under 40: "מאחורי כל מהלך חדשני יש לקוח שבחר בדרך לא קונבנציונאלית"
דן אבלגון, מנהל הדיגיטל של משרד הפרסום אדלר חומסקי, מונה לתפקיד לפני שנתיים, לאחר שחברת המדיה החברתית בה היה שותף UTURN, מוזגה לאדלר חומסקי. מאז גדל מחזור הדיגיטל של אדלר חומסקי בלמעלה מ-20%.
בין הקמפיינים עליהם הוא אחראי: מהלך המובייל לבזק, קמפיין ה-POKE של דלתא וקמפיין התוכן המותגי של סטלה, בו
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
לקוחות אמיצים. מאחורי כל מהלך חדשני יש גם לקוח שבחר ללכת בדרך לא קונבנציונאלית, ועם אלו אתה עושה את הדרך הכי מעניינת.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
מהלכים דיגיטליים "קטנים וממזריים שכולם ידברו עליהם", וגם המהלכים הדיגיטליים הגדולים "המושקעים והחדשניים, שכולם ידברו עליהם".
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
המסע מהמרתף בפלורנטין עם UTURN, שהביא אותי לנהל את הדיגיטל באדלר חומסקי.
4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
לא הייתי מוחק, אבל כן הייתי מכניס לאיזו מגירה במאחורה של המוח זיכרון: פרזנטציה שלמה אותה הצגתי במבטא אמריקאי כבד. הפרזנטציה היתה עם עם יותר מ-50 שקפים וכבר בשקף הרביעי ראיתי שאת הלקוח זה פשוט לא מרשים בשום צורה, ועדיין את המבטא לא הפסקתי עד השקף האחרון.
5. מה יש בפרסום בדיגיטל שאין למדיום אחר?
קודם כל אנחנו מפרסמים במדיום שיש בו פורנו והימורים חוקיים, ולמי שצריך עוד סיבה, הייחודיות בעיניי היא האפשרות לפעול במיליוני צורות. ממהלכי מכירה מדידים ועד מהלכי קריאייטיב בצורה שעוד לא נעשתה מעולם. אני הכי אוהב את העובדה שהיום אפשר לעשות טוב למישהו, לנצל או להשתלב בחיים של האנשים ולעזור להם, כל עוד בתמורה מקבלים סיפור טוב שיעשה את העבודה השיווקית.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
6. מה הדבר שעשית שהביא הכי הרבה תגובות?
מבחינת האיכות, פרויקט 'עושים את סבתא מבסוטה' שהצגתי בכנס גלובס האחרון, שהביא לי כמות אדירה של תגובות ממקומות לא צפויים. מבחינת כמות,
7. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
לפני הצבא הייתי מתופף ורקדן בהרכב המייסד של להקת טררם, מה שגרם לי כנראה ללכת ולהוכיח את הגבריות שלי ב-4 השנים הבאות.
8. אם לא היית עוסק בפרסום, בטוח היית:
מחפש את התחום הבא שיש בו קריאייטיב יחד עם ביזנס ואנשים עם כפכפים במשרד.
9. מי פתח לך דלת?
רמי שלמור ענה לי לטלפון, ניר ליבני פתח לי את הדלת, אייל חומסקי הכניס אותי לבניין אלקטרה.
10. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר
לא מציגים לפני שבודקים שיש מתכנת שיודע לעשות את זה.
11. כשהיית קטן מה רצית להיות?
מוזיקאי שמנמן. כל מה שעשיתי זה לאכול ולנגן ולא התכוונתי להפסיק.
12. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך?
במהלך השנים, לקוחות שמעו כמויות של הבטחות שווא מאנשים וספקים שונים בתעשיית הדיגיטל, כך שהיום כולם צריכים לעבוד על השותפות והאמון שלהם.
13. מה השתנה בתחום הדיגיטל באדלר מאז שנכנסת לתפקיד?
תחום הדיגיטל באדלר השתנה ביחד עם תחום הדיגיטל שעדיין משתנה, ובגלל זה גם אנחנו כל הזמן משתנים. עברנו מעולמות הדיספליי לעולמות של טכנולוגיות מדיה, למהלכים אקספרמנטליים, חברתיים, לווידיאו, למובייל ולתוכן. גם הדיאלוג שלנו עם הלקוחות השתנה והפך למערכת יחסים שבה כל אחד מהצדדים מאתגר את השני. ויש לנו את צוות הדיגיטל הכי טוב בארץ, שגדל כל הזמן ביחד עם נפחי הפעילות של הלקוחות שלנו.
14. פרגן למתחרים
אני מפרגן לתיק של נקסט אין, לבולבולים של טוויסטד, ל'אהבה ראשונה' של מקאן, ל'סבתא סעדה' של באומן ולכל משרד שעושה קמפיין בדרך שלא נעשתה עד היום. זה דוחף את כל התעשייה קדימה.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
15. מה הקונפליקט הכי גדול בעבודה שלך?
יש חופש יצירתי בלתי נתפס, במידה ומאשרים לך לבצע אותו.
16. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
משהו שמשלב קריאייטיב, טכנולוגיה, מוזיקה, קומרס, שיווק ופרסום.
לא בהכרח בסדר הזה.
- 9.ספר נשים 25/08/2013 17:08הגב לתגובה זואישתי עם כל התוספות שיער שלה נראית לי משקיעה פחות מהבחור הזה.
- 8.ככה זה 25/08/2013 16:15הגב לתגובה זודן אבלגון הוא פוליטיקאי. הכשרון האמיתי הוא תומר ענבר
- 7.זה האיש עם השיער הכי יפה שראיתי (ל"ת)מיי גוד 25/08/2013 15:50הגב לתגובה זו
- 6.אישימוטו 25/08/2013 14:47הגב לתגובה זואבלגון או גינגי מהאייטם הקדום
- מחירטוטים עושים כסף! (ל"ת)פיגו 25/08/2013 15:42הגב לתגובה זו
- 5.איציק 25/08/2013 14:46הגב לתגובה זוקולטים עליך שאתה בעניין
- 4.ג'יזס 25/08/2013 14:08הגב לתגובה זואחד האנשים שהכי כיף לעבוד איתם. בין היחידים שמבינים לאן העולם הזה הולך.
- 3.(ל"ת)מלך!!! 25/08/2013 14:03הגב לתגובה זו
- 2.יוראי 25/08/2013 13:29הגב לתגובה זוראיתי את הקטע מגלובס. פשוט מביך
- 1.תותח (ל"ת)הבחור 25/08/2013 13:22הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
