אוכלים את הרשת: חשיפה חסרת תקדים ל-foodography של באומן ליקבי כרמל
ההכנות לפסטיבל קאן לפרסום מחייבות את משרדי הפרסום המתמודדים להפיק קייס סטאדי סקסי כדי לגרום לשופטי התחרות להזיל ריר מהתרגשות מול המסך ולנקד את העבודה בהתאם. כשמדובר בפרויקט שהאוכל במרכזו, כמו זה של באומן בר ריבנאי עבור יקבי כרמל, זה הופך אפילו למהותי יותר. מהלך ה-foodography של משרד הפרסום, שבמסגרתו פותחו צלחות מיוחדות שנועדו בראש ובראשונה לצלם את האוכל ורק אחר כך משמשות לשאר הדברים השוליים כמו לאכול - זכה כמעט בין לילה לחשיפה ויראלית בינלאומית.
זה קרה במהלך סוף השבוע והתחיל באתר הפופולרי buzzfeed שמסקר טרנדים ויראליים ולמעשה קובע מה הכי חם בעולם עכשיו ומשם התפשט לאתרים רבים מסביב לעולם כגון קוסמופוליטן, נשיונל ג'יאוגרפיק, משאבל, פוקס, יאהו , טלגרף, ערוץ דיסקאברי, fast company, בשבועון הצרפתי lexpress, באתר האוכל המוביל בארה״ב eater ובבלוג השיווק והטרנדים היוקרתי PSFK. בנוסף מציינים במשרד הפרסום כי המהלך סוקר גם באוסטרליה, רוסיה, קטאר, ברזיל ואפילו איראן.
לפרויקט שהחל בשנה שעברה גייס משרד הפרסום 3 שותפים מרכזיים: אמנית הקרמיקה עדי ניסני שתכננה, עיצבה, פיתחה ויצרה צלחות מיוחדות שמאפשרות לסועדים לצלם את האוכל באמצעות הסמארטפונים; הצלם דן פרץ המתמחה בצילומי אוכל, שהעביר ללקוחות סדנת צילום במכשיר הטלפון הנייד והשף מאיר אדוני שנתן למהלך את הבמה שלו בדמות מסעדת כתית.
- תקציב המדיה של סופר פארם בהיקף 80 מיליון ש' עובר למקאן
- הקמפיין הייעודי של טיב טעם לסניף המשופץ ברמת החייל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בין הצלחות המיוחדות שעוצבו ניתן למצוא את צלחת הלימבו שמגיעה עם גב גבוה בצורה של האות "נ". הצלחת מאפשרת למצלמים להניח את המארטפון בהתקן שנמצא בחזית הצלחת וכן לצלם ללא "רעשי רקע" - בלי דמויות לא רצויות בפריים ועוד. צלחת נוספת היא צלחת ה-360 שמונחת על בסיס מסתובב ומאפשרת לסועד לסובב אותה עד למציאת הפריים המושלם או יצירת וידאו של המנה המסתובבת.
בנוסף, הוזמנו הגולשים להעלות את התמונות שצולמו לעמוד האינסטגרם של המהלך תחת ההאשטאג #FDGR.
פסטיבל קאן ייערך בשבוע האחרון של חודש יוני - תאריך מסורתי שבו הפסטיבל נערך מדי שנה. מהלך ה-foodography של באומן בר ריבנאי (מאחוריו עומד מנהל הקריאייטיב ערן ניר) ויקבי כרמל יוגש השנה לקטגוריות הדיזיין וה-PR.
- 9.שלומית 11/05/2015 09:46הגב לתגובה זואיך נפלו גיבורים
- 8.דודי 10/05/2015 20:59הגב לתגובה זושאפו על זה אבל אחרי כל החשיפה הזו סך הכול 755 תיוגים אז מה עשו זה?
