לאחר אינספור דחיות: מכרז הפרסום של 'כללית' יוצא לדרך - 13 מ' שקל על הפרק

המכרז שכל משרדי הפרסום הגדולים בישראל לוטשים אליו עיניים יוצא לבסוף לדרך. ב-4 השנים האחרונות טיפל משרד הפרסום מקאן אריקסון בתקציב
משה בנימין | (6)

המכרז שענף הפרסום מחכה לו בציפייה, יוצא לבסוף לדרכו. לאחר אינספור דחיות ועיכובים קופת חולים הכללית הודיעה היום (יום ג') כי בימים הקרובים יחל ההליך שבסופו יקבע מי יהיה משרד הפרסום החדש של הקופה. ב-4 השנים האחרונות טיפל בתקציב משרד הפרסום מקאן אריקסון שצפוי להתמודד עליו שוב.

המכרז שמור למגרש המשחקים של משרדי הפרסום הגדולים בישראל: מקאן אריקסון, באומן בר ריבנאי, גיתם BBDO ואדלר חומסקי, למעט יהושע TBWA וגליקמן נטלר סמסונוב המטפלים במכבי ולאומית (בהתאמה). על פי תנאי המכרז של הכללית הוא יתנהל בפורמט של מכרז סגור, במסגרתו היא תפנה למשרדים עם היקף פרסום מעל 90 מיליון דולר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום ל-2012) לקבלת הצעות. תקופת ההתקשרות עם המשרד המנצח תהיה לשנתיים עם אופציה להארכה".

לדברי קופת החולים על הפרק עומד תקציב פרסום שצפוי לעמוד ב-2014 על כ-13 מיליון שקלים. בכללית מציינים עוד, כי: "במסגרת המכרז יבחנו ההצעות על פי העמידה בקריטריונים המקדמיים של תנאי הסף ותוערך היכולת המקצועית שגם תכלול פרזנטציה של המציעים".

במקביל למקאן אריקסון, משרד הפרסום שמטפל בגזרת הדיגיטל של קופת חולים כללית הוא טוויסטד בבעלותם של אלון מוליאן, קרן פרידמן ואייל גן מור. לאייס נמסר כי תקציב הפרסום שעומד כעת למכרז אינו כולל את פעילות האונליין שיישאר בידי טוויסטד.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מכרז סגור- חבל על המאמץ שלכם (ל"ת)
    אילן שילוח 25/12/2013 18:30
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ומה עם 2BRAND שגם מטפלים בהם? (ל"ת)
    אני 24/12/2013 20:36
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מי 24/12/2013 18:54
    הגב לתגובה זו
    ולהקתו
  • 3.
    מטפל בהם 24/12/2013 14:16
    הגב לתגובה זו
    דבר ראשון שהם צריכים לעשות זה להחליף את טוויסטד - גועל נפש של משרד
  • 2.
    בלה פחמן 24/12/2013 14:04
    הגב לתגובה זו
    הוא לא מחמם בכלל, רק עושה רעש כל הזמן טרררררר טררר טררררר ואי אפשר לשמוע בכלל מה הרופא אומר, הוא אמר לי לשים קרח על הפצע ואני שמעתי מלח
  • 1.
    לא מחליפה את ד"ר חכמוב בקופת חולים שלי (ל"ת)
    ציונה גרשי 24/12/2013 13:40
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.