מקור ראשון
צילום: סריקה

'מקור ראשון' לא יופץ יותר כעיתון יומי: חשש שייצא במהלך לפיטורי עובדים

העיתון למגזר הדתי, לא נהנה ממכירות ומנויים בימי השבוע, וחצי שנה לאחר שעבר מידיו של שלמה בן-צבי לשלדון אדלסון, הוא יתמקד בגיליון סופ"ש
אלכסנדר כץ | (2)

מקור ראשון יוצא למהלך על פיו הוא יופסק להיות מופץ כעיתון יומי, ויתמקד בעיתון סוף השבוע. מדובר על ההחלטה המשמעותית ביותר של הנהלת העיתון, מאז הוא עבר לבעלותה של קבוצת ישראל היום. הערכות הן כי מהלך כזה עשוי להוביל לפיטורי עובדים, אולם בשלב זה לא ידוע אם צעד כזה ייצא אל הפועל ומה היקפו.

'מקור ראשון' נוסד כשבועון כבר לפני 17 שנה, ואולם ב-2003 נרכש על ידי שלמה בן-צבי, ב-2007 החליט בן-צבי למזג את העיתון עם עיתון אחר שהיה בבעלותו - הצפה, שפנה למגזר חובשי הכיפות ואנשי 'הפועל המזרחי', והעיתון נקרא מקור ראשון - הצפה. ב-2008 נמחק שם 'הצפה', ונותר רק 'מקור ראשון' כעיתון יומי.

במהלך ימות השבוע זכה העיתון למאות בודדות של מנויים, לצד נתון לא גבוה של מכירות בחנויות, והוא התבסס בעיקר על גיליון סוף השבוע. על פי סקר TGI, זכה גיליון סוף השבוע של 'מקור' לחשיפה של 3.1% בחצי השנה הראשונה של 2014, ירידה מ-3.6% בחצי השנה שלפני כן. העיתון זכה להערכה מצד כל גווני הפוליטיקה הישראלית, למרות שהוא נטה לצד הימני של המפה.

ההרפתקה של בן-צבי עם מעריב, הביאה גם את 'מקור ראשון' להפסדים כספיים, והוא נרכש במסגרת צו הקפאת ההליכים לחברות שבבעלותו של בן-צבי, על ידי שלדון אדלסון וקבוצת 'ישראל היום' ב-14 מיליון שקלים, וגם עוד 3 מיליון עבור אתר NRG. מאז שימש האתר כאתר הבית של 'מקור ראשון', אולם על פי הערכות, הוא צפוי לעבור ולשמש כאתר הבית של 'ישראל היום' עם תום השנה הראשונה להשלמת העסקה, כמתחייב בחוזה.

מ'מקור ראשון' נמסר בתגובה לאייס: "בכוונת העיתון למקד את מאמציו בהעצמת מוצר הדגל של גיליון מקור ראשון בסוף שבוע, וכן להמשיך ולשמור על קשר עם הקוראים בכל ימות השבוע באמצעות אתר NRG המתחדש".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שלדון: כל כלבי ביג'י יומו (ל"ת)
    יצחק 16/09/2014 10:32
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עיתון מעולה וחבל שלא יופץ במהלך השבוע (ל"ת)
    שלי 15/09/2014 13:20
    הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״