- באומן יורם 11/05/2015 14:38הגב לתגובה זואתה חוטא לענף וללקוחות שלך שככה אתה מגיב, מבלי שבדקת בעצמך, מבלי שאתה יודע איך מותגי אלכוהול מתמודדים היום תחת חוקי הדארק מרקט...חושף את ערוותך ובורותך. אין לך מושג מה האתגרים של המותג הזה? איפה הוא חלש ואיפה הוא חזק? מי קהל היעד אליו כיוונו...האם באמת כרמל צריכים עזרה בקהל הרחב הקונה בסופר? האם אתה יודע את תקציב הקמפיין? האם אתה באמת בדקת את החשיפה של הקמפיין? האם באמת דיברת עם מבקרי יין, כתבי יין, סומלייה במסעדות, ומה דעתם על המותג על מוצריו השונים בסדרות הגבוהות, הסדרות הנמוכות? צא ולמד. ובתכלס, לא מבין מאיזה אינטרס אתה מגיב כך...
- 7.נו באמת 10/05/2015 18:59הגב לתגובה זומי זוכר או שמע על היקב. הקידום של מהמלך היה באמצעות כתבה וחצי באווטבריין ו קידום סרטון שרואים בו לשניה וחצי את היקב. המלך הוא עירום, וקוראים לו יקבי כרמל. שמשהו יעשה פה סקר מודעות ... הרי מחוץ לתעשייה אין אף אחד שמכיר את המהלך . אז חדל מעוף ושוב שאפו לבאומן על החדשנות.
- 6.משרד אחד בארץ שחושב אחרת . המלעיזים לא יודעים איך לאכול את זה (ל"ת)יזהר 10/05/2015 17:53הגב לתגובה זו
- 5.אמיר 10/05/2015 16:21הגב לתגובה זוסתם. זה אחלה אבל אני רוצה לקבל תגובה כועסת מלובטון.
- 4.הדס 10/05/2015 15:10הגב לתגובה זופשוט נפלא
- 3.כרמלי 10/05/2015 14:20הגב לתגובה זוואני סבור שרק טוב יצא מהפרויקט הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות טעימים בסופו של דבר.
- 2.נו באמת... הכי בנאלי... (ל"ת)נסחפתם 10/05/2015 13:16הגב לתגובה זו
- 1.זוהבי 10/05/2015 13:14הגב לתגובה זובגלל מהלכים כאלה לקוחות שונאים את משרדי הפרסום וזה בסוף דופק את כולנו. הרי מי בכלל שמע על המהלך הזה בארץ? מי נתקל בו למעט בICE? מי למען השם זוכר מהמהלך הזה יקבי כרמל ו/או משהו טוב על היין? איך זה פאקינג קשור!?!? (ואל תגידו לי שאוכל הולך עם יין כי זה קישור חלש באופן מביך) והכי גרוע שהשקיעו מלא אנרגיות וכסף במקום לתעל את זה למקום טוב עבור הלקוח. (אומנית קרמיקה?!?!?)
- קלוד 10/05/2015 14:07הגב לתגובה זולך תעשה באנר יא עצלן!!
- יוסי 10/05/2015 13:37הגב לתגובה זולמרות שאין לך אומץ לכתוב בשמך. הפרוייקט קיבל עמוד במדור האוכל המוביל בישראל של ישראל אהרוני בשבעה ימים. הופיע במדורי האוכל של מאקו, וואלה, נענע 10, וטיים אאוט ,בבלוגים המובילים לפודיס בינהם של אפרת אנזל. כתבה בלילה כלכלי .ובנוסף לשיתופים על ידי ישראל אהרוני מושיק רוט ועוד. אם אתה לא מבין את הקשר בין יין לבין חווית אוכל עילי ואת החיבור של אלה לטרנד צילומי האוכל אז כנראה שלא אצליח להסביר לך. עובדה שכל האתרים בארץ ובחו״ל הבינו את זה. אז מי שמביך פה זה כנראה אתה. ודרך אגב שלוש ארוחות לקהל הרחב במחיר 599 ש״ח לסועד נמכרו כולן.
- הפרלמנט 10/05/2015 15:24העלות של הפרויקט לא משתווה לכמות היח"צ החלשה לה הוא זכה. אף אחד לא באמת שמע על הפרויקט בטח ובטח לא שמע על יקבי כרמל או על מה שהם מנסים לומר. מה הם מנסים לומר דרך אגב? מה המסר של המותג? מוכן להמר שבמחקרים התוצאות יהיו עגומות.
- הקנאה.. (ל"ת)שב תנוח 10/05/2015 13:23הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
