דן אבלגון
צילום: דן אבלגון
פרופיל אישי

under 40: "מאחורי כל מהלך חדשני יש לקוח שבחר בדרך לא קונבנציונאלית"

על הדרך מהמרתף של UTURN, דרך הפרזנטציה במבטא אמריקאי ועד "עושים את סבתא מבסוטה". דן אבלגון מאדלר חומסקי, עונה לשאלון של אייס
נעמה תורן | (10)

דן אבלגון, מנהל הדיגיטל של משרד הפרסום אדלר חומסקי, מונה לתפקיד לפני שנתיים, לאחר שחברת המדיה החברתית בה היה שותף UTURN, מוזגה לאדלר חומסקי. מאז גדל מחזור הדיגיטל של אדלר חומסקי בלמעלה מ-20%.

בין הקמפיינים עליהם הוא אחראי: מהלך המובייל לבזק, קמפיין ה-POKE של דלתא וקמפיין התוכן המותגי של סטלה, בו הופקה סדרת אנימציה בחסות המותג שהייתה ספין-אוף לריאליטי הישרדות VIP והפכה לסדרת האנימציה הנצפית ביותר ברשת ב-2012.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

לקוחות אמיצים. מאחורי כל מהלך חדשני יש גם לקוח שבחר ללכת בדרך לא קונבנציונאלית, ועם אלו אתה עושה את הדרך הכי מעניינת.

2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

מהלכים דיגיטליים "קטנים וממזריים שכולם ידברו עליהם", וגם המהלכים הדיגיטליים הגדולים "המושקעים והחדשניים, שכולם ידברו עליהם".

3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

המסע מהמרתף בפלורנטין עם UTURN, שהביא אותי לנהל את הדיגיטל באדלר חומסקי.

4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?

לא הייתי מוחק, אבל כן הייתי מכניס לאיזו מגירה במאחורה של המוח זיכרון: פרזנטציה שלמה אותה הצגתי במבטא אמריקאי כבד. הפרזנטציה היתה עם עם יותר מ-50 שקפים וכבר בשקף הרביעי ראיתי שאת הלקוח זה פשוט לא מרשים בשום צורה, ועדיין את המבטא לא הפסקתי עד השקף האחרון.

5. מה יש בפרסום בדיגיטל שאין למדיום אחר?

קודם כל אנחנו מפרסמים במדיום שיש בו פורנו והימורים חוקיים, ולמי שצריך עוד סיבה, הייחודיות בעיניי היא האפשרות לפעול במיליוני צורות. ממהלכי מכירה מדידים ועד מהלכי קריאייטיב בצורה שעוד לא נעשתה מעולם. אני הכי אוהב את העובדה שהיום אפשר לעשות טוב למישהו, לנצל או להשתלב בחיים של האנשים ולעזור להם, כל עוד בתמורה מקבלים סיפור טוב שיעשה את העבודה השיווקית.

6. מה הדבר שעשית שהביא הכי הרבה תגובות?

מבחינת האיכות, פרויקט 'עושים את סבתא מבסוטה' שהצגתי בכנס גלובס האחרון, שהביא לי כמות אדירה של תגובות ממקומות לא צפויים. מבחינת כמות, קמפיין למותג דלתא בו השתמשנו באפליקציית ה-POKE של פייסבוק לתקשר 'מבצע שלא יחזור וסדרת התוכן לסטלה.

7. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

לפני הצבא הייתי מתופף ורקדן בהרכב המייסד של להקת טררם, מה שגרם לי כנראה ללכת ולהוכיח את הגבריות שלי ב-4 השנים הבאות.

8. אם לא היית עוסק בפרסום, בטוח היית:

מחפש את התחום הבא שיש בו קריאייטיב יחד עם ביזנס ואנשים עם כפכפים במשרד.

9. מי פתח לך דלת?

רמי שלמור ענה לי לטלפון, ניר ליבני פתח לי את הדלת, אייל חומסקי הכניס אותי לבניין אלקטרה.

10. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר

לא מציגים לפני שבודקים שיש מתכנת שיודע לעשות את זה.

11. כשהיית קטן מה רצית להיות?

מוזיקאי שמנמן. כל מה שעשיתי זה לאכול ולנגן ולא התכוונתי להפסיק.

12. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך?

במהלך השנים, לקוחות שמעו כמויות של הבטחות שווא מאנשים וספקים שונים בתעשיית הדיגיטל, כך שהיום כולם צריכים לעבוד על השותפות והאמון שלהם.

13. מה השתנה בתחום הדיגיטל באדלר מאז שנכנסת לתפקיד?

תחום הדיגיטל באדלר השתנה ביחד עם תחום הדיגיטל שעדיין משתנה, ובגלל זה גם אנחנו כל הזמן משתנים. עברנו מעולמות הדיספליי לעולמות של טכנולוגיות מדיה, למהלכים אקספרמנטליים, חברתיים, לווידיאו, למובייל ולתוכן. גם הדיאלוג שלנו עם הלקוחות השתנה והפך למערכת יחסים שבה כל אחד מהצדדים מאתגר את השני. ויש לנו את צוות הדיגיטל הכי טוב בארץ, שגדל כל הזמן ביחד עם נפחי הפעילות של הלקוחות שלנו.

14. פרגן למתחרים

אני מפרגן לתיק של נקסט אין, לבולבולים של טוויסטד, ל'אהבה ראשונה' של מקאן, ל'סבתא סעדה' של באומן ולכל משרד שעושה קמפיין בדרך שלא נעשתה עד היום. זה דוחף את כל התעשייה קדימה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

15. מה הקונפליקט הכי גדול בעבודה שלך?

יש חופש יצירתי בלתי נתפס, במידה ומאשרים לך לבצע אותו.

16. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?

משהו שמשלב קריאייטיב, טכנולוגיה, מוזיקה, קומרס, שיווק ופרסום.

לא בהכרח בסדר הזה.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    ספר נשים 25/08/2013 17:08
    הגב לתגובה זו
    אישתי עם כל התוספות שיער שלה נראית לי משקיעה פחות מהבחור הזה.
  • 8.
    ככה זה 25/08/2013 16:15
    הגב לתגובה זו
    דן אבלגון הוא פוליטיקאי. הכשרון האמיתי הוא תומר ענבר
  • 7.
    זה האיש עם השיער הכי יפה שראיתי (ל"ת)
    מיי גוד 25/08/2013 15:50
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אישימוטו 25/08/2013 14:47
    הגב לתגובה זו
    אבלגון או גינגי מהאייטם הקדום
  • מחירטוטים עושים כסף! (ל"ת)
    פיגו 25/08/2013 15:42
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    איציק 25/08/2013 14:46
    הגב לתגובה זו
    קולטים עליך שאתה בעניין
  • 4.
    ג'יזס 25/08/2013 14:08
    הגב לתגובה זו
    אחד האנשים שהכי כיף לעבוד איתם. בין היחידים שמבינים לאן העולם הזה הולך.
  • 3.
    (ל"ת)
    מלך!!! 25/08/2013 14:03
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יוראי 25/08/2013 13:29
    הגב לתגובה זו
    ראיתי את הקטע מגלובס. פשוט מביך
  • 1.
    תותח (ל"ת)
    הבחור 25/08/2013 13:22
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.