דרום אפריקה בעד נטפליקס: תוכן פיראטי תורם לחלוקה שווה של הידע האנושי
מחקר של ממשלת דרום אפריקה והמכון הדרום אפריקאי לפיתוח, טוען כי תוכן פיראטי מגדיל את אחוז הקוראים והכותבים. על פי המחקר שפורסם באתר Torrent freak, עולה כי צריכת תכנים פיראטיים ברשת האינטרנט מגדילה בצורה משמעותית את הפצת הידע, ולכן לטענת החוקרים - החמרה של חוקים אנטי-פיראטים עלולה לפגוע ברמת ההשכלה במדינה.
בעוד התפיסה הרווחת במדינות מערביות בכל הנוגע לתוכן פיראטי, אינה מתייחסת לסוגיית ההשכלה, אלא בעיקר לניצול זמן פנוי, הרי שבמדינות מתפתחות נמצא כי תוכן פיראטי תופס תפקיד חשוב בעידוד וקידום מידע חופשי וביכולת שלו להשפיע על מידת ההשכלה של המשתמש. המחקר מצא כי בחלקים מסוימים ביבשת אפריקה, התוכן הפיראטי שנצפה או שותף באינטרנט, מהווה אמצעי לאיסוף והפצה של מידע חיוני ולימודי ויכול להביא לכך שההשכלה במדינה תהפוך ליותר חופשית ופתוחה. ממשלת דרום אפריקה השוותה בין אחוז ההורדות של תוכן פיראטי למדד הפיתוח האנושי המתייחס ל-11 מדינות אפריקאיות. ממצאי המחקר מצביעים כי אחוז הורדת תוכנות הלמידה מוביל לעליה ניכרת באחוז הקוראים והכותבים, כאשר אימוץ חוקי פיקוח נוקשים על הורדות משפיע לרעה על מידת הקרוא וכתוב של האוכלוסייה במדינה זאת. במצב כזה, יש אפילו השפעה על אחוז הפרסומים המדעיים באותן מדינות. ולמרות זאת, קשה לדמיין מצב בו החברות המחזיקות בזכויות היוצרים, יאמצו את המחקר הזה וישנו את אופן פעילותן, דבר שכמובן שיגרום לקיטון בהכנסותיהן, אלא ימשיכו לפעול על מנת להחמיר את החקיקה המגבילה תוכן פיראטי כדי להגן על התכנים שלהן. בלי קשר, אבל בעצם דווקא עם קשר, כמות הפניות שנעשו לגוגל ב-3 החודשים הראשונים של 2015 בנוגע להורדת תוכן המפר זכויות יוצרים, הגיע למספר האסטרונומי של 100 מיליון, כך מפרסם Torrent freak. לצורך השוואה, בתקופה המקבילה לפני 4 שנים נרשמו רק כמה מאות פניות לענקית החיפוש באינטרנט. הבשורה המעודדת במצב זה כלפי צרכני התוכן הפיראטי, היא שכמות הפניות הרבה יוצרת לחץ אצל גוגל, שמתקשה להוריד את כל הקישורים הבעייתיים בצורה שלמה מהאלגוריתם שלה. למרות מורת רוחם של המתלוננים הרבים, גוגל פרסמה מסמך המעיד על הדרך בה היא נאבקת בפיראטיות, כאשר לטענתה הפתרון הטוב ביותר הוא הגברת היצע התכנים באינטרנט. בישראל למשל אנו עדים לכך ששירות נטפליקס ו-HBO אינם זמינים, דבר הגורם ללא מעט גולשים שמסרבים לשלם לשירות של HOT או yes, להתחבר לשירות הסטרימינג החינמי הראשון אותו אנחנו מוצאים בגוגל בכל פעם שאנו מעוניינים לצפות בפרנק אנדרווד או במשחקי הכס. יתכן וגוגל לא תצליח או שאולי לא תרצה בכלל לחסום את כל התוכן הפיראטי, מכוון שהיא נמצאת בין הפטיש לסדן, כאשר גם הגולשים שלה דורשים ממנה לאפשר תוכן חופשי, ואלו לעיתים מנהלים מאבק נגדי בדרישה להחזיר תכנים שהורדו.

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו
כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים.
מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים.
בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים.
מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7