סיאטל הפסידה, טום בריידי מעצבן - והנה 5 פרסומות ששברו את רצף הקלישאות
מרשון לינץ' עמד מאחורי הקוורטרבק של הסיאטל סיהוקס. יארד אחד, זה כל מה שנשאר להתקדם כדי לנצח במשחק ולזכות בסופרבול השני ברציפות, הישג נדיר מסוגו. יש לו 20 שניות לעשות את זה. לקבל את הכדור ולדרוס את כולם בדרך לטאצ'דאון. הוא לא יצטרך יותר מ-5, הרי לא סתם הכינוי שלו זה Beast Mode, אבל נחמד לדעת שיהיו לו עוד הזדמנויות במידה וייכשל.
הט-הט. הכדור נזרק אחורה לעבר הקוורטרבק והוא, לתדהמת 114 מיליון צופים בארה"ב ועוד כמה עשרות מיליונים בעולם, מנסה למסור את הכדור קדימה. הכדור נחטף, המשחק נגמר, סיאטל מפסידה, טום בריידי מעצבן.
מאכזב? לא כמו פרסומות הסופרבול של השנה. כמעט 70 פרסומות עיטרו את משחק הסופרבול השנה ואין אפילו אחת שגורמת לך לעשות share ולהגיד: קבלו איזה גדול.
מה שכן היה, זה הרבה פרסומות שנראו כמו שידור חוזר של עצמן, רק בגירסה לעוסה פחות מוצלחת. סניקרס עם הרבה הייפ אבל מעט צחוקים, דוריטוס עם פרסומות גולשים חלשות מתמיד, הכלבלב של באדווייזר שהיה עושה לכולנו טובה אם היה נדרס כבר, עוד קמפיין ריאליטי אותנטי של באד לייט עם קאסט של עשרות אנשים שבכלל לא הגיעו מסוכנות שחקנים ובמקרה רק עברו באזור. אה, והיה גם פרסומת על אבהות. ועוד אחת. ועוד אחת. ועוד אחת. אבא, מה עשו לך?!
אבל מסורת זו מסורת והטור השנתי באייס לא יכתוב את עצמו. אז הנה 5 פרסומות שהצליחו לשבור את רצף הקלישאות:
BMW i3
איך אנשים התייחסו לאינטרנט ב-1994? בערך כמו שאנשים מתייחסים למכונית חשמלית היום. פרסומת שיוצאת מהתבנית הקבועה של פרסומות רכב ונסגרת בשורה מדויקת: Big ideas take a little getting used to.
- רכב היוקרה נרשם על שם אחר כדי שלא יעוקל - איך הצליחו בכל זאת לעקל את הרכב?
- BMW סדרה 1 חדשה - פרימיום קומפקט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Clash of Clans
מגמה מעניינת שהיה ניתן ללמוד מפרסומות הסופרבול היא הצמיחה של משחקי המובייל. שום פרסומת למשחק מחשב לא שודרה השנה. לעומת זאת שודרו 3 פרסומות למשחקי מובייל, שתיים מהן עם כוכבי על. אני בחרתי להביא לכם את זו שיושבת על תובנה מדויקת ולא את זו שרואים בה את קייט אפטון באמבטיה.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
Loctite Glue
סיימתם לחפש ביוטיוב את הפרסומת עם קייט אפטון? יופי. עכשיו בואו נדבר על המפרסם המוזר ביותר בסופרבול. חברת דבקים (יש דבר כזה? זה נשמע כמו משהו ש"משיח" יגיד) החליטה לא רק לפרסם בסופרבול, אלא גם ללכת על קמפיין הזוי ולתמוך בו עם גב דיגיטלי רחב ביותר. הסרטון הוא לא משהו שלא ראינו, אבל האתר עושה קפיצת מדרגה שגורמת לכם לשאול את עצמכם: למה אני מסתובב באתר של דבק תעשייתי כבר כמה דקות?
לכניסה לאתר Loctite Glue -
Chevrolet Colorado
תפעילו את הוידאו ותדמיינו שזה משודר לכם בטלוויזיה בזמן המשחק
Newcastle Brown Ale
כמו בשנה שעברה, ניוקאסל עוקפים את כולם בסיבוב בלי לפרסם בסופרבול באמת. הפעם עם פרסומת שקוראת לכל המותגים להתאגד כדי לעמוד בעלויות המטורפות של הסופרבול. נשאר רק להוריד את הכובע. הסרט שהתניע את המהלך נמצא כאן, אבל יש עולם תוכן שלם שמחכה לכם באתר.
לכניסה לאתר Newcastle -
טל שוויגר הוא פרילאנס קריאייטיב. בעבר שימש כמנהל קריאייטיב במקאן דיגיטל וכיום מקדם את עצמו באמצעות כתבות באייס.
- 2.מעולה (ל"ת)ג׳יזס 03/02/2015 18:07הגב לתגובה זו
- 1.המשפט האחרון הוא מאסטרפיס (ל"ת)שוויגרג'ויס 03/02/2015 14:32הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
