עדיף להיות חכם ולא צודק: למאוחדת יש תובנה רגשית עמוקה ולא ממקום מתנשא
בשורה התחתונה: מהפיכה מכריזים לא רק ממקום צודק אלא ממקום חכם. ביקור בריא של מאוחדת מוגש לנו אגב תובנה רגשית עמוקה ולא ממקום שמטיף לנו מוסר או מתנשא עלינו.
מהפיכת הבריאות של מאוחדת שפרצה בחסה סוערת ממש ממש אחרי אירוע הלב של צביקה הדר חוזרת ומכה שנית, הפעם עם אג'נדת הביקור הבריא ברפואת ילדים.
המוצר פשוט וחכם - מגיעים אחת לשנה לרופא מגיל 2 עד גיל 6 כדי לעקוב אחר הבריאות וההתפתחות של הילד ולקדם אורח חיים בריא ומניעת גורמי סיכון בכלל ובאמצעות הדרכת המשפחה בפרט. היתרון מובהק - ככל שנעלה על הפסים בגיל צעיר יותר - ישפיע הדבר לטובה על מתווה בריאותנו בהמשך חיינו.
האסטרטגיה היא בראש ובראשונה אסטרטגיה עיסקית של קופת חולים. במקום להגיב - להוביל. אופציה שכל מי שמעוניין להיות לידר רוצה לנקוט בה. שאלת השאלות היא מהי השליחות האמיתית של מערכת בריאות - לרפא חולים או לייצר בריאות. במקרה הראשון, שהוא העתיק והקלאסי, אפשר לומר שאדם מוגדר בריא עד שהוא חולה ועל כן, כאשר הוא מגיע חולה לרופא - ייעודו של הרופא להשיבו למצבו הבריא ובכך לשמש כ'מרפא'.
במקרה השני - ייצור בריאות - משימת הרופא שונה וחושפת השקפת עולם אחרת. לא כל מי שאינו חולה - בריא.
כיום אנו יודעים שההבדל בין בריא לחולה אינו דיכוטומי אלא מתקיים על רצף. כל אחד מאיתנו לוקה בבריאותו ולו בשבריר, וכל אחד מאיתנו יכול ליהנות מבריאות טובה יותר. כדי להשיג את זה צריך להגיע לרופא - כשאנחנו בריאים. זאת כמובן - מלבד אלפי האופציות האחרות הנגישות לנו בגוגל ובאינספור מוצרי בריאות אלטרנטיבית.
בריאות לא יכולה להגשים את עצמה לא באקמול ולא במוקסיפן אלא בטיפוח מנגנונים שיידעו לפגוש את הוירוס או החיידק מוכנים וערוכים לקרב. במלים אחרות - מגננה היא טקטיקה פחות אינטליגנטית מבניית מערכת בטחון ומודיעין. זה ידוע.
האסטרטגיה התקשורתית של מאוחדת באופן שהיא מגישה לנו את 'ביקור בריא' מטפלת בהתנגדות שיש לנו, הורים כילדים, מביקור אצל הרופא. במקום להטיף לנו בהתלהבות כי אפשר להגיע לרופא גם כאשר הילד בריא, ולייצר הסברה משעממת על רפואה מונעת, מציגה הפרסומת את הפחדים שמחלות ורופאים מעוררות בקרבנו.
צביקה הדר מגלה שבנו אצל הרופא ורץ "להצילו". את הנחת היסוד הזו, שתפקידו של הרופא בחיינו רלוונטי רק במצבי חירום, מקעקעת הפרסומת ומראה שאפשר לבצע הגדרה מחדש של הרופא בחיי המשפחה ושל מערכת הבריאות בחיי החברה. התפקיד החדש הוא טיפוח בריאות מבעוד מועד, וכל המקדים זוכה.
- שובו של הפריים טיים
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
המודעה שאומרת שלקחת ילד לרופא רק כשהוא חולה "זה כל כך 2013" מבשרת את השינוי שמותיר מאחור את כל מה שחשבנו על קופות חולים עד כה, או לפחות על קופת חולים מאוחדת, ומכריז על עידן חדש. הקמפיין מבין אותנו ומזדהה עם הפחד שיש לנו מרופאים, הלא הוא הפחד ממחלות שהשלכנו על הרופא, ולא מתווכח עם זה. מאותו מקום אמפטי הוא מציע לנו שינוי מהפכני שלא רק מיידד עלינו את הרופא, לרבות על הפעוטות שבקרבנו, אלא מציע ערך אמיתי בדמות גדילה בריאה יותר בהמשך דרכנו.
הכותבת היא מנכ"לית משותפת ב'זיגוטה' - חברה לבניה והטמעה של מיתוג
- 8.קריאטיבי 24/06/2014 23:04הגב לתגובה זולא בדיוק קמפיין קאן, אבל עושה את העבודה: חד, ברור, משעשע ומעביר את המסר. "קריאטיב מת...יחי הלקוח...?" נו באמת, בן כמה אתה
- 7.יוחאי 24/06/2014 19:26הגב לתגובה זורק חבל שבמערכת בריאות משקיעים מליוני ביחסי ציבור . אין הוכחה בספרות הרפואית שמהלך כזה תורם לבריאות האנשים .
- ברבא 24/06/2014 23:05הגב לתגובה זוואתה גם לא צריך להיות איש אנליזה חכם. תקיש well child visit ותבין שזה שירות חובה ובסיסי בראה"ב עם קבלות. נו..יצאת פיתה
- 6.נו באמת 24/06/2014 15:24הגב לתגובה זוקריאייטיב עצלני שהצליח לעבור לקוח שלא מבין כלום מהחיים שלו.
- 5.ושוב תעודת העניות של בילר מוכיחה את עצמה (ל"ת)24/06/2014 10:16הגב לתגובה זו
- 4.חני 24/06/2014 08:36הגב לתגובה זוהייתי מצפה ממכבי או כללית. כל הכבוד לאנשי מאוחדת. לא פרייארים
- 3.רוני 23/06/2014 21:08הגב לתגובה זוצביקה הכי מצחיק שהיה בעשור האחרון
- 2.נשבע, לא עובד שם 23/06/2014 12:14הגב לתגובה זושעושים סה"כ עבודה טובה עם מאוחדת?
- 1.דניאלה 23/06/2014 10:42הגב לתגובה זושירות חשוב. ממש כמו שיש טיפת חלב חשוב שתהיה יד מכוונת שבוחנת את בריאות הילדים ולא רק שכואב הגרון

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.