו אדישים ושבעים.
קרוב לוודאי שהמוצר החדש של yes המכונה yes prime time הוא פיתוח טכנולוגי שהמתין חודשים או שנים במעבדה. יתכן שהוא עניין של מה בכך. אנחנו פשוט כבר לא מתלהבים מזה. נקודה.
כדרכה בקודש, yes לא מוטרדת מהשאלה עד כמה אפשר לשלהב את ההמונים מהקסם הזה. yes מתעוררת בבוקר עם מחוייבות לחווית הלקוח שהיא הרבה יותר מסתם "יה, כיף לראות טלוויזיה". את yes מעניין למה צריך להקליט שבועיים אחורה ולא זה שזה אפשרי.
כשנולד המותג yes, נוסחה חווית הלקוח בדייקנות המירבית ביותר: טלוויזיה זה בריחה מהמציאות. והמציאות היא הרבה דברים. זה אני והחיים שלי, זה כללי הגרביטציה והפיזיקה בכלל וכמובן - הזמן. yes הבינה מהתחלה שהיא לא "עושה טלוויזיה" אלא שהיא קיימת כדי לאפשר לנו לברוח ולהיות לא מי שהננו, במקום אחר, זמן אחר וכללים אחרים. למה? כי ככל שהחיים תובעניים יותר, והם תובעניים יותר ויותר, כך אנחנו משוועים לשגר את עצמינו כמה שיותר רחוק.
- yes נכנסת לעולם הפרסום בטלוויזיה האינטרנטית: תתחיל לשלב מודעות ב-yes+ וב-STING+
- "הכיוון של בזק חיובי וברור - yes צפויה להרוויח 100 מיליון ויותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טלוויזיה, על פי yes, היא הדבר הזה שאם אני יושב על הספה בסלון ויודע שאני יושב על הספה בסלון - סימן שהיא לא טובה. אם אני שוכח שאני יושב בטריינינג ונעלי בית ומרגיש שאני למעשה ג'סי מ'שובר שורות', אזי המותג הקרוי yes מימש את שליחותו.
בסרט מפתיע, בשנת 2001, מבשרת לנו yes על האפשרות המהפכנית (כיום זה נראה כל כך מובן מאליו) לקבל תקציר של הסרט באמצעות השלט. "מדריך שידורים אלקטרוני" קראו לו. כחלק מהמשמעת שלה להעביר את כל המסרים דרך חווית הלקוח האסקפיסטית, מבליגה yes על הפיתוי להשוויץ בטכנולוגיה הדיגיטלית, ומציגה לנו פרסומת שנראית כמו פרומו לסרט ריגול. הגיבור שלנו נקלע לסדרה של מדקלמי ססמאות מצד עוברי אורח מזדמנים בככר האדומה, ברכבת ובמסעדה. כולם אומרים לו the pigeons will not fly tonight והוא לא מבין על מה הם מדברים. לכולנו ברור שמדובר בססמא של מרגלים אלא שהוא נקלע לסרט הרבה אחרי שהוא התחיל ומרגיש כמו שאנחנו מרגישים כשזה קורה לנו: מבוכה ובלבול. אלה נפתרים כאשר מגלה הגיבור שהוא יכול ללחוץ על התקציר ולקבל תמונה לגבי הסיפור לתוכו נפל.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
אם נקפוץ 15 שנה קדימה, yes עדיין לא נכנעת לפיתוי להתרברב ביכולות הטכניות שלה. גם במוצר yes prime time אנחנו נחשפים למתקפה נוסח מלחמת העולם הראשונה. אחד מהחיילים המסתערים מציג לראווה חור ענק בפלג גופו העליון דרכו אפשר לראות את כל הנוף שמאחוריו. או מלפניו. תלוי מאיפה מסתכלים. בשלב מסוים כשחברו נפצע הוא מזעיק חובש בתחינה לעזור לחברו ש"כל חייו עוד לפניו". החובש, שמתבונן בו ובפציעתו התמוהה, מבשר לו, לטוראי בריידי, שהוא מת. מתי זה קרה לי? שואל אותו בריידי בדאגה, והחובש נאלץ להודיע לו שזה קרה בפרק הקודם, ומוסיף "כנראה שפספסת אותו".
הדגש ב-yes prime time הוא לגשר על פערי המידע ולא להתפעל מממיר הטלוויזיה. הדגש הוא על הצופה וחווית הצפיה הרציפה שלו, ולא על הטכניקה.
במקביל, אנחנו מקבלים טעימה מנפלאותיו של yes prime time במובייל דיגיטל. רוצים לדעת איך זה קרה? שואל אותנו החובש השחור עם המבטא המוזר (שכבר קצת נקשרנו אליו בפרסומת) - הקליקו על הפרק הקודם. האייקון שסופר אחורה' הזכור לנו מסרטים של פעם עושה את מה שהוא יודע הכי טוב - סופר אחורה. בזמן הזה אנחנו יכולים להקליק או להינזף (תקליק, ג'ובניק! נוזף בנו המפקד). כשאנחנו מגיעים ל"פרק הקודם" אנחנו מגלים שהמפקד מבקש מבריידי להעביר מטרת ירי ענקית ממקום למקום. בריידי הופך בכך ל'מטרה נעה' במלוא מובן המילה ונפגע מפגז שורק. אנחנו שוב מתפתים לחזור אחורה בזמן ולגלות שבריידי תמיד מפשל, גם בשמירה, שהיא עצמה היתה עונש על מה שנבין אותו מפרק עוד יותר קודם, כאשר פישל פאשלה בלתי נסלחת במטבח. ספוילר: איזה יופי, פתאום יש בשר וכל החולדות נעלמו.
מה שיפה במהלך זה שהפרסומת אונליין ואופליין מסמלצות את המוצר בלי להסביר אותו, לרגע, ברמה הפונקציונלית. ב-yes כללי המשחק הם שאין רגע ללא חוויה ולכן אין רגע שבו עוצרים לרגע את שפת החוויה כדי לדבר בשפה אחרת - כי אין. אז כרגע כל דבר הולך אחורה בזמן ובהשתלשלות, וברוח זו - מרתק לגלות מה הדבר הקודם של yes.
- 1.אביב 13/10/2015 15:54הגב לתגובה זוהסרט גדול, מושקע ומרשים, עשוי יפה, והארט והפרופס מדהימים, והתלבושות התקופתיות ומלחמת האזרחים והצפון נגד הדרום ומקאן תל אביב ושחר סגל ו... משעמם כבר. צפוי ולא מצחיק ובעיקר לא מחדש. וראינו את זה כבר בוריאציות אחרות וזה אותו כבר כמו הקודם ואולי די. אולי תעשו משהו חדש?
- אפרת 15/10/2015 13:19הגב לתגובה זוחבל שחברת יס בוחרת להשתמש בפרסומת לכאורה הומוריסטית ואבסורדית המציגה על המרקע חייל שמהלך עם חור בגופו. בין מבזק חדשות אחד לאחר על פצועים ומחבלים, למי יש עוד כוח לצפות בעוד מלחמה, יריות וחיילים מתים בפרסומת. כדאי שיתאפסו ב"יס" ויורידו את הפרסומת חסרת הטאקט הזו לאלתר!
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
