מנסים לשנות את העולם מניו יורק: "120 צעירים מארה"ב ואנוכי הישראלי הבודד"
אני שובר את הראש כבר שעה. איך הופכים את הסיפור הזה של הנסיעה שלי לארה"ב למעניין? למעני, למען האיגוד, למען המשרד. אבל האמת היא שהוא לא מאוד מעניין, אלא פשוט נחמד. ויש לו מוסר השכל ,אז אם זה מספק אתכם, תמשיכו לקרוא ואם לא, אז תלחצו כאן למעלה על אחד הבאנרים וגם אתם תתרמו לתעשייה.
הסיפור שלי מתחיל אי שם לפני שבוע וחצי בצהריים עמוסים של יום עבודה ממוצע בגליקמן נטלר סמסונוב. מייל שנוחת על פתח דלתי ומספר לי על תחרות לצעירים (עד גיל 32 בדיוק) למען מטרה טובה, ואם זה לא מספיק אפשר גם לטוס לניו-יורק, אם המזל יאיר לי פנים כמובן.
כדי לא להאריך במילים הגעתי ל'בצפר' של חברות הפרסום, קבלתי בריף ו-24 שעות. לאחר מכן מצאתי את עצמי מציג רעיון בפני האנשים הכי מוכשרים בתעשייה. רעיון הזוי שבא לי מהלב והצליח לחדור לבטן שלהם. שעתיים אחרי זה טלפון - "גיא זכית".
אני בהלם אני בשוק אני לא מאמין. אין לי ויזה טלפונים, מיילים, מכרים של מכרים, מי יכול לעזור? מי יכול לעזור? והפלא ופלא, תוך 48 שעות (ואולי זה הסיפור המדהים באמת), הייתי עם ויזה ביד, חברה מאושרת שהפתעתי אותה עם כרטיס במתנה, ברכיים רועדות, אנגלית קצת שבורה ותאריך להשתתפות בתחרות ה-
זו פעם הראשונה שנעשתה תחרות כזו בכל העולם, פעם ראשונה שאיגוד הפרסום הישראלי ואיגוד הפרסום האמריקאי משתפים פעולה. זוהי פעם ראשונה, ואף אחד לא באמת יודע להגיד מה הולך להיות שם.
ומיד אחרי כל "ההוא הא", כבר נחתתי בניו יורק. שם פגשתי את שחר פרבר, ישראלי מקסים שעובד ב-Y&R ניו-יורק, ואחד מהיוזמים של התחרות הזו שסיפר לי על מהות התחרות והחזון שלהם. בנקודה הזו אני רוצה להתחיל לשנות את השם מתחרות לאירוע. אירוע חשוב, אירוע טוב ואמיתי עם משמעות וחזון לעולם הפרסום. ADS היא תחרות ללא תארים, ללא אריות וקקטוסים. זה אירוע אחר, אירוע עם אמירה שמטרתו לגדל דור עתידי שמאמין בפרסום ומאמין שאפשר בעזרתו לשנות. באמת לשנות, ונותן לו ליום אחד את הכוח והכלים להוכיח שזה נכון.
ואז נפגשנו. 120 נציגים צעירים מתפקידים שונים מכל רחבי ארה"ב ואנוכי - הישראלי הבודד, שהשילו מעליהם את הכול. ללא עניין אם אתה קריאטיב, תקציבאי, אמריקאי או ישראלי. המטרה משותפת - הולכים לפתור את בעיית הרעב בניו יורק. כן, אנחנו, הפרסומאים הצעירים עם הרעיונות ההזויים שעובדים עבור תאגידי ענק, אנחנו הולכים לפתור את בעיית הרעב.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
בילינו יום שלום יחד, מ-8:00 בבוקר ועד 12:00 בלילה. ישבנו, למדנו, צחקנו, חשבנו וקיללנו. פגשנו את לורן בוש (האחיינית של) שהקימה עסק חברתי ופתחה דלת חדשה לעולם של מותגים עם אג'נדה סוציאלית (
באזור השעה 16:00, אחרי יום שלם של מפגשים דיונים והרצאות התיישבנו בקבוצות של 12 חברים מלווים בטובי האסטרטגיים של ארה"ב, וחשבנו בלי להתבייש על רעיונות כיצד עוזרים ל-City Harvest (ארגון הנזקקים של ניו יורק) לפתור את בעיית הרעב שפוקדת את העיר. הוקצבנו לנו 3 שעות עבור זה. בשעה 18:00 כבר הצגנו את הרעיונות בעל פה ובעזרת בלוק ציור המחשנו אותם לחבר השופטים שכלל נציגים מ-City Harvest ו-AOL.
ועכשיו אתם שואלים את עצמכם בוודאי "נו, ומה הרעיון שזכה?". אז תנו לי לתקן אתכם אם יורשה לי - כמו מהות התחרות הזו אני חושב שזה לא משנה מה היו הרעיונות שהוצגו ואיזה רעיון זכה. אלא המהות. העובדה שעולם הפרסום עצר לשנייה את הטירוף התמידי, והקדיש זמן, כסף ומחשבה לטובת מטרה חשובה. מספיק חשובה כדי שאיגוד הפרסום הישראלי בשיתוף האיגוד האמריקאי ישלח אותי מישראל ועוד עשרות מועמדים מכל רחבי ארה"ב, רק כדי להראות לנו, דור העתיד ולכל העולם, שפרסום באמת יכול לעשות שינוי.
לסיכום חברים, אני מקווה שהאירוע הראשון של ADS הוא הראשון מבין עשרות שיהיו בהמשך, שלאט לאט נראה שם עוד נציגים מישראל עוד נציגים מהעולם. שנדע להמשיך את הדרך, ש-ADS יגדל ויהפוך להיות פסטיבל קאן הבא. יותר מזה, אני מאחל ומקווה שאת הקמפיין של הרעיון הזוכה כולנו נראה בקרוב. נראה שהוא באמת עושה שינוי. ואם לא אז לפחות ניסינו.
הכותב הוא הזוכה באתגר הבינלאומי של איגוד הפרסום הישראלי ומקבילו האמריקאי, ומנהל לקוחות במשרד הפרסום גליקמן נטלר סמסונוב
- 3.מקורב 17/06/2014 09:42הגב לתגובה זואיזה מלך
- 2.נגלר מוכשר! (ל"ת)שער 5 17/06/2014 09:06הגב לתגובה זו
- 1.נסיך לך תציל את העולם (ל"ת)מאוהבת בגיא נגלר 16/06/2014 17:40הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
