לאחר אינספור דחיות: מכרז הפרסום של 'כללית' יוצא לדרך - 13 מ' שקל על הפרק

המכרז שכל משרדי הפרסום הגדולים בישראל לוטשים אליו עיניים יוצא לבסוף לדרך. ב-4 השנים האחרונות טיפל משרד הפרסום מקאן אריקסון בתקציב
משה בנימין | (6)

המכרז שענף הפרסום מחכה לו בציפייה, יוצא לבסוף לדרכו. לאחר אינספור דחיות ועיכובים קופת חולים הכללית הודיעה היום (יום ג') כי בימים הקרובים יחל ההליך שבסופו יקבע מי יהיה משרד הפרסום החדש של הקופה. ב-4 השנים האחרונות טיפל בתקציב משרד הפרסום מקאן אריקסון שצפוי להתמודד עליו שוב.

המכרז שמור למגרש המשחקים של משרדי הפרסום הגדולים בישראל: מקאן אריקסון, באומן בר ריבנאי, גיתם BBDO ואדלר חומסקי, למעט יהושע TBWA וגליקמן נטלר סמסונוב המטפלים במכבי ולאומית (בהתאמה). על פי תנאי המכרז של הכללית הוא יתנהל בפורמט של מכרז סגור, במסגרתו היא תפנה למשרדים עם היקף פרסום מעל 90 מיליון דולר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום ל-2012) לקבלת הצעות. תקופת ההתקשרות עם המשרד המנצח תהיה לשנתיים עם אופציה להארכה".

לדברי קופת החולים על הפרק עומד תקציב פרסום שצפוי לעמוד ב-2014 על כ-13 מיליון שקלים. בכללית מציינים עוד, כי: "במסגרת המכרז יבחנו ההצעות על פי העמידה בקריטריונים המקדמיים של תנאי הסף ותוערך היכולת המקצועית שגם תכלול פרזנטציה של המציעים".

במקביל למקאן אריקסון, משרד הפרסום שמטפל בגזרת הדיגיטל של קופת חולים כללית הוא טוויסטד בבעלותם של אלון מוליאן, קרן פרידמן ואייל גן מור. לאייס נמסר כי תקציב הפרסום שעומד כעת למכרז אינו כולל את פעילות האונליין שיישאר בידי טוויסטד.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מכרז סגור- חבל על המאמץ שלכם (ל"ת)
    אילן שילוח 25/12/2013 18:30
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ומה עם 2BRAND שגם מטפלים בהם? (ל"ת)
    אני 24/12/2013 20:36
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מי 24/12/2013 18:54
    הגב לתגובה זו
    ולהקתו
  • 3.
    מטפל בהם 24/12/2013 14:16
    הגב לתגובה זו
    דבר ראשון שהם צריכים לעשות זה להחליף את טוויסטד - גועל נפש של משרד
  • 2.
    בלה פחמן 24/12/2013 14:04
    הגב לתגובה זו
    הוא לא מחמם בכלל, רק עושה רעש כל הזמן טרררררר טררר טררררר ואי אפשר לשמוע בכלל מה הרופא אומר, הוא אמר לי לשים קרח על הפצע ואני שמעתי מלח
  • 1.
    לא מחליפה את ד"ר חכמוב בקופת חולים שלי (ל"ת)
    ציונה גרשי 24/12/2013 13:40
    הגב לתגובה זו
טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11
רייטינג

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של  204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג. 

עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג. 


בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה. 


בוקר, אמצע היום ולייט נייט 

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.