פרופיל אישי

under 40: "מאחורי כל מהלך חדשני יש לקוח שבחר בדרך לא קונבנציונאלית"

על הדרך מהמרתף של UTURN, דרך הפרזנטציה במבטא אמריקאי ועד "עושים את סבתא מבסוטה". דן אבלגון מאדלר חומסקי, עונה לשאלון של אייס
נעמה תורן | (10)

דן אבלגון, מנהל הדיגיטל של משרד הפרסום אדלר חומסקי, מונה לתפקיד לפני שנתיים, לאחר שחברת המדיה החברתית בה היה שותף UTURN, מוזגה לאדלר חומסקי. מאז גדל מחזור הדיגיטל של אדלר חומסקי בלמעלה מ-20%.

בין הקמפיינים עליהם הוא אחראי: מהלך המובייל לבזק, קמפיין ה-POKE של דלתא וקמפיין התוכן המותגי של סטלה, בו הופקה סדרת אנימציה בחסות המותג שהייתה ספין-אוף לריאליטי הישרדות VIP והפכה לסדרת האנימציה הנצפית ביותר ברשת ב-2012.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

לקוחות אמיצים. מאחורי כל מהלך חדשני יש גם לקוח שבחר ללכת בדרך לא קונבנציונאלית, ועם אלו אתה עושה את הדרך הכי מעניינת.

2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

מהלכים דיגיטליים "קטנים וממזריים שכולם ידברו עליהם", וגם המהלכים הדיגיטליים הגדולים "המושקעים והחדשניים, שכולם ידברו עליהם".

3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

המסע מהמרתף בפלורנטין עם UTURN, שהביא אותי לנהל את הדיגיטל באדלר חומסקי.

4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?

לא הייתי מוחק, אבל כן הייתי מכניס לאיזו מגירה במאחורה של המוח זיכרון: פרזנטציה שלמה אותה הצגתי במבטא אמריקאי כבד. הפרזנטציה היתה עם עם יותר מ-50 שקפים וכבר בשקף הרביעי ראיתי שאת הלקוח זה פשוט לא מרשים בשום צורה, ועדיין את המבטא לא הפסקתי עד השקף האחרון.

5. מה יש בפרסום בדיגיטל שאין למדיום אחר?

קודם כל אנחנו מפרסמים במדיום שיש בו פורנו והימורים חוקיים, ולמי שצריך עוד סיבה, הייחודיות בעיניי היא האפשרות לפעול במיליוני צורות. ממהלכי מכירה מדידים ועד מהלכי קריאייטיב בצורה שעוד לא נעשתה מעולם. אני הכי אוהב את העובדה שהיום אפשר לעשות טוב למישהו, לנצל או להשתלב בחיים של האנשים ולעזור להם, כל עוד בתמורה מקבלים סיפור טוב שיעשה את העבודה השיווקית.

6. מה הדבר שעשית שהביא הכי הרבה תגובות?

מבחינת האיכות, פרויקט 'עושים את סבתא מבסוטה' שהצגתי בכנס גלובס האחרון, שהביא לי כמות אדירה של תגובות ממקומות לא צפויים. מבחינת כמות, קמפיין למותג דלתא בו השתמשנו באפליקציית ה-POKE של פייסבוק לתקשר 'מבצע שלא יחזור וסדרת התוכן לסטלה.

7. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

לפני הצבא הייתי מתופף ורקדן בהרכב המייסד של להקת טררם, מה שגרם לי כנראה ללכת ולהוכיח את הגבריות שלי ב-4 השנים הבאות.

8. אם לא היית עוסק בפרסום, בטוח היית:

מחפש את התחום הבא שיש בו קריאייטיב יחד עם ביזנס ואנשים עם כפכפים במשרד.

9. מי פתח לך דלת?

רמי שלמור ענה לי לטלפון, ניר ליבני פתח לי את הדלת, אייל חומסקי הכניס אותי לבניין אלקטרה.

10. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר

לא מציגים לפני שבודקים שיש מתכנת שיודע לעשות את זה.

11. כשהיית קטן מה רצית להיות?

מוזיקאי שמנמן. כל מה שעשיתי זה לאכול ולנגן ולא התכוונתי להפסיק.

12. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך?

במהלך השנים, לקוחות שמעו כמויות של הבטחות שווא מאנשים וספקים שונים בתעשיית הדיגיטל, כך שהיום כולם צריכים לעבוד על השותפות והאמון שלהם.

13. מה השתנה בתחום הדיגיטל באדלר מאז שנכנסת לתפקיד?

תחום הדיגיטל באדלר השתנה ביחד עם תחום הדיגיטל שעדיין משתנה, ובגלל זה גם אנחנו כל הזמן משתנים. עברנו מעולמות הדיספליי לעולמות של טכנולוגיות מדיה, למהלכים אקספרמנטליים, חברתיים, לווידיאו, למובייל ולתוכן. גם הדיאלוג שלנו עם הלקוחות השתנה והפך למערכת יחסים שבה כל אחד מהצדדים מאתגר את השני. ויש לנו את צוות הדיגיטל הכי טוב בארץ, שגדל כל הזמן ביחד עם נפחי הפעילות של הלקוחות שלנו.

14. פרגן למתחרים

אני מפרגן לתיק של נקסט אין, לבולבולים של טוויסטד, ל'אהבה ראשונה' של מקאן, ל'סבתא סעדה' של באומן ולכל משרד שעושה קמפיין בדרך שלא נעשתה עד היום. זה דוחף את כל התעשייה קדימה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

15. מה הקונפליקט הכי גדול בעבודה שלך?

יש חופש יצירתי בלתי נתפס, במידה ומאשרים לך לבצע אותו.

16. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?

משהו שמשלב קריאייטיב, טכנולוגיה, מוזיקה, קומרס, שיווק ופרסום.

לא בהכרח בסדר הזה.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    ספר נשים 25/08/2013 17:08
    הגב לתגובה זו
    אישתי עם כל התוספות שיער שלה נראית לי משקיעה פחות מהבחור הזה.
  • 8.
    ככה זה 25/08/2013 16:15
    הגב לתגובה זו
    דן אבלגון הוא פוליטיקאי. הכשרון האמיתי הוא תומר ענבר
  • 7.
    זה האיש עם השיער הכי יפה שראיתי (ל"ת)
    מיי גוד 25/08/2013 15:50
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אישימוטו 25/08/2013 14:47
    הגב לתגובה זו
    אבלגון או גינגי מהאייטם הקדום
  • מחירטוטים עושים כסף! (ל"ת)
    פיגו 25/08/2013 15:42
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    איציק 25/08/2013 14:46
    הגב לתגובה זו
    קולטים עליך שאתה בעניין
  • 4.
    ג'יזס 25/08/2013 14:08
    הגב לתגובה זו
    אחד האנשים שהכי כיף לעבוד איתם. בין היחידים שמבינים לאן העולם הזה הולך.
  • 3.
    (ל"ת)
    מלך!!! 25/08/2013 14:03
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יוראי 25/08/2013 13:29
    הגב לתגובה זו
    ראיתי את הקטע מגלובס. פשוט מביך
  • 1.
    תותח (ל"ת)
    הבחור 25/08/2013 13:22
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.