גיא נגלר
צילום: יח"צ
טור

מנסים לשנות את העולם מניו יורק: "120 צעירים מארה"ב ואנוכי הישראלי הבודד"

גיא נגלר שניצח באתגר הקריאייטיב של איגוד הפרסום הישראלי טס ל-NY לחוויה ייחודית במינה. "המטרה משותפת - הולכים לפתור את בעיית הרעב"
גיא נגלר | (3)

אני שובר את הראש כבר שעה. איך הופכים את הסיפור הזה של הנסיעה שלי לארה"ב למעניין? למעני, למען האיגוד, למען המשרד. אבל האמת היא שהוא לא מאוד מעניין, אלא פשוט נחמד. ויש לו מוסר השכל ,אז אם זה מספק אתכם, תמשיכו לקרוא ואם לא, אז תלחצו כאן למעלה על אחד הבאנרים וגם אתם תתרמו לתעשייה.

הסיפור שלי מתחיל אי שם לפני שבוע וחצי בצהריים עמוסים של יום עבודה ממוצע בגליקמן נטלר סמסונוב. מייל שנוחת על פתח דלתי ומספר לי על תחרות לצעירים (עד גיל 32 בדיוק) למען מטרה טובה, ואם זה לא מספיק אפשר גם לטוס לניו-יורק, אם המזל יאיר לי פנים כמובן.

כדי לא להאריך במילים הגעתי ל'בצפר' של חברות הפרסום, קבלתי בריף ו-24 שעות. לאחר מכן מצאתי את עצמי מציג רעיון בפני האנשים הכי מוכשרים בתעשייה. רעיון הזוי שבא לי מהלב והצליח לחדור לבטן שלהם. שעתיים אחרי זה טלפון - "גיא זכית".

אני בהלם אני בשוק אני לא מאמין. אין לי ויזה טלפונים, מיילים, מכרים של מכרים, מי יכול לעזור? מי יכול לעזור? והפלא ופלא, תוך 48 שעות (ואולי זה הסיפור המדהים באמת), הייתי עם ויזה ביד, חברה מאושרת שהפתעתי אותה עם כרטיס במתנה, ברכיים רועדות, אנגלית קצת שבורה ותאריך להשתתפות בתחרות ה- ADS - advertising do something.

זו פעם הראשונה שנעשתה תחרות כזו בכל העולם, פעם ראשונה שאיגוד הפרסום הישראלי ואיגוד הפרסום האמריקאי משתפים פעולה. זוהי פעם ראשונה, ואף אחד לא באמת יודע להגיד מה הולך להיות שם.

ומיד אחרי כל "ההוא הא", כבר נחתתי בניו יורק. שם פגשתי את שחר פרבר, ישראלי מקסים שעובד ב-Y&R ניו-יורק, ואחד מהיוזמים של התחרות הזו שסיפר לי על מהות התחרות והחזון שלהם. בנקודה הזו אני רוצה להתחיל לשנות את השם מתחרות לאירוע. אירוע חשוב, אירוע טוב ואמיתי עם משמעות וחזון לעולם הפרסום. ADS היא תחרות ללא תארים, ללא אריות וקקטוסים. זה אירוע אחר, אירוע עם אמירה שמטרתו לגדל דור עתידי שמאמין בפרסום ומאמין שאפשר בעזרתו לשנות. באמת לשנות, ונותן לו ליום אחד את הכוח והכלים להוכיח שזה נכון.

ואז נפגשנו. 120 נציגים צעירים מתפקידים שונים מכל רחבי ארה"ב ואנוכי - הישראלי הבודד, שהשילו מעליהם את הכול. ללא עניין אם אתה קריאטיב, תקציבאי, אמריקאי או ישראלי. המטרה משותפת - הולכים לפתור את בעיית הרעב בניו יורק. כן, אנחנו, הפרסומאים הצעירים עם הרעיונות ההזויים שעובדים עבור תאגידי ענק, אנחנו הולכים לפתור את בעיית הרעב.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בילינו יום שלום יחד, מ-8:00 בבוקר ועד 12:00 בלילה. ישבנו, למדנו, צחקנו, חשבנו וקיללנו. פגשנו את לורן בוש (האחיינית של) שהקימה עסק חברתי ופתחה דלת חדשה לעולם של מותגים עם אג'נדה סוציאלית (feed). פגשנו מתנדבים בארגונים לנזקקים, גילינו שיש בעיית רעב מטורפת בכל ארה"ב וגם בניו-יורק (מי היה מאמין, שם באחת המדינות הכי עשירות בעולם?!) פגשנו ספונסרים שמממנים רק סרטים שבאמת יכולים לעשות שינוי ולעורר השראה (pivot), ועוד שורה של אנשים מדהימים מתחומים שונים שאני יכול לכתוב עליהם עוד שלושה עמודים.

באזור השעה 16:00, אחרי יום שלם של מפגשים דיונים והרצאות התיישבנו בקבוצות של 12 חברים מלווים בטובי האסטרטגיים של ארה"ב, וחשבנו בלי להתבייש על רעיונות כיצד עוזרים ל-City Harvest (ארגון הנזקקים של ניו יורק) לפתור את בעיית הרעב שפוקדת את העיר. הוקצבנו לנו 3 שעות עבור זה. בשעה 18:00 כבר הצגנו את הרעיונות בעל פה ובעזרת בלוק ציור המחשנו אותם לחבר השופטים שכלל נציגים מ-City Harvest ו-AOL.

ועכשיו אתם שואלים את עצמכם בוודאי "נו, ומה הרעיון שזכה?". אז תנו לי לתקן אתכם אם יורשה לי - כמו מהות התחרות הזו אני חושב שזה לא משנה מה היו הרעיונות שהוצגו ואיזה רעיון זכה. אלא המהות. העובדה שעולם הפרסום עצר לשנייה את הטירוף התמידי, והקדיש זמן, כסף ומחשבה לטובת מטרה חשובה. מספיק חשובה כדי שאיגוד הפרסום הישראלי בשיתוף האיגוד האמריקאי ישלח אותי מישראל ועוד עשרות מועמדים מכל רחבי ארה"ב, רק כדי להראות לנו, דור העתיד ולכל העולם, שפרסום באמת יכול לעשות שינוי.

לסיכום חברים, אני מקווה שהאירוע הראשון של ADS הוא הראשון מבין עשרות שיהיו בהמשך, שלאט לאט נראה שם עוד נציגים מישראל עוד נציגים מהעולם. שנדע להמשיך את הדרך, ש-ADS יגדל ויהפוך להיות פסטיבל קאן הבא. יותר מזה, אני מאחל ומקווה שאת הקמפיין של הרעיון הזוכה כולנו נראה בקרוב. נראה שהוא באמת עושה שינוי. ואם לא אז לפחות ניסינו.

הכותב הוא הזוכה באתגר הבינלאומי של איגוד הפרסום הישראלי ומקבילו האמריקאי, ומנהל לקוחות במשרד הפרסום גליקמן נטלר סמסונוב

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מקורב 17/06/2014 09:42
    הגב לתגובה זו
    איזה מלך
  • 2.
    נגלר מוכשר! (ל"ת)
    שער 5 17/06/2014 09:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נסיך לך תציל את העולם (ל"ת)
    מאוהבת בגיא נגלר 16/06/2014 17:40
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.