עטרה בילר קופת חולים מאוחדת
צילום: צילום מסך
ניתוח קמפיין

עדיף להיות חכם ולא צודק: למאוחדת יש תובנה רגשית עמוקה ולא ממקום מתנשא

מבקרת הבית של אייס על "מהפכת הבריאות" של 'מאוחדת'. "בראש ובראשונה מדובר באסטרטגיה עיסקית של קופת חולים. במקום להגיב - להוביל"
עטרה בילר | (9)

בשורה התחתונה: מהפיכה מכריזים לא רק ממקום צודק אלא ממקום חכם. ביקור בריא של מאוחדת מוגש לנו אגב תובנה רגשית עמוקה ולא ממקום שמטיף לנו מוסר או מתנשא עלינו.

מהפיכת הבריאות של מאוחדת שפרצה בחסה סוערת ממש ממש אחרי אירוע הלב של צביקה הדר חוזרת ומכה שנית, הפעם עם אג'נדת הביקור הבריא ברפואת ילדים.

המוצר פשוט וחכם - מגיעים אחת לשנה לרופא מגיל 2 עד גיל 6 כדי לעקוב אחר הבריאות וההתפתחות של הילד ולקדם אורח חיים בריא ומניעת גורמי סיכון בכלל ובאמצעות הדרכת המשפחה בפרט. היתרון מובהק - ככל שנעלה על הפסים בגיל צעיר יותר - ישפיע הדבר לטובה על מתווה בריאותנו בהמשך חיינו.

האסטרטגיה היא בראש ובראשונה אסטרטגיה עיסקית של קופת חולים. במקום להגיב - להוביל. אופציה שכל מי שמעוניין להיות לידר רוצה לנקוט בה. שאלת השאלות היא מהי השליחות האמיתית של מערכת בריאות - לרפא חולים או לייצר בריאות. במקרה הראשון, שהוא העתיק והקלאסי, אפשר לומר שאדם מוגדר בריא עד שהוא חולה ועל כן, כאשר הוא מגיע חולה לרופא - ייעודו של הרופא להשיבו למצבו הבריא ובכך לשמש כ'מרפא'.

במקרה השני - ייצור בריאות - משימת הרופא שונה וחושפת השקפת עולם אחרת. לא כל מי שאינו חולה - בריא.

כיום אנו יודעים שההבדל בין בריא לחולה אינו דיכוטומי אלא מתקיים על רצף. כל אחד מאיתנו לוקה בבריאותו ולו בשבריר, וכל אחד מאיתנו יכול ליהנות מבריאות טובה יותר. כדי להשיג את זה צריך להגיע לרופא - כשאנחנו בריאים. זאת כמובן - מלבד אלפי האופציות האחרות הנגישות לנו בגוגל ובאינספור מוצרי בריאות אלטרנטיבית.

בריאות לא יכולה להגשים את עצמה לא באקמול ולא במוקסיפן אלא בטיפוח מנגנונים שיידעו לפגוש את הוירוס או החיידק מוכנים וערוכים לקרב. במלים אחרות - מגננה היא טקטיקה פחות אינטליגנטית מבניית מערכת בטחון ומודיעין. זה ידוע.

האסטרטגיה התקשורתית של מאוחדת באופן שהיא מגישה לנו את 'ביקור בריא' מטפלת בהתנגדות שיש לנו, הורים כילדים, מביקור אצל הרופא. במקום להטיף לנו בהתלהבות כי אפשר להגיע לרופא גם כאשר הילד בריא, ולייצר הסברה משעממת על רפואה מונעת, מציגה הפרסומת את הפחדים שמחלות ורופאים מעוררות בקרבנו.

צביקה הדר מגלה שבנו אצל הרופא ורץ "להצילו". את הנחת היסוד הזו, שתפקידו של הרופא בחיינו רלוונטי רק במצבי חירום, מקעקעת הפרסומת ומראה שאפשר לבצע הגדרה מחדש של הרופא בחיי המשפחה ושל מערכת הבריאות בחיי החברה. התפקיד החדש הוא טיפוח בריאות מבעוד מועד, וכל המקדים זוכה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

המודעה שאומרת שלקחת ילד לרופא רק כשהוא חולה "זה כל כך 2013" מבשרת את השינוי שמותיר מאחור את כל מה שחשבנו על קופות חולים עד כה, או לפחות על קופת חולים מאוחדת, ומכריז על עידן חדש. הקמפיין מבין אותנו ומזדהה עם הפחד שיש לנו מרופאים, הלא הוא הפחד ממחלות שהשלכנו על הרופא, ולא מתווכח עם זה. מאותו מקום אמפטי הוא מציע לנו שינוי מהפכני שלא רק מיידד עלינו את הרופא, לרבות על הפעוטות שבקרבנו, אלא מציע ערך אמיתי בדמות גדילה בריאה יותר בהמשך דרכנו.

הכותבת היא מנכ"לית משותפת ב'זיגוטה' - חברה לבניה והטמעה של מיתוג

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    קריאטיבי 24/06/2014 23:04
    הגב לתגובה זו
    לא בדיוק קמפיין קאן, אבל עושה את העבודה: חד, ברור, משעשע ומעביר את המסר. "קריאטיב מת...יחי הלקוח...?" נו באמת, בן כמה אתה
  • 7.
    יוחאי 24/06/2014 19:26
    הגב לתגובה זו
    רק חבל שבמערכת בריאות משקיעים מליוני ביחסי ציבור . אין הוכחה בספרות הרפואית שמהלך כזה תורם לבריאות האנשים .
  • ברבא 24/06/2014 23:05
    הגב לתגובה זו
    ואתה גם לא צריך להיות איש אנליזה חכם. תקיש well child visit ותבין שזה שירות חובה ובסיסי בראה"ב עם קבלות. נו..יצאת פיתה
  • 6.
    נו באמת 24/06/2014 15:24
    הגב לתגובה זו
    קריאייטיב עצלני שהצליח לעבור לקוח שלא מבין כלום מהחיים שלו.
  • 5.
    ושוב תעודת העניות של בילר מוכיחה את עצמה (ל"ת)
    24/06/2014 10:16
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    חני 24/06/2014 08:36
    הגב לתגובה זו
    הייתי מצפה ממכבי או כללית. כל הכבוד לאנשי מאוחדת. לא פרייארים
  • 3.
    רוני 23/06/2014 21:08
    הגב לתגובה זו
    צביקה הכי מצחיק שהיה בעשור האחרון
  • 2.
    נשבע, לא עובד שם 23/06/2014 12:14
    הגב לתגובה זו
    שעושים סה"כ עבודה טובה עם מאוחדת?
  • 1.
    דניאלה 23/06/2014 10:42
    הגב לתגובה זו
    שירות חשוב. ממש כמו שיש טיפת חלב חשוב שתהיה יד מכוונת שבוחנת את בריאות הילדים ולא רק שכואב הגרון
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״