
גוזרת קופון גם באינטרנט: 'הישרדות VIP' מובילה את המדדים בצפייה הנדחית
ההצלחה בנתוני הרייטינג, מתבטאת גם בצפייה הנדחית. 'הישרדות VIP', כנראה התכנית הכי מדוברת בתקופה האחרונה, מובילה את טבלת התכניות בצפייה נדחית באינטרנט, על פי סקר TIM ועל פי מדד Tvland.
על פי סקר TIM שפורסם היום (יום ד'), עולה כי כ-50% מהגולשים באינטרנט, נוהגים לצפות בסדרות ותכניות טלוויזיה שכבר שודרו בעבר באמצעות האינטרנט. מהסקר עולה כי החלוקה עומדת על 55% מהנשים שצופות, מול 45% מהגברים. 73% מבני 13-17 צופים בסדרות ותכנית טלוויזיה באינטרנט, וככל שהגיל עולה, האחוז יורד.
מהסקר עולה כי 'הישרדות VIP' היא התכנית הנצפית ביותר באמצעות האינטרנט בחודש מאי, עם 19%. במקום השני 'ארץ נהדרת' עם 10%, וכך גם 'מאסטר-שף ילדים'. 7% צפו במהדורות החדשות, 7% ב'איך פגשתי את אמא', ו-5% ב'אנטומיה של גריי'. הנתונים הם בקרב גולשים שנוהגים לצפות באינטרנט בצפייה נדחית לפחות פעם בשבוע - שהם כ-29% מכלל הגולשים.
אתר mako הוא האתר המוביל בצפייה נדחית, עם 28% מהצופים בשידורים נדחים באמצעות האינטרנט אחרי נענע10 עם 13% (בזכות תכני ערוץ 10), אתר רשת עם 12%, יוטיוב עם 10%, וואלה עם 7%, ו-4% ל-ynet.
גם על פי מדד Tvland, 'הישרדות VIP' מובילה את הטבלה, זה השבוע השלישי ברציפות, עם 20.2%. 'כוכב נולד' שנייה עם 9.1%, והסדרה החדשה של 'רשת' 'קטמנדו' במקום השלישי עם 7.8%. 'היפה והחנון 3' יורדת מהמקום השני לרביעי - עם 7.6%.
מדד Tvland
אתר Tvland.ynet.co.il מוביל לצפייה בתכני וידאו רבים באתרי הבית של התכניות - למשל ב-mako, וואלה ועוד. נתוני הרייטינג שאייס מקבל הן של האתר המופעל על ידי חברת 'טי וי לנד מדיה', שיחד עם חברת 'מדרג מערכות' והמנהל המדעי מאיר בן חיים, השיקו כלים למדידה ייצוגית של רייטינג לצפייה בתכניות וסדרות טלוויזיה באינטרנט בחודש אפריל. הנתונים המוצגים כאן נכונים לשבוע שבין 29 במאי ל-6 ביוני, יום שלישי בשבוע שעבר.
באתר גולשים מדי יום כ-80 אלף איש, ונדגמים כ-1,500, שבאמצעות כלי מדידה יוצרים טבלת הרייטינג. אוכלוסיית המחקר למדידת הרייטינג היא כלל הגולשים שצורכים תכניות וידאו באינטרנט בישראל. האתרים העיקריים לצריכת וידאו הם ynet, וואלה, mako, נענע10 ורשת. יש לציין כי המדד נקבע רק על ידי גולשים שמגיעים לאתר Tvland.ynet.co.il, ובאמצעותו מגיעים לתכני הווידאו, ולא על ידי גולשים שצופים בתכנים ישירות באתרי הבית של אותם תכנים.
וגם: מי האתרים שזינקו בחשיפה?
במקביל, על פי סקר TIM, האתר בעל החשיפה הגבוה ביותר הוא כמובן גוגל, עם 90.9%, ירידה קלה מ-91.7% בחודש אפריל. כל 6 האתרים המובילים, שמרו על מיקומם בטבלה.
אתר ynet רשם עלייה נאה של 3 נקודות אחוז, מ-56% ל-59%, mako זינק מ-34.4% ל-37.3%, זאפ מ-25.4% ל-28.2%, נענע10 מ-22.1% ל-25.6%, ותפוז מ-18% ל-21.4%. בגזרת אתרי הספורט, אתר 'ספורט5' זינק מ-13% ל-15.2%, ואילו ONE מ-11.9% ל-14.9%.