BMWi3. סופרבול 2015
צילום: צילום מסך
טור

סיאטל הפסידה, טום בריידי מעצבן - והנה 5 פרסומות ששברו את רצף הקלישאות

לטל שוויגר אין זמן פנוי, אז כמו בכל שנה, גם הפעם הפלנו עליו את משימת סיקור פרסומות הסופרבול כדי לראות אם הכלבלב של באדוויזר כבר נדרס
טל שוויגר | (2)

מרשון לינץ' עמד מאחורי הקוורטרבק של הסיאטל סיהוקס. יארד אחד, זה כל מה שנשאר להתקדם כדי לנצח במשחק ולזכות בסופרבול השני ברציפות, הישג נדיר מסוגו. יש לו 20 שניות לעשות את זה. לקבל את הכדור ולדרוס את כולם בדרך לטאצ'דאון. הוא לא יצטרך יותר מ-5, הרי לא סתם הכינוי שלו זה Beast Mode, אבל נחמד לדעת שיהיו לו עוד הזדמנויות במידה וייכשל.

הט-הט. הכדור נזרק אחורה לעבר הקוורטרבק והוא, לתדהמת 114 מיליון צופים בארה"ב ועוד כמה עשרות מיליונים בעולם, מנסה למסור את הכדור קדימה. הכדור נחטף, המשחק נגמר, סיאטל מפסידה, טום בריידי מעצבן.

מאכזב? לא כמו פרסומות הסופרבול של השנה. כמעט 70 פרסומות עיטרו את משחק הסופרבול השנה ואין אפילו אחת שגורמת לך לעשות share ולהגיד: קבלו איזה גדול.

מה שכן היה, זה הרבה פרסומות שנראו כמו שידור חוזר של עצמן, רק בגירסה לעוסה פחות מוצלחת. סניקרס עם הרבה הייפ אבל מעט צחוקים, דוריטוס עם פרסומות גולשים חלשות מתמיד, הכלבלב של באדווייזר שהיה עושה לכולנו טובה אם היה נדרס כבר, עוד קמפיין ריאליטי אותנטי של באד לייט עם קאסט של עשרות אנשים שבכלל לא הגיעו מסוכנות שחקנים ובמקרה רק עברו באזור. אה, והיה גם פרסומת על אבהות. ועוד אחת. ועוד אחת. ועוד אחת. אבא, מה עשו לך?!

אבל מסורת זו מסורת והטור השנתי באייס לא יכתוב את עצמו. אז הנה 5 פרסומות שהצליחו לשבור את רצף הקלישאות:

BMW i3

איך אנשים התייחסו לאינטרנט ב-1994? בערך כמו שאנשים מתייחסים למכונית חשמלית היום. פרסומת שיוצאת מהתבנית הקבועה של פרסומות רכב ונסגרת בשורה מדויקת: Big ideas take a little getting used to.

Clash of Clans

מגמה מעניינת שהיה ניתן ללמוד מפרסומות הסופרבול היא הצמיחה של משחקי המובייל. שום פרסומת למשחק מחשב לא שודרה השנה. לעומת זאת שודרו 3 פרסומות למשחקי מובייל, שתיים מהן עם כוכבי על. אני בחרתי להביא לכם את זו שיושבת על תובנה מדויקת ולא את זו שרואים בה את קייט אפטון באמבטיה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

Loctite Glue

סיימתם לחפש ביוטיוב את הפרסומת עם קייט אפטון? יופי. עכשיו בואו נדבר על המפרסם המוזר ביותר בסופרבול. חברת דבקים (יש דבר כזה? זה נשמע כמו משהו ש"משיח" יגיד) החליטה לא רק לפרסם בסופרבול, אלא גם ללכת על קמפיין הזוי ולתמוך בו עם גב דיגיטלי רחב ביותר. הסרטון הוא לא משהו שלא ראינו, אבל האתר עושה קפיצת מדרגה שגורמת לכם לשאול את עצמכם: למה אני מסתובב באתר של דבק תעשייתי כבר כמה דקות?

לכניסה לאתר Loctite Glue - לחצו כאן

Chevrolet Colorado

תפעילו את הוידאו ותדמיינו שזה משודר לכם בטלוויזיה בזמן המשחק

Newcastle Brown Ale

כמו בשנה שעברה, ניוקאסל עוקפים את כולם בסיבוב בלי לפרסם בסופרבול באמת. הפעם עם פרסומת שקוראת לכל המותגים להתאגד כדי לעמוד בעלויות המטורפות של הסופרבול. נשאר רק להוריד את הכובע. הסרט שהתניע את המהלך נמצא כאן, אבל יש עולם תוכן שלם שמחכה לכם באתר.

לכניסה לאתר Newcastle - לחצו כאן

טל שוויגר הוא פרילאנס קריאייטיב. בעבר שימש כמנהל קריאייטיב במקאן דיגיטל וכיום מקדם את עצמו באמצעות כתבות באייס. לפרופיל הפייסבוק של טל.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מעולה (ל"ת)
    ג׳יזס 03/02/2015 18:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    המשפט האחרון הוא מאסטרפיס (ל"ת)
    שוויגרג'ויס 03/02/2015 14:32
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.