דרום אפריקה בעד נטפליקס: תוכן פיראטי תורם לחלוקה שווה של הידע האנושי
מחקר של ממשלת דרום אפריקה והמכון הדרום אפריקאי לפיתוח, טוען כי תוכן פיראטי מגדיל את אחוז הקוראים והכותבים. על פי המחקר שפורסם באתר Torrent freak, עולה כי צריכת תכנים פיראטיים ברשת האינטרנט מגדילה בצורה משמעותית את הפצת הידע, ולכן לטענת החוקרים - החמרה של חוקים אנטי-פיראטים עלולה לפגוע ברמת ההשכלה במדינה.
בעוד התפיסה הרווחת במדינות מערביות בכל הנוגע לתוכן פיראטי, אינה מתייחסת לסוגיית ההשכלה, אלא בעיקר לניצול זמן פנוי, הרי שבמדינות מתפתחות נמצא כי תוכן פיראטי תופס תפקיד חשוב בעידוד וקידום מידע חופשי וביכולת שלו להשפיע על מידת ההשכלה של המשתמש. המחקר מצא כי בחלקים מסוימים ביבשת אפריקה, התוכן הפיראטי שנצפה או שותף באינטרנט, מהווה אמצעי לאיסוף והפצה של מידע חיוני ולימודי ויכול להביא לכך שההשכלה במדינה תהפוך ליותר חופשית ופתוחה. ממשלת דרום אפריקה השוותה בין אחוז ההורדות של תוכן פיראטי למדד הפיתוח האנושי המתייחס ל-11 מדינות אפריקאיות. ממצאי המחקר מצביעים כי אחוז הורדת תוכנות הלמידה מוביל לעליה ניכרת באחוז הקוראים והכותבים, כאשר אימוץ חוקי פיקוח נוקשים על הורדות משפיע לרעה על מידת הקרוא וכתוב של האוכלוסייה במדינה זאת. במצב כזה, יש אפילו השפעה על אחוז הפרסומים המדעיים באותן מדינות. ולמרות זאת, קשה לדמיין מצב בו החברות המחזיקות בזכויות היוצרים, יאמצו את המחקר הזה וישנו את אופן פעילותן, דבר שכמובן שיגרום לקיטון בהכנסותיהן, אלא ימשיכו לפעול על מנת להחמיר את החקיקה המגבילה תוכן פיראטי כדי להגן על התכנים שלהן. בלי קשר, אבל בעצם דווקא עם קשר, כמות הפניות שנעשו לגוגל ב-3 החודשים הראשונים של 2015 בנוגע להורדת תוכן המפר זכויות יוצרים, הגיע למספר האסטרונומי של 100 מיליון, כך מפרסם Torrent freak. לצורך השוואה, בתקופה המקבילה לפני 4 שנים נרשמו רק כמה מאות פניות לענקית החיפוש באינטרנט. הבשורה המעודדת במצב זה כלפי צרכני התוכן הפיראטי, היא שכמות הפניות הרבה יוצרת לחץ אצל גוגל, שמתקשה להוריד את כל הקישורים הבעייתיים בצורה שלמה מהאלגוריתם שלה. למרות מורת רוחם של המתלוננים הרבים, גוגל פרסמה מסמך המעיד על הדרך בה היא נאבקת בפיראטיות, כאשר לטענתה הפתרון הטוב ביותר הוא הגברת היצע התכנים באינטרנט. בישראל למשל אנו עדים לכך ששירות נטפליקס ו-HBO אינם זמינים, דבר הגורם ללא מעט גולשים שמסרבים לשלם לשירות של HOT או yes, להתחבר לשירות הסטרימינג החינמי הראשון אותו אנחנו מוצאים בגוגל בכל פעם שאנו מעוניינים לצפות בפרנק אנדרווד או במשחקי הכס. יתכן וגוגל לא תצליח או שאולי לא תרצה בכלל לחסום את כל התוכן הפיראטי, מכוון שהיא נמצאת בין הפטיש לסדן, כאשר גם הגולשים שלה דורשים ממנה לאפשר תוכן חופשי, ואלו לעיתים מנהלים מאבק נגדי בדרישה להחזיר תכנים שהורדו.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
