סיאטל הפסידה, טום בריידי מעצבן - והנה 5 פרסומות ששברו את רצף הקלישאות
מרשון לינץ' עמד מאחורי הקוורטרבק של הסיאטל סיהוקס. יארד אחד, זה כל מה שנשאר להתקדם כדי לנצח במשחק ולזכות בסופרבול השני ברציפות, הישג נדיר מסוגו. יש לו 20 שניות לעשות את זה. לקבל את הכדור ולדרוס את כולם בדרך לטאצ'דאון. הוא לא יצטרך יותר מ-5, הרי לא סתם הכינוי שלו זה Beast Mode, אבל נחמד לדעת שיהיו לו עוד הזדמנויות במידה וייכשל.
הט-הט. הכדור נזרק אחורה לעבר הקוורטרבק והוא, לתדהמת 114 מיליון צופים בארה"ב ועוד כמה עשרות מיליונים בעולם, מנסה למסור את הכדור קדימה. הכדור נחטף, המשחק נגמר, סיאטל מפסידה, טום בריידי מעצבן.
מאכזב? לא כמו פרסומות הסופרבול של השנה. כמעט 70 פרסומות עיטרו את משחק הסופרבול השנה ואין אפילו אחת שגורמת לך לעשות share ולהגיד: קבלו איזה גדול.
מה שכן היה, זה הרבה פרסומות שנראו כמו שידור חוזר של עצמן, רק בגירסה לעוסה פחות מוצלחת. סניקרס עם הרבה הייפ אבל מעט צחוקים, דוריטוס עם פרסומות גולשים חלשות מתמיד, הכלבלב של באדווייזר שהיה עושה לכולנו טובה אם היה נדרס כבר, עוד קמפיין ריאליטי אותנטי של באד לייט עם קאסט של עשרות אנשים שבכלל לא הגיעו מסוכנות שחקנים ובמקרה רק עברו באזור. אה, והיה גם פרסומת על אבהות. ועוד אחת. ועוד אחת. ועוד אחת. אבא, מה עשו לך?!
אבל מסורת זו מסורת והטור השנתי באייס לא יכתוב את עצמו. אז הנה 5 פרסומות שהצליחו לשבור את רצף הקלישאות:
BMW i3
איך אנשים התייחסו לאינטרנט ב-1994? בערך כמו שאנשים מתייחסים למכונית חשמלית היום. פרסומת שיוצאת מהתבנית הקבועה של פרסומות רכב ונסגרת בשורה מדויקת: Big ideas take a little getting used to.
- BMW סדרה 1 חדשה - פרימיום קומפקט
- ריאל מדריד חילקה רכבי יוקרה: כמה שווים הרכבים של ויניסיוס ואמבפה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Clash of Clans
מגמה מעניינת שהיה ניתן ללמוד מפרסומות הסופרבול היא הצמיחה של משחקי המובייל. שום פרסומת למשחק מחשב לא שודרה השנה. לעומת זאת שודרו 3 פרסומות למשחקי מובייל, שתיים מהן עם כוכבי על. אני בחרתי להביא לכם את זו שיושבת על תובנה מדויקת ולא את זו שרואים בה את קייט אפטון באמבטיה.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
Loctite Glue
סיימתם לחפש ביוטיוב את הפרסומת עם קייט אפטון? יופי. עכשיו בואו נדבר על המפרסם המוזר ביותר בסופרבול. חברת דבקים (יש דבר כזה? זה נשמע כמו משהו ש"משיח" יגיד) החליטה לא רק לפרסם בסופרבול, אלא גם ללכת על קמפיין הזוי ולתמוך בו עם גב דיגיטלי רחב ביותר. הסרטון הוא לא משהו שלא ראינו, אבל האתר עושה קפיצת מדרגה שגורמת לכם לשאול את עצמכם: למה אני מסתובב באתר של דבק תעשייתי כבר כמה דקות?
לכניסה לאתר Loctite Glue -
Chevrolet Colorado
תפעילו את הוידאו ותדמיינו שזה משודר לכם בטלוויזיה בזמן המשחק
Newcastle Brown Ale
כמו בשנה שעברה, ניוקאסל עוקפים את כולם בסיבוב בלי לפרסם בסופרבול באמת. הפעם עם פרסומת שקוראת לכל המותגים להתאגד כדי לעמוד בעלויות המטורפות של הסופרבול. נשאר רק להוריד את הכובע. הסרט שהתניע את המהלך נמצא כאן, אבל יש עולם תוכן שלם שמחכה לכם באתר.
לכניסה לאתר Newcastle -
טל שוויגר הוא פרילאנס קריאייטיב. בעבר שימש כמנהל קריאייטיב במקאן דיגיטל וכיום מקדם את עצמו באמצעות כתבות באייס.
- 2.מעולה (ל"ת)ג׳יזס 03/02/2015 18:07הגב לתגובה זו
- 1.המשפט האחרון הוא מאסטרפיס (ל"ת)שוויגרג'ויס 03/02/2015 14:32הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
